handdator

Visa fullständig version : Kan det här funka mot striae?


Yes
2006-09-29, 12:33
Det här med striae brukar ju tas upp lite titt som tätt och svaren brukar vara de samma, att det inte går att bli av med(verkar iof finnas någon form av jättedyr laserbehandling som kanske funkar, men det är antagligen inte intressant för de flesta). Hursomhelst råkade jag nyss hitta detta:

http://www.freepatentsonline.com/5760079.html

Kan det vara något som faktiskt funkar? Och isåfall, hur får man tag i det?

LadyG
2006-09-29, 12:43
Mig veterligen finns det inget annat än laser som faktiskt biter på striae (och inte ens lasern är jag övertygad om riktigt) även om viktnedgång och träning i vissa fall gjort skillnad. Den skillnaden vet jag inte om det beror på genetiska anlag, tur, bantning eller vad.

Instinktivt känns det som att det här bara är ytterligare ett sätt att försöka klå folk på pengar, fast jag har svårt att förlkara varför. Det känns bara inte som att man skulle kunna påverka striae med annat än att bygga långsammare så att huden hinner anpassa sig. Men jag kan ju ha tokfel :D

Yes
2006-09-29, 12:56
Kan nog vara som du säger. Fast det framstår iaf som seriöst, men det är väl också själva tanken med ett patent...

Bygga långsammare låter tråkigt. Hjälper nog inte på mina stackars armar som redan har en del striae och bara blir värre. :(

LadyG
2006-09-29, 14:45
Om man ska kunna klå folk på pengar i någon större skala måste man nog framstå som seriös.

Bleknar inte striae efter ett tag? Tyvärr vet jag ingenting som hjälper mot redan befintlig striae, och jag misstänker att en del av orsaken till varför man får striae är genetiskt. En del kvinnor får barn och blir enorma, men inte får de några strimor, medan andra går upp två kilo och får strimmor överallt. Livet är orättvist.

Yes
2006-09-29, 19:28
Jo, det bleknar(för min del kan jag inte minnas att det varit annat än vitt). Fast huden kan ju ändå se rynkig ut vilket inte är så fint.

paddanboy
2006-09-29, 19:30
Jag tror striae går att påverka så det blir mindre synligt.
Det är emot King Grubs tidigare källor...

Yes
2006-09-29, 19:59
Vad är det som får dig att tro annorlunda? Egna erfarenheter? Läst/hört något som tyder på motsatsen?

zoltan_hellhound
2006-09-29, 21:36
Mina har blivit rent vita. fick mina i samband med att jag började växa när jag var typ 14-15 gick inte upp så mycket i vikt dock..värkar ha lätt för att få bristningar..även på ställen som biceps axlar,mage,lår,
går inte att göra någott åt.tyvärr (inte så mycket iaf)

Masters
2006-09-30, 14:15
Finns säkert något sätt att få bort striae, men forskningen idag är för svag för att komma fram till det;D.. om 10 år så;)

zoltan_hellhound
2006-10-03, 21:43
Hur ska det gå till..magi då eller man kan ju inte ta bort striea..går inte and thats it

Masters
2006-10-04, 09:36
Hur ska det gå till..magi då eller man kan ju inte ta bort striea..går inte and thats it


Har märkt att du är väldigt negativ och lätt påverkad ( no offense *host*).. Men striae är ju inte som ärr, översta hudlagret har ju inte blivit skadat.. Så därför kan det va möjligt att någon i framtiden får fram något medel så att själva kroppen lurar sig själv att reparera "skador" på huden, eller Laser som verkligen funkar, som "bränner" ihop "vecken" eller något liknande .... Det finns ju konstgjorda hjärtan? så ingenting är omöjligt..

hejs!

zoltan_hellhound
2006-10-04, 21:08
Har märkt att du är väldigt negativ och lätt påverkad ( no offense *host*).. Men striae är ju inte som ärr, översta hudlagret har ju inte blivit skadat.. Så därför kan det va möjligt att någon i framtiden får fram något medel så att själva kroppen lurar sig själv att reparera "skador" på huden, eller Laser som verkligen funkar, som "bränner" ihop "vecken" eller något liknande .... Det finns ju konstgjorda hjärtan? så ingenting är omöjligt..

hejs!

Ingen offens taken ;)

Har bara svårt att tänka mig att striea skulle kunna läkas.