handdator

Visa fullständig version : vad händer?


Maaattias
2003-01-25, 21:12
Om man tränare ganska hårt en dag... sen håller man ganska dålig kost!???

vad händer???

ger inte träningen nå resultat då?
:bpump:

cyrX
2003-01-25, 21:36
Beror nog på vad du menar med "dålig kost"..e du ute efter att bygga massa så e det kanske inte så himla bra att bara gå hem o käka ett par mackor och tro att det händer saker. Och om du e ute efter att bränna fett så e det kanske ingen ide att hinka i sig för mycket kolhydrater....som sagt..det beror på vad du menar med "dålig kost"

Maaattias
2003-01-25, 23:02
ok.......

Lord_X
2003-01-26, 14:13
Maaattias, Näring är kroppens byggmaterial, ingen näring inget byggande.
Dock så med tanke på din ålder, då kroppen producerar en massa hormoner för övrig tillväxt av kroppen, så hjälper det dig, mycket, med byggningen.. Det är viktigt att förstå sen vid 20 års åldern när det lugnat ner sig, och det inte längre funkar att bygga med mackor som enda mat om dagarna.
Alltså vänj dig vid att äta bra mat redan nu, och naturligtvis så kommer ju det att bättra på dina resultat ytterligare.

EiseltUK
2003-01-26, 23:57
Originally posted by Maaattias
Om man tränare ganska hårt en dag... sen håller man ganska dålig kost!???

vad händer???

ger inte träningen nå resultat då?
:bpump:

Dåligt är relativt, men att träna riktigt hårt utan att äta riktigt bra är bortkastad tid på gymmet. Dålig mat ur min synvinkel är främst att man inte får i sig protein i tillräcklig mängd och tillräckligt ofta. Om proteinet kommer från hamburgare eller proteintillskott spelar ingen roll. Om du täcker ditt energibehov med pizza eller havregrnysgröt spelar inte heller så stor roll. Givetvis ska du är en välbalanserar nyttig mat bättre än snabbmat - speciellt om du vil bränna fett - men om du bara vill bygga massa så är det viktigare att du äter någon än atthoppa över måltider.

Mvh
Henrik

Maaattias
2003-01-27, 20:33
Är det alltid viktigt att hålla en bra kost???

eller räcker det om man gör det bara de dagarna man tränar ca 3 ggr i veckan?

:eating:

King Grub
2003-01-27, 20:41
Det är alltid viktigt. Nästan viktigare de dagar du inte tränar, för det är då du skall återhämta dig från träningen.

Bättre att ha en dag, t ex lördag eller söndag, som du äter lite hur du vill, och sedan försöker äta bra mat resten av veckan.

Förresten, det behöver inte vara tråkigt eller smaka illa att äta bra mat. Efter ett tag smakar skräpmaten inget vidare längre, när du vant dig vid "ren" mat.

-xR-
2003-01-30, 17:59
Jag håller en bra kost, men erbjuds det bullar t ex så äter jag de utöver kosten men då ser jag till att stabilisera insulinnivån innan den går ner.

Fettet fixas senare på vårkanten ;)