handdator

Visa fullständig version : Nån som piercat käften?


Lilla Brynolf
2006-09-27, 17:54
Tjenare,
Jag har börjat fundera på att pierca underläppen. Inte med en ring, utan en stav som skulle komma ut mellan hakan och underläppen om ni förstår vad jag menar.

Någon som har erfarenhet av en dylik? Jag har plötsligt drabbats av ett oerhört behov av att pierca mig och hittar ingen annan utväg än att göra det... ;) Annars kommer jag alltid fundera "what if..."


Nån som har fastnat i piercingträsket?

Lepras
2006-09-27, 17:56
syrran har haft en stav,,men började skava på tandkött och tänder,blev tvungen att ta ut,annars skulle tänderna skadas ordentligt sa tandläkarn,,tänk på det

Lilla Brynolf
2006-09-27, 17:59
syrran har haft en stav,,men började skava på tandkött och tänder,blev tvungen att ta ut,annars skulle tänderna skadas ordentligt sa tandläkarn,,tänk på det


Hmm.... Det har jag inte tänkt alls på. :em: Tur man frågar Kolo först.

Ryska_raketen
2006-09-27, 18:00
Jag har en :em: ser ondare ut än vad det gör. Dom bara köttar in en 20 cm lång nål och görar runt med den. Sen är det klart. Jo just det ja, blodet bara sprutar.

Lilla Brynolf
2006-09-27, 18:02
Jag har en :em: ser ondare ut än vad det gör. Dom bara köttar in en 20 cm lång nål och görar runt med den. Sen är det klart. Jo just det ja, blodet bara sprutar.

Man måste ju inte pierca sig hos närmaste motorcykelgäng... :)

Allvarligt, hur ont? Säj i jämförelse med en tatuering, eller att slå i tån?

mela
2006-09-27, 18:04
Man måste ju inte pierca sig hos närmaste motorcykelgäng... :)

Allvarligt, hur ont? Säj i jämförelse med en tatuering, eller att slå i tån?

Jag har inte piercat läppen, men naveln och en rook (www.tribe.se för bild) och det gör inte ont. Men det gör ju inte tatuering heller :P Det går fort, det är väl mest efter när man ska rengöra och pilla på den åså som det kan göra ont, men du genomlider det. Det är värt det.

blekfet2
2006-09-27, 18:13
Tjenare,
Jag har börjat fundera på att pierca underläppen. Inte med en ring, utan en stav som skulle komma ut mellan hakan och underläppen om ni förstår vad jag menar.

Någon som har erfarenhet av en dylik? Jag har plötsligt drabbats av ett oerhört behov av att pierca mig och hittar ingen annan utväg än att göra det... ;) Annars kommer jag alltid fundera "what if..."


Nån som har fastnat i piercingträsket?


Har haft underläppen,tungan,ögonbrynet samt en i övre delen av örat.

Stav säger du, du vet väl att du kan byta mellan stav/ring hur mycket du vill ;)

Om du tänker på smärta så känns det inte ett skit att pierca sig, tungan gör ont dagarna efter men det är allt.

Tycker att det bara är att pierca på, det är inte som med tatueringar (är i det träsket själv nu) som inte går att "ångra".


Go for it

Angel
2006-09-27, 18:50
jag har haft piercing där, den skavde ner tandköttet på en av tänderna i underkäken och de kommer aldrig växa upp igen så tandhalsen e blottat och det innebär risk för tandlossning. Samt att hålet aldrig växtre igen helt.

Gör de inte, det är fult som fan och farligt

Slartibartfast
2006-09-27, 18:52
Piercing är skabb.

Jag har rätt till min åsikt.

hahavaffan
2006-09-27, 18:55
Se Angel och Slartis inlägg.

PowPow
2006-09-27, 18:55
Har varit piercad i underläppen. Nu några år senare så har jag fortfarande ärr. Fast det stör mig inte. Nästan snyggt :D

Någon smärta var det inte direkt.. bara lite jobbigt att äta i början, då man var lite öm och svullen. Det jobbiga tyckte jag vara att inte snusa på en vecka (vilket jag omförhandlade till 2 dagar iofs..).

Edit: Kanske ska tillägga att det gjorde jack i mina tänder (mellan framtänderna i överkäken), men det går ju att undvika genom att använda sig av en plaststav istället (ingen synbar skillnad, förutom inne i munnen).

Björn S
2006-09-27, 20:23
Har ett gäng piercingar överallt :-) 12 stycken totalt! :D Men ska jag vara ärlig så.. Den enda piercingen folk öppet kommenterar är just läppen.. Nu har jag visserligen i sidan av läppen, men en summering..

1. Jobba bland folk kan bli svårt, många arbetsgivare stör sig som fan.
2. Det gör absolut inte ont.
3. Tvätta som du ska, så blir det inga problem.

knazcandy
2006-09-27, 20:27
Jag har stav i läppen (sedan 7 år tillbaka).
Har dock aldrig haft problem med min stav varken vad det gäller nedskavt tandkött eller skav mot tänder.
Ber ändå alltid tandläkaren kolla varje år, om det skulle uppstå några problem. Min tandläkare säger att nedskavda tandkött osv beror på att man "leker" för mycket med staven och även tandgnissling kan orsaka problem.

Ser man tandköttet dra ner sig är det ju bara att ta ur den..

AlexGBG
2006-09-27, 20:27
dessutom är det en rejäl kick att pierca sig. kunde inte sluta le efter jag hade gjort min prins albert..alltså när jag gick från piercingstudion :)

blekfet2
2006-09-27, 20:42
jag har haft piercing där, den skavde ner tandköttet på en av tänderna i underkäken och de kommer aldrig växa upp igen så tandhalsen e blottat och det innebär risk för tandlossning. Samt att hålet aldrig växtre igen helt.

Gör de inte, det är fult som fan och farligt




tandköttet växer tillbaks igen, om det inte gör det för dig så borde du nog ta en check hos vitrockarna.

Nina L
2006-09-27, 20:58
det är inte som med tatueringar (är i det träsket själv nu) som inte går att "ångra".Hålen syns dock om man haft dem i ett tag. Det är inte så gott att kyssa nån som är piercad i läppen, tycker jag.

blekfet: Du har fel. Det beror på hur det är skadat.

blekfet2
2006-09-27, 21:05
blekfet: Du har fel. Det beror på hur det är skadat.




Jasså, själv så tog jag ut min ur munnen pga av mitt tandkött nöttes bort på nedre tänderna, någon mm tandkött kvar endast, och det växte då tillback 100% efter cirka 2år.

Samma sak gällande mitt snusande, tandköttet på båda framtänderna var så gott som icke existerande, nu 8 månader efter att jag slutat snusa så har allt växt tillbaka.

Hur ska det då egentligen bli skadat om det nu inte ska växa tillbaks?

Angel
2006-09-27, 21:22
tandköttet växer tillbaks igen, om det inte gör det för dig så borde du nog ta en check hos vitrockarna.

nepp de gör de inte, de va säkert 5år sedan jag tog ut den nu.
och vitrockarna har kollat och skällt på mig, dom va tom inne på att operera...

King Grub
2006-09-27, 21:31
tandköttet växer tillbaks igen, om det inte gör det för dig så borde du nog ta en check hos vitrockarna.

Tandkött som dragit sig ned växer inte tillbaka; det krävs kirurgi för det.

Piercing överhuvudtaget är dessutom... vad var det Slarti sade? Skabb.

Angel
2006-09-27, 21:40
Tandkött som dragit sig ned växer inte tillbaka; det krävs kirurgi för det.

Piercing överhuvudtaget är dessutom... vad var det Slarti sade? Skabb.

yes yes, de e skabb, de e fult, de e ohygieniskt...

Ryska_raketen
2006-09-27, 21:41
Jag har haft skabb, det är inte så illa som alla säger.

Tricklev
2006-09-27, 21:46
Jag har haft skabb, det är inte så illa som alla säger.

:laugh: :laugh:

Om du verkligen vill göra det så gör det, men att skapa sådana här trådar och få andra synpunkter på det är alltid en bra sak.:thumbup:

blekfet2
2006-09-28, 00:20
Tandkött som dragit sig ned växer inte tillbaka; det krävs kirurgi för det.

Piercing överhuvudtaget är dessutom... vad var det Slarti sade? Skabb.



Oj, då är jag nog ett levande underverk.

Niclaaas
2006-09-28, 07:42
dessutom är det en rejäl kick att pierca sig. kunde inte sluta le efter jag hade gjort min prins albert..alltså när jag gick från piercingstudion :)

prins albert *cry* DET måste väl iaf göra djävulskt ont?

Hanne
2006-09-28, 08:27
Har haft en piercingstav i överläppen eller typ snett ovanför munnen.

Av de piercingar jag haft (navel, ögonbryn, bröstvårta och tunga) gjorde den definitivt ondast att ta!
Men vill man ha en piercing tänker man knappast på smärtan.

Jag tog ut den efter 1,5 år då den skavde på tandköttet och jag fick ilningar i tanden. Tyvärr fick jag ett litet ärr på köpet som fortfarande syns tydligt 3 år efter att jag tog ut den - men det får man ju ta med i beräkningen.

Raptor
2006-09-28, 08:31
de e ohygieniskt...

varför skulle det vara ohygieniskt!?

har en piercare gjort rätt så ska det inte skava, men som några säger: piercingar ska man inte leka med. vissa glömmer även byta ut läkstaven efter några veckor och den blir förlång (svullnaden försvinner) och då stöter den mot tänderna. man ska ha en kort stav med en platta på ena sidan. själv har jag en offcenter labret i läppen (ring) och den har aldrig varit några problem.

och prins albert gör inte så ont, sticker mest till lite.
värst tyckte jag att det var när de drar ner mottagarröret nån cm i urinröret, lite obehagligt. väldigt rolig piercing som både en själv och ens partner kan ha kul med. man kan även göra lite partytrick!
ex: vattenspridaren! (ni som har PA vet vad jag menar)

Muskelbyggaren
2006-09-28, 09:38
Piercing är skabb.

Jag har rätt till min åsikt.

Raptor
2006-09-28, 09:46
Piercing är skabb.

Jag har rätt till min åsikt.

klart du har det. :)
men varför är det skabb?
ser fult ut? de som har piercingar har vissa åsikter? de som har piercingar har kanske för många och man ser ut som en nåldyna i nyllet? de har en viss attityd? ger tillbaka fel sorts minnen?

vore kul att veta varför så många tycker det är skabb.

Nate
2006-09-28, 10:11
Jag hade en stav där för snart tio år sedan ungefär. Men tog ut den efter ett halvår. Den skavde ner tandköttet jättemkt! Tandköttet är fortfarande nerdraget på de två främre tänderna och hålet syns fortfarande. Det har växt igen men man ser fortfarande en grop där så det ser ut som att jag skulle haft ett hål. Ingen hit!

Piercings är häftigt när man är fjortis... man inser att det är ganska töntigt så fort man passerat 20.

Lilla Brynolf
2006-09-28, 10:44
Tack ska ni ha alla som svarat. *kissass*

Det lär nog inte bli någon stav i underläppen nu. Jag talade dessutom med en bekant som är tandläkare igår, och han sa att han inte rekommenderar det, just på grund av att tandköttet eller tänderna tar stryk.

Borde kanske börja fundera på en piercing i ögonbrynet istället. Håller på går ner mig rejält i tatuerings/piercingträsket. Vilken tur att plånkan är tunn så man inte gör något förhastat!

Raptor
2006-09-28, 10:54
Tack ska ni ha alla som svarat. *kissass*

Det lär nog inte bli någon stav i underläppen nu. Jag talade dessutom med en bekant som är tandläkare igår, och han sa att han inte rekommenderar det, just på grund av att tandköttet eller tänderna tar stryk.

Borde kanske börja fundera på en piercing i ögonbrynet istället. Håller på går ner mig rejält i tatuerings/piercingträsket. Vilken tur att plånkan är tunn så man inte gör något förhastat!

ögonbrynet har en tendens att inte läka och migrera.
haft två och båda jävlades...

http://www.tribe.se/ klicka in här och tryck på "piercing".
där finns info om de flesta piercingar.

Angel
2006-09-28, 12:18
varför skulle det vara ohygieniskt!?




tja, tills de läkt är det ju ett sår, och under läketiden får du inte komma i kontakt med infektionskänsliga, inte jobba innom vården och du får inte operera dig...

AlexGBG
2006-09-28, 12:20
prins albert *cry* DET måste väl iaf göra djävulskt ont?

lite ont gjorde det allt ;)
men inte alls så farligt.. dock gjorde den ju ont ett bra tag efteråt å gick inte att använda :P

Stoltz
2006-09-28, 12:34
Tjenare,
Jag har börjat fundera på att pierca underläppen. Inte med en ring, utan en stav som skulle komma ut mellan hakan och underläppen om ni förstår vad jag menar.

Någon som har erfarenhet av en dylik? Jag har plötsligt drabbats av ett oerhört behov av att pierca mig och hittar ingen annan utväg än att göra det... ;) Annars kommer jag alltid fundera "what if..."


Nån som har fastnat i piercingträsket?


:laugh: Lite offtopic, men kom nyss hem, ruskigt trött, såg tråden, och läste:
"Någon som blivit pissad i käften?"
Tänkte "Ja, nu jävlar kommer det sexuella avvikelser igen!" :D

Raptor
2006-09-28, 12:53
tja, tills de läkt är det ju ett sår, och under läketiden får du inte komma i kontakt med infektionskänsliga, inte jobba innom vården och du får inte operera dig...

tills det läker ja, sedan är det som vilket ärr som helst.
fick bilden av att du tyckte det var ohygieniskt trots det var läkt.

Lilla Brynolf
2006-09-28, 16:24
ögonbrynet har en tendens att inte läka och migrera.
haft två och båda jävlades...

http://www.tribe.se/ klicka in här och tryck på "piercing".
där finns info om de flesta piercingar.

Faaan... Ögonbrynet också... Jag måste göra hål nånstans juh! :D

Tack för länken! Ska kollas...

Niclaaas
2006-09-28, 16:29
lite ont gjorde det allt ;)
men inte alls så farligt.. dock gjorde den ju ont ett bra tag efteråt å gick inte att använda :P

haha, kan tänka mig det. jag blir illa till mods bara jag tänker på att pierca mig där ;)

razer
2006-09-28, 16:39
Man måste ju inte pierca sig hos närmaste motorcykelgäng... :)

Allvarligt, hur ont? Säj i jämförelse med en tatuering, eller att slå i tån?


Det som gör ont tar inte ens en sekund. Stick in "aj" stick ut "aj" så innan du vet vad som har hänt sitter det en barbell där. Tänk på att växla mellan stav och ring. Då som tidigare nämt bara en stav skaver på tandköttet.. Nu beror detta lite på hur stor stav du ska ha och hur långt avståndet är mellan tandkött och underläpp. Men variation är att föredra. :thumbup:

razer
2006-09-28, 16:51
Faaan... Ögonbrynet också... Jag måste göra hål nånstans juh! :D

Tack för länken! Ska kollas...

Mina har jag haft några år. Har aldrig krånglat det minsta :)

http://img244.imageshack.us/img244/5329/piercingarjv0.jpg (http://imageshack.us)