handdator

Visa fullständig version : Snabbaste sättet


beffen
2006-09-28, 13:10
Tja! Behöver skaffa mig bättre kondition hyffsat snabbt.

Så till min fråga, Vilket är det "snabbaste" sättet att få bra kondition ?

Intervaller, eller bara jogga, eller kanske spinning.. ;)

Speedy
2006-09-28, 13:12
jag skulle lägga min röst på intervaller men att lägga in ett lite längre pass iaf någongång i veckan..för att inte köra slut på mig..

kör inte intervaller för hårt det sliter mycket på kroppen 2-3 veckan tror jag är lagom...

aliquis
2006-09-28, 13:21
Spinning är väl intervaller, och skiiiiiiiiiiiiitjobbigt, jobbigare än om jag skulle köra intervaller på egen hand, tror jag ;D
Lite ensidigt kanske, men å andra sidan sliter det inte lika hårt o man får inte ont i smalbenen.

Om du är lite van kan du ju jogga i intervaller, om du får ont av det är ju spinning skonsammare, så kan du väl börja gå o öka på den formen av aktiviteter allteftersom kroppen vänjer sig.

beffen
2006-09-28, 13:31
Okej. Hade nämligen tänkt att börja lire Handboll igen(inte spelat på 1år) och dom andra i laget har kört på sen i maj. Så jag ligger lite efter med konditionen.. Vanlig hederlig jogging då? Funkar inte det?:D

Speedy
2006-09-28, 14:04
jo visst funkar vanlig hedelig jogging men jag TROR att om man vill boosta på det hela lite så bör man köra in lite intensivare med

det är ju toppen för fettförbränningen med:) men starta inte för hårt!!! har du itne rört dig på ett tag så börja med några korta lugna löppass så kroppen vänjer sig..

sen kan man trappa upp det hela lite..variation är alltid det bästa :thumbup:

beffen
2006-09-28, 14:34
Okej tack. Får testa det!:D

aliquis
2006-09-28, 15:35
Vad som helst förutom att sitta still borde väl funka?

L-Sami
2006-09-28, 15:58
För att förbättra konditionen riktigt snabbt, så är ett par tre 45 minuters långintensiva joggningspass i ett par veckor bra att köra innan man går över till intervaller och mer högintensivt konditionsträning. Det är för att kroppen ska förstå att det krävs syre till det där arbetet.

beffen
2006-09-28, 17:42
Okej. Tackar för råden!

DavidN
2006-09-28, 18:33
Flera kortare löpdistanser 3x3km istället för längre distanser ska ge optimal cardiovaskulär effekt - utan att slita för mycket på kroppen.