handdator

Visa fullständig version : Dejting - spontant?


Henkan
2006-09-29, 17:34
Nu som nybilen singel efter 3år.. Är 21 idag och massa förhållande bakom mig så har jag börjar fundera lite på de där med att dejta någon igen.

Såg singelcoacherna - ett program på TV3 om folk som har en del problem med o träffa tjejer. Har inte detta problemet...utan mer det hur man ska ta kontakt med någon.

Ibland kan man ju gå på sta och bara se en sån supersöt tjej med underbar utstrålning som man bara vill ta kontakt med...men så gör man det ändå inte för de känns liksom ovanligt. E rädd att tjejen ska bli rädd eller tycka man e knäpp att bara ragga sådär spontant. Man e ju van att ragga mer en fredagkväll när man e ute i svängen.

Så hur gör ni? Går ni nångång fram spontant sådär en vanlig dag..tex på en buss, eller affär eller liknade ifall ni finner intresse för någon?
Det enda jag inte vill e att de ska liksom bli "sliskigt" av det.

Man säger ju att man ångrar bara det man INTE gjorde...så man kanske ska följa de lite mer?

Försök hålla tråden seriöst. =)

Lilla Brynolf
2006-09-29, 17:44
Då jag senast var singel satsade jag faktiskt medvetet på att ta kontakt med alla sådana tjejer du beskriver, sådana som man på nåt vis känner sig dragen till, men som man vanligtvis inte skulle ta kontakt med.
Det funkade riktigt bra faktiskt, och gjorde både mig och tjejerna på bra humör, även om det inte alltid blev nån "dejt".

Man borde vara mer öppen mot alla helt enkelt...

shadowfire
2006-09-29, 17:45
Försökte puta med gluteus i böjjen häromdagen för att imponera på en 10-poängare. Det fonkade inte.

Neh jag vettefan, bästa date'arna jag fått har varit genom vänner eller från fester. Lättast är det ju via internet, tar inte många minuter o ordna en vinkväll med en ny dam där, men min erfarenhet av nätet är att det suger... (ändå träffade jag exet genom nätet).

Spontanragg på ICA verkar mer skrämma flicks än uppmuntra till något..

Tricklev
2006-09-29, 18:10
Har ett par vänner som har uppmärksammat att dom gärna skulle villja bli spontant uppraggade, o samma gäller mig, jag hade nog blivit glad om någon främling stannade upp och gav mig lite av sin tid.

Diana
2006-09-29, 18:13
Det är inget annat än skitgulligt, charmigt och smickrande när killar gör så, inte ett dugg freaky, imo iaf. :D Dock ska ni(killar) passa er för att vara för slemmiga och inte köra med fjantiga, från en bok inövade, repliker. *popcorn*

Tänk om det är the love of you life du går miste om om du inte chansar.
Hellre försöka och förlora än att inte försöka alls. :thumbup:


(Shadowsfires' gluteus-putar-böjjar skall icke underskattas heller. :D)

shadowfire
2006-09-29, 18:24
Det är inget annat än skitgulligt, charmigt och smickrande när killar gör så, inte ett dugg freaky, imo iaf. :D
Min erfarenhet är att tjejer blir så chockade över att ngn faktiskt gör ett sådant spontanmove att ni i ren rädsla svarar "nej!!" med hjärtat i halsgropen och en känsla av att ni precis blivit påhoppade av en stalker.

Dock ska ni(killar) passa er för att vara för slemmiga och inte köra med fjantiga, från en bok inövade, repliker. *popcorn* Det är väl mer de amatörmässiga raggarna som kör med sådant, de som max får ett kroghångel med en skitfull brud.

(Shadowsfires' gluteus-putar-böjjar skall icke underskattas heller. :D)
Hahhaha, ja vafan, jag tycker de borde fungera!.. såg hon inte vad hon gick misste om häromdagen liksom!?!!?... *grr27*

Tricklev
2006-09-29, 18:35
Min erfarenhet är att tjejer blir så chockade över att ngn faktiskt gör ett sådant spontanmove att ni i ren rädsla svarar "nej!!" med hjärtat i halsgropen och en känsla av att ni precis blivit påhoppade av en stalker.


"Nej, det är inte mobilen, jag är bara glad." Kan förstöra en hel del.

Dom få gångerna jag spontant har snackat med någon har det varit mindre grejjer, någon tjej man hamnat jämte på bussen, och man har hälsat lite och bara fördröjt tiden, och ibland leder det till ett nummer, ibland till ett trevligt samtal bara.

Löjtnant Blank
2006-09-29, 18:47
Det är inget annat än skitgulligt, charmigt och smickrande när killar gör så, inte ett dugg freaky
Det där har jag hört från flera håll, så det måste vara sant. Jag pratade med ett gammalt ex om en söt tjej på bussen som jag var för feg för att ta kontakt med. Hennes råd var: "Skit i om det känns fånigt, hon kommer inte tycka att du är en psykopat bara för du säger 'hej'. Kör hårt!"

Slutsats: tjejer vet bäst.

shadowfire
2006-09-29, 18:49
"Nej, det är inte mobilen, jag är bara glad." Kan förstöra en hel del.

Dom få gångerna jag spontant har snackat med någon har det varit mindre grejjer, någon tjej man hamnat jämte på bussen, och man har hälsat lite och bara fördröjt tiden, och ibland leder det till ett nummer, ibland till ett trevligt samtal bara.
Det är iofs en annan femma om tjejen är tvungen o sitta jämte dig på en buss och tillslut ger dig ett påhittat nummer bara för att få tyst på ditt patetiska raggande... ;)

Diana
2006-09-29, 18:54
Min erfarenhet är att tjejer blir så chockade över att ngn faktiskt gör ett sådant spontanmove att ni i ren rädsla svarar "nej!!" med hjärtat i halsgropen och en känsla av att ni precis blivit påhoppade av en stalker.


Hmmm. Det stämmer nog, jag kan se framför mej en viss 'typ' av tjej som säger nej i all hast, de blygare. Då får man kanske närma sej på ett sätt som får henne att känna sej mer bekväm. Stalka efter henne tills hon hamnar på ett cafee eller något och sätta dej vid bordet bredvid. Känns på något vis mindre påfluget och ni kan inleda att samtal på ett helt annat vis än mitt på gågatan i stan.

Ang. gluteus-raggandet : Keep us posted! :D

Kwon
2006-09-29, 18:55
Ang. gluteus-raggandet : Keep us posted! :D

Har detta funkat för dig? :confused:

Hardcore_pb
2006-09-29, 19:00
bara jag som tycker sverige är ett ganska tråkigt land när det gäller spontandejtande? om man jämför med stora amerikanske städer där det är betydligt vanligare att folk sätter sig på ett café med en bok och inte helt oväntat så kommer någon och vill sätta sig vid samma bord..

sådant tycker jag inte existerar i detta land, vilket är synd spontana relationer kan vara trevligt även om det inte behöver leda till något mer än en trevlig fika stund... ifs. så är det inte så många som ens sätter sig själv på ett fik här men men

Diana
2006-09-29, 19:01
Det där har jag hört från flera håll, så det måste vara sant. Jag pratade med ett gammalt ex om en söt tjej på bussen som jag var för feg för att ta kontakt med. Hennes råd var: "Skit i om det känns fånigt, hon kommer inte tycka att du är en psykopat bara för du säger 'hej'. Kör hårt!"

Slutsats: tjejer vet bäst.
Precis :thumbup: :D Sen när ni sitter där x antal veckor in i förhållandet är det hela en kul grejj att skratta åt bara.

Diana
2006-09-29, 19:04
Har detta funkat för dig? :confused:
:naughty: Döm själv:
[Bildcensur]


Nej tyvärrrr, inte provat tekniken ännu :D väntar på ytterligare utvärdering från shadowfire...

wintersnowdrift
2006-09-29, 20:15
Det är inget annat än skitgulligt, charmigt och smickrande när killar gör så, inte ett dugg freaky, imo iaf.


Håller helt med - men tyvärr är min erfarenhet att de inte helt jätteintelligenta killarna (jag skulle kunna göra ett mindre finkänsligt ordval här... som typ slemmiga, korkade, knäppgökar?, men det skulle skära sig med min tolerant-trevlig-&-förstående-image) är de enda som "vågar" göra sådana manövrar. Det är alltså inte situationen, utan personen, som ger "freaky" vibbar, och då ryggar i alla fall jag tillbaka.

Väldigt tyvärr alltså; jag skulle säkert falla pladask om "rätt" typ av kille (ni vet; smart, charmig, glimten i ögat) spontanraggade upp mig på ICA. Så go for it, om du tillhör den senare kategorin alltså ;).

//Kristin

Cilia
2006-09-29, 20:16
Håller helt med - men tyvärr är min erfarenhet att de inte helt jätteintelligenta killarna (jag skulle kunna göra ett mindre finkänsligt ordval här... som typ slemmiga, korkade, knäppgökar?, men det skulle skära sig med min tolerant-trevlig-&-förstående-image) är de enda som "vågar" göra sådana manövrar. Det är alltså inte situationen, utan personen, som ger "freaky" vibbar, och då ryggar i alla fall jag tillbaka.

Väldigt tyvärr alltså; jag skulle säkert falla pladask om "rätt" typ av kille (ni vet; smart, charmig, glimten i ögat) spontanraggade upp mig på ICA. Så go for it, om du tillhör den senare kategorin alltså ;).

//Kristin
Hur är dom i GB då Kristin?
Går det hett till på puben?

regus
2006-09-29, 20:23
Jag brukar le, nu snackar vi le som ":D", vinka med båda händerna, vissla doktor snuggles themesång samtidigt som jag stampar takten jättehårt i marken.

Honan eller offret, beror på hur man ser på saken blir oftast väldigt imponerad och springer snabbt tillbaka till dem andra honorna.

Jag tror hon berättar hur söt och charmig jag var. Fast jag får ju aldrig reda på om det funkade. Varje gång jag närmar mig igen och kör raggningsritualen (vinka, visla, stampa) springer hon.

Maybe I'm too much too handle:confused:

regus
2006-09-29, 20:50
http://www.youtube.com/watch?v=P0T2mpUb8yo

Sensmoralen med denna film; Det ordnar sig :thumbup:

Jense
2006-09-29, 21:04
jag kände en sjuk dragning till min flicka, så jag sa "HEJ" det räckte =)

så allt satsat, hälften vunnit. skit i om dom skulle tro att du är knäpp. man måste våga satsa

Henkan
2006-09-29, 22:47
Tack för svaren...

Men ett exempel...det är en tråkig onsdagskväll. Man är på väg hem eller nåt. Just då ser man den absolut sötaste flickan man nånsin sett o bara vill ha kontakt med henne. Har ni ett tips på vad man kan säga.....utan att det låter alltför dumt eller som nån "stalker"......Tror ni förstår va jag menar. Ska gärna va smickrande men inte för mkt. Tycker detta e svinsvårt. Bra mkt lättare en kväll på helgen på nåt uteställe men detta sättet e ju mer spontant...

shadowfire
2006-09-29, 23:18
Håller helt med - men tyvärr är min erfarenhet att de inte helt jätteintelligenta killarna (jag skulle kunna göra ett mindre finkänsligt ordval här... som typ slemmiga, korkade, knäppgökar?, men det skulle skära sig med min tolerant-trevlig-&-förstående-image) är de enda som "vågar" göra sådana manövrar. Det är alltså inte situationen, utan personen, som ger "freaky" vibbar, och då ryggar i alla fall jag tillbaka.

Väldigt tyvärr alltså; jag skulle säkert falla pladask om "rätt" typ av kille (ni vet; smart, charmig, glimten i ögat) spontanraggade upp mig på ICA. Så go for it, om du tillhör den senare kategorin alltså ;).

//Kristin
Exakt, så då vi "smarta, charmiga o med glimten i ögat" ens tar ett steg fram emot er fina flickor o harklar oss oc ska säga "Hej!" så är vi redan dissade för att ni är så vana vid "slemmiga, korkade, knäppgökar?"?

paddanboy
2006-09-29, 23:19
Tack för svaren...

Men ett exempel...det är en tråkig onsdagskväll. Man är på väg hem eller nåt. Just då ser man den absolut sötaste flickan man nånsin sett o bara vill ha kontakt med henne. Har ni ett tips på vad man kan säga.....utan att det låter alltför dumt eller som nån "stalker"......Tror ni förstår va jag menar. Ska gärna va smickrande men inte för mkt. Tycker detta e svinsvårt. Bra mkt lättare en kväll på helgen på nåt uteställe men detta sättet e ju mer spontant...

Paddans DejtingJour:

"Tjenare... får jag fråga en sak?"
T: "Ja..?"
"Jo... det va bara en sak jag undrade, du har ingen pojkvän va?"
T:"Öhh... nej?"
"Aha...mm... jo det är så här jag känner en trevlig, snygg kille som gärna skulle vilja ta med dig ut(för middag/.../), skulle jag kunna ta ditt telefonnummer så ger jag han det?"(underförstått, ironi)
T:"..Jao det kanske jag har"
Va bra, skriv upp det här (se till att ha penna, papper)
Tar telefonnumret, hälsar av henne, lämnar platsen. Ringer 1-2 dagar efter.

Har jag testat detta? Nej, men det skulle fungera.

shadowfire
2006-09-29, 23:19
:naughty: Döm själv:
[Bildcensur]


Nej tyvärrrr, inte provat tekniken ännu :D väntar på ytterligare utvärdering från shadowfire...
hahahh, wtf?.. utvärderar du alltså min gluetusteknik... plz säg mig vad som är fel, särar jag inte på skinkorna nog?. :naughty:

shadowfire
2006-09-29, 23:20
Paddans DejtingJour:
Du ser mkt på Rickie Lake o Sex & The City va?

paddanboy
2006-09-29, 23:27
Du ser mkt på Rickie Lake o Sex & The City va?

Nej...

Tricklev
2006-09-30, 01:08
Jag brukar använda "Tja, min senaste lönecheck låg på 50tusen."

Jak gilla att knola.*popcorn*

fat_joe
2006-09-30, 02:05
Paddans DejtingJour:

"Tjenare... får jag fråga en sak?"
T: "Ja..?"
"Jo... det va bara en sak jag undrade, du har ingen pojkvän va?"
T:"Öhh... nej?"
"Aha...mm... jo det är så här jag känner en trevlig, snygg kille som gärna skulle vilja ta med dig ut(för middag/.../), skulle jag kunna ta ditt telefonnummer så ger jag han det?"(underförstått, ironi)
T:"..Jao det kanske jag har"
Va bra, skriv upp det här (se till att ha penna, papper)
Tar telefonnumret, hälsar av henne, lämnar platsen. Ringer 1-2 dagar efter.

Har jag testat detta? Nej, men det skulle fungera.


Lol

aliquis
2006-09-30, 10:22
Jag gör nog mest inget, men ja, du har ju inte så mycket att förlora på ett misslyckat försök jämfört med om du inte försöker alls, det kan ju inte bli värre än ingenting. (Eller ja, du kanske blir stämd för förargelseväckande beteende, sexuellt ofredande, blottning, ..)

chidde
2006-09-30, 10:36
hrm, våga alltså
härligt, nu ska jag bara bestämma mig för vem av brudarna på mitt gym jag ska säga hej till :D

problemet här är att det alltid finns nån man känner som känner nån som känner den tjejen, så stor är stan ungefär *rolleyes*

Rellos_87
2006-09-30, 10:36
Paddans DejtingJour:

"Tjenare... får jag fråga en sak?"
T: "Ja..?"
"Jo... det va bara en sak jag undrade, du har ingen pojkvän va?"
T:"Öhh... nej?"
"Aha...mm... jo det är så här jag känner en trevlig, snygg kille som gärna skulle vilja ta med dig ut(för middag/.../), skulle jag kunna ta ditt telefonnummer så ger jag han det?"(underförstått, ironi)
T:"..Jao det kanske jag har"
Va bra, skriv upp det här (se till att ha penna, papper)
Tar telefonnumret, hälsar av henne, lämnar platsen. Ringer 1-2 dagar efter.

Har jag testat detta? Nej, men det skulle fungera.

Den där var verkligen inte så pjåkig, ska provas!

regus
2006-09-30, 10:42
Paddans DejtingJour:

"Tjenare... får jag fråga en sak?"
T: "Ja..?"
"Jo... det va bara en sak jag undrade, du har ingen pojkvän va?"
T:"Öhh... nej?"
"Aha...mm... jo det är så här jag känner en trevlig, snygg kille som gärna skulle vilja ta med dig ut(för middag/.../), skulle jag kunna ta ditt telefonnummer så ger jag han det?"(underförstått, ironi)
T:"..Jao det kanske jag har"
Va bra, skriv upp det här (se till att ha penna, papper)
Tar telefonnumret, hälsar av henne, lämnar platsen. Ringer 1-2 dagar efter.

Har jag testat detta? Nej, men det skulle fungera.

Eller så blir det
"Tjenare... får jag fråga en sak?"
T: "Öh, va?"
"Jo... det va bara en sak jag undrade, du har ingen pojkvän va?"
T:"okeeej, nej vadå?"
"Aha...mm... jo det är så här jag känner en trevlig, snygg kille som gärna skulle vilja ta med dig ut(för middag/.../), skulle jag kunna ta ditt telefonnummer så ger jag han det?"(underförstått, ironi)
T:".... Fyfan vad lame, lol rofl omg osv osv.!!"
Springer därifrån med svansen mellan benen

ante
2006-09-30, 10:53
Tack för svaren...

Men ett exempel...det är en tråkig onsdagskväll. Man är på väg hem eller nåt. Just då ser man den absolut sötaste flickan man nånsin sett o bara vill ha kontakt med henne. Har ni ett tips på vad man kan säga.....utan att det låter alltför dumt eller som nån "stalker"......Tror ni förstår va jag menar. Ska gärna va smickrande men inte för mkt. Tycker detta e svinsvårt. Bra mkt lättare en kväll på helgen på nåt uteställe men detta sättet e ju mer spontant...

Jag tror det är bättre att inte säga någon komplimang eller liknande, utan att låta kroppsspråket visa att du tycker hon är snygg och intressant. Säger du det rakt ut tror jag att man sabbar rätt mycket, att man gör själva gesten borde säga det mesta. Vad man sedan skall säga har jag ingen aning om, har liknande "problem" själv.

tomccc
2006-09-30, 12:45
Vad man sedan skall säga har jag ingen aning om, har liknande "problem" själv.
Men herregud, ryck upp er för fan. Är det spontan-dejting kan ni inte ligga och trycka på one-liners som klämms fram lite halvkrystat. Prova med ett "hej" och se var det tar dig. Var lite kreativa, tro på er sjävla!

Diana
2006-09-30, 13:39
Henkan mfl: Det klassiska som är precis lagom påigt men ändå inte för slibbigt är ju att börja med någon gullig komplimang, att hon är söt/har fina ögon/vackert leende eller något i den stilen och go from there. Skit i vad vissa självutnämnda raggexperter påstår om att man inte ska ge komplimanger, en komplimang ger en bild av en snäll kille och får henne ju att känna sej speciell.

Håller helt med - men tyvärr är min erfarenhet att de inte helt jätteintelligenta killarna (jag skulle kunna göra ett mindre finkänsligt ordval här... som typ slemmiga, korkade, knäppgökar?, men det skulle skära sig med min tolerant-trevlig-&-förstående-image) är de enda som "vågar" göra sådana manövrar. Det är alltså inte situationen, utan personen, som ger "freaky" vibbar, och då ryggar i alla fall jag tillbaka.

Väldigt tyvärr alltså; jag skulle säkert falla pladask om "rätt" typ av kille (ni vet; smart, charmig, glimten i ögat) spontanraggade upp mig på ICA. Så go for it, om du tillhör den senare kategorin alltså ;).

//Kristin
Håller med helt. Det verkar faktiskt som om oroväckande många stått framför spegeln i 3 timmar innan och övat in nån påklistrad 'säkerhet/charm' som vi ändå bara uppfattar som slibbig :D tragiskt...

Klyscha på ingång:
Var er själva.
Är det så att killen som raggar är blyg så är det långt mkt mer attraktivt än den där typiska påklistrade säkerheten(slibbigheten).
hahahh, wtf?.. utvärderar du alltså min gluetusteknik... plz säg mig vad som är fel, särar jag inte på skinkorna nog?. :naughty:
Jag får nog ta en sväng förbi imorrn och kolla upp det där du. :D

Tigerkotten
2006-09-30, 13:47
Tycker inte paddans sak var speciellt bra, först tar du för givet att hon inte har en pojkvän. Sedan sätter du själv dig högt på en pedestal när du säger "snygg" ang dig själv.

Men visst bättre att försöka än att inte försöka alls :)

paddanboy
2006-09-30, 13:56
Tycker inte paddans sak var speciellt bra, först tar du för givet att hon inte har en pojkvän. Sedan sätter du själv dig högt på en pedestal när du säger "snygg" ang dig själv.

Men visst bättre att försöka än att inte försöka alls :)

Lite ändrad.
"Ursäkta... får jag fråga dig en sak?"
T: "Ja..?"
"Jo... det va bara en sak jag undrade, du har ingen pojkvän va?"
T:"Öhh... nej vadåda?"
"Aha...mm... jo det är så här jag känner en snygg, underbar kille som (är intresserad av dig) gärna skulle vilja ta med dig ut(för middag/.../), skulle jag kunna ta ditt telefonnummer så ger jag han det?"(underförstått, ironi)
T:"Okej...Jao det kanske jag har"
Va bra, skriv upp det här (se till att ha penna, papper)
Tar telefonnumret, hälsar av henne, lämnar platsen. Ringer 1-2 dagar efter.


För det första, man frågar en tjej om man FÅR fråga. Då har hon givit en första acceptans.

Nej, man säger ju SNYGG som om man själv inte menar det fattar du väll, utan mer som ett skämt. Det gäller ju att man ser medioker ut, är man verkligen SNYGG så kanske man borde välja något annat.

paddanboy
2006-09-30, 14:12
D.A öppnare; Några kanske bättre... ( inte urspr. från mig)

Du: Hej! Får jag fråga en snabb sak?
Hon: Javisst
Du: Är du singel?
Hon: Varför?
Du: Joo... jag vet en som VERKLIGEN skulle tycka om dig väldigt mycket om du var singel, jag tycker du skall ta en fika med honom... (le...)

___
Du: Oj... du var vacker, kan jag få din autograf?

___

Du: Hej! Får jag fråga en snabb sak?
Hon: Javisst
Du: Är du singel?
Hon: Varför?
Du: Joo... jag vet en som jag tror skulle tycka om dig väldigt mycket... han är attraktiv, han är trevlig, rolig... intressant och jag tror du skulle gilla honom... har du ett telefonnummer?

Me_Myself
2006-09-30, 14:16
Paddanboy:

Jag tycker det verkar ostrategiskt. Vilken vettig människa lämnar ut sitt nr till någon sådär nu för tiden..?

Jag tror mer på att småprata lite och ev försöka lämna sitt eget nr och hoppas på att få ett sms eller samtal.

flenders
2006-09-30, 14:18
Varför måste det vara repliker? Ta först kontakt genom ögonkontakt och gå fram till henne. Det funkar bättre med ett naturligt samtal. Börja med ett hej och efter du fått se hennes reaktion så kan du börja en konversation. Kläm inte in en massa "får jag?" "är det okej?" i början av samtalet. Då känns man mer osäker. Var närvarande i samtalet och smid in lite charm så borde det gå. Ett spontanragg ute på stan lär ge mer pluspoäng än att försöka bjuda på en drink på pubben. Vilken kille vill en tjej helst ha - den roliga killen som verkar vettig och pratar med mig nykter utanför NK eller killen som försöker få i mig sprit en sen fredagskväll?

Nej, jag har inte skrivit en bok.

Edit: Vad är det med alla och att försöka få henne ge ut sitt nummer till en "kompis"?

Tigerkotten
2006-09-30, 14:21
okej, jo håller med dig ang om man är snygg får man tona ner det lite :)

Kan lägga till fantastiskt kanske med, och självklart får man inte glömma att LE :)



Sedan i början skulle jag nog tro att man inte ska säga "Ursäkta" heller.

Utan mera isåfall något i stil med
Hejsan
t- ööö Hej
Det är något jag undrar över.
t- Okeeej?
- Det är såhär att jag undrar om du singel?
t- Joo

Sedan kan du köra på det där du sa eller något annat. Tycker bara det inte låter så bra när du tar för givet att hon inte har en pojkvän :)

Tigerkotten
2006-09-30, 14:25
Paddanboy:

Jag tycker det verkar ostrategiskt. Vilken vettig människa lämnar ut sitt nr till någon sådär nu för tiden..?

Jag tror mer på att småprata lite och ev försöka lämna sitt eget nr och hoppas på att få ett sms eller samtal.

Om man möter någon säg på stan, så kan personen likaväl som dig ha något de ska göra. Så kanske inte finns så mycket tid för att kunna småprata massvis osv.

Sedan skulle faktiskt jag tycka det var roligt om tjejen gav ut nret, annars skulle jag möjligen kunna tycka att hon är lite stel osv. Mycket roligare med spontanare tjejer som tar chansen lite, och sedan det som händer det händer. Men iaf som vågar lite.

Istället för bara så stel och ha fasta principer som att killen ska ta första steget, jag ska inte ge ut nret etc etc :]

paddanboy
2006-09-30, 14:30
Paddanboy:

Jag tycker det verkar ostrategiskt. Vilken vettig människa lämnar ut sitt nr till någon sådär nu för tiden..?

Jag tror mer på att småprata lite och ev försöka lämna sitt eget nr och hoppas på att få ett sms eller samtal.

Men förstå, dessa repliker är uppbyggda på att va lite retsamma och roliga. Telefonnummer är inget privat, såvida du inte är stjärna eller dyligt. Annars tror jag inte folk är rädda för att ge ut, man kan fråga efter email annars...

Hela utbytet av telefonnummret och den konversation slutar ju upp i positiv stämma... så det lär inte va problem.

Me_Myself
2006-09-30, 15:49
PaddanBoy och Kotten:

Jag tycker att nr är privat. Lagom kul att behöva byta om det visar sig vara något psyko som börjar telefonterrorisera. Man måste vara rädd om sig, det finns så många konstiga människor.
Jag lämnar numera bara ut mail till folk jag inte vet någonting om.

paddanboy
2006-09-30, 16:02
PaddanBoy och Kotten:

Jag tycker att nr är privat. Lagom kul att behöva byta om det visar sig vara något psyko som börjar telefonterrorisera. Man måste vara rädd om sig, det finns så många konstiga människor.
Jag lämnar numera bara ut mail till folk jag inte vet någonting om.

Japp, precis D.Angelo rekommenderar män att fråga efter.

paddanboy
2006-09-30, 16:16
*innocent* Vill någon att jag klipper in de D.Angelo inspirerade raggningstricken så kan jag göra det (eng).




*innocent*