handdator

Visa fullständig version : Bieffekter av Kreatin.


megadavor
2006-09-30, 18:44
Jag körde kreatin för ett antal månader sedan , jag fick svårt att koncentrera mig,jag tyckte det var jobbigt att tänka o.s.v.
En klasskamrat till mig testade en tsk innan en innebandy match , han sade att han fick svårt att koncentrera sig och att han blev mer aggressiv än normalt.

Ingen annan som har haft något liknande besvär ?.

Inzza
2006-09-30, 18:51
Jag körde kreatin för ett antal månader sedan , jag fick svårt att koncentrera mig,jag tyckte det var jobbigt att tänka o.s.v.
En klasskamrat till mig testade en tsk innan en innebandy match , han sade att han fick svårt att koncentrera sig och att han blev mer aggressiv än normalt.

Ingen annan som har haft något liknande besvär ?.

Nej, antagligen inte.

zoltan_hellhound
2006-09-30, 18:52
Finns inget med kreatin som påverkar humör,hormoner eller liknande..
så din kompis blev nog arg utan kreatinets hjälp

megadavor
2006-09-30, 18:59
Jag hade verkligen svårt att tänka , jag läste som vanligt till prov, jag fick ett klart g på flera prov, men annars snittade jag MVG i so hela tiden, UTAN KREATIN , jag blev seg som fan i huvudet :S.
Det är vetenskapligt bevisat NU ;).

megadavor
2006-09-30, 19:00
Jag är seriös bönder

Ryska_raketen
2006-09-30, 19:02
Jag är seriös bönder


ja, det visade du verkligen med detta inlägg :thumbup:

kan det inte vara så att du hade ätit dåligt och hade lågt blodsocker= svårt att tänka, i vissa fall lite aggressiv = lättretlig?

Jorgen
2006-09-30, 19:36
Skall ni tramsa så håll er till allmänt.

Sniggel
2006-09-30, 20:09
Om din kompis hade svårt att koncenterara sig efter att tagit en tesked kreatin vid ETT tillfälle, hur kan han då veta att det var kreatinet som gjorde det?
Det är som att säga att "En gång testade jag att äta fisk och den dagen skrev jag MVG på matteprovet"

Jag vill inte vara stöddig, men det är just precis så här så många myter uppstår.

Go_to_heaven
2006-09-30, 20:14
Om du åt kreatin i ett par veckor och hade ett dåligt vätskeintag så kan jag förstå om du fick huvudvärk och svårt att koncentrera dig, framförallt om du överdoserade.

megadavor
2006-09-30, 21:45
Om du åt kreatin i ett par veckor och hade ett dåligt vätskeintag så kan jag förstå om du fick huvudvärk och svårt att koncentrera dig, framförallt om du överdoserade.
Jag överdoserade och drack för lite vatten,tack (Y).

aowen
2006-09-30, 22:23
Bättre koncentration borde du få efter Kreatinet. *screwy*