handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott


Sucker
2006-10-01, 15:20
Goddagens medlemar. Detta får bli mitt första inlägg.
Är 17år, väger 74 kilo och har tränat i 2 år (1år) seriöst.

Nu undrar jag om jag är för ung för att ta kosttillskott, gör det verkligen någon verkan? Om man skulle börja med det kan det bli så att man får mkt finnar exempelvis och massa hormoner bildas?

Tacksam för svar!

Pepz
2006-10-01, 15:30
finnar kan vara kopplat till kosten/kostillskott så ja det är möjligt.
Hormoner behöver du ite oroa dig för om du köper svenskt.
Nej du är inte för ung, men du måste förstå att kosten har störst bestydelse och kostillskott är en liten liten del av det hela..

Boers
2006-10-01, 15:35
Som Pepz skriver är det främst kosten som är det viktiga. Kosttillskottet är ju som sagt bara ett TILLSKOTT.
Både kosten och träningen kan inverka till att du får mer/mindre finnar. Gymträning ökar testosteronnivåerna i kroppen, och det brukar medföra finnar som "biverkning".

Sucker
2006-10-01, 15:50
Fått en bättre inblick då. Men jag vet att man skall äta mkt kött för att öka i muskelmassa, iallafall vad dem gamla styrkelyftarna gjorde förr. Vad är det mer man skall tänka på att äta?

Pepz
2006-10-01, 15:53
näringsrik mat vanlig mat. undvik halvfabrikat och socker. ta gärna grovt bröd och fullkornspasta/ris om det går.

Hederlig husmanskost gjord från grunden är det bästa!

Sucker
2006-10-01, 16:06
Mhm, tänker faktiskt på att äta så lite socker så möjligt, tröttheten öker. Äter alltid grovt bröd och nästintill alltid fullkornspasta, finnar av vanlig pasta.

Om man ändå kan gå in lite på träning på gymmet, så värmer jag alltid upp med att cykla 8-10 minuter för att förhindra sträkningar ovs. Sedan kör jag en bröst övning där man sitter ner ( I_ -- _I ) <-- armarna samt i mitten bröstet. Sedan pressar man inåt. Efter det lite stående biceps övningar, triceps, ryggövning, samt magövning. Nästa träningspass ben. Har kört med fria vikter några gånger men det har resulterad i ryggproblem, så jag har slutat med det. Men om man vill bygga biceps samt triceps vad kan du rekomendera då? Någon sida där det finns bilder som visar hur man skall göra? (kanske länka till någon post här på forumet, ny här som sagt)

Pepz
2006-10-01, 16:09
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

be gärna en instruktör om hjälp om du vill köra med fria vikter

Challenge
2006-10-01, 17:31
Ta även en titt på Best of delen. Där finns det bra scheman att följa..försök att lära dig basövningar, då blir det säkert resultat, i sinom tid *flex*

Jorgen
2006-10-01, 17:49
Håll träningssnacket i träningsdelen och kostsnacket i kostdelen är ni snälla.