handdator

Visa fullständig version : Känner mig slö ofta


skeletron
2006-09-28, 14:26
Det är så här då att jag väldigt ofta känner mig trött.. Både Fysiskt och psykiskt. Brukar träna, 5 ggr i veckan ungefär, men nu denna veckan har jag inte tränat alls, för att jag kännt mig så trött och sliten. Har känt mig trött länge, men kan inte komma på vad det är som gör mig så trött....
Jag sover bra, vaknar aldrig på natten och brukar somna hyffstat snabbt..
Sover 7-8 timmar ungefär. (18 år)
Sedan äter jag helt okej, enligt min mening. Tror jag får i mig det jag behöver i både mängd och näringsämnen etc.

Vad tror ni då det kan vara som gör mig så trött?

Kan det hjälpa med vitamin och mineralkosttilskott? Kan ju testa ifall det funkar iaf... Då vet jag ju om det har med det att göra eller inte?

Stab
2006-09-28, 14:31
5 dagar i veckan kanske är för mycket för dig? Tränar du ofta till failure? Det du beskriver är ett tecken på att vara övertränad. Ja vit/min-tillskott underlättar. Bör alltid tas tycker jag iaf. Du har fairing complete här i webshoppen själv kör jag mivitotal flex

King Grub
2006-09-28, 14:31
Har man inte brist på vitaminer eller mineraler märker man inte någon "effekt" av supplementering, och man har inte brist om man äter bra.

skeletron
2006-09-28, 14:45
Men nu har jag inte tränat hårt alls på ett tag, flera månader. Så jag kan inte tro det beror på överträning.

Jo det ligger något i det du säger KG, men det kan väl vara så att jag kanske saknar vitamin B eller nått. Men jag är inte säker på vad det är för vitamin eller mineral jag nu då skulle sakna. Jag försöker äta varierat och tillräckligt mycket. Vad ska jag då göra?

n1tro
2006-09-28, 14:47
går du i skolan kanske? det kanske blir för mkt ibland bara..med allting. det behöver inte vara att du tränar för mkt eller så, kan vara skolan, kan vara andra besvär.. din balans kanske är rubbad för tillfället. det löser sig ska du se..

skeletron
2006-09-28, 14:53
Ja det är möjligt fast jag har känt mig slö gansak länge...
I tvåan hade jag väldigt extremt mycket att göra, men nu i trean har jag knappt nått, så jag kanske kan återhämta mig lite och piggna till på det sättet..

Stab
2006-09-28, 15:14
Ja det är möjligt fast jag har känt mig slö gansak länge...
I tvåan hade jag väldigt extremt mycket att göra, men nu i trean har jag knappt nått, så jag kanske kan återhämta mig lite och piggna till på det sättet..

Men när du väl tränar, går du till failure då?

skeletron
2006-09-28, 15:23
Brukar köra 3x7 på alla övningar. Klarar jag inte en vikt kör jag på något lättare, sliter inte ut mig på någon vikt jaw gändå inte klarar.

Sniggel
2006-09-28, 15:33
Äter du frukost?
Har din vikt förändrats på ett konstigt sätt på sistone (gått ner) ?

Robbin
2006-09-28, 17:48
Är du deprimerad?
Jag kände mig själv allmänt nere under stora delar av gymnasiet och då var jag alltid ruskigt trött, kände inte för att göra något, ville helst bara vila. Detta trots att jag åt bra, inte var övertränad eller liknande.