handdator

Visa fullständig version : Behöver råd om kosttillskott.


MEDiAHORAN
2006-09-28, 20:18
Tjena! Har tränat 12 månader snart och körde dem första månaderna på gainer pro som bestod utav 67% kolydrater och 24% protein. Det tog slut efter några månader så jag har bara kört på banan efter träningspasset dem senaste månaderna.

Är 190 och väger 83 kg, tränar fyra gånger i veckan (säger inte så mycket, men är inte särskilt vältränad som ni säkert kan räkna ut).

Nu undrar jag lite om jag skall köpa gainer eller whey (vassle) för att öka muskeltillväxten, det går ju att blanda men verkar vara väldigt dyrt och i många butiker så säljer dem bara "färdigblandade" produkter.

Jag funderar på att testa wheyprotein, några tankar kring detta?

Wider
2006-09-28, 20:28
En gainer är (oftast) vassle(whey)protein och kolhydrater, så du kan köpa vassleprotein + t ex maltodextrin och blanda själv, eller köpa en färdigblandad, t ex gainers pro.

MEDiAHORAN
2006-09-28, 20:40
En gainer är (oftast) vassle(whey)protein och kolhydrater, så du kan köpa vassleprotein + t ex maltodextrin och blanda själv, eller köpa en färdigblandad, t ex gainers pro.Tackar för responsen! Finns detta maltodextrin att köpa i kolozzeums webshop? Hittar nämligen inte ett produktnamn som heter det, och man vill väl bara att det skall innehålla maltodextrin om man skall blanda ut med vassleprotein.

Funkar detta och blanda med vassle för att få en bra gainer? http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=137

Wider
2006-09-28, 21:07
I kolos webshop finns det under namnet "Fast carbs" som fungerar mycket bra att blanda med ett vassle protein (t ex kolos egna Pure whey, som jag använder). Energy booster vet jag inget om så det kan jag inte uttala mig om.

MEDiAHORAN
2006-09-28, 22:24
I kolos webshop finns det under namnet "Fast carbs" som fungerar mycket bra att blanda med ett vassle protein (t ex kolos egna Pure whey, som jag använder). Energy booster vet jag inget om så det kan jag inte uttala mig om.Hur billigt som helst ju! Om jag köper 4 kg vassle, hur mycket Maltodextrin behöver jag då?

Wider
2006-09-29, 06:33
Beror helt på hur du har tänkt att blanda, jag köpte nyligen med ration 2 delar protein och 3 delar maltodextrin, så 6 kg kanske? :)

MEDiAHORAN
2006-09-29, 18:04
Beror helt på hur du har tänkt att blanda, jag köpte nyligen med ration 2 delar protein och 3 delar maltodextrin, så 6 kg kanske? :)Inhandlade 4 kg whey, blir att köpa lite maltodextrin då :)