handdator

Visa fullständig version : Ryckningar


Lasse Kongo
2006-09-28, 10:53
Jag somnade på lunchen och vaknade med ett sånt jäävla ryck så jag höll på att ramla ur stolen, tidningen som jag hade i knät flög i väggen, va beror sånt på?

Har för mig att det beror på att kroppen slappnar av?

Bra seg nu... Zzzzzzzzzzzzz

Piranha
2006-09-28, 10:55
Jag somnade på lunchen och vaknade med ett sånt jäävla ryck så jag höll på att ramla ur stolen, tidningen som jag hade i knät flög i väggen, va beror sånt på?

Har för mig att det beror på att kroppen slappnar av?

Bra seg nu... Zzzzzzzzzzzzz


Det är ditt samvete som straffar dig för att du sover på jobbet.

mystic[-_-]
2006-09-28, 10:56
Så vaknar jag varje natt. Ganska segt efter ett tag :sleep:

Ryska_raketen
2006-09-28, 10:56
Är det inte så att musklerna blir avslappnade? frågan är mer, varför sitter och sover på jobbet, samt behöver ni extra personal? :D

Lasse Kongo
2006-09-28, 10:57
Det är ditt samvete som straffar dig för att du sover på jobbet.

På min lunch ditt ägg, det är obetald arbetstid *flex*

Solros
2006-09-28, 10:58
Sov du länge, eller ryckte du till precis när du var på väg in i den djupare sömnen?

Lasse Kongo
2006-09-28, 11:03
Är det inte så att musklerna blir avslappnade? frågan är mer, varför sitter och sover på jobbet, samt behöver ni extra personal? :D

Jag sov på lunchen ffs för att jag är död, gick upp kvart i fem imorse efter att ha räknat får och allt möjligt hela natten,legat och torkat svett med lakanet som låg som en liten boll i sängen+funderat på en ny medicin som ev kommer kunna bota aids, så jag var bra seg på lunchen :Virro

Lasse Kongo
2006-09-28, 11:04
Sov du länge, eller ryckte du till precis när du var på väg in i den djupare sömnen?

Sov är väl synd att säga, slumra till och ryckte sedan som fan och var helt plötsligt tokpigg...

Solros
2006-09-28, 11:08
Sov är väl synd att säga, slumra till och ryckte sedan som fan och var helt plötsligt tokpigg...

Ibland så vaknar man med världens ryck när man precis är på väg in i djupsömnen, pga att hjärnan vet att man inte får somna just nu, för att man tex är på jobbet.

Vanligt hos sjuksköterskor som jobbar natt om jag inte missminner mig!

hahavaffan
2006-09-28, 11:27
När det rycker till i en kroppsdel, så är det hjärnan som skickar starka nervimpulser till denna, för att försöka väcka den. Anledningen är att hjärnan tror att kroppsdelen är död. Det är fullt normalt vid sömn, men uppstår ryckningarna när du är klarvaken bör du uppsöka en läkare.

Detta uttalande baserar jag på ett avsnitt av House som gick för nån vecka sedan.

MacLeod
2006-09-28, 11:37
Solros har rätt. Att du blev pigg efteråt har med adrenalinutsöndringen att göra har jag för mig. Rycket är ungefär som när någon skrämmer dig, du spänner hela kroppen i försvar.

Angel
2006-09-28, 12:16
starka nervimpuler, kroppens egna försvar