handdator

Visa fullständig version : Bulk- och deffbild (82 vs 72 kg)

cjs
2003-01-26, 14:59
Många som undrar hur mkt man behöver "deffa" bort. Jag tänkte visa här två bilder på mig själv som visar skillnaden mellan 72 och 82 kg.

Nu är detta lite fejk på det sättet att dessa bilder skildrar viktUPPGÅNG. Dvs första bilden visar mig i slutet av maj 2002, då fettnivån var på 5%. Andra bilden är på mig i slutet av november, 10 kg tyngre/fetare. Tänkte börja "fisdeffa" lite nu i februari och sätta fart på konditionen osv. Nåja här är bilderna (extremt dålig kvalité men jag tror skillnaden framgår rätt tydligt).

Deffad, 72 kg, 29/5 2002 :bpump:

http://hem.passagen.se/pc4ever/deffad.jpg

Bulkad, 82 kg, 25/11 2002 :eating:

http://hem.passagen.se/pc4ever/bulkad.jpg

ivandrago
2003-01-26, 15:20
Tyvärr!

Du har försökt att ladda en sida som inte finns på Passagens medlemsservrar. Detta kan bero på någon av följande anledningar:

* Den angivna adressen är felaktig. Kontrollera stavningen och försök igen.

* Sidan är inte tillgänglig för tillfället eftersom medlemmen uppdaterar sidan. Försök igen senare.

* Sidan existerar inte längre på denna server.

:(

cjs
2003-01-26, 17:11
Fan, tycker ju det funkar bra här. OK gör en attach då. 82 kg:

cjs
2003-01-26, 17:12
72 kg:

Flygplan
2003-01-27, 12:42
Det är för dålig kvalité på bilderna för att säga nåt, tyvär... fixa bättre kamera!

AnderssoN
2003-01-27, 13:29
Originally posted by cjs
Fan, tycker ju det funkar bra här. OK gör en attach då. 82 kg:

Hehe, den där bilden var bland det sämsta jag sett kvalitetsmässigt. :D

Är det en webkamera?

Lord_X
2003-01-27, 14:43
Lite grumliga bilder.. Men skillnaderna framgår tydligt... Fast det säger ju ändå ingenting om skillnaderna mellan 72kg och 82kg generellt sett (som det nästan lät som att du menade).

Det är inte snyggt att vara deffad om man inte är rejält muskulös.

cjs
2003-01-27, 15:01
Jepp, webkamera, modell billig. Syns det? :)

Hursomhelst tycker jag man ser anorexia-looken hyfsat tydligt på 72kg-bilden. Inte snyggt, riktigt tunnt! Många ligger ju kring 80kg och snackar deff, så för att bli riktigt hård får man ställa in sig på att se ruskigt klen ut i slutändan. Det är mkt skönare att ligga på 80+, se lite halvgrov ut än att se ut som ett benrangel med sexpack. Och när man har t-shirt eller tröja så ser man ju ut som vilken ultraklen datanörd som helst.

Men visst var det kul att pröva på, latja med CKD etc. Tappade inte heller nån styrka utan ökade faktiskt i flera övningar. Men som sagt.. kul en gång, kommer dock aldrig gå under 80 mer.

The Dwag
2003-01-27, 18:31
Eeehh ? När skall du börja träna då... du ser ju ut att ha värsta Disco kroppen.... :nono: Nej du pojken du får nog börja äta rejält innan du dietar... kan vara bra att ha något att dieta fram med ;)

:thumbup:

cjs
2003-01-27, 18:33
Kan aldrig bulka så jättemkt, främst för att jag hatar att vara plufsig men även för att flickvännen säger stopp. Så det blir aldrig någon riktig byggarmassa. :em:

The Dwag
2003-01-27, 20:56
Originally posted by cjs
Kan aldrig bulka så jättemkt, främst för att jag hatar att vara plufsig men även för att flickvännen säger stopp. Så det blir aldrig någon riktig byggarmassa. :em:

asch då ! du behöver väl inte bli asfet... men lite rund om kinderna ;) :eating:

Nate
2003-01-27, 21:57
tycker faktiskt att bilden som ni alla påstår ser "anorektisk" ut var mkt snyggare... personligt tycker jag inte att det ar snyggt med bulklooken.

Niclaaas
2003-01-27, 22:29
håller med nate, 72:an såg ju bra ut :)

spinkoo
2003-01-27, 22:49
Man ser ju fan inget...:blah:

cjs
2003-01-27, 23:02
Tja, jag beklagar kvalitén. De enda andra bilderna jag har kvar är de som varit med i någon annan tråd tidigare.. båda 72kg, kan slänga upp dem här igen då. De är iaf tagna närmare kameran och mer framifrån.

Har ingen bra koll på hur jag attachar flera samtidigt, så det blir en och en.. Första:

cjs
2003-01-27, 23:03
Andra (sorry inga ben..):

cjs
2003-01-27, 23:04
..här:

LCohen
2003-01-27, 23:33
Originally posted by cjs
Tja, jag beklagar kvalitén. De enda andra bilderna jag har kvar är de som varit med i någon annan tråd tidigare.. båda 72kg, kan slänga upp dem här igen då. De är iaf tagna närmare kameran och mer framifrån.

Har ingen bra koll på hur jag attachar flera samtidigt, så det blir en och en.. Första:

helt klart bättre med deffbilden... måste jag säga

hur lång är du?

cjs
2003-01-27, 23:53
LCohen >> Jag är 1,79.

LCohen
2003-01-27, 23:59
Originally posted by cjs
LCohen >> Jag är 1,79.

som jag.. väger också 72 men ser inte ut så.. fast jag har lite rult spritt över kroppen också :D

Lellan
2003-01-28, 09:03
Jag gillar bulkbilden bäst! Tycker man lätt ser ohälsosam ut om man inte har duktigt med muskler när man är deffad.. men det är bara min åsikt. Bilderna var ju av dålig kvalié dessvärre - men att döma utav dem så jag tycker definitivt att bulkbilden utstrålar mer hälsa och energi - lite mer "tryck"?

Och det där med flickvännen... hon tycker nog om dig bäst när du är i den form du trivs bäst i, och trivs du utan så mkt lull-lull så beror det kanske på det? :)

Lycka till med träning och allt iaf! :hbang:

Pez
2003-01-28, 14:51
Sen kan man ju diskutera huruvida "bulkbilden" verkligen är i bulkform.. :rolleyes: :D

Skulle säga att du var i helt ok form på "bulkbilden" men smått spinkig på "deffbilden", att droppa 10kg från den förra till den senare torskade du nog en hel del muskler på.

/pez

cjs
2003-01-28, 16:46
Heh, kul att så många kommenterat såna dåliga bilder ändå.

Pez >> Ja, för mig är det bulk när jag börjar ha en bilring, försöker ju vara i hyfsat godkänd form året runt. :) Förstår att många tycker det är helt uppåt väggarna att kalla det för bulk, vilket jag respekterar. Jag borde kanske kalla det "fisbulk", på sin höjd. :D

Att jag torskade en hel del muskler är jag lite tveksam till. Viktnedgången skedde över en lång period, började morgonpromenera m.m. redan i januari, var klar i slutet av maj. Ingen aftonbladet-bantning alltså. Inte svagare alls på gymmet heller i slutet. Något som dock märktes jäkligt bra var hur schyssta ökningar jag gjorde på gymmet när jag började äta mer!

Det trista med att hålla hyfsad form hela tiden är att ökningarna från pass till pass blir rätt små. :/ Men hellre det än att känna sig som en fläskkorv. ;)

Tomten
2003-02-03, 03:14
Bulk = minst 95 cm midja :D

Det är jag det.

90+ på fjuttiga 179 cm

GOGOGOGO :eating: :eating: :eating:

stybb
2003-02-04, 09:05
Min personliga åsikt är att bulkbilden är överlägset snyggast
Vafan.. Man svälter inte ihjäl först i krig om man e bulkad