handdator

Visa fullständig version : Magträning..


Snatch
2006-09-29, 18:44
Är en rätt "ickemuskulös" förtioåring som mest tränar kondition. Löpning, spinning, en del TKD o.s.v. Väger drygt 75kg och är ca en och åttio lång. Nu är det så att jag brännt bort en del fett under åren men det finns en del kvar runt midjan. Hur får jag väck det sista? Ibland misstänker jag att jag äter för lite. Äter rätt fettsnålt för det mesta. Mycket kyckling och fisk samt grönsaker. Hur bär jag mig åt? Jag vet att man inte kan punktförbränna men det finns inte mycket fett kvar på kroppen nu, det är mest runt midjan. Skall jag köra situps av olika varianter eller? finns det något bra program som ksulle kunna passa? Har kört rätt hårt både TKD och gym i drygt ett halvår i vintras men skadade mig rejält två gånger så nu blir det mest löpning, spinning och simmning. Jag kanske skall träna upp magmusklerna? Istället för att Deffa? Jag vill ha mer trimmad midja eller vad man skall kalla det. Tacksam för tips!

flenders
2006-09-29, 18:59
Män får fett kring midjan och kvinnor får fett kring höfterna och på brösten. Det är generna som styr. Anledningen till att du har kvar fett på magen är för att du inte har tillräckligt låg andel kroppsfett för att magrutorna skall synas dom du önskar. Träna mer, deffa mer.

Snatch
2006-09-29, 19:41
Män får fett kring midjan och kvinnor får fett kring höfterna och på brösten. Det är generna som styr. Anledningen till att du har kvar fett på magen är för att du inte har tillräckligt låg andel kroppsfett för att magrutorna skall synas dom du önskar. Träna mer, deffa mer.
Förslag? Vore schysst..

flenders
2006-09-29, 20:20
Förslag? Vore schysst..

Håll igång med träning samtidigt som du ligger på kaloriunderskott. Det behöver inte vara styrketräning men det är att föredra då det är det bästa sättet att bevara muskler under tider med kaloriunderskott.

Jorgen
2006-09-29, 20:29
Förslag? Vore schysst..
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Stab
2006-09-29, 22:34
Har du för hög %bf för att se magmusklerna är det bara och deffa om det är ditt mål. Lägga till/Höja cardion. Sen ang. magträningen så är det såklart att magmusklerna blir mer synliga destå större dom är och som alla andra muskler så kommer du inte så långt med bara kroppsvikten ala situps då. Crouches med vikt/Cable curls för mage.. osv osv