handdator

Visa fullständig version : Tapetproblem


Linnda
2006-09-28, 08:12
Vi ska ju då flytta ifrån vår lägenhet och är lite oroliga inför besikningen. Vi har nämligen lyckats få fettfläckar på tapeten, massageolja... Hur får man bort det, några tips? Vi hittar ju tyvärr inte org. tapeten annars hade det ju varit lätt att bara ersätta med nytt.

Brooklyn
2006-09-28, 08:18
Vi ska ju då flytta ifrån vår lägenhet och är lite oroliga inför besikningen. Vi har nämligen lyckats få fettfläckar på tapeten, massageolja... Hur får man bort det, några tips? Vi hittar ju tyvärr inte org. tapeten annars hade det ju varit lätt att bara ersätta med nytt.
låt de va, dom brukar inte bry sig så mycket om sånt, + så brukar ju de som flyttar in ändå tapetsera om.

Linnda
2006-09-28, 08:59
låt de va, dom brukar inte bry sig så mycket om sånt, + så brukar ju de som flyttar in ändå tapetsera om.

Jo, hade det varit en äldre tapet så hade jag inte varit orolig men denna är bara 3 år gammal, den tapetserades om när vi flyttade in och när det är hyresrätt så brukar man väl inte tapetsera om lika ofta, som om det vore bostadsrätt?

Hanne
2006-09-28, 09:14
Googla på "tapet fettfläckar".
Jag fick upp massa tips men orkade inte läsa allt, kanske du hittar något bra som funkar.

blekfet2
2006-09-28, 09:28
ett tips är att göra som jag å tjejen gjorde när vi flyttade från vår förra lägenhet, använde tapet som blev över från tapetseringen, klippte ut bitar, upp med dom på väggen. Lite olika mellan färger men bra blev det då.

Linnda
2006-09-28, 09:53
Googla på "tapet fettfläckar".
Jag fick upp massa tips men orkade inte läsa allt, kanske du hittar något bra som funkar.

Och jag som alltid brukar googla när jag vill veta något, denna dag gick inte tankarna riktigt så långt :)
Jag hittade några bra tips som jag ska testa, tack!