handdator

Visa fullständig version : Käka grönt te


TylerDurden84
2006-09-27, 22:15
Om grönt te ger de fettförbrännande egenskaper som sägs så är det ju synd att kansta bort påsen efter man har doppat det i vattnet. Om man käkar innehållet i påsen (eller bara sväljer skiten rättare sagt) så borde det väl gynna fettförbränningen grymt mycket?

flenders
2006-09-27, 22:24
Jadu, rent logiskt så borde det vara så men jag antar att det inte är så (annars hade väl alla gjort det)?

Boers
2006-09-28, 00:17
Jadu, rent logiskt så borde det vara så men jag antar att det inte är så (annars hade väl alla gjort det)?

Eller så kanske folk inte gör det för att det är så jävla äckligt?

TylerDurden84
2006-09-28, 07:23
Eller så kanske folk inte gör det för att det är så jävla äckligt?

Knappast. En sån sak skulle inte vara nåt hinder här på kolo:D

Lord_Real
2006-09-28, 08:43
Vad jag har för mig så når grönt thé sin maximala effekt efter typ två stora koppar. Det handlar liksom inte om att dricka femton liter och bli anorektisk. Utan i stil med att öka ämnesomsättningen maximalt med 4% elelr något sådant.
Sedan så kan jag misstänka att thé (och då speciellt de gamla bladen) innehåller en del ämnen man inte vill ha i sig.
Men det är troligen inte speciellt superfarligt. :P

melancoolio
2006-09-28, 08:54
Om grönt te ger de fettförbrännande egenskaper som sägs så är det ju synd att kansta bort påsen efter man har doppat det i vattnet. Om man käkar innehållet i påsen (eller bara sväljer skiten rättare sagt) så borde det väl gynna fettförbränningen grymt mycket?

Kan inte du vara försökskanin och äta tepåsen varje dag i typ 2 mån. :thumbup:

Tolkia
2006-09-28, 09:47
Poängen med att göra te är väl att laka ur de intressanta ämnena i vattnet, så effekten av att käka sump är nog tveksam.

TylerDurden84
2006-09-28, 11:21
Men det kan knappast vara skadligt. Jag vill byta ut ordet käka till svälja istället. Det är inget som man gärna vill ska rulla runt i munnen för länge.

Pepz
2006-09-28, 11:23
är det inte enklare att köpa extrakt av grönt the som motsvarar tiotals koppar per tablett

TylerDurden84
2006-09-28, 11:33
är det inte enklare att köpa extrakt av grönt the som motsvarar tiotals koppar per tablett

Det är ju ett alternativ. Men först och främst vill jag ju kunna dricka det med. Tanken var mer att det är synd att slänga innehållet i påsen om det ger en bra effekt att svälja det.

Tolkia
2006-09-28, 12:54
Men det kan knappast vara skadligt.
Nä, men knappast nyttigt heller. Som sagt, det du vill åt har du ju redan lakat ur i tekoppen; kvar är nog mest garvsyra och cellväggar.