handdator

Visa fullständig version : Installation av Trådlöst nätverk funkar inte...Help!


MB2005
2006-09-28, 16:44
Jag har inget trådlöst i min dator, så jag skulle tasta att lägag in ett. Farsan hade ett Dlink, ett USB som man pillar i datorn. Körde den CD skivan och meckade, allt verkade reko. Jag köpte därefter ett eget, ett Köpte ett D-link USB, AirPlus G DWL-G122. Samma typ som farsan hade. Skulle sen till att installera skiten, installshield drar igång och så komemr dte upp ett felmeddelande "1628: Kunde inte slutföra scriptbaserad installation".

Tänkte at då får jag ta bort det gamla först. Går in i Lägg till / ta bort, men det funkar inte att ta boirt skiten därifrån. Testar att ladda ner senaste drivrutinerna, visar sig vara en autorun fil, examt samma som jag har på CD. Funkar alltså inte.

Testar därefter att köra ett program vid namn "RegCleaner". Tar bort det jag hittar, startar om, funkar inte.

Tar bort alla mappar och underliggande mappar, funkar likt förbannat inte.

Har någon ett tips på hur kjag skall installera möget på datorn???

Nitrometan
2006-09-28, 17:56
Hmmm. Kolla här: http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q108340
Kanske är nåt med installshield.

Tydligen så fanns det en C- och en B-version (ska finnas en liten klisterlapp som talar om vilken det är).

Drivrutiner, C: ftp://ftp.dlink.se/Products/dwl-products/dwl-g122/drivers_firmware/DWL-G122_C1_Driver_v3.zip
B: ftp://ftp.dlink.se/Products/dwl-products/dwl-g122/drivers_firmware/DWL-G122_C1_Driver_v3.zip

Hmmm, det var samma fil till båda och samma info på supportsidorna. Verkar inte spela så stor roll.

Nitrometan
2006-09-28, 17:57
Nån annan som har nåt tips?