handdator

Visa fullständig version : Fruktätardag?


LisaB
2006-09-30, 15:30
hej allihopa!
Har två frågor:
den första är; när ni har ätardag, är dte då på en vilodag, eller äter ni mer en dag som ni tränar?

den andra är; jag är en riktig fruktälskare (speciellt banan*rolleyes* ) och hur illa är det att ha en ätardag i veckan där jag kan äta hur mkt frukt som helst? Det jag tänker på är förstås fruktosen, och hur mycket det skulle påverka.

förresten, kom på en tredje fråga;) När förbränns fruktosen i levern?

mvh

rhotkiw
2006-09-30, 15:34
Isåfall har jag fruktätar dag varje dag.. Äter kanske 8-9 frukter om dagen.

Diana
2006-09-30, 17:03
Jag tycker inte du ska se en fruktätardag som 'illa' på något sätt, iaf inte jämfört med en regelrätt ätardag alá gris. :D

Det är ju fortfarande kalorier ut vs. in som avgör om du går upp, ner eller står still i vikt. :thumbup:

Bananer är ju dessutom en av de frukter vars kolis innehåll lämpar sej bättre än andra frukter att fylla på glycogendepåer med. Mindre fruktos.

Är oxå en missbrukare av frukt på daglig basis. :eating:

Baha
2006-09-30, 17:08
det är ju det vi apmänniskor e gjorda för, sitta i soffan käka bananer(eventuellt annan frukt). brukar ofta göra det

LisaB
2006-09-30, 17:19
Jag kommer ju inte enbart äta frukt*screwy*
Men konsumtionen stiger ju om man jämför med en "vanlig" dag.

Longshot
2006-09-30, 17:25
Jag har mina ätardagar på vilodagar. Man ska ju äta inte träna :eating:

Baha
2006-09-30, 18:27
inget fel med att bara äta frukt heller, det har ju en del apor gjort i alla tider.

Helena B
2006-10-01, 03:12
Om jag hade en ätardag så skulle jag ta den dagen innan ett träningspass.

Tabbe
2006-10-01, 03:58
hade atar dag idag, poof 7500 kcal och det kenns som man ska sprengas.

aliquis
2006-10-01, 11:29
Ätardag brukar väl de som går ner i vikt ha för att det inte skall bli så förbannat tråkigt, när du tar den är väl upp till dig, om du tänker äta stora mängder fruktos är det väl antagligen bäst vid en dag då du kör en del konditionsträning, eller så skiter du i det o bara äter din frukt. Jag vet inte hur mycket frukt du hade tänkt dig heller, att äta 5-6 stycken lär du ju inte dö av.