handdator

Visa fullständig version : MSN messenger build 8.0 (live)


Piranha
2006-09-30, 11:05
Jag har kört den nu någon månad och den känns extremt trög och uppsvälld, minneskrävande och processorkrävande. (bloatware)

Jag funderar på att rulla tillbaks på 7.5

Någon annan som upplever den lika kekk?

hahavaffan
2006-09-30, 11:07
Jag gör! Bytte tillbaks till 7.5 illa kvickt.

dynamo
2006-09-30, 11:10
Har inte reagerat över det mer än tidigare MSN versioner.

Det kanske hjälper lite att anpassa den med Mess Patch 8.0.0812 - Generation 5 . Alltså rensa bort banners och onödiga knappar.

Går att ladda ner från http://www.mess.be

dynamo
2006-09-30, 11:20
Umm, vid närmare eftertanke så har jag nog reagerat över det ändå. Då att det är segare att få upp kontaktlistan. Ser nu att den nyttjar kring 50 MB RAM för mig, detta efter att nyss startat om den och inte haft några konversationer igång.

Piranha
2006-09-30, 11:23
Umm, vid närmare eftertanke så har jag nog reagerat över det ändå. Då att det är segare att få upp kontaktlistan. Ser nu att den nyttjar kring 50 MB RAM för mig, detta efter att nyss startat om den och inte haft några konversationer igång.


Jag som kör en lap märker direkt att fläktljudet drar upp alltså mer processorbelastning.

Det är inte okej för ett snabbmeddelandeprogram att kräva så mycket resurser.

Cilia
2006-09-30, 11:29
hur och var kan jag se vilken verison jag kör?

jag var så nöjd med min urgamla version men när jag fick ny dator fanns det bara en version att ladda ner *pout*
jag hatar uppgraderingar

Piranha
2006-09-30, 11:29
hur och var kan jag se vilken verison jag kör?


Du kör 8.0 (live) på din nya bärbara.

dynamo
2006-09-30, 11:30
Jag som kör en lap märker direkt att fläktljudet drar upp alltså mer processorbelastning.

Det är inte okej för ett snabbmeddelandeprogram att kräva så mycket resurser.

Tools / Options / General / Show display pictures from others.. När jag nu bockade av den så gick den ner till ca 25mb minnesanvändning. Visar man inte sin egen display picture och stänger av annat lull-lull, samt reklam med programmet jag tipsade om kanske man kan få det dugligt snabbt också ,vettefaen.. Kanske då är smidigare att gå tillbak till tidigare version /shrug

Cilia
2006-09-30, 11:32
Du kör 8.0 (live) på din nya bärbara.
ok tack
men jag tycker inte den är segare än tidigare.
Inte vad jag märker iaf. Å andra sidan är ju själva datorn enormt mycket starkare än den tidigare.

kelk
2006-09-30, 11:32
Jag bytte till http://amsn.sourceforge.net/ efter några dagar.

Använder 5-10mb här.. :-)

Piranha
2006-09-30, 11:34
ok tack
men jag tycker inte den är segare än tidigare.
Inte vad jag märker iaf. Å andra sidan är ju själva datorn enormt mycket starkare än den tidigare.

:ike Min dator är snabbare än din och ja märker det.

*popcorn*

Cilia
2006-09-30, 11:35
:ike Min dator är snabbare än din och ja märker det.

*popcorn*
Jag förstår det men nu jämförde jag ju bara med mina datorer och min egen upplevelse.
såg det inte riktigt som en tävling *rme*

Piranha
2006-09-30, 11:37
Jag förstår det men nu jämförde jag ju bara med mina datorer och min egen upplevelse.
såg det inte riktigt som en tävling *rme*

Synd du missade det för jag vann... (igen)

Cilia
2006-09-30, 11:39
Synd du missade det för jag vann... (igen)
Jag låter dig ta dom här oväsentliga segrarna så du blir avslappnad och sen slår jag till när det verkligen gäller!

och då kommer du att ligga där och gny i din olycka

Mental
2006-09-30, 11:44
funkar snabbt och smidigt på min laptop, tar iof 22mb ram, men jag har över 700 så det är inget problem, och jag gillar det :D

Cilia
2006-09-30, 11:45
funkar snabbt och smidigt på min laptop, tar iof 22mb ram, men jag har över 700 så det är inget problem, och jag gillar det :D
och hur kan jag kolla hur mycket kraft den tar?

aliquis
2006-09-30, 11:49
Umm, vid närmare eftertanke så har jag nog reagerat över det ändå. Då att det är segare att få upp kontaktlistan. Ser nu att den nyttjar kring 50 MB RAM för mig, detta efter att nyss startat om den och inte haft några konversationer igång.Min trillian tar 16.9 och då kör jag både MSN och ICQ i den (+2MB med jabber igång också) ;/

aliquis
2006-09-30, 11:56
och hur kan jag kolla hur mycket kraft den tar?ctrl-alt-delete och kolla i listan.

RösböJunior
2006-09-30, 12:15
haha! när XP kom tycker jag det känns som det bara handlar om "bloatware" reklam,banners, och mängdvis fokus på designen, sällan funktionen! därför kör väl alla "dator-nördar" med andra operativ-system,webbläsare osv...om inte moddade windows. som jag gör =)

jag minns att man körde msn 4,1 (4,7 kanske) i början
då det konkurerade ut ICQ som man hade då. sen uppgraderades det till
6,5 ? den versionen gillade jag allra mest.

var skeptiskt till det nya 7,0 beta som senare blev 7,5 standard.
när man vant sig vid denna + fixat patch,add-ons och lite skit.
å sen nu va man tvungen gå över til MSN LIVE :P 8.0

Aliqius: fin bild du har ! haha

Piranha
2006-09-30, 12:17
haha! när XP kom tycker jag det känns som det bara handlar om "bloatware" reklam,banners, och mängdvis fokus på designen, sällan funktionen! därför kör väl alla "dator-nördar" med andra operativ-system,webbläsare osv...om inte moddade windows. som jag gör =)

jag minns att man körde msn 4,1 (4,7 kanske) i början
då det konkurerade ut ICQ som man hade då. sen uppgraderades det till
6,5 ? den versionen gillade jag allra mest.

var skeptiskt till det nya 7,0 beta som senare blev 7,5 standard.
när man vant sig vid denna + fixat patch,add-ons och lite skit.
å sen nu va man tvungen gå över til MSN LIVE :P 8.0

Aliqius: fin bild du har ! haha

Det hela handlar om tiden dem lägger ner för att releasa produkten på så små kostnader som möjligt, programmerarna får ingen tid att optimera koden.

På den gamla goda tiden kunde man hitta spel och riktigt coola demos på under 32kb

Vad är 32 kb idag ... ingenting.

aliquis
2006-09-30, 12:24
Det hela handlar om tiden dem lägger ner för att releasa produkten på så små kostnader som möjligt, programmerarna får ingen tid att optimera koden.

På den gamla goda tiden kunde man hitta spel och riktigt coola demos på under 32kb

Vad är 32 kb idag ... ingenting.Finns rätt grymma 4kB intros :D (edit: slänger in stort B eftersom jag lade till det nedan.)

4 och 64 brukar de väl vara? inte 32? Men du skrev iofs 32 kilobit så om det var det du menar är det ju rätt.

Piranha
2006-09-30, 12:33
Finns rätt grymma 4kB intros :D (edit: slänger in stort B eftersom jag lade till det nedan.)

4 och 64 brukar de väl vara? inte 32? Men du skrev iofs 32 kilobit så om det var det du menar är det ju rätt.

http://www.cheesebuerger.de/images/midi/boese/d014.gif
Grattis du blev just ordförande i klubben för versalmärkning, det är tom snäppet värre än ordbajsar rättstavningsklubben.

-squat-
2006-09-30, 13:24
till Mac kom MSN 6.0 nyligen. inget webbcam stöd i den. det är fan diskriminering :(

Diana
2006-09-30, 15:11
Åhåå hade ingen aning om att det fanns en nykläckt version. :eating:

Passar på att slänga in en fråga om nån mot alla odds skulle råka ha en aning... Jag har en på min lista som kan skriva nästan hel a4 sida i en enda sändning. Mer än dubbelt så många tecken per sändning som jag kan.

Anna säger:
wdhewhöfdewd <--- Vet någon hur man gör för att utöka maximalt antal tillåtna tecken per sändning till extreemt många? *popcorn*

dynamo
2006-09-30, 15:15
Passar på att slänga in en fråga om nån mot alla odds skulle råka ha en aning... Jag har en på min lista som kan skriva nästan hel a4 sida i en enda sändning. Mer än dubbelt så många tecken per sändning som jag kan.

Anna säger:
wdhewhöfdewd <--- Vet någon hur man gör för att utöka maximalt antal tillåtna tecken per sändning till extreemt många? *popcorn*

Det är en av inställningarna du kan ändra i programvaran jag hänvisade till i nån av posterna i början. Har för mig att det är just dubbla antalet tecken man kan skriva, ids inte gräva fram och kolla.

Innehåller även en funktion som gör att man kan skicka hur många nudges/vibbar som helst på följd, samt en annan funktion för att stänga av så det inte vibbar i ens eget fönster. :devil:

Diana
2006-09-30, 15:29
Det är en av inställningarna du kan ändra i programvaran jag hänvisade till i nån av posterna i början. Har för mig att det är just dubbla antalet tecken man kan skriva, ids inte gräva fram och kolla.

Innehåller även en funktion som gör att man kan skicka hur många nudges/vibbar som helst på följd, samt en annan funktion för att stänga av så det inte vibbar i ens eget fönster. :devil:
Ahhh underbart :D

man takkar *kissass*

razer
2006-09-30, 15:31
Jag har kört den nu någon månad och den känns extremt trög och uppsvälld, minneskrävande och processorkrävande. (bloatware)

Jag funderar på att rulla tillbaks på 7.5

Någon annan som upplever den lika kekk?


Är det bara jag som saknar icq? :)

Cilia
2006-09-30, 15:53
Är det bara jag som saknar icq? :)
Jag har fortfarande ICQ

Yankeee
2006-09-30, 16:52
Tycker att live är bästa versionen än så länge. Clean (vet inte varför ni inte tar bort allt bs, behöver inte något program), snabb och aldrig haft några problem öht.

hio
2006-09-30, 17:49
Tycker att live är bästa versionen än så länge. Clean (vet inte varför ni inte tar bort allt bs, behöver inte något program), snabb och aldrig haft några problem öht.
Håller med, väldigt cleant när man väl fått bort allt lull lull.

26 Mb minnesanvändning och peakat 33, då har jag haft igång dator 1 dygn med 5-10 konversationer uppe som max. Det är ok för mig. Vad jag minns var inte 7.x något bättre på den fronten iaf.

aliquis
2006-10-01, 10:49
http://www.cheesebuerger.de/images/midi/boese/d014.gif
Grattis du blev just ordförande i klubben för versalmärkning, det är tom snäppet värre än ordbajsar rättstavningsklubben.Vad jag menar är att tävlingar inte brukar vara i 32kB intros, utan 4 eller 64, vill jag minnas, kanske är 4 o 32?

Om du däremot verkligen menar 32 kb så har du ju helt rätt =P, eftersom det är 4kB ;/

aliquis
2006-10-01, 10:50
Jag har fortfarande ICQUIN 60208991 !"#¤%&

Snake
2006-10-01, 10:51
Vad jag menar är att tävlingar inte brukar vara i 32kB intros, utan 4 eller 64, vill jag minnas, kanske är 4 o 32?

Om du däremot verkligen menar 32 kb så har du ju helt rätt =P, eftersom det är 4kB ;/
:sleep:

Jarod
2006-10-01, 12:22
Jag gillar Messenger Live skarpt. Patchat. Dock så håller jag inte med dynamo om att patchen på www.mess.be är bra. Den på http://apatch.org/ är mycket bättre.

dynamo
2006-10-01, 12:34
Jag gillar Messenger Live skarpt. Patchat. Dock så håller jag inte med dynamo om att patchen på www.mess.be är bra. Den på http://apatch.org/ är mycket bättre.

Jasså, kanske det. Jag har tidigare kört A-patch på tidigare versioner. När jag tar en snabbtitt verkar de ha samma funktioner. Vad är det som gör att du tycker att patchen från www.mess.be inte är bra? Vad är det som är bättre med A-patch?

NiXPhoenix
2006-10-01, 16:47
Är det bara jag som saknar icq? :)



De mer vettiga människorna kör med icq, de riktiga datornördarna med andra ord. Det är mer "vanligt" folk som håller till på msn, så är det hos mig i alla fall.

Pepparkakssmurfen
2006-10-01, 16:56
De mer vettiga människorna kör med icq, de riktiga datornördarna med andra ord. Det är mer "vanligt" folk som håller till på msn, så är det hos mig i alla fall.

Och de riktigt riktiga datornördarna har även låga icq-nummer

dynamo
2006-10-01, 19:36
Yay me! Jag är inte längre datornörd. Jag har iofs kvar mitt icqnr nånstans kring tre och en halv mille, med det är ju inte så lågt ändå. :D

NiXPhoenix
2006-10-01, 22:15
Och de riktigt riktiga datornördarna har även låga icq-nummer


Är det där nån diss eller?
Jag skaffade icq när jag gick i sjuan, var runt åtta år sen nu. Om man bara varit ute ungefär två år tidigare kunde man fått under en miljon. :devil:

Piranha
2006-10-01, 22:20
Och de riktigt riktiga datornördarna har även låga icq-nummer


1410755

martynj
2006-10-01, 22:23
Det är grymt att man kan skicka meddelanden när man har status visa som offline i live!

raZmus
2006-10-02, 16:12
1410755
910591