handdator

Visa fullständig version : Mindre rumpa?=)


mrflyes
2006-09-27, 13:20
tjena..om man vill bli mindre över rumpan..hur ska man träna då?

Tricklev
2006-09-27, 13:22
Gå ner i vikt.

mrflyes
2006-09-27, 13:36
Gå ner i vikt.


behöver verkligen inte gå ner i vikt...inte det handlar om..har kanske för mkt muskler över rumpan

bengdoktor
2006-09-27, 14:03
Vikt, längd?

King Grub
2006-09-27, 14:05
Är det muskler är det inte så mycket du kan göra. Låta bli att träna knäböj, benpress och annat som aktiverar muskulaturen så den inte blir större. Du lär inte få muskler du har lätt för att utveckla att bli mindre annat än genom att sluta träna helt.

paddanboy
2006-09-27, 14:23
Om du inte har tränat ett bra tag så beror storleken på rumpan troligen inte på muskler, däremot fett. Det kan väll även vara genetiskt också, vissa föds med olika mått på kroppen.

Nina L
2006-09-27, 14:33
Bild? :)

exenom
2006-09-27, 14:54
Jag tycker jag har värsa fet ass. Fett jobbigt för annars är min kropp ganska normal.
Ålder: 16
Längs: 183cm
Vikt: 66-68
Ska försöka ändra på det när jag har tänkt att deffa till våren.

regus
2006-09-27, 14:57
Jag tycker jag har värsa fet ass. Fett jobbigt för annars är min kropp ganska normal.
Ålder: 16
Längs: 183cm
Vikt: 66-68
Ska försöka ändra på det när jag har tänkt att deffa till våren.

Jag antar att du är kille.
Du ska nog inte deffa speciellt mycket om du väger 68 kilo på en 183 cm kropp..

Du är 16... Är du inte överviktig eller fet ska du inte deffa överhuvudtaget.

Langster
2006-09-27, 14:57
Jag tycker jag har värsa fet ass. Fett jobbigt för annars är min kropp ganska normal.
Ålder: 16
Längs: 183cm
Vikt: 66-68
Ska försöka ändra på det när jag har tänkt att deffa till våren.
Shit, du måste typ bara bestå av röv om du tycker att du har så jävla stor vid 66kg på 183cm!

Deffa verkar ju vara en jävligt genomtänkt och bra idé också när man väger massiva 66kg, vad hade du tänkt väga när du är klar med det? 47kg?

mrflyes
2006-09-27, 15:09
Vikt, längd?


ca, 179cm
ca 68 kg

är inte smal eller för tjock utan är helt nöjd..förutom att jag tycker rumpan min är lite för stor ibland..är säker bara jag som tycker det och det hela låter jäkligt löjligt jag vet..men men

Langster
2006-09-27, 15:13
Det här får mig att minnas när man var i den åldern, 16-20, och rätt många killar trodde att det var snyggt med plattarsle.

Dav0d
2006-09-27, 15:29
Hahaha, verkar som dagens killar inte pratar med tjejer tillräckligt mycket. Hockey arslen och Byggar rövar är inne pojk. Tvivlar att du ens har någon av dem med den vikten du är på.

Har en bror som väger 70kg på 183 faktiskt, han tänker enbart på att han måste gå upp i vikt. Du är smalare och vill deffa ?
Det du måste göra är att förstå innebörden med att deffa och bulka. Samt när detta ska ske.

exenom
2006-09-27, 15:30
Shit, du måste typ bara bestå av röv om du tycker att du har så jävla stor vid 66kg på 183cm!

Deffa verkar ju vara en jävligt genomtänkt och bra idé också när man väger massiva 66kg, vad hade du tänkt väga när du är klar med det? 47kg?

Jo jag är en stor röv med ben ;)

Angående deff är det ju tänkt att göras om ca 6 månader. Tills dess har jag planerat att gå upp en del. Men jag får se hur jag känner då.

Nina L
2006-09-27, 15:36
Det du måste göra är att förstå innebörden med att deffa och bulka. Samt när detta ska ske.Grandmaster, om att som nybörjare bygga muskler och bränna fett samtidigt: http://forum.body.se/showpost.php?p=167095&postcount=30

Dav0d
2006-09-27, 15:43
Jo Nina det förstår jag.
Men killen är 16år/68kg/183cm, min bror är 16/70kg/183cm. Brorsan är smal som en pinne(mycket muskler för sin ålder dock). Tvivlar på att denna kille behöver deffa om han verkligen inte har en enda muskelfiber på kroppen och vikten består enbart av fett.

Nina L
2006-09-27, 16:00
Jo Nina det förstår jag.
Men killen är 16år/68kg/183cm, min bror är 16/70kg/183cm. Brorsan är smal som en pinne(mycket muskler för sin ålder dock). Tvivlar på att denna kille behöver deffa om han verkligen inte har en enda muskelfiber på kroppen och vikten består enbart av fett.
Han kanske har en pommes frites kropp (smalfet). Är han otränad så kan han då rekommenderas att ligga på underskott och bygga muskler samtidigt. Det tycker jag låter rätt bra. Men visst.. En bild vore bra...

Nitrometan
2006-09-27, 16:28
Så Nina ska ge råd om hur man får mindre rumpa? :devil:

Fast jag tycker iofs att råden är bra. :thumbup:

exenom
2006-09-27, 19:04
Men visst.. En bild vore bra...



Jag har ingen som kan fota mig och blir så otroligt dåligt om jag försöker själv:) Har iofs en gammal bild på min mage men det säger inte så jätte mycket...

mangs
2006-09-28, 10:22
Håller med om att du inte skall gå ner i vikt, inte så mycket i alla fall.

Många killar har som sagt en skev självbild och tror dessutom att rumpan skall vara så liten som möjligt.

Lider du av en för stor rumpa så bör du då istället ta tag i träningen och träna upp resten av kroppen så att den kommer ifatt rumpan. Framförallt en bredare rygg och axlar kommer göra att rumpan ser mindre ut.

Det var ett jäkla tjat om bilder, Nina Kanske har en Rumpbild som hon vill lägga upp i denna tråden?:Virro

Nina L
2006-09-28, 14:31
Det var ett jäkla tjat om bilder, Nina Kanske har en Rumpbild som hon vill lägga upp i denna tråden?:VirroVisst.

http://www.danwei.org/ManButt_01.jpg

Stab
2006-09-28, 14:38
Hahaha, verkar som dagens killar inte pratar med tjejer tillräckligt mycket. Hockey arslen och Byggar rövar är inne pojk. Tvivlar att du ens har någon av dem med den vikten du är på.

Har en bror som väger 70kg på 183 faktiskt, han tänker enbart på att han måste gå upp i vikt. Du är smalare och vill deffa ?
Det du måste göra är att förstå innebörden med att deffa och bulka. Samt när detta ska ske.

Hockey arslen aka ank rövar har nog aldrig varit inne och kommer nog heller inte bli det. tränade och utstrechade byggar rövar dock *kissass*

Ontopic : Nu när du väger så lite på den längden kan jag inte tro att du har för muskulös rumpa ;) men annars så kan det bara bero på dålig svank/hållning vilket går att stretcha ut för att få bort ank/put röv.

Stab
2006-09-28, 14:42
Han kanske har en pommes frites kropp (smalfet). Är han otränad så kan han då rekommenderas att ligga på underskott och bygga muskler samtidigt. Det tycker jag låter rätt bra. Men visst.. En bild vore bra...

Vänta du ger rådet till "otränad" kille som är 16år/68kg/183cm att deffa? Att bygga muskler på ett kcal-? Om jag förstått det rätt? Vad gör du här egentligen?

Nina L
2006-09-29, 12:40
Vänta du ger rådet till "otränad" kille som är 16år/68kg/183cm att deffa? Att bygga muskler på ett kcal-? Om jag förstått det rätt? Vad gör du här egentligen?Jag har inte gett några råd utan bara diskuterat möjligheterna. Mina erfarenheter när det gäller folks uppfattning om sina egna kroppar är att det kan variera otroligt mycket. Kanske har killen fett på häcken, kanske har han rejäla häckmuskler, kanske är han bara så klen att häcken ser stor ut i jämförelse, eller kanske är den helt normal. Jag vet inte. Du vet inte heller.

Vad jag gör här? Men tjena... Vad gör du här?

Bolio
2006-09-29, 12:44
Vänta du ger rådet till "otränad" kille som är 16år/68kg/183cm att deffa? Att bygga muskler på ett kcal-? Om jag förstått det rätt? Vad gör du här egentligen?

Ger bra råd?

Stab
2006-09-29, 14:09
Ger bra råd?

Är att sätta en tanig 16 åring på deff ett bra råd?

Bolio
2006-09-29, 14:39
Är att sätta en tanig 16 åring på deff ett bra råd?

Ja om han har för mycket fett vid rumpan så det ser fult ut. Han skall ju inte gå runt och känna sig obekväm med sin bakdel heller. Elakt av dig att indirekt tvinga honom till det Stab.

mathor
2006-09-29, 16:47
Jag gissar att du inte har stor röv alls, jag gissar att du har typiske breda ectohöfter vilket gör att du ser ut lite som en kvinna i rövregionerna. För övrigt håller jag med Stab om att det är dumt att ge rådet till en underviktig pojke att ligga på underskott.

Jorgen
2006-09-29, 16:49
Om stab tar och andas lugnt lite. Steg 1: Andas in och blås ut. Steg 2: Andas in och blås ut igen. Så, nu känns det bättre va?
Om inte så upprepa steg ett och två tills du känner dig lugnare och inte brusar upp och kallar folk för saker som kan ge dig problem.

Tack.