handdator

Visa fullständig version : Beecher björnar på sig inför vinterns stränga kyla


Sidor : [1] 2

Beecher
2006-10-01, 09:24
Hej...! Efter ett uppehåll på grund av lathet så är jag tillbaka!
Nu tänker jag seriöst satsa på att växa, har ändrat min kroppsuppfattning en del, visst, jag har lite gulligt "gummi" lite här och var på kroppen, men det är ju inget som direkt försvårar mitt liv, dessutom, hur skulle det se ut om jag försökte bli rippad, skulle bara se sjukt ut och det är ju svårare om man inte har något att deffa fram *rolleyes*
Jag ska dock vänta med att ligga på överskott i maten tills om 2 kilo, känns som att det kommer bli lättare att göra chins då, kanske marginellt, typiskt mig, men det tar bara ett par veckor ändå, det tar jag under min "kom igång" träningsperiod!

Nu sätter jag igång igen, såg att shadowfire saknat min journal :thumbup:


Ålder: 18
Erfarenhet: tränat till och från under ett och ett halvt år, nu är det dags att satsa.
Längd: 184cm
Morgonvikt, nypissad och tarmtömd: 80kg


Forna Personbästa:
Bänkpress: singel 100kg
Marklyft: tvåa 150kg


Mål:
Att kunna komma igång med regelbundna pass igen och att ha tålamodet för att få resultat, nu ska jag träna för resten av livet, inte i 4 månader med en lång paus efteråt. Från och med nu så ska jag aldrig utföra en övning hafsigt bara för att kunna lyfta tyngre, jag ska härmed jobba mig uppåt genom att utföra väldigt strika övningar, hur klen jag än kommer känna mig. Lägger jag på mig många fettkilon så kommer jag lägga upp en liten deff, annars skiter jag i deff och koncentrerar mig på att växa.

Träning:
Fyra styrketräningspass per vecka är vad jag SKA genomföra
Mitt schema är i stil med vad OggeP förespråkar.
1:Måndag Biceps + Triceps
2:Tisdag Ben + Mage
3:Torsdag Bröst + Axlar
4:Fredag/Lördag Rygg + underarmar
Ett konditionspass i veckan blir det också, skolidrotten på onsdagar that is, haha, nej men allvarligt, vi kör rätt hårt. :Virro

Kost:
Jag kommer satsa på ett 500kcal överskott varje dag.
Kommer äta mycket mat, men bra mat, det kommer inte bli så svårt när mat kan vara så otroligt gott :eating:.
Jag satsar på att äta näringsriktig mat, kommer i allra högsta grad att undvika socker och skräpmat, en dag i veckan kan jag äta något skräpigt, men jag ska fortfarande inte överskrida 500kcal överskottet.
Kommer ligga runt 2000 kcal, det är ca 600kcal under mitt behov en aktiv dag, dagar jag inte tränar kommer bestå av ca 1750kcal, ligger då runt 500 kcal underskott.

Slutord:
Jag hoppas på en hel del peppande och skrivande givetvis, jag ger tillbaka, glöm inte det ;)! Kommer inte vara så jätteaktiv på forumet förutom i min och andras journaler och möjligtvis nån artikel som grubben skrivit. Jag känner mig oerhört motiverad inför byggandet, det känns riktigt roligt! Imorgon blir mitt första antecknade träningspass, biceps & triceps!

Pumpitup
2006-10-01, 10:31
Detta kommer bli kul att följa!

Du verkar vara en vettig person med förnuftiga mål, Go For It!

Pepz
2006-10-01, 10:39
hmm "björna" är slang för bajsa i min umgängeskrets så din rubrik på din journal blev onekligen kul! ;)

KOmmer att följas!! lycka till!

shadowfire
2006-10-01, 10:48
hmm "björna" är slang för bajsa i min umgängeskrets så din rubrik på din journal blev onekligen kul! ;)

KOmmer att följas!! lycka till!
hahahhah....:laugh:
Jag tror inte det var det som Beecher avsedde dock ;)

Härligt att du är tillbaka Beecher, saknat din journal din lata jävel.... kör nu! :whipped:

Beecher
2006-10-01, 22:58
Mål för oktober månad
Att avancerat med MINST 5 kilo i alla basövningar i slutet av månaden mot vad jag orkade i månadens början









Asch då, du har redan skapat inre syner om när jag knäböjer tungt märker jag :devil:



Härligt att du är tillbaka Beecher, saknat din journal din lata jävel.... kör nu! :whipped:

Tack shadow, jag ska inte göra dig besviken, håller koll på dig med :hbang:


Tack för det, jag ska köra hårt, var så säker :whipped:



Härligt för övrigt att se att ni kikar in här, det ökar på motivationen, jag ska ta i så det spricker imorrn!

davvvan
2006-10-01, 23:41
Denna journal skall följas! Kör hårt :D

Beecher
2006-10-02, 20:31
Äsch, två kilo hit och dit, det är snart dags att börja lägga på ett överskott på det lilla energiintaget, jak vil pli tjok og starkk! *flex*
Nu har jag dessutom gymföreståndaren som iakttar min träning också, bäst att jag kör hårt!


Var oerhört motiverad idag, kände absolut ingen stress alls, jag njöt i fulla drag av att få utföra övningarna på ett korrekt sätt, med lätta vikter! En distraherande grej var dock att många 13 åriga grabbar hade ockuperat "stationerna" jag tänkt träna vid, det var ganska omöjligt att köra emellan på grund av deras antal så jag höll mig undan och hakade på en bekant. Nu är jag inte så viktfixerad, speciellt inte nu när jag är så äckligt klen, den här veckan försöker jag få kläm på övningarna igen!

3 set för varje övning den här gången, men jag kände att jag inte tar ut mig tillräckligt, så imorgon byter jag ut 3 set mot 4. Nästa biceps och tricepspass tränar jag ENSAM för att inte påverkas av något gnäll från nån bekant om att man kör tråkiga övningar, och så fort jag kan efter skolan (givetvis måste jag ta lite mat och hinna vila en stund först, men ändå) så ska jag komma iväg till gymet så att jag slipper ynglingarna, då kan jag följa min planering bättre och då har jag större koll på vikter m.m...

Triceps

Smalbänk
1 set [12 x 40kg]
1 set [10 x 40kg]
1 set [10 x 40kg]
(ökar till 42.5kg nästa gång, helt klart, för övrigt är det här en favoritövning som alltid kommer vara med när jag tränar triceps!)

Pushdowns i kabelmaskin
1 set [8 x 20kg]
1 set [8 x 20kg]
1 set [6 x 20kg] (tog hårt!)

Liggande Tricepsextension
3 set [6 x tvshopstång+ tvshopvikter]

Biceps

Scottcurl
1 set [10 x 12,5kg]
1 set [8 x 15kg]
1 set [6 x 15kg] (där var det nästan fail)

Lutande hantelcurl
1 set [10 x 10kg]
1 set [8 x 10kg]
1 set [8 x 10kg]

Concentrationscurl
pumpade 15 reppare med 7 kilos hanteln

Märker att krutet tar slut fort i biceps... och att jag är väldigt svag nu igen... men det ska det bli ändring på! :whipped:

Vet att det här är riktiga fjädervikter men det känns skönt att vara ärlig iallafall, kommer bli roligt att se tillbaka på hur det var, också som varnande exempel så att man inte är så dum och lägger av igen :Virro
Imorgon förmiddag bjuds det på ben+mage!

shadowfire
2006-10-02, 20:57
Skönt att du är på G igen grabben, ska bli kul o följa din utveckling nu!
Men för helvete, ta bort kuken ur truten o byt avatar!..

Beecher
2006-10-03, 10:44
Skönt att du är på G igen grabben, ska bli kul o följa din utveckling nu!
Men för helvete, ta bort kuken ur truten o byt avatar!..

Tack ;)

det där med avatarbyte är något jag ska fundera över, har för mig att Nina L gillar den, vill inte såra henne först och främst *kissass*

Liggande LUTANDE Tricepsextension var det som utövades igår... :)

Vad tror ni är ett rimligt delmål att gå upp i vikt till?
Är det möjligt att lägga på sig 7kg vikt till sommaren om man struntar i deff, utan att ösa på sig för mycket fett, om man ligger på ca 2500kcal överskott i veckan?
Att gå upp i vikt ska jag, har dock inte satt ribban ännu... :)
Det var lite funderingar... imorgon blir det skolidrott, sen blir det Ben+Mage!

Är lite sugen på att börja på thai-boxningen på onsdagar, är gratis då jag har årskort på gymet...

muddler
2006-10-03, 11:17
hmm "björna" är slang för bajsa i min umgängeskrets så din rubrik på din journal blev onekligen kul! ;)



haha samma här fan :laugh:

Beecher
2006-10-04, 23:12
haha samma här fan :laugh:

det är för din och pepz skull som jag har min signatur, glöm inte det *kissass*



DAGENS PASS!
Jag tror aldrig att jag NÅGONSIN har njutit så otroligt mycket av ett pass och tyckt att det var så roligt, jag gick runt och smålog för mig själv när jag tränade och sjöng på vägen dit när jag cyklade, dessutom var det inte en kotte på gymet, det betyder att jag kunde spela min damnation skiva med Opeth precis så högt jag ville med möjligheten att sjunga med och gå runt och fisa så mycket jag ville! :hbang:
Det här är första gången jag älskar att träna ben och mage, känns som att strukturen i min träning börjar dyka upp.
Körde knäböj i smithen, är för stel för att köra med fri stång, hur ska jag göra för att bli "mjukare"i benen och fotlederna?:confused:

Mjukstartar på samtliga övningar för att hitta min nivå.

Ben

Knäböj i smith
Jag räknar inte in själva smithstången då jag inte vet hur mkt den väger
1 set [10 x 30kg]
1 set [10 x 40kg]
1 set [10 x 45kg]
1 set [10 x 50kg]
Nästa gång klarar jag av att lassa på mer, garanterat, kände mig som hulken när jag såg mig puta med rumpan i spegeln.

Benspark
1 set [10 x 3 plattor]
1 set [10 x 5 plattor]
1 set [10 x 6 plattor]
1 set [6 x 7 plattor]
Mycket skön övning då jag kan hålla händerna på mina lår och känna musklerna arbeta, jag njöt i fulla drag!

Liggande Bencurl
Väldigt jobbig övning det här, men härlig!
1 set [10 x 2 plattor]
1 set [8 x 3 plattor]
1 set [8 x 3 plattor]
1 set [4 x 3 plattor]

Mage

Cablecrunches
1 set [10 x 9 plattor]
1 set [10 x 10 plattor]
1 set [10 x 11 plattor]
1 set [10 x 11 plattor]

Höftlyft
1 set [10 x BW]
1 set [10 x BW]
1 set [10 x BW]
1 set [10 x BW]

ser fram emot nästa pass, Bröst + Axlar, blir imorgon om det hinns, annars blir det på fredag, vill absolut inte lägga det åt sidan! :thumbup:

Pumpitup
2006-10-05, 06:54
Härlig känsla du funnit på gymmet, shadowfire verkar ha smittat av sig på många av oss här inne. Riktigt bra pass för övrigt, fortsätt i denna stil ;)










ps. fan vad det luktar fis.ds

Beecher
2006-10-05, 12:32
Härlig känsla du funnit på gymmet, shadowfire verkar ha smittat av sig på många av oss här inne. Riktigt bra pass för övrigt, fortsätt i denna stil ;)










ps. fan vad det luktar fis.ds

:Virro haha, pinsamt om någon hade kommit in på gymet när jag sprang runt och stank där...!

Tack, jag ska köra hårt :bpump: :bumbi :eating: nu ska jag äta bullar, tar vilodag idag, tränar fredag och lördag!

Beecher
2006-10-06, 22:56
DAGENS PASS!
Huja, själv idag med, men det luktade kvinna i lokalen när jag gick in, blev helt knäsvag. På med lite musik, sen lattjade jag lite med övningarna, det var riktigt roligt, kändes skönt!
Det kommer inte ta många månader för mig att ta igen det jag förlorat under det långa uppehållet, och det känns väldigt bra :)
Lite nya övningar för att komma igång med lite annat än de få som jag körde förut, måste komma igång med fler hantelövningar, tar det lite lätt med vikterna...


Bröst

Bänkpress
1 set [10 x 45kg]
1 set [10 x 50kg]
1 set [10 x 50kg]
1 set [10 x 50kg]


Lutande hantelpress
1 set [10 x 10kg]
1 set [10 x 12kg]
1 set [10 x 12kg]
1 set [10 x 12kg]
vingligt, men stabiliteten kommer

Cablecross
1 set [10 x 2 plattor]
1 set [8 x 3 plattor]
1 set [8 x 2 plattor]
1 set [4 x 2 plattor]

Axlar

Liggande axeldrag
1 set [10 x 1 plattor]
1 set [4 x 2 plattor] (blev för ostrikt/tungt, bytte ner mig i vikt igen)
1 set [10 x 1 plattor]
1 set [10 x 1 plattor]

Drag till hakan
1 set [10 x 1 plattor]
1 set [10 x 2 plattor]
1 set [10 x 3 plattor]
1 set [10 x 4 plattor]
en till favvoövning!

bollade även lite frivändningar som avslutning på ett gött pass :bow:
33% protte
32% fett
35% kollisar
2700 kcal (natten är ung , har 300kcal över att äta ju :naughty:)

Pumpitup
2006-10-07, 08:17
Härligt att du känner att formkurvan är på stigande ;)

Vad har du för gamla PB'n?








ps. du är väldigt lik Napoleons bror i filmen Napoleon Dynamite!:hbang: .ds

Brooklyn
2006-10-07, 10:39
nåt jag inte hajjar "Kommer ligga runt 2000 kcal, det är ca 600kcal under mitt behov en aktiv dag, dagar jag inte tränar kommer bestå av ca 1750kcal, ligger då runt 500 kcal underskott."
ska du deffa? det där låter ju inte som en bulk om du äter så lite :confused:

Beecher
2006-10-07, 11:29
nåt jag inte hajjar "Kommer ligga runt 2000 kcal, det är ca 600kcal under mitt behov en aktiv dag, dagar jag inte tränar kommer bestå av ca 1750kcal, ligger då runt 500 kcal underskott."
ska du deffa? det där låter ju inte som en bulk om du äter så lite :confused:

jag råkade klippa in lite gammal text från förra dagboken, thanks 2 teh mods for teh edit button :( haha, bra att du är uppmärksam brooklyn!

jag ligger på 3000-3200kcal varje dag ungefär, ca 500kcal överskott varje dag är det tänkt. jag struntar i att gå ner de där 2 sista kilona, skitsamma angående det liasom, lika bra att sätta igång det är ändå så lätt att gå ner sen :)

Beecher
2006-10-07, 11:35
Härligt att du känner att formkurvan är på stigande ;)

Vad har du för gamla PB'n?








ps. du är väldigt lik Napoleons bror i filmen Napoleon Dynamite!:hbang: .ds

Jepp, känns riktigt bra ;)
Mina gamla pb är singel 100kg bänk samt 2x 150kg marklyft, har inte testat att maxxa knäböj pga att jag utelämnat benträningen hårt förut, men börjat med ben nu pga att jag ser att mina ben helt klart blivit större på sistone av någon konstig anledning. Ska även bli intressant att se hur tungt jag kommer köra smalbänk om ett år! Ska upp i dessa vikter in no time igen och över dom, ska bli stark i knäböj med!

haha, jag har den filmen på datorn men inte sett den, bara för det ska jag kolla på den idag :D

Brooklyn
2006-10-07, 12:16
jag råkade klippa in lite gammal text från förra dagboken, thanks 2 teh mods for teh edit button :( haha, bra att du är uppmärksam brooklyn!

jag ligger på 3000-3200kcal varje dag ungefär, ca 500kcal överskott varje dag är det tänkt. jag struntar i att gå ner de där 2 sista kilona, skitsamma angående det liasom, lika bra att sätta igång det är ändå så lätt att gå ner sen :)
okej, då klarnar det i mitt huvud! (iaf lite:Virro )

Beecher
2006-10-08, 14:57
Dagens träning!
Tränade med pappa och fick lite hjälp med utförande och så... han kan mycket och har väl tränat i en 30 år så han lär mig mycket om träning, men han veckopendlar och jobbar med villan och landstället när han är hemma så det blir sällan att vi tränar samtidigt (om ni undrar varför jag frågar så otroligt mycket om saker här på kollo), den här gången var dock väldigt bra!

Rygg

Latsdrag bakom nacken
1 set [10 x 40kg]
1 set [10 x 40kg]
1 set [10 x 40kg]
1 set [12 x 40kg]
(väldigt strikt kör jag, men det är ju bara bra! nästa gång ökar jag till 45kg)

Hantelrodd
1 set [10 x 12kg]
1 set [10 x 10kg]
1 set [10 x 10kg]
(körde strikt även här, klarar dock tyngre vikt men det kan vänta tills jag gör helt rätt!)

Negativa Chins
Utförande: hänger i smithen, startar med hakan ovanför stången och dalar ner medans jag försöker hålla emot så mycket jag bara kan, för att som mål klara riktiga chins... (vad är det för fel på mig egentligen*rolleyes*)
1 set [3 x BW]
1 set [4 x BW]
1 set [3 x BW]


Underarmar

Underarms stångcurl
1 set [10 x 5kg]
1 set [10 x 15kg]
1 set [10 x 15kg]
1 set [15 x 15kg] (fick fettopump efter denna)

Omvända underarmscurl i cable
1 set [15 x 3 plattor]
1 set [10 x 5 plattor]
1 set [10 x 5 plattor]
1 set [12 x 5 plattor]


Pra pass, micket rolik at trena :bow: !

Brenner
2006-10-09, 21:17
Negativa chins var ju Göra bra! Önskar att jag gjorde så när jag började träna. Kmr vara roligt att se dig utvecklas =) Dra upp någon bild

Men ha d göttans

Brooklyn
2006-10-09, 21:36
jaaa! mer bilder till folket! :hbang:

shadowfire
2006-10-09, 22:32
hörru, på med mer vikter i hantelrodden... nästan bättre om du får riktigt sträck i armen och lite tyngre, blir inte lika vingligt eller "snabbt" enligt mig iaf... dubbelt upp lär du ju klara utan några som helst problem. :thumbup:

bluelight
2006-10-09, 22:54
100 kg i bänk, det kommer nog snart tillbaks!
vart äre du tränar? :)

Beecher
2006-10-09, 23:17
negativa chins tog riktigt bra! :)

det är tack vare er jag förudmjukar mig, kom ihåg att jag är en tjåkk noob som ska bli tjockare... =) men som sagt, det får ta den tid som behövs för att växa, det här är ju ändå min "start".

kanske skulle jag ha en väldigt mycket snyggare kropp med mindre fett, har redan gått ner en 5kg sen förut, men jag har en del att ta av, men jag blir säkert spinkern om jag gör det, så lika bra att ligga på överskott och fylla ut kläderna, nu ska jag banne mig växa ett bra tag framöver!


hörru, på med mer vikter i hantelrodden... nästan bättre om du får riktigt sträck i armen och lite tyngre, blir inte lika vingligt eller "snabbt" enligt mig iaf... dubbelt upp lär du ju klara utan några som helst problem.

jao, det där var liiiite klent, nästa hantelrodd blir pra mkt tyngre... jag tror jag ska börja köra 6-8 reps nu btw :)

kul att ni följer dagboken, det ger mig mer motivation än ni anar!
på morgonen imorrn kör jag mitt biceps/triceps pass då jag inte var i form för att cykla till gymet och ta det passet idag, sen imorse då jag nästan slet sönder lårmusklerna när jag skulle sätta mig ner...(n0b)

http://img58.imageshack.us/img58/1214/jahajaml6.th.jpg (http://img58.imageshack.us/my.php?image=jahajaml6.jpg)

http://img112.imageshack.us/img112/8085/poesfilsingarkj4.th.jpg (http://img112.imageshack.us/my.php?image=poesfilsingarkj4.jpg)

såklart en bild på benen... rätt tjockt och rörligt =D, och inte är det några poseringsbilder, sånt kan inte jag! svårt att fota det själv iallafall, men varför ska jag posera egentligen... :Virro


bluelight, det kan du skriva opp att jag ska klara, jag ska t.o.m ligga och reppa på det längre fram, haha! jag tränar på "Nora Kraft & Kondition", gym med maskiner, en fri stång + fitnessvikter! kikar gärna in på ÖKK, en koloträff vore klockrent imo!



(nu ska jag smaska i mig resten av chokladkakan ala beefcake, sen sova, godnatt!)

Bronkitkorv
2006-10-10, 06:34
Tänk inte på att deffa om du inte vill springa långa sträckor, på vintern mår man mycket bättre av mycket mat, fryser inte så mycket o sådär.
Tänk också på att du kan deffa lite light till våren som jag gör.

Beecher
2006-10-10, 09:11
Tänk inte på att deffa om du inte vill springa långa sträckor, på vintern mår man mycket bättre av mycket mat, fryser inte så mycket o sådär.
Tänk också på att du kan deffa lite light till våren som jag gör.

true, värt att äta på vintern, nu kan man unna sig en kanelsnäcka då och då :eating:
känner jag mig inte som världens tjockaste tjockis så kommer jag antagligen fortsätta att äta... annars så vill jag ner till runt 12-14% bf (inte så jättenödvändigt med magrutor imo, går ju alltid att gå lägre i bf om jag har lust) och det är nog några kilo som behövs deffas bort då...men det är inget jag ska tänka på nu, nu ska jag tänka på maaaat och överskott :thumbup:

känner jag att jag behöver deffa så kan vi ju börja samtidigt rentav, och jämföra våra resultat osv... :)

Alexlindgren
2006-10-10, 10:31
true, värt att äta på vintern, nu kan man unna sig en kanelsnäcka då och då :eating:
känner jag mig inte som världens tjockaste tjockis så kommer jag antagligen fortsätta att äta... annars så vill jag ner till runt 12-14% bf (inte så jättenödvändigt med magrutor imo, går ju alltid att gå lägre i bf om jag har lust) och det är nog några kilo som behövs deffas bort då...men det är inget jag ska tänka på nu, nu ska jag tänka på maaaat och överskott :thumbup:

känner jag att jag behöver deffa så kan vi ju börja samtidigt rentav, och jämföra våra resultat osv... :)

Du ser inte ut att ha så mycket "över" som behöver tas bort för att rutorna ska komma fram :).

Jag tycker att du ska köra på nu i vinter, inte ligga på överdrivet överskott, men kanske ett par hundra kcal per dag, och sedan i januari eller nångång så börjar du din deff :)..

Hur gammal är du förresten?

Beecher
2006-10-11, 00:12
Du ser inte ut att ha så mycket "över" som behöver tas bort för att rutorna ska komma fram :).

Jag tycker att du ska köra på nu i vinter, inte ligga på överdrivet överskott, men kanske ett par hundra kcal per dag, och sedan i januari eller nångång så börjar du din deff :)..

Hur gammal är du förresten?


det var snälla ord alex, ska jag ligga i med en deff för att bli nöjd så får jag nog allt börja sen någon gång i mitten på februari för att bli framgångsrik, är bra nyfiken på hur skranglig jag skulle se ut på 10%, frågan är bara om det är värt att offra allt härligt fett som får en att se stor ut med kläderna på för att få fram definition som jag aldrig någonsin haft, får väl fundera över det ett tag till.
än så länge trivs jag med att hinka i mig mat!

är 18, hade inte varit fel att ha startat tränandet för en tre år sedan =P


Var helt själv på gymet ikväll, kändes tomt och tråkigt, men det var sent idag och fy på mig för att jag inte kom iväg imorse som planerat, då jag säkert skulle haft en bekant som skulle stått och hejat när jag pressat upp vikter.. =(

Triceps

Smalbänk
1 set [6 x 50kg]
1 set [6 x 50kg]
1 set [8 x 50kg]
1 set [8 x 50kg]
skulle nog allt kunnat orkat 10or, men skulle nog varit nära fail, och jag var ju ensam, orka få den där bastanta övervikten på halsen när ingen kan hjälpa :(

Dips
1 set [3 x bw]
1 set [3 x bw]
1 set [4 x bw]
öhm... dom var djupa ju, kollade i en spegel medans jag dippade *flex*
ska helt seriöst ta tag i dippandet som jag försöker med chins nu, härliga övningar, vill kunna reppa ordentligt!

French press med hantel
1 set [8 x 14kg]
1 set [8 x 14kg]
1 set [8 x 14kg]
1 set [6 x 14kg]

Biceps

Koncentrationscurl
1 set [6 x 12kg]
1 set [10 x 10kg]
1 set [h7 x 12kg v8x12kg]
1 set [6 x 12kg]

21an
z-stång som jag inte räknar in, stressade igenom detta, var tvungen att skynda hem... dålig planering av mig!
1 set [21 x 10kg]

dåligt planerat pass, haft en jättestressig dag :Virro
drack en drique la hafvregryn och koloprotte, 2 dl protte, 2 dl havregryn, 3dl mjölk, nu ska jag duscha och sova!

Beecher
2006-10-11, 18:24
1 timmes seriös volleyboll idag då.

nog för att jag skulle ligga på energiöverskott med nyttig mat, men idag tog jag ju en sandwich pepparkaka och två havrekakor med mjölk till för att trösta mig efter den långa dagen då jag bara redigerat film och mixat skit death-metal *cry*

träning imöra!

Brooklyn
2006-10-11, 18:47
keep the struggle boy!

Deceiver85
2006-10-12, 18:19
Vart tränar du i Örebro Beecher?

bluelight
2006-10-12, 20:00
Vart tränar du i Örebro Beecher?

Nora skrev han ju! ;)

Brooklyn
2006-10-12, 20:22
kör hårt mannen, jag håller ett öga på dig, hur går "bulken" btw?

Beecher
2006-10-13, 07:50
kör hårt mannen, jag håller ett öga på dig, hur går "bulken" btw?

Har gått upp ett halvt kilo inbillar jag mig :thumbup:
Har dock lite ont i svansen, men jag ska ändå träna ben+mage idag och bröst och axlar imorgon.
Idag åker jag tåg till fagersta för att bo hos mormor och morfar under helgen så träningspasset får väl bli på fagerstas gym som är helt ok! Kan dock inte anteckna i journalen förns på söndag/måndag för dom har inte dator :)

Japp, tränar i Nora, förutom den 4e november då =) !

men det känns som att det går bra än så länge iallafall, och jag inbillar mig att mina magmuskler blivit en storlek större, dom buktar ju ut riktigt ordentligt under fluffet ju, är övertygad om att iallafall magen skulle se bra ut om jag hade lägre kroppsfett, övriga kroppen, det vet jag inte om det skulle se så bra ut :Virro

Men jag kör på, tack för era kommentarer och för att ni pushar mig!

Tjuckot
2006-10-13, 08:05
nora är ju lite outside.. ;D

Du lär ta dig tillbaka snabbt till dina gamla vikter, och förbi.
Ska på örebroträffen jag med högst troligtvis, så vi lär säkert synas då :thumbup:

Beecher
2006-10-13, 11:00
nora är ju lite outside.. ;D

Du lär ta dig tillbaka snabbt till dina gamla vikter, och förbi.
Ska på örebroträffen jag med högst troligtvis, så vi lär säkert synas då :thumbup:

haha, ja, nora är bonnigt, det behöver inte påpekas =)

det kommer nog inte ta så lång tid hoppas jag, men förbi, det ska jag, och jag gainar ju inte dåligt med motivering när så många håller koll på mig!
ska bli kul om du kommer på träffen, hoppas vi blir några stycken! :)

vad tror folket, blir jag jätteliten om jag drar ner fettet till 10-14% om jag börjar i januari och håller på mot låt säga maj-juni? :Virro

Tjuckot
2006-10-14, 13:33
heh, tell me about it. Min rumskamrat kommer ifrån nora ;)

vi blir nog ett par tror jag, deceiver, bluelight, klo, sverker, du och jag ska väl komma? Fast jag vet inte, det märks väl.

Vet inte hur du ser ut, men får väl se på träffen om du ska deffa eller inte. Säkert inte :D byggbygg! Det är bäst de ;)

Deceiver85
2006-10-14, 16:09
Nora? Vilken håla :D Men vi lär ses den 4:e november iallafall.

Och förresten, jag har sett dina bilder, du behöver inte deffa.

bluelight
2006-10-16, 16:43
Nora? Vilken håla :D Men vi lär ses den 4:e november iallafall.

Och förresten, jag har sett dina bilder, du behöver inte deffa.

vi blir nog en hel del pers nu, eller?

Beecher
2006-10-16, 21:19
Nora? Vilken håla :D Men vi lär ses den 4:e november iallafall.

Och förresten, jag har sett dina bilder, du behöver inte deffa.

okej, vi får allt se sen den 4e, ni bestämmer då, under tiden så kör jag på!


heh, tell me about it. Min rumskamrat kommer ifrån nora ;)

vi blir nog ett par tror jag, deceiver, bluelight, klo, sverker, du och jag ska väl komma? Fast jag vet inte, det märks väl.

Vet inte hur du ser ut, men får väl se på träffen om du ska deffa eller inte. Säkert inte :D byggbygg! Det är bäst de ;)

det blir ni som får nypa mig i magen och försöka få fram ett enhälligt beslut!

kul att vi blir många om det blir som planerat iallafall!





för övrigt så är jag sjuk, har lite feber och en sprängande huvudvärk samt snorar sjukt mkt, förhoppningsvis så är jag hemma och återhämtar mig hela dagen imorgon för att kanske köra ett lätt pass på onsdag!
det enda jag kan göra just nu är att äta :eating: ska för övrigt vara uppe hela natten då jag somnade när jag kom hem vid 17:00 och vaknade först nu =)

bluelight
2006-10-18, 21:11
okej, vi får allt se sen den 4e, ni bestämmer då, under tiden så kör jag på!




det blir ni som får nypa mig i magen och försöka få fram ett enhälligt beslut!

kul att vi blir många om det blir som planerat iallafall!





för övrigt så är jag sjuk, har lite feber och en sprängande huvudvärk samt snorar sjukt mkt, förhoppningsvis så är jag hemma och återhämtar mig hela dagen imorgon för att kanske köra ett lätt pass på onsdag!
det enda jag kan göra just nu är att äta :eating: ska för övrigt vara uppe hela natten då jag somnade när jag kom hem vid 17:00 och vaknade först nu =)

bra att du kan äta när du är sjuk iaf, ger lite TRÖÖCK, tränat idag?

Deceiver85
2006-10-21, 14:17
Upp och hoppa Beecher!

Beecher
2006-10-22, 19:33
göttit av er att tjöta efter mig så här :D
kan informera om att det blir te att köra igång igen nu när jag är helt frisk, från och med imorgon och sedan onsdag, torsdag, samt ett pass på lördag om det hinns med, annars blir det på söndag kväll, har mycket att stå i denna vecka, kommer ett lass med trevliga kvinnor som ska övernatta hemma hos mig, måste ta väl hand om dom och så :Virro !

och för att höja spänningen, nu ska det komma in mer mellanmål i bilden, kommer få nytta av att skolan har ett tomt kylskåp stående, där kan jag gömma alla mina kesella burkar som jag ska slurka i mig i hemlighet på rasterna :cool:

Tjuckot
2006-10-22, 19:45
bra att du är frisk igen!

Gjorde en tråd om örebroträffen, du ser länken i min signatur.

bluelight
2006-10-26, 22:42
nu måste du visa dig lite! Vart har du tagit vägen? Fastnat med tjejerna? :D

Beecher
2006-11-05, 10:46
vad dålig jag har varit på att anteckna, lol

men nu efter ökk passet så ska jag bli duktig med det :E
nu ska jak ner ok trena :whipped:

Deceiver85
2006-11-05, 12:55
Update now!

Pumpitup
2006-11-05, 13:26
Jag har hört att han spelar in Napoleon Dynamite 2!?

Beecher
2006-11-05, 13:57
Jag har hört att han spelar in Napoleon Dynamite 2!?

:laugh: !!!

Ben

Benpress
räknar exlusive vaggan, djupa och pra pressar
1 set [8 x 100kg]
1 set [6 x 125kg]
1 set [6 x 135kg]
1 set [6 x 135kg]


Benspark
1 set [10 x 3 plattor]
1 set [10 x 4 plattor]
1 set [10 x 5 plattor]
1 set [8 x 5 plattor]
1 set [6 x 6 plattor]
1 set [4 x 7 plattor]
strikt och pra

Sittande Vadpress
Vadkrampp!
1 set [10 x 30kg]
1 set [10 x 50kg]
1 set [10 x 50kg]
1 set [10 x 50kg]

Mage

Nordic *rolleyes*
1 set [10 x 10kg]
1 set [12 x 20kg]
1 set [10 x 20kg]
1 set [8 x 20kg]


Treningsverk i hela kroppen.
Gårdagens träningspass var MYCKET uppskattat, lärde mig pra saker och skaffade mig treninsverk!

Tog bild på när min tjocka papa tränar biceps, samt misslyckade panoramabilder på gymet. Jag tycker att han ska deffa, han dricker alltid öl till maten!

http://img296.imageshack.us/img296/5535/la1og2.th.jpg (http://img296.imageshack.us/my.php?image=la1og2.jpg)

http://img228.imageshack.us/img228/3897/gym1jh9.th.jpg (http://img228.imageshack.us/my.php?image=gym1jh9.jpg)

http://img208.imageshack.us/img208/8543/gym2pv8.th.jpg (http://img208.imageshack.us/my.php?image=gym2pv8.jpg)

Deceiver85
2006-11-05, 17:34
Hardcore farsa du har! :) Ta med honom till ÖKK nästa gång det är kolo-träff!

Bra benpass i övrigt, dags att börja knäböja snart?

Beecher
2006-11-06, 06:34
Hardcore farsa du har! :) Ta med honom till ÖKK nästa gång det är kolo-träff!

Bra benpass i övrigt, dags att börja knäböja snart?

han är rätt stor faktiskt, skulle vara riktigt coolt att se honom deffad, skulle vara kul att se om han står sig mot sverker :)
han ska hänga med på nästa träff, har tjatat om sverker så mycket nu så jag tror att han vill se hur stor han verkligen är :D

Är väldigt stel i kroppen, bland annat så måste jag stretcha höftböjaren ganska mycket för att kunna utföra bra knäböj... funkar bra i smithen men det är ju absolut inte samma sak.
Men det kommer, nästa benpass ska jag iallafall försöka, ska dessutom filma mina försök, kommer se roligt ut :Virro

Triceps träning idag (och lite biceps om det orkas med, har sån träningsvärk)

Tjuckot
2006-11-06, 08:58
trena hårdt nuh! :thumbup:

Beecher
2006-11-06, 19:24
onkelberries.... huvudvärk hela dagen *cry*
fullt av folk på gymet så det blev trångt och kvalmigt...

lade mig tillrätta i smithen som var den enda lediga stationen och hängde på lite vikter... hade huvudvärk som sagt, men det gick väl sådär halvbra i smithen iaf :)

Triceps

Smalbänk i smith
2 set [10 x 40kg]
1 set [10 x 50kg]
1 set [8 x 60kg]
1 set [4 x 70kg] pb!!11 (nästa pass ska jag klara det med fri stång, förutsatt att det är ledigt :))

Pushdowns i cc
1 set [10 x 4 plattor]
1 set [10 x 5 plattor]
2 set [pumpa x 2 plattor]


idag har jag ätit mykket protin! men nu ska jag ligga i huvudvärksdvala tills prison break, ska kolla in örebro grabbarnas journaler innan jag sover :) ZOOM! :thumbup:

bluelight
2006-11-06, 23:44
starka smalbänkar! bra jobbat

Deceiver85
2006-11-07, 23:06
Bra mosat av dig!

Beecher
2006-11-08, 21:04
tackar för berömet :bow:

vilodag igår och idag, kom hem från örebro halv åtta idag *screwy* så jag känner inte för att gå ner och ösa efter en sån middag också, så det blir bröst och axlar imorgon!

låter min vänstra arm vila också, den blev helt fuckad av smalbänken i smithen, kan inte räta ut den helt, är det ett muskelfäste som spökar månne? *mini*

Det börjar gå över nu så det är nog helt bra till imorgon iallafall :)


haha, jag äter ju som en gris, det är sjukt härligt ju, jag njuter av att gå runt med träningsvärk samtidigt som jag stoppar i mig, känns som att musklerna suger åt sig... men jag kommer nog lägga på mig lite fett men det är ju inte så svårt att få bort sen ändå :Virro

känns som att mina axlar lyckats svullnat upp lite samt att jag börjar få igång latsen! som sagt detta är väl känningar, det är väl ingen som ser någon skillnad men ändå =)

Deceiver85
2006-11-08, 21:11
Oroa dig inte för att lägga på dig några kilon. Visst, en del är fett och en del är vätska, men en del är också muskler. Vätska och fett kan man deffa bort sen framåt vårkvisten.

bluelight
2006-11-09, 23:58
Vad gjorde du i storstaden, bondpojk?! :D

Lite fett är aldrig fel på vintern, blir najs sen i vår.. Det som göms i snö kommer fram i tö. Det som göms under fett kommer fram i vår!

Beecher
2006-11-14, 10:19
Sorry lads, inte uppdaterat ett antal pass.
Körde ett imorse, var trött och kraftlös men det var ändå värt det, hoppas jag får in vanan att träna tisdag och fredagmornar!
Borde nog ha lagt in marklyft, men jag var lite seg och skulle nog inte ha hunnit, var lite ineffektiv...



Triceps

Stångrodd
2 set [10 x 20kg]
1 set [10 x 40kg]
1 set [10 x 50kg]
Måste koncentrera mig grymt mkt på att stå rätt och att svanka, men vanan kommer väl! :)

Sittande "armrodd"
1 set [10 x 20kg]
2 set [8 x 30kg]
1 set [6 x 30kg]



Matchade "armrodden" (lol?) med att pumpa lite latsdrag emellan, inget märkvärdigt, dock så kändes det fint! :)

härmed lovar jag, Beecher, att anteckna varje pass :D

Beecher
2006-11-14, 10:22
Vad gjorde du i storstaden, bondpojk?! :D

Lite fett är aldrig fel på vintern, blir najs sen i vår.. Det som göms i snö kommer fram i tö. Det som göms under fett kommer fram i vår!


Hemligt! :) haha nä men umgicks med lite damer *whistle*
Jag tror inte att jag blir skämmigt liten iallafall om jag deffar... huvudsaken är att jag tycker det ser bra ut :D haha

Oroa dig inte för att lägga på dig några kilon. Visst, en del är fett och en del är vätska, men en del är också muskler. Vätska och fett kan man deffa bort sen framåt vårkvisten.

har lagt på mig ett kilo nu iallafall! och jag ser ju inte pluffsigare ut, tvärtom, jag ser rätt mycket ryggmuskler nu, ser hela "latsbanden" som går ner för ryggen :) men det känns ruskigt värt iaf!

Deceiver85
2006-11-14, 19:42
Bra köttande med stångrodden, det är en härlig övning som bygger både bra lats och korsrygg!

kspr
2006-11-14, 19:54
Fortsätter du i den här stilen kan nog Schillinger glömma att ha dig som prag! *flex*

Beecher
2006-11-14, 22:02
Bra köttande med stångrodden, det är en härlig övning som bygger både bra lats och korsrygg!


eyy tack! går ju framåt riktigt bra i den övningen verkar det som, den är grymt skön *flex*

Fortsätter du i den här stilen kan nog Schillinger glömma att ha dig som prag! *flex*

... i just gotta love a comment like this :laugh:

Beecher
2006-11-15, 21:10
dag med högt proteinintag samt instruktörsjobb på gymnastiken, helkropps styrketräning, tränar hemma på gymet imorgon *whistle*
underbart att vara starkast i klassen, haha =)

84cm midja FTW! *drool*

Tjuckot
2006-11-15, 21:19
fan, liten midja. Du får börja äta pöjk!

Beecher
2006-11-15, 21:30
fan, liten midja. Du får börja äta pöjk!


hahaha, vänta du bara, willys idag och använde lite pengar när jag ändå hade vägarna förbi :D

~750gr sojabönor/sojanötter, linfrö, sojamjölk, rismjölk (älskar dessa typer av mjölk, dricker lätt ett paket på en kväll framför datorn), blir proteinrikt och gott med nötterna som tillägg till de vanliga mellanmålsdrinkarna!
lite extra fett går alltid ner, hoppas jag kommer upp i 85+ på midjan *drool*


(vågar man fråga vad herr chuck själv har i midjemått? *private*)

Tjuckot
2006-11-15, 21:37
nej.


































:D

shadowfire
2006-11-15, 21:41
dag med högt proteinintag samt instruktörsjobb på gymnastiken, helkropps styrketräning, tränar hemma på gymet imorgon *whistle*
underbart att vara starkast i klassen, haha =)

84cm midja FTW! *drool*
går du omkring med korschett runt höften hela dagarna?... 84cm wtf... kom igen när du har 96cm, det är pondus! :thumbup:

Brooklyn
2006-11-17, 17:46
hur går det? björnat på dig än? :D

Beecher
2006-11-17, 21:06
första antecknade bröstpasset? :em:
mkay, det här blir väl en OK utgångspunkt!


Bröst

Benkpress
micket strikt och fint, är stolt över mig själv, börjar komma igång igen, dröjer inte många månader tills jag börjar reppa på 80 igen! :)
1 set [10 x 50kg]
1 set [10 x 55kg]
1 set [6 x 60kg]
1 set [4 x 60kg]


Snedbänk
Hm, tog lite väl mkt på axlar också, ingen bra vinkel på den här skräpbänken *grr27*
1 set [10 x 30kg]
1 set [10 x 35kg]
1 set [10 x 40kg]
struntade i det här, fanns ingen i närheten som kunde hjälpa mig med utförandet, men jag får skylla på bänken så länge

Axlar

Stående militärpress
1 set [10 x 20kg]
2 set [8 x 30kg]
1 set [6 x 30kg]
min favvoövning, dig ska jag öka rejält i i fortsättningen

Lätta framåtlutande hantelflyes
4 set [10 x 5kg]

tog bra på axlarna, är som tröttast i axelpartiet!

Triceps

Frenchpress med hantel
1 set [10 x 14kg]
1 set [6 x 16kg]
2 set [8 x 16kg]


är förvånad över hur mycket jag börjat tänka på att lira strikt...
det bådar gott, nu är det bara att fortsätta såhär, käkar på utan att under eller överdriva så får vi se hur det går, har ökat nåt kilo iaf, hoppas det är en bra mix av massa som satt sig bara.

hur går det? björnat på dig än? :D

retsticka! *slap*

Deceiver85
2006-11-18, 19:56
Stående militärpress är en fin övning, fortsätt mosa på med den!

bluelight
2006-11-19, 20:05
Jag har också börjat tänka mycket på att köra strikt, du är inte ensam! Ska se om jag växer något tills i vår! :D Bra pass för övrigt, vikterna kommer snart tillbaka.

Beecher
2006-11-20, 20:59
Rygg

Marklyft
1 set [10 x 20kg]
1 set [10 x 70kg]
1 set [80 x 90kg]
1 set [2 x 90kg] AJAJ!!! här smällde jag stången emot smalbenet pga att vikten kom mot ett vattenledningsrör som stack upp ur golvet... dags för kronlyft istället...

Kronlyft
2 set [10 x 90kg]
1 set [6 x 110kg]
pumpade slut på mig i marklyften, skulle egentligen inte köra kronlyft så det fick räcka med vikter :)

Stångrodd
1 set [8 x 32kg]
1 set [6 x 42kg]
2 set [8 x 42kg]
pra utförande!

Latsdrag
1 set [10 x 40kg]
2 set [10 x 45kg]
1 set [6 x 50kg]
Måste nog fixa remmar... provade ett par better bodies remmar som var ruskigt smidiga att använda... hur hårt man än håller så glider stången runt i händerna, nästan samma sak i kronlyft..... tjuckostyle!!!

Ryggresningar
1 set [20 x bw]
2 set [15 x bw]

otroligt skönt och motiverande ryggpass, kände glädje både under och efter

Biceps

Stångcurl
1 set [10 x 10kg]
1 set [10 x 20kg]
1 set [8 x 22kg]
1 set [6 x 25kg]

Hammercurl
lol, klarar inte av 10or med 10 kilos hantel, så jag supersetade med 10, 8 och 7kgs hantel :D
hoppas jag ökar lika snabbt i biceps nu som allt annat bara...


Känns väldigt bra det här!

skulle kanske kunna dra vad jag käkat en dag som denna för att vara nödvändig

Frukost: 3 stekta ägg, en skål gröt med keso på, ett glas mjölk

Lunch: Pasta med skinksås, knäckepröd

Mellanmål: 1 burk kesella, 1dl havregryn, 2dl a-fil, 3dl mjölk+kakao+canderel, 1 digestivekex light

Minimellanmål: en stor näve sojabönor, en kopp kaffe, digestivekex light!

Pre training: 3 älgfärsbiffar, julmust light!

Under passet: 30gr kolo whey80

sen blir det väl lite mat nu sen en prottedrink innan man går och lägger sig också...

Brooklyn
2006-11-20, 21:04
[1 set [80 x 90kg]

måste vara tungt? :naughty:

Beecher
2006-11-20, 21:04
går du omkring med korschett runt höften hela dagarna?... 84cm wtf... kom igen när du har 96cm, det är pondus! :thumbup:

ey, jag ska över 100! ;)


Stående militärpress är en fin övning, fortsätt mosa på med den!

den är härlig, är väl i stort sett den som byggt på lite på min ynkliga framsida av axlarna! =)


Jag har också börjat tänka mycket på att köra strikt, du är inte ensam! Ska se om jag växer något tills i vår! :D Bra pass för övrigt, vikterna kommer snart tillbaka.

strikt men lätt for the win.
ger så mycket mer känns det som, blir smidigare och sånt...
Ska bli skoj att komma upp i gamla vikterna och även passera dem och sätta nya pbn
klart du växer, ät ;)

Beecher
2006-11-20, 21:06
måste vara tungt? :naughty:

argh!!!! typiskt dig att hitta alla fel *cry*



ge mig en edit knapp *gah!*

Tjuckot
2006-11-20, 22:33
kötta på, du kommer gå om mig i bänken precis som alla andra :Virro
Kom ihåg att hålla svanken i ryggövningarna ;) Minns jag att det var lite svårt för dig ibland på ökk.

Brooklyn
2006-11-20, 22:39
argh!!!! typiskt dig att hitta alla fel *cry*



ge mig en edit knapp *gah!*
*kissass*

Beecher
2006-11-21, 08:20
kötta på, du kommer gå om mig i bänken precis som alla andra :Virro
Kom ihåg att hålla svanken i ryggövningarna ;) Minns jag att det var lite svårt för dig ibland på ökk.


jepp känns som att jag ökar bra i bänk, det är ju pra så blir det lite disco :)
svankandet blir bara bättre och bättre, är så dåligt stretchad så det är nog därför... men jag antar att det har med bålstyrkan att göra också, men det blir nog bra!

ligger på över 3g/kg protte nu :D
optimalt

Deceiver85
2006-11-21, 22:57
Heja på :) Marken börjar komma nu med va?

Pumpitup
2006-11-21, 23:42
Kämpa på bara, finns inget skönare än att komma igen och slå sina gamla PB'n!

Beecher
2006-11-23, 18:17
Kämpa på bara, finns inget skönare än att komma igen och slå sina gamla PB'n!

ska mest av allt kötta på med rygg och ben övningar, inte bara bänkpress som once upon a time :D



Heja på :) Marken börjar komma nu med va?

jepp! rygg är nog faktiskt min favvomuskelgrupp nu, fast det syns nog inte på mig ;)


är stel i lederna som går upp från foten på framsidan av benet, märker att det är SJUKT ömt nu bara jag har spelat lite bandy på gympan och ansträngt det området.
jag är rätt misstänksam mot att det är det som gör det svårt för mig att göra ok knäböjisar...
ska hädanefter också börja stretcha varje dag, höftböjers, glutte m.m för att skapa förutsättningar för att lyckas göra bra knäböj.

ska ner och köra ben och mage strax, fast jag är tveksam till att göra knäböj då det blir till att göra dessa i smithen, och det är väl inte någon höjdare direkt...

ska ta en bild varje fredag morgon förresten för att följa min utveckling :D

Tjuckot
2006-11-23, 18:29
Lägg lika mycket energi på allting tycker jag. Du är inte i nån fas där du behöver prioritera något direkt, utan du behöver bygga på dig av allting, oavsett om det gäller styrka eller massa.

Kör ben, rygg, bröst med basövningar och bygg resten av kroppen runt dom tre. Sen kör du så hårt du kan och lite till, och glöm inte att träna smart! Blir man skadad är det inte någon mening alls med något :)

Att du stretchar är skitbra tycker jag.. jag har märkt att mina ljumskar mår bättre, samt mina böjar blir bättre när jag stretchar ut arslet före knäböjarna. Vilket jag gör jämnt nu, annars går det inte.

Ta bilder för att jämföra är skitbra, men jag skulle tro att det räcker med en gång i månaden, och gör det då ordenligt med alla poseringar. Sidechest, DubbelBiceps fram&bak, latsspread, ben osv. Tror det blir lite enklare och mer motiverat. Min åsikt som vanligt, ta åt dig av vad du vill bara du inte glömmer att träna bra!

Beecher
2006-11-23, 21:04
Lägg lika mycket energi på allting tycker jag. Du är inte i nån fas där du behöver prioritera något direkt, utan du behöver bygga på dig av allting, oavsett om det gäller styrka eller massa.

Kör ben, rygg, bröst med basövningar och bygg resten av kroppen runt dom tre. Sen kör du så hårt du kan och lite till, och glöm inte att träna smart! Blir man skadad är det inte någon mening alls med något :)

Att du stretchar är skitbra tycker jag.. jag har märkt att mina ljumskar mår bättre, samt mina böjar blir bättre när jag stretchar ut arslet före knäböjarna. Vilket jag gör jämnt nu, annars går det inte.

Ta bilder för att jämföra är skitbra, men jag skulle tro att det räcker med en gång i månaden, och gör det då ordenligt med alla poseringar. Sidechest, DubbelBiceps fram&bak, latsspread, ben osv. Tror det blir lite enklare och mer motiverat. Min åsikt som vanligt, ta åt dig av vad du vill bara du inte glömmer att träna bra!

Aight!
ska stretcha på och försöka komma igång med knäböjen, satsar på att träna hårt och äta nu helt enkelt, blir bara några kilo som ryker innan sommaren, men det blir förhoppningsvis lite daller då, måste ju spara det jag hinner bygga kommande månader *cupid*
räcker med en bild i månaden, sant...
tar lite pose bilder imorrn då, förutom muskulär utveckling så kommer man få se mig bli bättre på att posa :D


Ben

Raka marklyft
Körde mest för att få in rörelsen, kanske 3 set med stång och sen ett par med 4x kg, inget jag noterade speciellt, brände på bra dock!

Benpress
räknar exlusive vaggan.
ökar på lite då och då :)
1 set [8 x 140kg]
1 set [6 x 140kg]
1 set [6 x 140kg]
1 set [6 x 140kg]


Benspark
1 set [10 x 5 plattor]
1 set [6 x 6 plattor]
1 set [6 x 7 plattor]
1 set [6 x 8 plattor]
1 set [4 x 9 plattor]
strikt, ökat även här, en liten bit kvar till fullt magasin dock.

Sittande Vadpress
1 set [10 x 30kg]
1 set [6 x 50kg]
1 set [5 x 70kg] uff, lite för tungt för att klara att köra strikt
1 set [6 x 60kg]
lite ökning? kör ju iof färre reps från och med nu =)



duktig jag känner mig, skönt att börja öka igen också, hoppas jag kommer igång med knäböjen snarast!
ligger på ca 3000kcal träningsdagar, 2800 på "off" dagar.
ca 240 gram protte idag då!

nästa pass blir... mage och underarmar, antagligen imorgon :)

Tjuckot
2006-11-23, 21:11
Säger du kcal sådär så får du allt stå för det också. Släng upp ett matschema! ;)

Pra benpass, styrkan lär komma fint nu :)

bluelight
2006-11-23, 23:27
du kör på du! cleana benpressar, ser fram emot att se framgången nästa koloträff (om de blir nån)

Beecher
2006-11-24, 12:32
du kör på du! cleana benpressar, ser fram emot att se framgången nästa koloträff (om de blir nån)

otroligt motiverande att börja öka igen, speciellt i ben :D!
klart vi kör koloträff snart igen



Säger du kcal sådär så får du allt stå för det också. Släng upp ett matschema! ;)

Pra benpass, styrkan lär komma fint nu :)

kan köra ett utdrag ur excel sen när jag kommer hem så, äter duktigt (förutom gårdagens 20g pepparkakor)

hoppas att man får fläsket att sätta sig på benen nu bara, vill verkligen inte bli disco, fast det kommer väl ta ett tag att bli disco också haha :cool:

Deceiver85
2006-11-25, 18:03
Dina benpressar är riktigt bra, tror inte jag skulle fixa det där.

Beecher
2006-11-26, 13:38
Dina benpressar är riktigt bra, tror inte jag skulle fixa det där.

tack, hoppas jag gör bra ifrån mig i knäböj när jag börjar komma igång med det :D

träning ikväll, bröst, axlar, triccar, mage!

sjuk träningsvärk i ben för övrigt...

I torsdags så var jag väldigt duktig med kosten, mäter dock inte helt exakt, men ändå, börjar kunna uppskatta mängder bra nu.

Frukost:
Lättmjölk fett 0,5 % berik 200g
Hårdost fett 10 % 15g
Gris skinka rökt fett 6 % 10g
Rågbröd fibrer ca 9 % typ rallarhalvor (fast det är extreme, inte orkat lägga till stats i excel) 120g
Ägg stekt 150g
Keso mini 100g

Mellanmål:
Kolo whey 35g

Lunch:
knäckebröa 15g
Kolja panerad stekt 200g
kokt potatis 100g
remouladsås 50g
grönsaker 50g
mellanmjölk 200g

Middag:
kycklingfilé 200g
lättmjölk 250g
polerat ris 200g (*burp*)

Efter träning:
Kesella 1% 250g
Havregryn 70g
Pepparkakor 20g

Kvällsmål:
Sojabönor 30g
Lättmjölk 300g


runt 250g protte, 280g kollisar, 100g fett (oj då), 3100 kcal

:)

ska försöka hålla den här takten en framtid framöver

Tjuckot
2006-11-26, 13:44
Ser bra ut, men hur mkt väger du? Och hur aktiv är du? Jag tror jag ligger på den kcal mängden ungefär och jag ligger runt 78-79kg.

Trodde inte du hade så bra koll på maten, håll nu den striktheten också så blir det super :thumbup:

Beecher
2006-11-26, 14:31
Ser bra ut, men hur mkt väger du? Och hur aktiv är du? Jag tror jag ligger på den kcal mängden ungefär och jag ligger runt 78-79kg.

Trodde inte du hade så bra koll på maten, håll nu den striktheten också så blir det super :thumbup:

gäller bara att jag har lika hård koll på träningen nu *whistle*
kollade enligt harris & benedict grejset och kom fram till att med aktivitetsfaktorn 1.4 (på skoldagar med styrketräning) så behöver jag runt 2700, försöker ligga på 3000-3100 på dessa dagar... var runt 150kcal mindre på vilodagar, då försöker jag ligga på runt 2800, känns ganska lagom!

väger 83kg, har gått upp ett helt kilo nu när jag börjat äta så mycket och tränat så duktigt *flex*

skönt att pb börjar flöda in, blir lite pbn ikväll med i guess

har över 4 härliga månader på mig innan jag kanske överväger att fettflå mig på en 4-5kg, kanske är lite tjockare då rentav.
ser ingen synbar skillnad på det där kilot som jag lagt på mig, vem vet vad det kan vara... :naughty:

ska fortsätta käka duktigt, det känns bra!

ska se över mitt behov ikväll sen igen, kanske behövs korrigeras :)

Brooklyn
2006-11-26, 14:33
gäller bara att jag har lika hård koll på träningen nu *whistle*
kollade enligt harris & benedict grejset och kom fram till att med aktivitetsfaktorn 1.4 (på skoldagar med styrketräning) så behöver jag runt 2700, försöker ligga på 3000-3100 på dessa dagar... var runt 150kcal mindre på vilodagar, då försöker jag ligga på runt 2800, känns ganska lagom!

väger 83kg, har gått upp ett helt kilo nu när jag börjat äta så mycket och tränat så duktigt *flex*

skönt att pb börjar flöda in, blir lite pbn ikväll med i guess

har över 4 härliga månader på mig innan jag kanske överväger att fettflå mig på en 4-5kg, kanske är lite tjockare då rentav.
ser ingen synbar skillnad på det där kilot som jag lagt på mig, vem vet vad det kan vara... :naughty:

ska fortsätta käka duktigt, det känns bra!

ska se över mitt behov ikväll sen igen, kanske behövs korrigeras :)
najs att du tar tag i detta nu!! kommer bli bra! :hbang:

bluelight
2006-11-26, 21:10
får vi se passet? *drool*

Deceiver85
2006-11-27, 16:28
Visa passet, du får popcorn!

Beecher
2006-11-27, 22:31
Jag ökar snabbt känns det som, 80x10 benkpress, here i come :D

Bröst

Benkpress
strikt som alltid ftw!
1 uppvärmningsset [10 x 40kg]
1 set [8 x 57,5kg]
1 set [8 x 62,5kg]
1 set [6 x 65kg]
1 set [7 x 65kg]
1 set [8 x 65kg]
gullepulleökning där med 5kg och en del reps, mja
skulle nog klara mer om någon var passare åt mig *slap*

Cablecross, hantelflyes, m.m
lekte lite i Cablecrossen också mest för teknikens skull, samt flyes och hantelpress som jag ska börja med snarast för variationens skull. Dessa påverkade min bröstmuskulatur kände jag, så dessa får räknas in i passet.

Axlar
Körde bara en axelövning då jag blev trött efter bänken osv etc...

Stående militärpress
1 set [8 x 30kg]
1 set [7 x 35kg]
1 set [6 x 35kg]
1 set [4 x 35kg]
ska vi säga att det är en pytteökning då? :D
behöver nog inte gå under 6 reps nästa gång på 35 iaf, lol

även denna gång blev mina axlar trötta och fina, detta kombinerat med benkpressen är nog pra

Triceps
valde även här en övning pga att jag tog ut mig så fint i bänken, körde mest samma program som förra veckan för att se eventuella ökningar.

Frenchpress med hantel
1 set [10 x 12kg]
1 set [10 x 16kg] 4 reps
1 set [6 x 18kg] +2kg
1 set [4½ x 18kg]

bra pass tycker jag, kaloriöverskott ftw

runt 3100kcal idag, runt 230gram protte och några hundra kollisar, trycker väl inte långt ifrån 100 gram fett :eating:


more to come i veckan dåh, bra att ni tjatar tycker jag, det ger mig motivation :D

Brooklyn
2006-11-27, 22:49
o noooo! the EMO-MAN!!! han tycker dock att det är kanon att du kämpar på och fixar sexy PB´s! :naughty:

Beecher
2006-11-27, 22:51
o noooo! the EMO-MAN!!! han tycker dock att det är kanon att du kämpar på och fixar sexy PB´s! :naughty:

NEEEEEEEEEEEEJ INTE I MIN JOURNAL OCKSÅ!!!!!!!!!!!! *gah!*

du anar inte hur äcklad jag blir *spy*

typiskt dig!!! :smash: *cry*

att du ens klarar av att ha den bilden som skrivbordsbakgrund!

Deceiver85
2006-11-27, 23:08
Du och jesper får slåss om jumbo-platsen i våran interna bänkpress-tävling :D

I övrigt tycker jag du ska skippa dina högreppare och köra 5x5 på någon riktig vikt, typ 70 pannor.

Beecher
2006-11-28, 11:15
Du och jesper får slåss om jumbo-platsen i våran interna bänkpress-tävling :D

I övrigt tycker jag du ska skippa dina högreppare och köra 5x5 på någon riktig vikt, typ 70 pannor.

vågar man kliva upp till 70 @ nästa pass månntro? :MrT:
kanske nästnästa...

ska kunna dra ett par reps på 100 innan sommaren har jag bestämt mig för iaf :thumbup:

bluelight
2006-11-28, 20:27
vågar man kliva upp till 70 @ nästa pass månntro? :MrT:
kanske nästnästa...

ska kunna dra ett par reps på 100 innan sommaren har jag bestämt mig för iaf :thumbup:

Då har vi samma mål, försten dit!

Deceiver85
2006-11-28, 20:35
100kg innan sommaren 2007 lägger du fixa enkelt! Lycka till :thumbup:

Beecher
2006-11-29, 11:46
100kg innan sommaren 2007 lägger du fixa enkelt! Lycka till :thumbup:

minst 2 reps ska det bli! =)

Då har vi samma mål, försten dit!

yes! vågar man hoppas på 4x100? isf kör vi på det!

Deceiver85
2006-11-29, 22:48
Stackars mig som har 4x4 på 100kg innan det här året är slut *cry* Då blir det att hårdträna sista månaden!

Beecher
2006-11-29, 23:32
Rygg

Marklyft
lallade mest på lätta vikter, ont i ena underarmen *gah!*

Kronlyft
lallade mest på lätta vikter, ont i ena underarmen m.m

Sittande kabelrodd
1 set [10 x 40kg]
1 set [8 x 45kg]
1 set [8 x 50kg]
1 set [6 x 50kg]

Latsdrag bakom nacke
1 set [10 x 45kg]
1 set [8 x 50kg]+2 reps
1 set [8 x 55kg]+5kg +2 reps
1 set [6 x 60kg]+10kg
1 set [5 x 60kg]
pb mao :)
BetterBodies "remmar" ftw!

Ryggresningar
1 set [25 x bw]+5 reps
2 set [15 x bw]


Fläskmage

Situps
1 set [20 x bw]
2 set [15 x bw]

lite snedisar körde jag också


har kvar ben, vader samt biceps att träna igenom denna vecka :)
kanske kan lägga in ett underarmspass också!

Känns SKIT att genomföra ett ryggpass utan lite tyngre mark och kronlyft...men underarmen trilskas, lika bra att vara försiktig och öka i andra övningar så länge.



Stackars mig som har 4x4 på 100kg innan det här året är slut *cry* Då blir det att hårdträna sista månaden!


vissa har det bra :D

Beecher
2006-11-30, 08:00
ojojoj, gått upp nästan 2kg nu på 1½ månad :)
hoppas nåt av det är muskelmassa :Virro

Pepz
2006-11-30, 11:42
ojojoj, gått upp nästan 2kg nu på 1½ månad :)
hoppas nåt av det är muskelmassa :Virro


klart det är!

Beecher
2006-11-30, 16:14
klart det är!

hoppas åtminstone 30% är muskelmassa :)
väger 84kg nu!
börjar lugna ner mig när jag når 86 om ett tag, fokuserar på att öka i basövningar nu helt enkelt.

ben+vader imorgon, och lite mer mage

Tjuckot
2006-11-30, 16:18
När du kan sticka in långfingret i magen så långt att du inte ser det längre, då har det gått för långt. Inte före dess!

PowPow
2006-11-30, 16:22
Härliga PB i latsdragen!
Om än jag tycker dragremmar är djävulens påfund! (som jag dock använder ibland..)

Pepz
2006-11-30, 16:27
Härliga PB i latsdragen!
Om än jag tycker dragremmar är djävulens påfund! (som jag dock använder ibland..)


magnesium rules

jag har ögonen på dig beecher så det är bäst att leverera PB på löpande band nu

Beecher
2006-11-30, 16:46
magnesium rules

jag har ögonen på dig beecher så det är bäst att leverera PB på löpande band nu


jag lovar att leverera pb imorgon under benpasset

och du ska ta bilder att lägga upp i din journal *drool*


tack grabbar :)
(tjuckot, kan ju redan sticka in knytnäven i naveln så det kanske har gått lite väl långt :()

Brooklyn
2006-11-30, 16:58
om de blir pb så kanske emo-man kommer och grattulerar dig!!!! :)

Deceiver85
2006-11-30, 19:16
Emo-man? NO! Spare him, he's just a boy! :D Fina latsdrag Victor!

PowPow
2006-12-01, 05:19
Jak okk minn emo-hest ventar poe personbesta.

http://i23.photobucket.com/albums/b392/daria_runs/horse.jpg

Deceiver85
2006-12-03, 12:26
Jak okk min emo-chainsaw ventar poe emo-hest!

http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002TNEX4.02.LZZZZZZZ.jpg

Brooklyn
2006-12-03, 13:25
sluta!!! ni skrämmer emo-man! *grr*

Beecher
2006-12-03, 16:23
OOOHHHH NOOOO WHAT HAVE I DONE TO GET ALL THE EMOS AFTER ME? :D lol

Beine


Raka marklyft
kör lätt idag också för att inte sätta in nedre rygg, som sakt, tekniiiik!
2 set [8 x 30kg]
2 set [6 x 45kg]
kan ju köra tyngre, no emo här


Benspark
1 set [6 x 8 plattor]
1 set [4 x 9 plattor]
1 set [6 x 9 plattor]
1 set [4x 10 plattor]
2 set [4 x 11 plattor]
ööökniing ala shadowfire

Benpress
räknar exlusive vaggan.
ökar på lite då och då
1 set [6 x 140kg]
2 set [6 x 150kg]ööökniing +10kg
1 set [4 x 140kg]


Sittande Vadpress
1 set [8 x 50kg]
1 set [8 x 70kg]
2 set [6 x 70kg]
ööökniing

går ju pra, är nog för att jag äter så mycket.
idag kom det fram två små knattar från första ring i lindeskolan och frågade "är du här ofta eller, *drool*"
jag: "nej, 3ggr i veckan"
dom: "omg, så ofta?!"
sen så var jag tyst och fortsatte med mitt, och dom gick tillbaka till sina spontana helkroppsövningar i cablecrossen samt deras enarmsövningar i pecdecen.

blir att lufta sig med lite fler övningar nästa gång, tråkigt att bara fixa pbn i samma gamla övningar... men kul var det idag :thumbup: får bara inte glömma att fortsätta köra strikt nu... och jag hoppas att överkroppsökningarna fortsätter i samma takt

Beecher
2006-12-03, 20:06
pappa köpte hem en 20 bitars smörgåstårta som jag nallat av ganska mycket idag föressten, så det var lite småfestligt :eating:

hamnar på runt 200g protte idag och håller mig som vanligt på 3000kcal gränsen

imorgon ska jag träna biceps och det blir nog ev lite rygg också om jag känner att energin räcker till det.

dags att krossa allt motstånd imorrn, dvs 12kgs hantlarna!11
kommer i värsta fall få köra 4-6 reppare, men det lär väl få mig att öka någon gång hoppas jag *cry*

bluelight
2006-12-03, 22:48
uj, de tar sig här! :D du verkar ha koll på kosten också

Beecher
2006-12-03, 23:24
uj, de tar sig här! :D du verkar ha koll på kosten också

askul att öka, jag funderar på ett separat bicepspass i veckan för att komma igång riktigt, då kan jag lägga i några stycken övningar på det... det har jag lätt tid med!

220g protte blev det istället totalt.... :(
och 3146 kcal, hjääälp, jag kommer bli yberfetmaboy88 *cry*

Deceiver85
2006-12-04, 21:13
Kom igen Victor, ta dig in till Örebro så kan vi kötta på ordentligt!

bluelight
2006-12-04, 22:05
askul att öka, jag funderar på ett separat bicepspass i veckan för att komma igång riktigt, då kan jag lägga i några stycken övningar på det... det har jag lätt tid med!

220g protte blev det istället totalt.... :(
och 3146 kcal, hjääälp, jag kommer bli yberfetmaboy88 *cry*

separat är riktigt disco! Fifan 220 g protte är ju mycket, jag käkar typ 150.

Brooklyn
2006-12-04, 22:22
hjääälp, jag kommer bli yberfetmaboy88 *cry*
nee, låt emo-soet rycka upp dig lite :)

Beecher
2006-12-04, 22:37
Biceps ala disco :D

börjar det lossna i biceps nu, börjar jag kunna gå förbi spärrarna? verkar nästan så! =)


Scottcurl
1 set [10 x 17kg]
1 set [6 x 22kg]
1 set [5 x 22kg]
1 set [6 x 22kg]
DING!
väldigt strikt faktiskt, jag är nöjd!

Hantelcurl
1 set [10 x 12kg]
1 set [8 x 14kg]
2 set [6 x 14kg] lite ostrikt på sista setet, de 2 sista repsen... men vad gör det, swing ftw!
DING!
hejdå pissiga 8 reppare på 10kgs hantlar, hej lite mindre pissiga 12 och 14kgs hantlar *lycklig*

var riktigt sjukt trött, körde lite stångcurlisar som jag inte noterade, samt 100 reppare på 4kg bara för att få smaka lite mjölksyra (http://stat.livejournal.com/img/mood/ibrad/rollingeyes.gif)


bra pass imo, hoppas jag får träningsvärk på rätt ställe (dvs inte i armvecket, jobbigt att räta ut armarna om man får det där =/)

PowPow
2006-12-04, 22:37
Bra pb. Hesten och jag är glada.
Och vi är lite impade över att du impade på kidsen!
http://www.diegotorres.com.ar/mensajeitor/foro/caritas/horse2323.gif

Edit: Syftade på förra passet, inte det senaste.

Angående det senaste: http://forums.site5.com/images/smilies/dancingparty.gif

Beecher
2006-12-04, 22:49
nee, låt emo-soet rycka upp dig lite : )


naaw, jag är verkligen into the emo lifestyle, jag har färgat håret kolsvart :D

Bra pb. Hesten och jag är glada.
Och vi är lite impade över att du impade på kidsen!
http://www.diegotorres.com.ar/mensajeitor/foro/caritas/horse2323.gif

Edit: Syftade på förra passet, inte det senaste.

Angående det senaste: http://forums.site5.com/images/smilies/dancingparty.gif

http://www.chickslovethecar.com/images/smileys/laugh.gif *ger klap till både powpow och hesten* så söt hest!!!
tack, det kändes lite coolt faktiskt, hoppas det händer igen, ska hänvisa till kollo och så får dom bli mina adepts ... xD

separat är riktigt disco! Fifan 220 g protte är ju mycket, jag käkar typ 150.

disco ftw, tycker inte du också det? (:

Kom igen Victor, ta dig in till Örebro så kan vi kötta på ordentligt!

lätt, vi lär ju komma överens om något snart, inte så jobbigt att dra efter skolan bara man tar med nåt att käka (så klart)
blir ju lätt bäst på en vardag, då är det gratis för mig att färdas innan 19:00 också :hbang:

bluelight
2006-12-05, 00:24
disco ftw, tycker inte du också det? (:



lätt, vi lär ju komma överens om något snart, inte så jobbigt att dra efter skolan bara man tar med nåt att käka (så klart)
blir ju lätt bäst på en vardag, då är det gratis för mig att färdas innan 19:00 också :hbang:

klart, har ett helt discopass på fredagar :laugh:


mja, går du i skolan i Örebro? Vart då? säg inte käka, blev hungrig :( åt ju nyss.

Deceiver85
2006-12-05, 18:25
100 reps på 4kg? Tyckte du att du var rolig nu eller? Har för mig att Klo gjorde något sånt på 11kg, den jäveln. Nu har du ett bra mål :D

Beecher
2006-12-07, 18:04
100 reps på 4kg? Tyckte du att du var rolig nu eller? Har för mig att Klo gjorde något sånt på 11kg, den jäveln. Nu har du ett bra mål : D

pfff, jag tar lätt 100 reps på 12kg nästa bicepspass...
inte *whistle* skulle kanske klarat på 6kg =)
hoppas jag inte slutar öka nu bara, simmade iof igår men dagens ryggpass var verkligen SKIT

klart, har ett helt discopass på fredagar :laugh:


mja, går du i skolan i Örebro? Vart då? säg inte käka, blev hungrig :( åt ju nyss.


åt ostkaka, fransyska, pommes, med gräddsås till nyss :D

åker buss 11 mot adolfsberg vareviga morgon för att delta i den stabila tjurrusningen av bussen varje dag, det säger väl rätt mycket
http://www.palomides.net/images/smiles/monkes.gif

du, jag, jasper, rotgert mot världen nästa vecka kanske, eller veckan därpå?

Beecher
2006-12-07, 18:21
Rygg


Latsdrag bakom nacke
1 set [8 x 50kg]
1 set [6 x 60kg]
1 set [4 x 65kg]
1 set [4 x 55kg] astrött =/
vet inte om 4x65 bör klassas som pb... ja, visserligen 65kg och inte alltför långt från 70kg som är en milstolpe för mig, men 4 reps... bah


Marklyft
körde 8or och 10or på 90, bajsteknik idag trots ansträngning att vara bra på utförandet

Kronlyft
satte några 10or på 100kg, inget märkvärdigt då allt sög det här passet, både styrke och teknikmässigt

Stångrodd
1 set [4 x 45kg]
1 set [8 x 40kg]
1 set [6x 40kg]
fattar inte varför utförandet blev så fel...


Mage

Nordic
1 set [10 x 10]
1 set [10 x 20]
1 set [6 x 30]
1 set [5 x 30]

hade livräddning på gympan igår, det inkluderade inte bara en hel del simning, utan också bogserande av tunga dockor från flera meters djup samt massa dra-upp-medvetslös-kompis-från-brygga scenarion som var rätt tungt, antar att det är därför jag är sliten idag. Ingen träningsvärk av det fick jag, men jag antar att det hade sin effekt.

får käka duktigt och komma igen till bröst axlar triceps passet imorgon :)


3000kcal ca, 240g protte ca

Deceiver85
2006-12-07, 21:32
Tyckte inte passet såg så illa ut ändå, kötta på imorgon!

Beecher
2006-12-07, 21:44
Tyckte inte passet såg så illa ut ändå, kötta på imorgon!

jag känner mig deppig och emo...
fast jag får väl ta i imorgon.
SKA BANNE MIG TA ITU MED 70KG I BÄNKEN!11

Sitter på en gammal bild och en bild jag tog för en månad sen, bra skillnad fett% mässigt och axel-arm mässigt *cupid*

fast bilder och shit postar jag om ett par månader tror jag ändå...

sist jag mätte armarna för lite mer än en månad sen så mätte dom 36cm - nån mm, nu mäter dom 37cm +några mm *flex*
gått upp 2½kg nu, syns inte direkt nån skillnad fettmässigt, är väl en del vatten kanske men lite är säkert muskler, lite är säkert fett, bra hur som helst :thumbup:

Tjuckot
2006-12-07, 21:54
Men va fan din gnälliga lilla pojkspoling, nu masar du ner dig till gymmet när du har nästa pass och kör skiten ur dig! Ska det gnällas så ska det vara över att du inte kan lyfta armarna eller röra benen! FFS! Inget god damn emodepp här inte, tillåts inte!

bluelight
2006-12-07, 21:59
Passet dög ju helt klart, speciellt efter livräddning, hade det där med förra året, bah.


Jasså, jag deltagar också i rugbyn i bussen! Ser aldrig dig :Virro Vad går du för linje?

Deceiver85
2006-12-07, 22:00
Upp med bilden!

Brooklyn
2006-12-07, 22:11
jag känner mig deppig och emo...

bra att du har funnit emo´n i dig!!
http://azer.homeip.net/dropbox/dropbox/emo.jpg

Deceiver85
2006-12-07, 22:21
HAHA! Finding EMO!

bluelight
2006-12-08, 08:53
Hahahaha, sjuk jävla bild! :laugh: :laugh:

Beecher
2006-12-08, 23:30
uppdaterar lite snabbt, är dötrött, ska läsa allt ni har skrivit imorgon *cupid*
var lite halvdåligt tryck idag, har haft en dålig vecka, simple as that.


Bröst

Benkpress
1 set [10 x 60kg]
2 set [4 x 70kg] ny "viktklass" att reppa på
1 set [2 x 72,5kg] ujuj, här tog alla krafter slut...

Pecdec
Lika bra att plocka in lite nya övningar då och då!
1 set [10 x 30kg]
1 set [8 x 40kg]
1 set [6 x 45kg]

Axlar
Körde bara en axelövning nu med, blev ett lite framstressat träningspass. Men så är ju militärpress en favvoövning

Stående militärpress
1 set [10 x 30kg]
1 set [6 x 40kg] ökning
1 set [4 x 40kg]
1 set [8 x 32,5kg]

uppe på 40kg i milipressen igen, wahoy! http://www.informanews.net/IPBforum/style_emoticons/default/yeah.gif
50kg kommer helt klart kännas som en stor fet milstolpe, men det kommer nog inte dröja!

funderar på att fixa nytt träningschema, typ biceps/triceps en dag osv, tänkte köra så på söndag... vi får se!

Deceiver85
2006-12-08, 23:35
Du lär ju klara en etta på 50kg, utan problem. Fina militärpressar och bänkpressar!

Beecher
2006-12-10, 20:55
Du lär ju klara en etta på 50kg, utan problem. Fina militärpressar och bänkpressar!

innan jag börjar plocka av mig några kilon så ska jag ta 100 i bänken (lol) och minst tvåa på 50kg axelpress, tack för motivationen! =)

http://i10.tinypic.com/3z07qxk.jpg

En liten jämförelsebild, tycker inte framsida axlar syns så bra på bilden, men ja :)
är väl utvecklingen över lite mindre än ett år. Väldigt motivationshöjande för min del!


Armarna har gått från 34cm fettarmar till 37cm fettarmar med mindre fett på.
Andra mått har jag tyvärr inte koll på, ska försöka rota fram...

Magen har blivit mindre fettmässigt men putar desto mer, åtgärdas lätt dock!

Biceps/Triceps imorgon, på onsdag blir den ben+vader (längtar!)

Stressar mig bort från datorn nu... har så sjukt mkt att göra nu och blir helt stressad :Virro

Beecher
2006-12-11, 20:31
happ, ett till pass då, triceps/biceps

Triceps


Smalbänk
1 set [10 x 55kg]
1 set [8 x 60kg]
1 set [6 x 65kg]
2 set [4 x 70kg] +20kg ca

Frenchpress med hantel
1 set [6 x 16kg]
1 set [8 x 18kg]
1 set [6 x 20kg]
1 set [4 x 22kg] +6kg

Töntiga pushdowns i kabel
3 set x pumpz0r

Biceps

trorattdetärhammarcurls?
1 set [10 x 12kg]
1 set [6 x 14kg]
1 set [4 x 14kg] + superset med 7kgs hanteln


Stångcurl
1 set [6 x 27kg]
1 set [6 x 29,5kg]
1 set [4 x 32kg] +7kg



rätt bra pass med tanke på ökningar i tricceövningarna och ökningen i stångcurl!

ingen ökning med hantlarna dock, lite back t.o.m, men man kan inte få allt på ett pass :)

PowPow
2006-12-11, 20:46
nice med ökningar. Jag hade börjat med högre vikter direkt (förutom uppvärmningsset såklart), istället för att köra trappmodellen. Känns ju dumt att höja i samma takt som man blir trött :D

men ja, personliga preferenser bara.

Deceiver85
2006-12-11, 22:58
nice med ökningar. Jag hade börjat med högre vikter direkt (förutom uppvärmningsset såklart), istället för att köra trappmodellen. Känns ju dumt att höja i samma takt som man blir trött :D

men ja, personliga preferenser bara.

Brukar göra precis tvärtom, det är moraliskt nedbrytande att hela tiden stagnera :)

Bra pass Beecher!

Rock'nRoll
2006-12-11, 23:05
nice med ökningar. Jag hade börjat med högre vikter direkt (förutom uppvärmningsset såklart), istället för att köra trappmodellen. Känns ju dumt att höja i samma takt som man blir trött :D

men ja, personliga preferenser bara.


Kan bara hålla med.. Kan inte begripa varför det skulle vara bättre att köra på nått annat sätt.

Edit: Biceps ser mastig ut.

Edit 2: Smalbänk :hbang:

Beecher
2006-12-12, 23:34
Kan bara hålla med.. Kan inte begripa varför det skulle vara bättre att köra på nått annat sätt.

Edit: Biceps ser mastig ut.

Edit 2: Smalbänk :hbang:

ska följa ditt råd nu när jag ändå ska försöka komma upp på tyngre vikter!
och thx! :)

Brukar göra precis tvärtom, det är moraliskt nedbrytande att hela tiden stagnera :)

Bra pass Beecher!

tack dec! klättrar sakta men säkert och ändå lagom

nice med ökningar. Jag hade börjat med högre vikter direkt (förutom uppvärmningsset såklart), istället för att köra trappmodellen. Känns ju dumt att höja i samma takt som man blir trött :D

men ja, personliga preferenser bara.

yeah! blir till att göra som du och rockern sa!


en liten bulkis bild... ska börja träna på db och latsspread poses tror jag så riktiga bilder kan läggas upp snart...
det där ger väl ändå en rätt sjysst bild över hur pass synkade axlar och armar är, håller armen riktigt rakt och inte i någon fördelsaktig vinkel för att biceps ska "peaka" eller nåt, ser rätt sjysst ut att jag lyckats forma axlarna tycker jag!

imorgon blir det 4 timmars äventyrsbad @ gustavsvik och på kvällen ett ben+vader pass

http://i14.tinypic.com/2rnvj2c.jpg

pluffsig i ansiktet ftw! undrar om jag har rumphaka om jag är deffad btw

L-Sami
2006-12-13, 00:38
ska följa ditt råd nu när jag ändå ska försöka komma upp på tyngre vikter!
och thx! :)



tack dec! klättrar sakta men säkert och ändå lagom



yeah! blir till att göra som du och rockern sa!


en liten bulkis bild... ska börja träna på db och latsspread poses tror jag så riktiga bilder kan läggas upp snart...
det där ger väl ändå en rätt sjysst bild över hur pass synkade axlar och armar är, håller armen riktigt rakt och inte i någon fördelsaktig vinkel för att biceps ska "peaka" eller nåt, ser rätt sjysst ut att jag lyckats forma axlarna tycker jag!

imorgon blir det 4 timmars äventyrsbad @ gustavsvik och på kvällen ett ben+vader pass

http://i14.tinypic.com/2rnvj2c.jpg

pluffsig i ansiktet ftw! undrar om jag har rumphaka om jag är deffad btw


Bra delts där Veljeni :thumbup:

Beecher
2006-12-13, 15:39
Bra delts där Veljeni :thumbup:

kiitos :)

tre timmars äventyrsbad, ska bli kul att se hur det går med benpasset ikväll, undrar om man ska vänta med det tills imorgon, är rätt mör :confused:


men det är väl lite träning det också.
kände mig fläskig men grofv under badprocessen :thumbup:

Jacksatan
2006-12-13, 16:36
innan jag börjar plocka av mig några kilon så ska jag ta 100 i bänken (lol) och minst tvåa på 50kg axelpress, tack för motivationen! =)

http://i10.tinypic.com/3z07qxk.jpg

En liten jämförelsebild, tycker inte framsida axlar syns så bra på bilden, men ja :)
är väl utvecklingen över lite mindre än ett år. Väldigt motivationshöjande för min del!


Armarna har gått från 34cm fettarmar till 37cm fettarmar med mindre fett på.
Andra mått har jag tyvärr inte koll på, ska försöka rota fram...

Magen har blivit mindre fettmässigt men putar desto mer, åtgärdas lätt dock!

Biceps/Triceps imorgon, på onsdag blir den ben+vader (längtar!)

Stressar mig bort från datorn nu... har så sjukt mkt att göra nu och blir helt stressad :Virro

vafan det är ju bra förändringar som fasen ju! Du ser ut att ha bra peak på biccen. Kör bara biceps ett år, är mitt tips. :D

Deceiver85
2006-12-13, 17:07
tre timmars äventyrsbad, ska bli kul att se hur det går med benpasset ikväll, undrar om man ska vänta med det tills imorgon, är rätt mör :confused:

Gustavsvik? Akta dig för guds skull, jag har blivit sjuk varenda gång jag har varit och badat i det där förbannade avloppet.

Beecher
2006-12-13, 20:57
vafan det är ju bra förändringar som fasen ju! Du ser ut att ha bra peak på biccen. Kör bara biceps ett år, är mitt tips. :D

tack satan ;) biceps och axlar är väl ställena där det hänt grejor, är fortfarande för tjock för att se skillnad på mage och bröst antar jag...
har fått lite bredare midja nu också så nån v-form är inte på gång än så länge, men jag kommer förhoppningsvis få midjan att krympa till fördel för ryggen som för övrigt inte växt så bra som jag önskar.
låren har väl växt lite, har fått en antydan till små "bullar" på båda sidorna lite ovanför knäna, men är som sagt för tjock för att den lilla förändringen ska synas tillräckligt mycket på bild.

funderar på annat träningsupplägg för lite förändring... tips? :)

föressten, du är en riktig siare när det gäller bf% vad jag vet, tror du att jag ligger högre än 22%?


Gustavsvik? Akta dig för guds skull, jag har blivit sjuk varenda gång jag har varit och badat i det där förbannade avloppet.

jag fick ont i halsen direkt efteråt, men det börjar bli bättre :Virro
badade gratis i 3½ timme, sen avslutade jag det hela med hopptornet och lite bastu :Virro

värmde upp inför "äventyrsdelen" med några hundra meters simmande, allt jag gjorde på badhuset idag har verkligen tagit på krafterna, därför vilar jag från träningen idag och flyttar ben+vader till imorgon, käkar och fixar tröck idag istället!

bluelight
2006-12-13, 23:08
bilderna ser ju riktigt bra ut! du köttar på bra, när blir det viktnedgång för din del då?

Brooklyn
2006-12-13, 23:28
bra förändringar emo-kid!!! :hbang:

Jacksatan
2006-12-14, 09:22
tack satan ;) biceps och axlar är väl ställena där det hänt grejor, är fortfarande för tjock för att se skillnad på mage och bröst antar jag...
har fått lite bredare midja nu också så nån v-form är inte på gång än så länge, men jag kommer förhoppningsvis få midjan att krympa till fördel för ryggen som för övrigt inte växt så bra som jag önskar.
låren har väl växt lite, har fått en antydan till små "bullar" på båda sidorna lite ovanför knäna, men är som sagt för tjock för att den lilla förändringen ska synas tillräckligt mycket på bild.

funderar på annat träningsupplägg för lite förändring... tips? :)

föressten, du är en riktig siare när det gäller bf% vad jag vet, tror du att jag ligger högre än 22%?




jag fick ont i halsen direkt efteråt, men det börjar bli bättre :Virro
badade gratis i 3½ timme, sen avslutade jag det hela med hopptornet och lite bastu :Virro

värmde upp inför "äventyrsdelen" med några hundra meters simmande, allt jag gjorde på badhuset idag har verkligen tagit på krafterna, därför vilar jag från träningen idag och flyttar ben+vader till imorgon, käkar och fixar tröck idag istället!

På vänstra bilden? Då har du helt klart under 22% i BF. Men alltså jag har aldrig förstått grejen med att mäta BF riktigt, bättre att gå på spegeln ändå. När man ser rutorna och det slutar hänga bak i ryggen är man nöjd. hehe

Jag ska ge dig ett bra träningstips som låter lite konstigt i folks öron, men sätt ihop bröst och ryggpasset. Sen jag började köra så har jag gjort otroligt bra ökningar i främst rygg. Kör 6-8set bröst och sen kör du kanske 2ryggövningar med sammalagt 10set kanske. Lägg till 3set axlar eller nåt och du är klar. De flesta sliter ut sig för mkt i små assistansövningar, lägg krutet på de stora övningarna istället så lovar jag att du kommer få bättre ökningar. Dessutom är ryggen varm och go när man kört sina bröstset så det går lätt att få kontakt och att ta i.

Beecher
2006-12-14, 17:38
bilderna ser ju riktigt bra ut! du köttar på bra, när blir det viktnedgång för din del då?

tack, kul att få se att andra tycker att man gör bra ifrån sig, håller ens motivation på topp!
jag ska bli "hård" på riktigt nu tänkte jag... men det ska gå i långsamt tempo för att undvika förlust av muskelmassa, och till den grad då det ser någorlunda bra ut också.
är medveten om att jag knappast är något berg gjort utav muskelmassa, men jag tror nog allt att det kommer se riktigt schysst ut, och det kommer framför allt kännas riktigt bra!
ska sätta igång med att bygga konditionen nu också, blir nog pra om jag börjar i februari någon gång :)

bra förändringar emo-kid!!! :hbang:
tack bubbis, ett knippe svarta rosor till mig? :D

På vänstra bilden? Då har du helt klart under 22% i BF. Men alltså jag har aldrig förstått grejen med att mäta BF riktigt, bättre att gå på spegeln ändå. När man ser rutorna och det slutar hänga bak i ryggen är man nöjd. hehe

Jag ska ge dig ett bra träningstips som låter lite konstigt i folks öron, men sätt ihop bröst och ryggpasset. Sen jag började köra så har jag gjort otroligt bra ökningar i främst rygg. Kör 6-8set bröst och sen kör du kanske 2ryggövningar med sammalagt 10set kanske. Lägg till 3set axlar eller nåt och du är klar. De flesta sliter ut sig för mkt i små assistansövningar, lägg krutet på de stora övningarna istället så lovar jag att du kommer få bättre ökningar. Dessutom är ryggen varm och go när man kört sina bröstset så det går lätt att få kontakt och att ta i.

sant, funderar på att försöka fixa en sjysst form på det sättet... kanske ta en kalipermätning sen när man är färdig med det, fast nu har jag ju nästan 2 månader kvar av bulkande så jag ska väl försöka ta vara på det nu =)

ok, bröst+rygg+axlar, slänger upp en idé till pass då:

Plan Bänkpress 4 set
Sned hantelpress 3-4 set

Latsdrag/försök till chins 5 set
Marklyft/rodd 5 set

Militärpress 3-4 set

vad tror du om detta? ben+vader ikväll som sagt, men imorgon skulle jag ju kunna pröva på ett sådant set ju, verkar ju roligt, massor av favvoövningar :)

Brooklyn
2006-12-14, 17:52
tack bubbis, ett knippe svarta rosor till mig? :D


såklart *cupid*

Jacksatan
2006-12-14, 18:19
ok, bröst+rygg+axlar, slänger upp en idé till pass då:

Plan Bänkpress 4 set
Sned hantelpress 3-4 set

Latsdrag/försök till chins 5 set
Marklyft/rodd 5 set

Militärpress 3-4 set

vad tror du om detta? ben+vader ikväll som sagt, men imorgon skulle jag ju kunna pröva på ett sådant set ju, verkar ju roligt, massor av favvoövningar :)

Precis så menade jag. Så ser ju mina pass ut i princip.
Sen kan du ju slänga in ett lättare pass överkropp i veckan också. Byt ut lite övningar och kör 10or eller nåt. Känns det inte bra, gå tillbaka till hur du körde innan. Bra att prova lite nya grejer ibland. :D

Beecher
2006-12-15, 00:08
Precis så menade jag. Så ser ju mina pass ut i princip.
Sen kan du ju slänga in ett lättare pass överkropp i veckan också. Byt ut lite övningar och kör 10or eller nåt. Känns det inte bra, gå tillbaka till hur du körde innan. Bra att prova lite nya grejer ibland. :D

Ok, ska ge det en chans! kör igång med schema ala jack from nästa vecka, går det bra den veckan så fortsätter jag med det, tycker jag att det inte känns bra så går jag tillbaka som du sa :)


lätt beinepass
lätt pass idag, rätt så högreppigt i allt förutom bensparken, kände för att ta det lugnt

Raka marklyft
bra teknik idag, var dock tvungen att fortsätta med relativt lätta vikter, kontakten och utförandet sätts i första hand
1 set [6x 50kg]
2 set [6 x 60kg]


Benspark
bensparken kändes jättemycket trögare idag, antingen är den osmörjd, eller så spökar gårdagens badande
1 set [6 x 9 plattor]
1 set [4 x 10 plattor]
1 set [4 x 11 plattor]
1 set [4x 12 plattor] ök


Liggande bencurl för hamstrings
blablabla, krampövning :D

Benpress
räknar exlusive vaggan.
fjädervikter idag
1 set [10 x 80kg]
3 set [10 x 100kg]


liggande vadpress
2 set [10 x 100kg]
1 set [15 x 100kg]

kändes pra :)
längtar till fettreducering, men vore dumt att köra igång med det nu :Virro ska upp lite till i vikt och mycket mer i styrka

L-Sami
2006-12-15, 00:20
Varför finns det inga testohöjande böjar i ditt benpass? *grr27* :)

Beecher
2006-12-15, 22:30
Varför finns det inga testohöjande böjar i ditt benpass? *grr27* :)

lite för stel, men det kommer sami, jag stretchar höftböjers och allt möjligt för fullt! :D snor dina "L M T" grejor som du använder i din journal... =)

Överkropp, Bröst, Rygg, Axlar

Bröst

Benkpress
1 set [4 x 60kg] L
1 set [4 x 70kg] M
1 set [4 x 75kg] T Ök (skulle kanske orkat 2 till om jag inte hade varit själv på gymet och rädd för att dö i bänkpressen)
1 set [2 x 75kg] M (skulle nog orkat göra 4 här med om nån var med)

Sned Hantelpress
Lär mig övningen, fortfarande lite vingel med hantlarna och svårt med kontakten, blir nästan så att framsida axlar kopplas in rätt mycket, måste nog fråga om utförande när daniel är i receptionen, har ju inte kört denna spec mkt.
Började med 16kgs hantlar och körde högrepp, gick ner på 12 och där hittade jag kontakten om jag körde riiiktigt sakta... :/

Rygg

Latsdrag
1 set [6 x 60kg] M
1 set [4 x 65kg] T
prövade en chin emellan.... det gick!!!! HURRA!!!
1 set [2 x 65kg] T

Chins!!!
4 set [1+1 x bw] T YEAH!

äntligen...! är inte helt fritt hängande från start, men det är chins med hakan upp till stången! äntligen har det släppt någorlunda!

Axlar

Stående Militärpress
1 set [8 x 40kg] M
1 set [6 x 45kg] T, lite gung på sista, Ök!
1 set [5 x 40kg] T

sen var axelstyrkan som bortblåst, avslutade passet med stretching och 75gr kolo protte.
är nog inte långt ifrån att börja köra på 50kg i milipressen, skulle bli överlycklig om jag kommer upp till 70 nästa år, det känns avlägset men OJ vad häftigt det vore!
känns som att jag ökar bäst i bröst axlar och triceps faktiskt.

latsdragen kommer sakta men säkert.

ska nog fortsätta att testa detta upplägg ett tag till då, skönt att slippa alla små kompletteringsgrejor, skönt att köra dom någon dag när man vill köra lätt istället och när man inte vill koncentrera sig på att öka nåt märkvärdigt!

känns som att alla dessa övningar kompletterar varandra mycket bra!

och angående det där med viktnedgång, jag kommer se till att inte gå ner för mycket, ser det ut att räcka med 5kg så får det vara bra med det... oroa er inte *cupid*

Deceiver85
2006-12-17, 13:01
Chinsen kommer, heja heja!

Beecher
2006-12-17, 14:28
Chinsen kommer, heja heja!

yay, och det känns som att dom tar MYCKET mer än latsdragen också!
fick ruskig träningsvärk i latsen för typ första gången i den graden...

blir nog lite underkropp idag, ska nog koncentrera passet på vader en del då jag fortfarande är lite off i hamstrings :)

ska försöka på 75kg i smalbänken att reppa på nu också, verkar som att pressövningar fungerar ganska bra för mig, riktigt roligt också =)

Pepz
2006-12-17, 15:01
chins rules!! BRA JOBB..


Har du sett att jag lagt ut en bild (en dålig en) bara för din skull

Beecher
2006-12-17, 18:33
chins rules!! BRA JOBB..


Har du sett att jag lagt ut en bild (en dålig en) bara för din skull

thanks man, att kunna göra en oassisterad chin var en milstolpe, verkligen! men att kunna göra 1x flera set var en bedrift från min sida, haha!

kollar journalen din efter bilder *drool*

Tjuckot
2006-12-17, 18:48
Det är något speciellt med första chinsen :D Grattis! ;)

Deceiver85
2006-12-17, 18:54
Det är något speciellt med första chinsen :D Grattis! ;)

Jag kommer ihåg dina första som du tog utan pass, det var en vacker dag i April 2006 och alla fåglarna kvittrade.

Tjuckot
2006-12-17, 19:13
Första i örebro, mja. Tror jag gjort själv före det :p

Vettefan om fåglarna dock.

Deceiver85
2006-12-17, 21:03
Dina första chins i Örebro togs i övrigt med pass, men visst :)

Beecher
2006-12-17, 21:21
Det är något speciellt med första chinsen :D Grattis! ;)
tack jesper, det känns asbra, spec när man har runt 20%bf+ och tror att man måste deffa först... hell yeah, ska göra 20 chins innan 2007 är slut lätt :D

ska nog börja fundera på mina mål med träningen 2007 också...
var lite kallt att cykla till gymet nu ikväll, och orka gå den dryga biten, så jag gjorde situps hemma , å andra sidan så tränade jag iförrgår så 2 dagars vila är ju inte farligt alls...

värt att notera.

Mage

Situps
5 set [15 x bw+böcker+kassaskrinet med massor av mynt i]

fick pump





*gah!*

Tjuckot
2006-12-17, 22:48
haha, jag var oxå lite urtråkad innan. Gjorde hemmaträning med :D 70 benlyft och 40 armhävningar, fick jag lite pump iaf :Virro

PowPow
2006-12-17, 22:50
Grymt med chinsen!
Det ska jag också göra. Nån gång.

Jacksatan
2006-12-18, 11:46
lite för stel, men det kommer sami, jag stretchar höftböjers och allt möjligt för fullt! :D snor dina "L M T" grejor som du använder i din journal... =)

Överkropp, Bröst, Rygg, Axlar

Bröst

Benkpress
1 set [4 x 60kg] L
1 set [4 x 70kg] M
1 set [4 x 75kg] T Ök (skulle kanske orkat 2 till om jag inte hade varit själv på gymet och rädd för att dö i bänkpressen)
1 set [2 x 75kg] M (skulle nog orkat göra 4 här med om nån var med)

Sned Hantelpress
Lär mig övningen, fortfarande lite vingel med hantlarna och svårt med kontakten, blir nästan så att framsida axlar kopplas in rätt mycket, måste nog fråga om utförande när daniel är i receptionen, har ju inte kört denna spec mkt.
Började med 16kgs hantlar och körde högrepp, gick ner på 12 och där hittade jag kontakten om jag körde riiiktigt sakta... :/

Rygg

Latsdrag
1 set [6 x 60kg] M
1 set [4 x 65kg] T
prövade en chin emellan.... det gick!!!! HURRA!!!
1 set [2 x 65kg] T

Chins!!!
4 set [1+1 x bw] T YEAH!

äntligen...! är inte helt fritt hängande från start, men det är chins med hakan upp till stången! äntligen har det släppt någorlunda!

Axlar

Stående Militärpress
1 set [8 x 40kg] M
1 set [6 x 45kg] T, lite gung på sista, Ök!
1 set [5 x 40kg] T

sen var axelstyrkan som bortblåst, avslutade passet med stretching och 75gr kolo protte.
är nog inte långt ifrån att börja köra på 50kg i milipressen, skulle bli överlycklig om jag kommer upp till 70 nästa år, det känns avlägset men OJ vad häftigt det vore!
känns som att jag ökar bäst i bröst axlar och triceps faktiskt.

latsdragen kommer sakta men säkert.

ska nog fortsätta att testa detta upplägg ett tag till då, skönt att slippa alla små kompletteringsgrejor, skönt att köra dom någon dag när man vill köra lätt istället och när man inte vill koncentrera sig på att öka nåt märkvärdigt!

känns som att alla dessa övningar kompletterar varandra mycket bra!

och angående det där med viktnedgång, jag kommer se till att inte gå ner för mycket, ser det ut att räcka med 5kg så får det vara bra med det... oroa er inte *cupid*

Angående benböjen så kan du lägga på lite vikt i benböjen och kör så långt ner du kommer. Sen sitter du där i 20sekunder, det är grymt bra stretching faktiskt. Gå in på www.bartoll.com och läs artikeln om benböj, fanns mycket bra grejer att ta till sig där om vad som behöver stretcha och annat.
jag tycker också det sköna med det där passet är att man inte behöver komplettera med en massa småövningar. Dessa kan du som sagt lägga in nån annan dag när du kör lite lättare. Snart äre julmat :D

Beecher
2006-12-18, 23:09
haha, jag var oxå lite urtråkad innan. Gjorde hemmaträning med : D 70 benlyft och 40 armhävningar, fick jag lite pump iaf :Virro

inte stillade det min katabol-känsla heller *cry*

Grymt med chinsen!
Det ska jag också göra. Nån gång.

det fixar du lätt inom 1½-2 månader om du börjar nu och inte redan reppar, fast du kanske redan försöker dra dig upp, isf fortsätt bara så kommer det =)

Angående benböjen så kan du lägga på lite vikt i benböjen och kör så långt ner du kommer. Sen sitter du där i 20sekunder, det är grymt bra stretching faktiskt. Gå in på www.bartoll.com och läs artikeln om benböj, fanns mycket bra grejer att ta till sig där om vad som behöver stretcha och annat.
jag tycker också det sköna med det där passet är att man inte behöver komplettera med en massa småövningar. Dessa kan du som sagt lägga in nån annan dag när du kör lite lättare. Snart äre julmat : D

gick faktiskt skitbra med tom stång, körde väl en 3 set på det och jag kände tydligt hur det stretchade fint!

blev ett lite blandpass idag då jag först passade åt gyminnehavaren i snedbänken (han kör hårt för att kunna vara med i showliftingtjosan nästa år) så då hängde jag på honom, sen så kom en polare och då ville han att jag skulle hänga på så... men jag körde lätt idag så det gör inget, nu vet jag iallafall hur jag ska köra enligt jacksatan :thumbup:


Lätt helkroppspass


Bröst

Sned bänkpress
1 set [10 x 50kg]L
1 set [8 x 60kg] M
1 set [4 x 70kg] T
1 set [5 x 70kg] T (passare hjälpte på 2 sista...)
1 set [6 x 60kg] M

Knäböjs-stretch
3 set [20 sek x stång] behövdes inte mer vikt på just nu

gjorde lite chins då och då under passet... helt galen :naughty:

Ben

Benpress
exlusive vagga... djupa och bra enligt herr hallor och herr daniel, gick ju väldigt bra faktiskt, har ju spelat på sissy weights förut om man jämför med nu!
1 set [10 x 100kg] L
2 set [8 x 190kg] T
1 set [10 x 190kg] T

Liggande bencurls
Reppade bort lite träningsvärk
4 set med runt 8 reps i varje

Vader

Sittande vadpress
1 set [10 x 20kg] L
1 set [8 x 70kg] T
2 set [10 x 70kg] T

Biceps

Sittande lutande hammercurls
happ, här tog kompisen 12kgs hantlarna, trodde jag skulle vara dömd till att reppa med 10kgs för att jag är svagare när jag sitter, men ICKE!
1 set [10 x 10kg]
1 set [10 x 14kg]
1 set [8 x 14kg]
1 set [6 x 14kg]

fäädi!


Upplägget ska från och med nu se ut såhär:
2 tunga pass per vecka, ett för överkropp, ett för underkropp.
2 lätta pass per vecka, ett för underkropp, ett för överkropp.

På de lätta dagarna ska jag sträva efter pumpen (*drool*), ska sikta på 10 reppare har jag ställt in mig på och då blir det diverse kompletteringsövningar, spelar väl inte direkt någon roll bara jag varierar mig, inte fel.
Lätta dagar kör jag förutom snedbänk när det är överkropp som gäller, även böjstretch med skivstång så att jag kommer igång med mina knäböj, samt armar!


På de tunga dagarna så tänker jag framförallt försöka köra tungt i bänken, latsdrag, militärpress, kronlyft/marklyft. Kör alltså lågreppare där som vanligt.


ska köra såhär ett tag så får vi se hur man känner sig : )

ökning i hammercurls, vågar hänga på mer i benpressen, ökning i vadpressen också, kan köra tyngre i dessa snart dårå... och inte så pjåkigt för att vara snebänk heller tycker jag!

Brooklyn
2006-12-18, 23:14
skitbra benpressar!!! :hbang:

Beecher
2006-12-18, 23:16
skitbra benpressar!!! :hbang:


tack...*cupid*

dom var t.o.m strikta! min kompis knän gick inåt som ett V, sa inget för jag ville inte verka besserwisser... men jag tror inte det är bra alls när det är sånt utförande :MrT:

Deceiver85
2006-12-18, 23:21
Sneda bänkpressarna var bra som faen, och benpressarna sen...fy fan!

PowPow
2006-12-18, 23:59
det fixar du lätt inom 1½-2 månader om du börjar nu och inte redan reppar, fast du kanske redan försöker dra dig upp, isf fortsätt bara så kommer det =)


Jag provade på kroppsvikt idag. Det blev nästan en :MrT:
Chins är jobbiga. Men som mannen sa till sin fru: Det kommer.

bluelight
2006-12-19, 07:45
uj bra benpressar :D blir sugen o träna ben nu ju!

Beecher
2006-12-19, 17:40
Sneda bänkpressarna var bra som faen, och benpressarna sen...fy fan!

kul att höra att du tycker det! benpressen gick ovanligt bra... ska bli kul att se hur mycket jag tar i plana bänkpressen imorgon, skulle gissa på att kan hänga på 80kgs vikterna och reppa på det, om jag nu ska vara optimist.


Jag provade på kroppsvikt idag. Det blev nästan en :MrT:
Chins är jobbiga. Men som mannen sa till sin fru: Det kommer.

bra, ge det ett par pass till och var inte slö som jag varit...
borde fortsatt med mina negativa förut så skulle jag nog vara uppe i 5 chins redan *gah!*

uj bra benpressar :D blir sugen o träna ben nu ju!

thackhar! vi får boka ett benpass någon dag framöver!







usch vad svullen man känner sig, tycker att mitt ansikte ser ut som en fotboll eller något *cry* men att ens plocka av 5kg fett skulle nog avbryta mina fina ökningar, eller iallafall stanna av takten skapligt...
får konstant träningsvärk i latsen nu, gör chins nästan varje pass, kan inte låta bli... *whistle*

går i "deff"tankar, men jag har kommit så långt psykiskt att jag får in i skallen att en deff skulle förstöra nu... borde väl kanske sätta 100 i bänken eller något innan jag plockar av mig dom där 5 kilona, lite mer än en månad kvar tills jag börjar så jag borde ju kunna hålla ut tycker jag... blir intressant att se hur det kommer se ut, ska satsa på max 0,5kg/vecka för att tappa så lite muskler som möjligt

ska till helsingfors om 9 dagar, men inte hinner man bli i bättre form på så kort tid så jag får väl försöka en viss dams hjärta utan att vara i bra form


*patetiska skriva-av sig smörja*

Deceiver85
2006-12-20, 17:45
På fredag, 13.00, då smäller det!

Brooklyn
2006-12-20, 17:49
På fredag, 13.00, då smäller det!

vad händer då? *popcorn*

Beecher
2006-12-20, 21:47
På fredag, 13.00, då smäller det!
you bet! :devil:
vad händer då? *popcorn*

jag och dec har dejt @ ÖKK :naughty:


GRYM träningsvärk i benen efter tunga benpressarna... fast jag kan ju lasta på mer, det var ju fjolliga högreppare dom jag körde senaste :em:

PowPow
2006-12-20, 22:05
bra, ge det ett par pass till och var inte slö som jag varit...
borde fortsatt med mina negativa förut så skulle jag nog vara uppe i 5 chins redan *gah!*


Ja, jag inleder alla ryggpassen med chins. Är ju en bra övning även om den är seg (men det är ju för att jag är kass i det). Ska avsluta nästa med negativa. tack för tipset! :)

bluelight
2006-12-21, 12:17
oj, dejtish, får jag komma? *cupid*

bluelight
2006-12-22, 00:48
dubbelpost men..

såg dig allt när du syndade på burger king.

Beecher
2006-12-22, 00:51
oj, dejtish, får jag komma? *cupid*
klart du ska med ffs!!
dubbelpost men..

såg dig allt när du syndade på burger king.

lol.... :em:

var var du nånstans? :D

whopper western bbq bacon = gottigott

Deceiver85
2006-12-22, 09:41
3 timmar kvar till våran disco-dans!

Beecher
2006-12-22, 11:04
3 timmar kvar till våran disco-dans!



usch så pinsamt.... :em:

laddar upp nu med morsans dinkelbröd special med kalles randiga och keso på, med 5dl mjölk :eating:

packar med egenblandad gainer

bluelight
2006-12-22, 11:32
klart du ska med ffs!!


lol.... :em:

var var du nånstans? :D

whopper western bbq bacon = gottigott

mja, jag satt bakom dig, att du inte såg mig :/ stalkade dig över hela stan :devil:

kanske kommer ner till kl 1!

Beecher
2006-12-22, 16:31
Tungt överkroppspass med lätt tricepssmisk

Blev ett pass med dece och blulight, det var kul att för en gång skull ha träningskompisar!
Blev ett oantecknat pass så jag drar det ur huvudet direkt.

Bänkpress
1 set [8 x 60] extremlätt
1 set [6 x 70] extremlätt
1 set [4 x 75] M
1 set [3½ x 80] T yeah, men det tar jag igen lett nästa pass med 4-6 x 80!
körde några reps på 70kg för att avsluta, då längre upp på bröstet

Dips
pallade inte hänga på dece och blue då det är typ bland de första gångerna jag kör dips strikt... men det kommer bli fler reps framöver!
2 set [5 x bw]M
1 set [4 x bw]T

Latsdrag
1 set [8 x 50kg]L
1 set [6 x 60kg]L
1 set [4 x 65kg]M
1 set [4 x 70kg]T yeah

Körde några set med V-handtag på ca 60kg, tog otroligt bra, ska börja köra med v-handtag oftare!

Militärpress, stående
kassa pressar, tror bänken påverkade en hel del
2 set [6 x 45kg]
1 set [4 x 40kg]
blööö


Hyperextensions
1 set [10 x BW]
1 set [10 x BW+5kg]
1 set [10 x BW+15kg]

Deceiver85
2006-12-22, 18:39
Du körde på bra, militärpressarna var inte så farligt dåliga ändå.

bluelight
2006-12-23, 00:51
tyckte MParna var bra, bättre än mina (tror jag).

Beecher
2006-12-23, 21:02
tack grabbar! lägger upp the dipsbattle klippen på tisdag då jag är hemma! var riktigt trevligt att träna på ÖKK, funderar på att köpa ett klippkort, nästa gång ska farsan med btw =)

btw, en ny sak angående viktnedgången, jag ska fixa MINST 1x100 i bänken innan jag börjar med det... och då kanske det inte är så långt till 4x100 heller hoppas jag, så jag kanske hinner klippa den navelsträngen med :naughty:

6a på 80 i bänken nästa pass, sen testar jag 4x85 passet efter

Nevermore
2006-12-23, 22:55
tack grabbar! lägger upp the dipsbattle klippen på tisdag då jag är hemma! var riktigt trevligt att träna på ÖKK, funderar på att köpa ett klippkort, nästa gång ska farsan med btw =)

btw, en ny sak angående viktnedgången, jag ska fixa MINST 1x100 i bänken innan jag börjar med det... och då kanske det inte är så långt till 4x100 heller hoppas jag, så jag kanske hinner klippa den navelsträngen med :naughty:

6a på 80 i bänken nästa pass, sen testar jag 4x85 passet efter

enl nån repcalculatorv jag har så ska en 8a på 80kg motsvara 1rep på 100kg, så du ör inte så långt ifrån :D grov jul på dig!

bluelight
2006-12-26, 21:44
Upp med filmen bitcher! :D

Beecher
2006-12-26, 22:41
Upp med filmen bitcher!

jajajaja, youtube segar med uploadandet :D


OMG 86kg och 87-88cm midjemått.... detta är inte bra *cry*
ska medvetet börja dra ner på maten nu och börja lite med cardio... man ser inte att jag lagt på mig 6kg, är dock bara vid magen det syns, ökat med 4cm ju *gah!*

men så var jag inte spec "fit" innan heller : )

finland i övermorgon! *cupid*



Nevermore: tack, förhoppningsvis så sätter jag det innan februari =) ska träna imorgon och i övermorgon, blir bröst+rygg+axlar bland annat så vi får se då!

Beecher
2006-12-27, 21:09
Du´h, blev ett pass med fröken lidberg och pappa.
Imorgon blir det ännu ett svenskt träningspass, sen blir passen efter det på den finska sidan... :)

[b]Bröst,Rygg, Axlar

Bänkpress
1 set [4 x 75] extremlätt
1 set [4 x 80] M
1 set [3+1 x 90] T (fick hjälp av fadern på sista, typ) yeah
1 set [2+2 x 90] T, tog slut rätt skapligt där men fick hjälp att klara 4 reps iaf
1 set [4 x 80] T

gått upp lite ändå i vikter här trots att jag käkat dåligt, pra!

Chins
lite lättchins, det blir fler framöver!
3 set [2 x bw] M


Latsdrag med v-handtag
1 set [6 x 50kg] L
1 set [6 x 60kg] M
1 set [6 x 65kg] T
1 set [4 x 70kg]T yeah
tydligen ganska strikta om man får tro herrarna som iakttog mig



LITE STÅNGRODDAR EMELLAN!111

Sittande press frampå i piss-smith
1 set [8 x 40kg] L
1 set [8 x 50kg] L
1 set [6 x 55kg] M
2 set [4 x 60kg] T
1 set [5 x 60kg] T


imorgon blir det alltså träning av hela kroppen, blir långpass, är osäker på om det blir mer träning denna vecka, tror mer på nästa vecka då jag måste hitta till gymet i helsingfors först... :D

shadowfire
2006-12-27, 21:23
strikta latsdrag med v-handtag är bara för goa!.. biter fint!!!

L-Sami
2006-12-27, 21:26
Bänkpressarna såg bra ut idag :thumbup:

och besök Iron Gym på Pieni Roobertinkatu när du väl är där i Helsingfors.

bluelight
2006-12-28, 00:12
och köp med x antal kartor öl till nästa koloträff.

Beecher
2006-12-28, 14:32
strikta latsdrag med v-handtag är bara för goa!.. biter fint!!!

tack skuggan! det är en riktigt bra kontakt övning tycker jag

Bänkpressarna såg bra ut idag :thumbup:

och besök Iron Gym på Pieni Roobertinkatu när du väl är där i Helsingfors.

tack, jepp ska bara hitta roobertinkatu så blir det att träna där

och köp med x antal kartor öl till nästa koloträff.


ska se vad jag kan göra :thumbup:


Lätt "helkroppspass"

Frenchpressar, sittande med hantel
5 set med 22-25kgs hantlar

Dips
ruskigt djupa 5or i några set, hade en 5kilos vikt dinglande från snoppen

Sittande hammercurls
4 set med 15kg vikterna, lite lågrep sådär

Frontböj
lallande högreppare på 60kg, får till tekniken rätt bra nu så jag ska börja köra frontböj på allvar snart

Hacklift
4 set, hade obetydliga mängder vikter på

Vadpress i hackliften
4 set 10 reppare, vikt?

Höftlyft i en sån där ställning
3 set med 10 reppare

är lite stressad så jag skriver inte så noga nu, sorry
arlanda nästa, hörs efter lovet, ska försöka anteckna finlandspassen :)

Deceiver85
2006-12-29, 12:42
Du har utvecklats fort Beecher, snart kommer du vara grov som stryk.

Brooklyn
2006-12-29, 12:44
omfg vad du ökar som ett troll i bänkpressen!!!!!! :hbang:

Deceiver85
2006-12-29, 12:53
Missade bänkpasset där du latchade runt på 90kg, nu har du inte långt kvar till "the magic 100"

bluelight
2006-12-31, 01:26
men fuck off, hade också missat repsen på 90, ahopp. då får jag höja vikten imorgon då! :D

Beecher
2006-12-31, 12:54
men fuck off, hade också missat repsen på 90, ahopp. då får jag höja vikten imorgon då!

jao, det är först till 4x100 som sagt ;)

Du har utvecklats fort Beecher, snart kommer du vara grov som stryk. Missade bänkpasset där du latchade runt på 90kg, nu har du inte långt kvar till "the magic 100"

jao för den relativt korta "aktiva tid" nu som jag försökt komma upp i högre vikter (lite mer än 3 månader) så har jag utvecklats helt ok! :)

omfg vad du ökar som ett troll i bänkpressen!!!!!!


tihi, tack :D
170kg om 10 år då :hbang: :laugh:


kul att få beröm! är nöjd med mina resultat so far, kan väl nästan säga att jag börjar komma upp i mina gamla vikter då =)

har det riktigt gött här i helsingfors, underbara människor, underbar bastu och underbar öl och gin samt mat, alla är gästfria som bara den.
får se det här som en slags "vila" från träningen, tror inte jag hinner med nåt pass förns tidigast onsdag

Beecher
2007-01-02, 22:09
oj, det blev en del festande nu a la suomi style *gah!*

tränade på rehabiliteringsgym idag med kompisen vars knä är nyopererat.

blev lätt helkropp

några set bänk
70*10 samt 80*6 * flera set

Latsdrag
1*90 (lol)
och en del set på 65-75 med 4-6 reps

stående militärpress
50kgx 6 faktiskt, jag som är så trött och sliten idag satte ju pb *screwy*
några set på det, segnade sakta men säkert ner i repsantal

en del frontböjar

en del kronlyft (blev helt ställd när det faktiskt fanns ett powerrack på maskingymmet)

en del hantelfrenchpress
en del hammercurls
lite sneda hantelpressar

samt bröstpress där man fick balansera lite, varje handtag var för sig eller hur man nu ska säga...


det var väl allt, sorry för kassa anteckningar, men jag måste sova lite nu :em:


nästa pass blir @ samis favvogym ;)

usch vad fet jag känner mig, i stort sett alla sparrisar på festen hade låg bf% :(


får trösta mig med att de flesta frågade om jag tränar mycket och hur mycket jag bara bänkar, sådär ur tomma luften, kanske syns att man är lite grövre än nån som inte tränar...

Taririi
2007-01-03, 10:06
några set bänk
70*10 samt 80*6 * flera set

Nice bänkpress :hbang:! Vad väger du?

Tjuckot
2007-01-03, 10:07
bra pass, du blir mkt starkare nu. Vi får styra upp koloträffen nu sen i februari, eh?

Beecher
2007-01-03, 10:11
Nice bänkpress :hbang:! Vad väger du?

*bugar* :) tyvärr 85 fettokilon, har kommit på att jag inte är 183cm lång längre, snarare 185cm, jag vill dra en tia på min egen vikt snart *gah!*
(fast skulle jag deffa rejält så skulle jag nog komma under 75kg ganska lätt tror jag, haha)

bra pass, du blir mkt starkare nu. Vi får styra upp koloträffen nu sen i februari, eh?

tack, och fuck yeah :D
jag ska köpa klippkort @ ÖKK btw så att jag kan stalka journalpojkarna :cool:

Tjuckot
2007-01-03, 10:18
Du ska inte gnälla på fett :D Jag väger säkert över 80kg nu på 173 cm, du är fanimej mer än 10 cm längre och bara några fjuttiga kg tyngre, du har inte rätt att prata om deffa :D

bluelight
2007-01-03, 19:15
du är ju inte speciellt fettig ;D

ja koloträff kanske vore nått, då kan jag köpa ut åt tjuckot också, fyller ju snart :cool:

Beecher
2007-01-04, 22:31
Du ska inte gnälla på fett :D Jag väger säkert över 80kg nu på 173 cm, du är fanimej mer än 10 cm längre och bara några fjuttiga kg tyngre, du har inte rätt att prata om deffa :D

du är ju inte speciellt fettig ;D

ja koloträff kanske vore nått, då kan jag köpa ut åt tjuckot också, fyller ju snart :cool:

grabbar, jag är gravt överviktig och måste göra något åt det *cry*

(orkar inte med att växa ur byxor, åt skogen med bulkande för den här gången, dags att komma i form, lol)


ont i halsen, blir nog ingen träning förns kanske lö-sö :confused:

Tjuckot
2007-01-04, 22:45
Tveksamt, men jag vet hur det känns. Tänk på att du inte kan deffa dig stor.. eller ja, man gör ofta det misstaget. Kolla in i min journal, la upp mitt deffupplägg där. Det kanske tilltalar dig, eller iaf någon idé ifrån det :)

Får styra upp den där koloträffen sen, mja.

Beecher
2007-01-04, 23:15
Tveksamt, men jag vet hur det känns. Tänk på att du inte kan deffa dig stor.. eller ja, man gör ofta det misstaget. Kolla in i min journal, la upp mitt deffupplägg där. Det kanske tilltalar dig, eller iaf någon idé ifrån det :)

Får styra upp den där koloträffen sen, mja.

det gör vi!
är mest för att se hur missnöjd man blir, skulle vara skönt att vara i form faktiskt... skulle nog må bra iallafall, blir nog att bara träna och äta i normal takt då man väl lyckats komma i form :)

moaha, jag ska härma dig och göra likadant som du gör under deffen :D
bra upplägg, ska kolla närmare på det när jag kommer hem till sverige imorrn!

Deceiver85
2007-01-05, 15:00
Du? Överviktig? Inte en chans i helvetet...vad gör inte det mig då?

Beecher
2007-01-05, 20:05
Du? Överviktig? Inte en chans i helvetet...vad gör inte det mig då?

ffs, du är lång... :D

och jag är fet och hårig *cry*


inte för många kilos viktnedgång då! :em:

bluelight
2007-01-06, 20:57
ofta du är tjock? Men deffa du, jag ska ju göra det och jag är knappast grövre än dig.

Brooklyn
2007-01-06, 22:24
bra pass! emo-mans hälsar good job! http://www.woo-yay.net/images/06-06-05_gaa-emo.jpg
http://images.43things.com/entry/00/00/79/31062s.jpg
http://www.etniesmotox.com/site-images/news/article/emo-hairfull.jpg
http://image30.webshots.com/30/5/57/89/246655789Itfopw_ph.jpg
http://zosomoto.tripod.com/auctionpics/emo.JPG

Beecher
2007-01-07, 16:12
ofta du är tjock? Men deffa du, jag ska ju göra det och jag är knappast grövre än dig.

Mjo, midjan är rätt krallig, ska bli riktigt roligt att komma i form faktiskt, ser fram emot det riktigt mycket!

Vi är nog ungefär samma size bara att din massa innehåller några kilo fler muskler tror jag och du har nog några % lägre bf =)
Har ju hela 2007-död på mig att växa också så jag tror jag kan unna mig lite formslipning *whistle*

bra pass! emo-mans hälsar good job!

lal :D nu kom jag att tänka på att det är dags att klippa sig snart, vore snyggt med något emo! tror inte att jag behöver färga, då mitt hår fortfarande är ganska så kolsvart

sgtbarnes
2007-01-08, 16:06
Du tar tunga vikter nu Beech! (har för mig att vi låg rätt lika förut, men nu är du 2,57ggr starkare än mig) Snabb utveckling styrkemässigt, skall följas upp.

/ Barnes

Tjuckot
2007-01-08, 22:43
edit: men wtf, så editerar du bort det. Då tar jag bort min kommentar med. :b

Beecher
2007-01-08, 22:46
Du tar tunga vikter nu Beech! (har för mig att vi låg rätt lika förut, men nu är du 2,57ggr starkare än mig) Snabb utveckling styrkemässigt, skall följas upp.

/ Barnes

Ey tack barnes, dom är inte speciellt höga men dom har blivit riktigt mkt bättre, det är nog mer kroppen som har förändrats än vikterna känns det som =)
Har tjockat på mig nu ett tag, dags för att skala lite för formens skull!





__________________________________________________ ________________



Deffsi

Tidsplan 15:e Januari och 3-4 månader framåt.

Kropp 184cm lång ca 86kg tung

Mål
* Tappa 8-12 kg beroende på hur långt jag vill gå
* Få synliga abs
* Bli ådrig
* Gå ner utan stor muskelförlust
* Bli hårdare än jag någonsin varit... :P
* Få fram LITE v-form åtminstone (minska på midjan dvs)

Mina tankar om deffen

Jag har deffat en gång förut, och det gick ganska bra.
Men då gick jag ner endast 4kg, men det blev ett synligt
resultat. Den här gången väljer jag att gå lite längre
då jag lagt på mig lite mer muskelmassa också.
Så jag vet hur jag ska göra för att lyckas.



Metoder

* Nogrann beräkning av kcal p,k,f i excel
* Användning av kunskap
* Planering enligt Tjuckometoden

Träning
4 Styrketräningspass per vecka mot 3. Morgonpromenader med inslag
av sprinter, lite intervallträning mao. Måndagar så är jag med på
styrkerundan nere på gymet, uthållighetsträning, mycket tränande med kroppen.
En dag i veckan med fullständig vila. Vill jag förbränna mer så tar jag även
kvällspromenader.

Kosten
Maten är viktig, hja.
Jag kan vara väldigt petig med kosten och det är ju bra, det svåra blir bara att beräkna skollunchens näringsvärde, jag är nämligen lat med att ta med mig lunch.
Istället kommer jag ta med mig en burk keso varje dag för att dryga ut lunchen lite.
Kommer ligga på 2-3g protte per kroppskg, runt 1g fett per kilo också, fyller på med kollisar för att inte ligga alltför mycket på underskott.
Kommer ta det lugnt med cardio första veckan, mest för att köra igång sakta men säkert. För mig är 2000-2200kcal
en nivå jag trivs med att äta på, tänker anpassa träningen därefter.


Främsta proteinkällor
* Keso
* Kesella
* Sojabönor
* Quorn
* Ägg
* Minimjölk
* Nötfärs
* Kyckling
* Vassle
* Fisk

Främsta kolhydratkällor
* Polarbröd extrem
* Havregryn
* Fullkornsris
* 100% fullkornspasta
* Potatis

Främsta fettkällor
* Avocado
* Sojabönor
* Omega-3
* Ägg

Äter mest kolhydrater runt frukost och före och efter träning, samt vid lunch. Det mesta av fettet intas innan läggdags.


Sjukt taggad :Virro !!! Den här veckan kvar på överskott och pbn, sen så :hbang:
Ligger på bättre vikter än jag någonsin gjort förut, ökat riktigt duktigt i ryggen tycker jag, så jag är riktigt nöjd med bulken som varade ca 4 månader, det är i princip under den perioden jag kom tillbaka från ett långt uppehåll som fick mig att starta från 0 igen.

__________________________________________________ ________________



edit: men wtf, så editerar du bort det. Då tar jag bort min kommentar med. :b

nudå? gissar på att kommentaren är "ÄT!!! DIN FÖRBENADE ANOREKTIKER!"





:D

bluelight
2007-01-08, 22:57
Ey tack barnes, dom är inte speciellt höga men dom har blivit riktigt mkt bättre, det är nog mer kroppen som har förändrats än vikterna känns det som =)
Har tjockat på mig nu ett tag, dags för att skala lite för formens skull!





__________________________________________________ ________________



Deffsi

Tidsplan 15:e Januari och 3-4 månader framåt.

Kropp 184cm lång ca 86kg tung

Mål
* Tappa 8-12 kg beroende på hur långt jag vill gå
* Få synliga abs
* Bli ådrig
* Gå ner utan stor muskelförlust
* Bli hårdare än jag någonsin varit... :P
* Få fram LITE v-form åtminstone (minska på midjan dvs)

Mina tankar om deffen

Jag har deffat en gång förut, och det gick ganska bra.
Men då gick jag ner endast 4kg, men det blev ett synligt
resultat. Den här gången väljer jag att gå lite längre
då jag lagt på mig lite mer muskelmassa också.
Så jag vet hur jag ska göra för att lyckas.



Metoder

* Nogrann beräkning av kcal p,k,f i excel
* Användning av kunskap
* Planering enligt Tjuckometoden

Träning
4 Styrketräningspass per vecka mot 3. Morgonpromenader med inslag
av sprinter, lite intervallträning mao. Måndagar så är jag med på
styrkerundan nere på gymet, uthållighetsträning, mycket tränande med kroppen.
En dag i veckan med fullständig vila. Vill jag förbränna mer så tar jag även
kvällspromenader.

Kosten
Maten är viktig, hja.
Jag kan vara väldigt petig med kosten och det är ju bra, det svåra blir bara att beräkna skollunchens näringsvärde, jag är nämligen lat med att ta med mig lunch.
Istället kommer jag ta med mig en burk keso varje dag för att dryga ut lunchen lite.
Kommer ligga på 2-3g protte per kroppskg, runt 1g fett per kilo också, fyller på med kollisar för att inte ligga alltför mycket på underskott.
Kommer ta det lugnt med cardio första veckan, mest för att köra igång sakta men säkert. För mig är 2000-2200kcal
en nivå jag trivs med att äta på, tänker anpassa träningen därefter.


Främsta proteinkällor
* Keso
* Kesella
* Sojabönor
* Quorn
* Ägg
* Minimjölk
* Nötfärs
* Kyckling
* Vassle
* Fisk

Främsta kolhydratkällor
* Polarbröd extrem
* Havregryn
* Fullkornsris
* 100% fullkornspasta
* Potatis

Främsta fettkällor
* Avocado
* Sojabönor
* Omega-3
* Ägg

Äter mest kolhydrater runt frukost och före och efter träning, samt vid lunch. Det mesta av fettet intas innan läggdags.


Sjukt taggad :Virro !!! Den här veckan kvar på överskott och pbn, sen så :hbang:
Ligger på bättre vikter än jag någonsin gjort förut, ökat riktigt duktigt i ryggen tycker jag, så jag är riktigt nöjd med bulken som varade ca 4 månader, det är i princip under den perioden jag kom tillbaka från ett långt uppehåll som fick mig att starta från 0 igen.

__________________________________________________ ________________





nudå? gissar på att kommentaren är "ÄT!!! DIN FÖRBENADE ANOREKTIKER!"

det är bara han som är tjock! :D



:D

Jag tycker upplägget ser bra ut, väldigt seriös kosthållning osv. Inget jag orkar, än! :/

Skolmaten är det inga fel på, du kan ju höfta ungefär? Blir kanske lite jobbigt och bära med sig hela tiden.

Brooklyn
2007-01-08, 22:58
deffen kommer gå bra! här är en liten jämförelsebild hur deffen kommer gå, dig vs mig :D

Tjuckot
2007-01-08, 23:41
2000 kcal är sjukt lite alltså. Jag bara tänker så när man stagnerar, då brukar man antingen höja cardio eller sänka kcal (eller kombo) Och ska du sänka kosten på det så kommer du hamna på sjukt låga nivåer, och höja cardio kan man ju göra. Men då kommer du fan inte göra något annat än att vara ute i spåret. Samt muskelförlusten ökar väl ändå om man äter såpass lite.

Jag tänker inte ventilera mina åsikter om jag tycker du ska deffa eller inte, det är upp till var och en. Men ska du göra det så tycker jag du ska börja på en högre nivå. Jag väger fanimej 6kg mindre än dig och ligger på 3000 kcal från början.

Jadu, jag vet inte. Du har ju bra upplägg annars, men jag är ändå tveksam. Men, men..

edit: ska du nu vara så seriös som du säger att du kan vara så tycker jag det är en sjukt dålig ursäkt med att du är för "lat" för att inte orka ta med egen lunch. Så svårt är det inte att göra lite extra när du gör din andra mat.

Beecher
2007-01-09, 00:00
Jag tycker upplägget ser bra ut, väldigt seriös kosthållning osv. Inget jag orkar, än! :/

Skolmaten är det inga fel på, du kan ju höfta ungefär? Blir kanske lite jobbigt och bära med sig hela tiden.

Får nog höfta, men keso är ju sjukt gott så när det inte serveras keso så kan jag ju addera av det jag har med mig så får jag i mig mycket protte vid lunch med :)

deffen kommer gå bra! här är en liten jämförelsebild hur deffen kommer gå, dig vs mig :D

Tss brook, jag har kulor av stål :thumbup:

2000 kcal är sjukt lite alltså. Jag bara tänker så när man stagnerar, då brukar man antingen höja cardio eller sänka kcal (eller kombo) Och ska du sänka kosten på det så kommer du hamna på sjukt låga nivåer, och höja cardio kan man ju göra. Men då kommer du fan inte göra något annat än att vara ute i spåret. Samt muskelförlusten ökar väl ändå om man äter såpass lite.

Jag tänker inte ventilera mina åsikter om jag tycker du ska deffa eller inte, det är upp till var och en. Men ska du göra det så tycker jag du ska börja på en högre nivå. Jag väger fanimej 6kg mindre än dig och ligger på 3000 kcal från början.

Jadu, jag vet inte. Du har ju bra upplägg annars, men jag är ändå tveksam. Men, men..

edit: ska du nu vara så seriös som du säger att du kan vara så tycker jag det är en sjukt dålig ursäkt med att du är för "lat" för att inte orka ta med egen lunch. Så svårt är det inte att göra lite extra när du gör din andra mat.

Räknade lite halvdåligt med Harris & Benedictis här. En dag med 40 minuters morgonpromme, styrketräning, samt 40 minuters kvällspromme kräver nog att jag räknar ut aktivitetsnivån med multipliceringen 1.6. För att runda av så blir det ca 3200kcal. För att hamna på ett vettigt underskott för att inte gå ner för snabbt så bör jag nog inte placera mig under 2600kcal iallafall... Ska räkna ut lite mer exakt hur jag ska lägga mig, men det gör jag imorgon för nu ska jag sova.

Tack för peppen och råden iallafall Jesper, nu kommer jag bli utstirrad i skolan när jag tar med mig mina kycklingfiléer (:() Ska stå i köket nu på lördag och tillaga kyckling för veckan :D.
Du har rätt, ska man göra det ordentligt så går det inte att slarva

bluelight
2007-01-09, 00:15
Får nog höfta, men keso är ju sjukt gott så när det inte serveras keso så kan jag ju addera av det jag har med mig så får jag i mig mycket protte vid lunch med :)



Tss brook, jag har kulor av stål :thumbup:



Räknade lite halvdåligt med Harris & Benedictis här. En dag med 40 minuters morgonpromme, styrketräning, samt 40 minuters kvällspromme kräver nog att jag räknar ut aktivitetsnivån med multipliceringen 1.6. För att runda av så blir det ca 3200kcal. För att hamna på ett vettigt underskott för att inte gå ner för snabbt så bör jag nog inte placera mig under 2600kcal iallafall... Ska räkna ut lite mer exakt hur jag ska lägga mig, men det gör jag imorgon för nu ska jag sova.

Tack för peppen och råden iallafall Jesper, nu kommer jag bli utstirrad i skolan när jag tar med mig mina kycklingfiléer (:() Ska stå i köket nu på lördag och tillaga kyckling för veckan :D.
Du har rätt, ska man göra det ordentligt så går det inte att slarva


tjuckot är gammal och vis.

som jag sa, jag tycker du borde höja till åt minstonde 2500 kcal :)

Tjuckot
2007-01-09, 00:18
Räknade lite halvdåligt med Harris & Benedictis här. En dag med 40 minuters morgonpromme, styrketräning, samt 40 minuters kvällspromme kräver nog att jag räknar ut aktivitetsnivån med multipliceringen 1.6. För att runda av så blir det ca 3200kcal. För att hamna på ett vettigt underskott för att inte gå ner för snabbt så bör jag nog inte placera mig under 2600kcal iallafall... Ska räkna ut lite mer exakt hur jag ska lägga mig, men det gör jag imorgon för nu ska jag sova.

Tack för peppen och råden iallafall Jesper, nu kommer jag bli utstirrad i skolan när jag tar med mig mina kycklingfiléer (:() Ska stå i köket nu på lördag och tillaga kyckling för veckan :D.
Du har rätt, ska man göra det ordentligt så går det inte att slarva

Ok, nu har jag personligen något emot alla dessa formler :D Men 3200 låter absolut som en vettigare siffra som jag tror på. Lägg dig under den med några 2-400 eller vad du nu vill, sen märker du vad du går ner av. Bättre att äta för mkt i början och sen dra ner, än äta på tok för lite från början.

Sen säger du morgon och kvällspromenader. Börja inte med det från början tycker jag. jag ska inte börja fullt ut med cardio, utan öka allt eftersom jag tycker det går trögare. Så har man lite att jobba med/experimentera med senare.

Ja det är rätt, lägg in en tid varje söndag där köket är ditt och du lagar massa mat för veckan. Matvågen är din kompis!

15e är nära, planera noga nu, se till att du har all mat inköpt tills före det och gör gärna en veckoplanering för när du ska ta promenader och träna. Då blir det inget "jag tar det sen" osv.

Och vart fan är bilderna, eh? :D

Ps: Bara säger mina åsikter nu, finns säkerligen bättre sätt.. :)

Brooklyn
2007-01-09, 11:38
http://www.ondmis.dk/cpg132/albums/userpics/emo.jpg

Beecher
2007-01-09, 17:31
tjuckot är gammal och vis.

som jag sa, jag tycker du borde höja till åt minstonde 2500 kcal : )

Yeah, im listening to the wise old guy :D
I snitt några hundra över 2500 borde nog vara bra, och räcker det inte så får jag använda mig av mer cardio. Att fortsätta äta mycket gör mig inte tjockare längre fram heller, bara jag håller i med konditionen så jag borde inte sjåpa mig.

Ok, nu har jag personligen något emot alla dessa formler :D Men 3200 låter absolut som en vettigare siffra som jag tror på. Lägg dig under den med några 2-400 eller vad du nu vill, sen märker du vad du går ner av. Bättre att äta för mkt i början och sen dra ner, än äta på tok för lite från början.

Sen säger du morgon och kvällspromenader. Börja inte med det från början tycker jag. jag ska inte börja fullt ut med cardio, utan öka allt eftersom jag tycker det går trögare. Så har man lite att jobba med/experimentera med senare.

Ja det är rätt, lägg in en tid varje söndag där köket är ditt och du lagar massa mat för veckan. Matvågen är din kompis!

15e är nära, planera noga nu, se till att du har all mat inköpt tills före det och gör gärna en veckoplanering för när du ska ta promenader och träna. Då blir det inget "jag tar det sen" osv.

Och vart fan är bilderna, eh? : D

Ps: Bara säger mina åsikter nu, finns säkerligen bättre sätt.. : )

Får nog ligga på 2500-2800 men jag får nog göra enligt vad vågen pekar efter ett par veckor, men det lär knappast vara för lite om jag ska ta det lugnt med konditionen till en början. Ska få till lite kondition också, märker att den har blivit lite sämre nu när jag är lite tyngre.

Ska planera inköpen redan idag för att handla allt jag ska ha för tillagningen på onsdag, ska tänka över träningsschemat lite mer noggrant!

Dina åsikter är guld värda! Ska ta lite bilder senare ikväll som jag postar.


http://www.ondmis.dk/cpg132/albums/userpics/emo.jpg

Hahahaha, vänta du bara tills jag klippt håret (vilket jag ska göra inom 2 veckor), då ska du få se på emo *cry* :(






BEN+VADER+MAGE IMORGON, TAGGAD!!! :hbang: FRONTBÖJ!!!

Beecher
2007-01-09, 22:22
Här kommer en utlovad bild på den fläskiga grisen. Kan vara kul att ha en pre-deff bild i en pose som jag gillar! Får dock inte ut ryggen maximalt då jag är konstig i kroppen, konstigt förhållande mellan vänster och höger sida... Får iallafall ut höger sida av ryggen mer medan vänstra är... tja, ser klent ut iallafall *gah!*
(lägg märke till midjan som mäter runt 90cm :()

http://i14.tinypic.com/2eapkc5.jpg

Jag vill ha mera rygg... eller mer utav allt vore inte fel... men det kommer väl!
Har ju som sagt många chins att ta igen!
Är trots allt nöjd med mina "förändringar" och tänker fortsätta träna duktigt.

Imorgon ska jag kötta ben och då ska jag äntligen börja med böj, ska bli helt underbart, obeskrivligt :hbang:

Kristus
2007-01-10, 15:55
Jag föjer detta med spänning! Det var ett tag sedan jag såg dig på gymmet, vilka tider brukar du träna?


/Gymägarn

Rock'nRoll
2007-01-10, 19:55
Snygg bild. Ser ut att finnas en del kött.

Brooklyn
2007-01-10, 20:18
Snygg bild. Ser ut att finnas en del kött.

wooooord!

beecher har blivit riktigt bitig sen jag såg honon första gången nude!!

bluelight
2007-01-10, 21:08
Axlarna ser fina ut med, och som sagt ryggen! Ska bli intressant och se efter deffen.

Beecher
2007-01-10, 21:32
Snygg bild. Ser ut att finnas en del kött.

Naw, det där var snällt sagt rockarn! Tror det ser ännu bättre ut om jag får in midjan lite också och får lite mer definition, sen ska jag fortsätta på samma spår!

wooooord!

beecher har blivit riktigt bitig sen jag såg honon första gången nude!!

Thanks brook, alltid kul att få kommentarer från dig, ännu roligare är att du följt mig från början i stort sett *cupid*

Jag föjer detta med spänning! Det var ett tag sedan jag såg dig på gymmet, vilka tider brukar du träna?


/Gymägarn

Haha, vad najs att du finns här du med Danne, blev riktigt överraskad när jag såg att du skrivit, och glad :D Skönt nick har du också!
Upp med journal du med, showliftern!
Var i Finland ett tag så det förklarar varför du inte sett mig, det sa jag iof på gymet blablabla =)

Blir oftast 19:00 Må,On, To/Fre, Lö


Axlarna ser fina ut med, och som sagt ryggen! Ska bli intressant och se efter deffen.

Thanks mate, men du ligger ju ändå inne med ryggen jag vill ha (;
Min rygg har blivit bättre om man jämför med mina gamla bilder iallafall, iof, allt har väl blivit bättre men jag är nöjd att ryggen valt att börja hänga med, stor skillnad mot för några månader sen tycker jag.


"After the sickness" benpass

Har varit krasslig ett tag, nu börjar jag bli bättre och fortsätter därmed att träna som vanligt. MEN! nu kan jag dessutom böja :hbang:

Frontböj
1 set [8 x stång] L
2 set [8 x 50] M
1 set [3 x 70] T
1 set [2 x 70] T

Inte direkt i bra form i benen känns det som... men det får väl duga så länge

Benpress
körde väl några set på 150-180x4-8 reps

Stela mark
Tjosan, här kommer man inte ihåg något!

Sittande vadpress
Lång rörelsebana, körde 6 reppare på upp till 80kg nånting

Helt ok pass för att vara en liten nystart efter snörvligheten.
Men frontböjarna ska jag inte vara nöjda med förns jag reppar sexor på 130kg...

Btw, på söndag blir det Pilates för min del! Träning på fredag samt lördag nu.

PowPow
2007-01-10, 22:09
Ska inte du lägga ner? Det verkar ju inte bli någon kyla i vinter ändå.

Beecher
2007-01-10, 22:13
Ska inte du lägga ner? Det verkar ju inte bli någon kyla i vinter ändå.

Haha, så sant så, nu blir det slut med bajsa.... *host* björnandet, dags att fixa lite snyggare former och vänta på kyligare tider efter sommaren :hbang:

Kommer nog snart starta en ny journal för att sedan fortsätta som vanligt i denna :)

Var ute med hunden nyss, började tokvräka ner snö mitt i allt, hade varken vantar eller halsduk så det gör ont i händerna nu när man varit inne i värmen ett tag, har fortfarande en mössa av snö på skallen :naughty:

Deceiver85
2007-01-10, 22:28
Axlar ser väldigt bra ut, och du har en fin peak på biceps!

Beecher
2007-01-10, 23:08
Axlar ser väldigt bra ut, och du har en fin peak på biceps!

*Bugar* nejmen, självaste kungen av axelpress, tack :hbang:
Biceps SKA över 40cm under 2007, vare sig jag måste ta zink varje dag eller inte *gah!*

Brooklyn
2007-01-10, 23:10
*Bugar* nejmen, självaste kungen av axelpress, tack :hbang:
Biceps SKA över 40cm under 2007, vare sig jag måste ta zink varje dag eller inte *gah!*

w000t, I´m the king, lr nja, tairirii är.
:D

Jacksatan
2007-01-11, 09:52
Ey tack barnes, dom är inte speciellt höga men dom har blivit riktigt mkt bättre, det är nog mer kroppen som har förändrats än vikterna känns det som =)
Har tjockat på mig nu ett tag, dags för att skala lite för formens skull!
__________________________________________________ ________________



Deffsi

Tidsplan 15:e Januari och 3-4 månader framåt.

Kropp 184cm lång ca 86kg tung

Mål
* Tappa 8-12 kg beroende på hur långt jag vill gå
* Få synliga abs
* Bli ådrig
* Gå ner utan stor muskelförlust
* Bli hårdare än jag någonsin varit... :P
* Få fram LITE v-form åtminstone (minska på midjan dvs)

Mina tankar om deffen

Jag har deffat en gång förut, och det gick ganska bra.
Men då gick jag ner endast 4kg, men det blev ett synligt
resultat. Den här gången väljer jag att gå lite längre
då jag lagt på mig lite mer muskelmassa också.
Så jag vet hur jag ska göra för att lyckas.


Metoder

* Nogrann beräkning av kcal p,k,f i excel
* Användning av kunskap
* Planering enligt Tjuckometoden

Träning
4 Styrketräningspass per vecka mot 3. Morgonpromenader med inslag
av sprinter, lite intervallträning mao. Måndagar så är jag med på
styrkerundan nere på gymet, uthållighetsträning, mycket tränande med kroppen.
En dag i veckan med fullständig vila. Vill jag förbränna mer så tar jag även
kvällspromenader.

Kosten
Maten är viktig, hja.
Jag kan vara väldigt petig med kosten och det är ju bra, det svåra blir bara att beräkna skollunchens näringsvärde, jag är nämligen lat med att ta med mig lunch.
Istället kommer jag ta med mig en burk keso varje dag för att dryga ut lunchen lite.
Kommer ligga på 2-3g protte per kroppskg, runt 1g fett per kilo också, fyller på med kollisar för att inte ligga alltför mycket på underskott.
Kommer ta det lugnt med cardio första veckan, mest för att köra igång sakta men säkert. För mig är 2000-2200kcal
en nivå jag trivs med att äta på, tänker anpassa träningen därefter.


Främsta proteinkällor
* Keso
* Kesella
* Sojabönor
* Quorn
* Ägg
* Minimjölk
* Nötfärs
* Kyckling
* Vassle
* Fisk

Främsta kolhydratkällor
* Polarbröd extrem
* Havregryn
* Fullkornsris
* 100% fullkornspasta
* Potatis

Främsta fettkällor
* Avocado
* Sojabönor
* Omega-3
* Ägg

Äter mest kolhydrater runt frukost och före och efter träning, samt vid lunch. Det mesta av fettet intas innan läggdags.


Sjukt taggad :Virro !!! Den här veckan kvar på överskott och pbn, sen så :hbang:
Ligger på bättre vikter än jag någonsin gjort förut, ökat riktigt duktigt i ryggen tycker jag, så jag är riktigt nöjd med bulken som varade ca 4 månader, det är i princip under den perioden jag kom tillbaka från ett långt uppehåll som fick mig att starta från 0 igen.

__________________________________________________ ________________


nudå? gissar på att kommentaren är "ÄT!!! DIN FÖRBENADE ANOREKTIKER!"





:D

Jag ska ge dig ett tips angående deff. Sätt antingen ett slutmål vad gäller vikt eller datum. Jag vet av erfarenhet att det annars är svårt att sluta. Man är inte nöjd och förlänger deffen och har sig. Det är alltid enklare att motivera sig om man vet att man har ett slutdatum eller viktmål man ska nå. Blir mer strukturerat under tiden man deffar vet jag.
Jag tycker inte det är nån dum idé att deffa lite då och då. Man lär sig mkt om hur kroppen funkar och sen får man en nystart vad gäller träningen när man väl börjar käka på igen. Skönt att slippa pressen att försöka öka i varje pass också. :D
Kör hårt!

Beecher
2007-01-11, 14:27
w000t, I´m the king, lr nja, tairirii är.
:D

Ni är duktiga ni med.... :D *fnissa*

Jag ska ge dig ett tips angående deff. Sätt antingen ett slutmål vad gäller vikt eller datum. Jag vet av erfarenhet att det annars är svårt att sluta. Man är inte nöjd och förlänger deffen och har sig. Det är alltid enklare att motivera sig om man vet att man har ett slutdatum eller viktmål man ska nå. Blir mer strukturerat under tiden man deffar vet jag.
Jag tycker inte det är nån dum idé att deffa lite då och då. Man lär sig mkt om hur kroppen funkar och sen får man en nystart vad gäller träningen när man väl börjar käka på igen. Skönt att slippa pressen att försöka öka i varje pass också. :D
Kör hårt!

Okej, det blir nog att sätta ett slutdatum, för jag vet inte riktigt hur mycket jag väger när jag ligger på den form jag vill vara i... trots allt =)
Motivationen är viktig som bara den för min del, fast jag får en rejäl kick på det hållet av att kolla på hur jag ser ut nu jämfört med för ett år sen. Och såklart genom att kolla på vissas hårda avatar :D
Ska bli intressant att se hur mycket styrkan sjunker, vore häftigt om man ändå skulle lyckas öka då och då!
Köra hårt, det ska jag :hbang:

Jacksatan
2007-01-11, 14:38
Ni är duktiga ni med.... :D *fnissa*



Okej, det blir nog att sätta ett slutdatum, för jag vet inte riktigt hur mycket jag väger när jag ligger på den form jag vill vara i... trots allt =)
Motivationen är viktig som bara den för min del, fast jag får en rejäl kick på det hållet av att kolla på hur jag ser ut nu jämfört med för ett år sen. Och såklart genom att kolla på vissas hårda avatar :D
Ska bli intressant att se hur mycket styrkan sjunker, vore häftigt om man ändå skulle lyckas öka då och då!
Köra hårt, det ska jag :hbang:

Du kommer nog inte tappa mkt i styrka alls. Absolut inte i början åtminstone.
Det dumma är att när man nått den form man skulle varit nöjd med när man började deffa, så ändrar man sig och tycker att man har mer att plocka av, därför jag måste tvinga mig att sluta på en viss vikt t ex, hehe. =)

Beecher
2007-01-11, 21:18
Du kommer nog inte tappa mkt i styrka alls. Absolut inte i början åtminstone.
Det dumma är att när man nått den form man skulle varit nöjd med när man började deffa, så ändrar man sig och tycker att man har mer att plocka av, därför jag måste tvinga mig att sluta på en viss vikt t ex, hehe. =)

Låter bra det, då behöver jag inte nojja såhär på förhand ;)



Fast hörni....




Blir ni ledsna om jag flyttar fram deffen till mitten av Mars istället?
Kanske lite tidigt att börja nu ändå, kanske dumt att sluta mitt i allt ökande. hinner nog öka pyttelite både i muskelmassa och i styrka...
Jag tror mitt psyke klarar sig så långt iallafall :) Hård kommer jag bli hur som helst, nu har jag iallafall ett tufft upplägg redo. Kör jag på som vanligt till April så tror jag nästan att jag har råd med att tappa runt 1kg de första veckorna av deffen senare.

Imorgon tränar jag med pappa för första gången på riktigt länge, nooben har inte gymat på hela veckan, lol

Tänkte ge er lite filmer och bilder som plåster på såren för denna besvikelse imorgon.


Tack för alla trevliga råd och svar om deff, nu är jag väl förberedd, men jag fortsätter som vanligt ett tag till alltså *cupid*

PowPow
2007-01-11, 21:55
Tycker absolut att du ska skjuta fram deffen lite. Du är ju inte ens tjock, bara lite blubbigt mullig :D

Vad väger du och vad är målvikt efter deff? (om du hade börjat idag)

Beecher
2007-01-11, 22:06
Tycker absolut att du ska skjuta fram deffen lite. Du är ju inte ens tjock, bara lite blubbigt mullig :D

Vad väger du och vad är målvikt efter deff? (om du hade börjat idag)


Väger 86-87 kg i dagsläget och hade nog satsat på att hamna runt 75-76kg... Kommer nog väga 88 när jag börjar deffen i Mars, skulle inte förvåna mig... får äta bra och mycket, men inte för mycket. Hoppas på att tjäna något kilo muskelmassa iallafall och ändå hinna komma i bra form.


Jag vill ha "Blubbigt mullig" som avatartext nu bara för det :smash:

Brooklyn
2007-01-11, 22:09
Jag vill ha "Blubbigt mullig" som avatartext nu bara för det :smash:

PM:a moderator :)