handdator

Visa fullständig version : på tok för stor midja.. help me


LCohen
2003-01-26, 00:47
tittade mig just i spegeln från sidan.. fick en chock utan dess like.. min midja var jättestor :(

kan iofs bero på att jag ätit lite nyss men så stor borde en inte bli utav det tycker jag..

den är ju lika tjock (djup eller vad man ska säga.. varken höjd eller bredd så vad finns kvar :p ) som överkroppen.. tycker inte att den var det förut :cryout:

är det något som försvinner när man deffar tro.. ?? eller finns det hopplösa fall som jag kanske? :D.. för midjan ska väl smalare än överkroppen (både framifrån och från sidan) även om man inte är bodybuilder-stor? (förutsatt att man inte har en 100kg fläsk på mange)

och JA jag förstår att midjan ser mindre ut om bringan blir större ;)

Spud
2003-01-26, 00:50
ofta så har man lite extra fett över nedre magen vid naveln, så att på många kan det se ut som att det buktar lite där.

det kan försvinna men det är nog svårt att få bort sådant helt.

gasoliner
2003-01-26, 13:19
Go BIG or dont go at all..:D

*jag har nog större kagge än dig..*:em:

cjs
2003-01-26, 13:34
Tips om du inte vill ha stor putande mage:

1. Ät mindre portioner mat (mkt mat fyller upp buken mer och får den att puta)

2. Drick inte för mycket vatten, det får magen att stå ut rätt ordentligt.


Även om man ligger på 4-5% BF så kan magen se ut som om man är gravid, det hänger på hur man äter och dricker. Även om du har rutor så ser det inte snyggt ut, då rutorna ser ut att ligga ovanpå en ballong.

Om du testar gå ut och supa massvis, drick inte vatten innan du lägger dig etc och stig upp 10h senare, så ska du se på grejer. Då är du uttorkad och smal som en sticka. :p

Spud
2003-01-26, 13:51
Originally posted by cjs

Om du testar gå ut och supa massvis, drick inte vatten innan du lägger dig etc och stig upp 10h senare, så ska du se på grejer. Då är du uttorkad och smal som en sticka. :p

jobbigt att gå ut och supa bara för att se fit ut dagen efter :)

Lord_X
2003-01-26, 13:51
Originally posted by cjs
2. Drick inte för mycket vatten, det får magen att stå ut rätt ordentligt.

Även om man ligger på 4-5% BF så kan magen se ut som om man är gravid, det hänger på hur man äter och dricker. Även om du har rutor så ser det inte snyggt ut, då rutorna ser ut att ligga ovanpå en ballong.

Aha! Där är svaret till varför min mage ser ut som den gör. :D

Åse Columbus
2003-01-26, 14:22
o till sist...träna inte magen med vikter............

LCohen
2003-01-27, 02:31
Originally posted by Åse Columbus
o till sist...träna inte magen med vikter............

jasså? varför? får man tjock mage av det? iofs logiskt om man får för stora magmuskler.. men det är väl först efter väldigt mycket tränande med vikter?

eller har jag missat nåt? :)

Janna
2003-01-27, 15:11
Originally posted by Åse Columbus
o till sist...träna inte magen med vikter............

men man vill ja har djupa, köttiga magrutor sen när man står på scen

Åse Columbus
2003-01-27, 16:49
Om man inte håller in magen samtidigt som man ev tränar med vikter så bildar man en sk "limpa" på magen...eftersom den får fritt utrymme att expandera...

lagom med vikter....om man vill bygga rutor..och spänn an!!!!!

har man bildat en limpa så kan det ta lite tid att "banta ner den"....många rep med inga vikter........spänn an!!!!!

sen får man väl kolla o se hur mycket rutor det blev när man fått ner volymen.....

mina erfarneheter .......

Åse

ivandrago
2003-01-27, 16:52
allvarligt?? blir magmusklerna olika formade beroende på hur man tränar dem?

King Grub
2003-01-27, 16:54
Ju tyngre träning desto större muskler, och det gäller ju magmuskulaturen också. Däremot kan man inte ändra själva formen på några muskler.

Fartman
2003-01-28, 00:20
äh, det är ju coolt med stor mage och ändå synliga magmuskler..
att träna mage utan vikter är ju för kvinnfolk..

LCohen
2003-01-28, 00:30
Originally posted by Åse Columbus
Om man inte håller in magen samtidigt som man ev tränar med vikter så bildar man en sk "limpa" på magen...eftersom den får fritt utrymme att expandera...

lagom med vikter....om man vill bygga rutor..och spänn an!!!!!

har man bildat en limpa så kan det ta lite tid att "banta ner den"....många rep med inga vikter........spänn an!!!!!

sen får man väl kolla o se hur mycket rutor det blev när man fått ner volymen.....

mina erfarneheter .......

Åse

de snyggaste rutorna är ju de som har stor diameter men är relativt "platta".. hur får man såna? :em:

Nate
2003-01-28, 05:28
Sånna rutor som Pitt har i fight club. Plattplattplattplatt. Grrr :naughty:

Pez
2003-01-28, 05:43
Originally posted by Åse Columbus
Om man inte håller in magen samtidigt som man ev tränar med vikter så bildar man en sk "limpa" på magen...eftersom den får fritt utrymme att expandera...

lagom med vikter....om man vill bygga rutor..och spänn an!!!!!

har man bildat en limpa så kan det ta lite tid att "banta ner den"....många rep med inga vikter........spänn an!!!!!

Allvarligt talat så har jag svårt att tro att det där kan stämma.. låter mycket skumt. :confused:

Däremot kan jag tänka mig att obliquesen kopplas in ännu lite mer om man tränar magen med vikter och på så sätt kan ge något "större" midjeomfång.
Men ett par sjyssta obliques ger ju bara stadga och ser bra ut...

/pez