handdator

Visa fullständig version : Knäproblem igen


Tjockisen
2003-01-25, 16:30
Var på bio igår och spelrummet för benen är inte det bästa. Iallafall, jag skadade knäet förra veckan och har haft problem med att böja det sen dess. Nu kände jag av en smärta när jag var tungen att ha knäet böjt under en längre tid. Det känns precis ovanför knäskålen, vid vad jag tror är ett muskelfäste. Någon som har några vettiga idéer om hur man får tillbaka full funktionalitet snabbast möjligt?

Åse Columbus
2003-01-25, 16:58
hur skadade du dig

MAXX
2003-01-25, 17:12
Känner samma sak som dig fast under knäet. Var och kollade knäet med ultraljud och fick konstaterat att jag hade bristningar i senan under knäet. Så nu är det låååång vila från all benträning:( .. Skulle tro att du har samma skada, fast i en annan muskel eller sena.

Åse Columbus
2003-01-25, 17:14
hur kör ni egentligen...????

ben som körs för tungt i bensparken och inte med riktig sträckning i botten läge ...får man ont av ...

been there ...done that

åse

MAXX
2003-01-25, 17:15
jo just det ja. Först var jag hos en ortoped som sedan skickade mig till ett sjukhus med ultraljudsundersökning.

Sve
2003-01-25, 18:09
jag får alltid extremt ont av att sitta med benet böjt lång tid.
thats the way it is.

davve
2003-01-25, 18:09
låter som jag har ungefär exakt samma problem som Tjockisen, har dock inte en aning om vad jag ska göra åt det, tränar inte ben just nu iaf.

MAXX
2003-01-25, 18:36
vila är det enda som hjälper mot bristnigar, vilket jag tror att ni har. Att fortsätta träna är dumt då man bara förvärrar skadan.

MAXX
2003-01-25, 22:26
Tjockisen, gå till läkarhuset i göteborg och se till att få en ultraljuds undersökning. Med en ultraljuds undersökning kan du se mjukdelarna(muskler/senor) i kroppen.

Tjockisen
2003-01-26, 05:58
Det kostar antagligen ett gäng pengar. Som student så är pengar inte direkt något som finns i överflöd... Vad kostar egentligen en undersökning?

Skadan tror jag uppstod under förra veckan då jag efter att ha kört ett benpass körde en kampsportsträning där det var mycket knäböjsliknande övningar.

made
2003-01-26, 11:18
Jag är inte säker på att det kostar så mycket pengar, jag gjorde själv det i höstas.
Dock så hade jag frikort på läkarbesök, tack vare mina 2 pass / vecka hos sjukgymnasten. Men det är väl bara att ringa och kolla?

Upps, kom på att jag gjorde det på Carlanderska, med remiss från IFK-kliniken..

adde
2003-01-27, 08:30
Originally posted by Tjockisen
Var på bio igår och spelrummet för benen är inte det bästa. Iallafall, jag skadade knäet förra veckan och har haft problem med att böja det sen dess. Nu kände jag av en smärta när jag var tungen att ha knäet böjt under en längre tid. Det känns precis ovanför knäskålen, vid vad jag tror är ett muskelfäste. Någon som har några vettiga idéer om hur man får tillbaka full funktionalitet snabbast möjligt?

Vad såg du för film?

/adde