handdator

Visa fullständig version : Spelen hackar...


jesse
2006-09-30, 17:37
Ännu en spelfråga.

Har ett problem när jag spelar vissa spel som jag inte vet vad det beror på.
Det som händer är att spelet gör små korta hack (nån tiondels sekund) med jämna mellanrum när jag spelar t ex "San Andreas" eller "Medal of honor Pacific assault". Man märker det bäst när man t ex springer rakt fram i några sekunder.

Min dator är en laptop, 1,8 ghz amd turion, 1gb ram, ati radeon 1600x.

Har inte upplevt det på andra spel jag har spelat på datorn och funderar på vad det kan vara. San Andreas som inte borde vara så krävande blir inte heller bättre när jag kör allt på lägsta inställningarna vilket borde betyda att det är något annat.


Båda dessa är på dvd, kan det vara något med att datorn dvd-läsare är för långsam eller kan det bero på hastigheten på hårdisken som inte är så snabb på just bärbara?

Någon som har någon aning?

reinholdsson
2006-09-30, 18:16
Hade samma problem för några år sen, visade sig till slut att jag hade virus.

aliquis
2006-10-01, 11:25
Nej jag vet inte, men kan väl vara som du säger att datorn läser in miljö/objekt då och då och att inläsningen av dem går lite långsamt. Antingen pga att skivan måste snurra upp i hastighet eller pga att hårddisken är långsam, i det senare fallet kan du ju skaffa en extern usb-disk att ha spelen på.

hahavaffan
2006-10-01, 12:08
Jag har samma problem i hårddiskkrävande spel, typ Just Cause. Då hinner inte den slöa jävla disken som spelet ligger på med, och små hack uppstår.