handdator

Visa fullständig version : Sköna krav ifrån arbetsgivare.


Piranha
2006-09-27, 12:17
Jag är ute på jobbsökning rätt akut eftersom jag saknar akassa.

Eftersom jag jobbat konstant på samma tjänst i snart 15 år hadde jag noll koll på arbetsmarknaden, tja eller fortfarande noll koll.

Kikar runt på det mesta och stannade upp på ett jobb som fastighets skötare.

Krav från arbetsgivaren: Civilingengörsexamen.

WTF !!!!!!!!!!!

Ska man vara helt överutbildad i detta land?

Action
2006-09-27, 12:20
Jag är ute på jobbsökning rätt akut eftersom jag saknar akassa.

Eftersom jag jobbat konstant på samma tjänst i snart 15 år hadde jag noll koll på arbetsmarknaden, tja eller fortfarande noll koll.

Kikar runt på det mesta och stannade upp på ett jobb som fastighets skötare.

Krav från arbetsgivaren: Civilingengörsexamen.

WTF !!!!!!!!!!!

Ska man vara helt överutbildad i detta land?

Det kanske inte är en fastighetsskötare som ska kratta grus och rensa rabatter de är ute efter?? :D

Men visst låter det speciellt att kräva civ ing examen för det... Kan du inte lägga in vilka arbetsuppgifter som ingår i tjänsten, vore intressant att veta.

Piranha
2006-09-27, 12:21
Det kanske inte är en fastighetsskötare som ska kratta grus och rensa rabatter de är ute efter?? :D

Men visst låter det speciellt att kräva civ ing examen för det... Kan du inte lägga in vilka arbetsuppgifter som ingår i tjänsten, vore intressant att veta.


Skall leta upp den igen, men först lunch.

Bronkitkorv
2006-09-27, 12:21
Det verkar ju inte helt vettigt *screwy*
Vad skulle det vara för lön ?

Jag kan tänka mej att en civilingenjör i stockholm tjänar minst 35tusen i månaden. Men nu förtiden ska man ju ha högskoleutbildning för att jobba som städare och dagisfröken.

bubbe
2006-09-27, 12:21
Jag är ute på jobbsökning rätt akut eftersom jag saknar akassa.

Eftersom jag jobbat konstant på samma tjänst i snart 15 år hadde jag noll koll på arbetsmarknaden, tja eller fortfarande noll koll.

Kikar runt på det mesta och stannade upp på ett jobb som fastighets skötare.

Krav från arbetsgivaren: Civilingengörsexamen.

WTF !!!!!!!!!!!

Ska man vara helt överutbildad i detta land?

Du får väl ställa motkrav! 45' i lön plus provision (per bytt lampa i trappuppgången)

blekfet2
2006-09-27, 12:40
Jag är ute på jobbsökning rätt akut eftersom jag saknar akassa.

Eftersom jag jobbat konstant på samma tjänst i snart 15 år hadde jag noll koll på arbetsmarknaden, tja eller fortfarande noll koll.

Kikar runt på det mesta och stannade upp på ett jobb som fastighets skötare.

Krav från arbetsgivaren: Civilingengörsexamen.

WTF !!!!!!!!!!!

Ska man vara helt överutbildad i detta land?


varför har du inte varit med i nån akassa?

Krokodil
2006-09-27, 13:01
De skriver ofta galna krav i annonserna för att sålla bort packet. Ofta är arb.givare mer intresserade av vad du VERLKLIGEN kan och vilken erfarenhet du har.

Sök de tjänster du är sugen på och skit i kravspecar i annonserna!




Ps: du kan alltid bli PT, där krävs ingen kunskap förutom mantrat "latsdrag bak är farligt, djupa böj likaså". :D

hasse36
2006-09-27, 13:08
Var det inte fastighetsförvaltare (http://64.233.183.104/search?q=cache:Oa7V76lVtvUJ:www.poolia.se/cms/searchjob/showad%3Fjobad_id%3DSTHLMRZDIURO+fastighetsf%C3%B6 rvaltare+civilingenj%C3%B6r&hl=en&ct=clnk&cd=5)?

AFanatic
2006-09-27, 13:09
En del krav är knasiga, men när IT-samhället marscherar fram så är det inte mkt som kan stå ivägen.


Städtekniker ska ha goda kunskaper i svenska, engelska och det är mer eller mindre ett krav på datakörkort. Varför? Jo för många uppdrag och rapportering sker via datorer nu. Men det är ju inte det första man tänker på när man ser en städare i lokalerna.

bear.flowertwig
2006-09-27, 13:19
En del krav är knasiga, men när IT-samhället marscherar fram så är det inte mkt som kan stå ivägen.


Städtekniker ska ha goda kunskaper i svenska, engelska och det är mer eller mindre ett krav på datakörkort. Varför? Jo för många uppdrag och rapportering sker via datorer nu. Men det är ju inte det första man tänker på när man ser en städare i lokalerna.


Är inte "kommunikatör" något för dig med det håret? *kissass*

razer
2006-09-27, 13:21
Jag är ute på jobbsökning rätt akut eftersom jag saknar akassa.

Eftersom jag jobbat konstant på samma tjänst i snart 15 år hadde jag noll koll på arbetsmarknaden, tja eller fortfarande noll koll.

Kikar runt på det mesta och stannade upp på ett jobb som fastighets skötare.

Krav från arbetsgivaren: Civilingengörsexamen.

WTF !!!!!!!!!!!

Ska man vara helt överutbildad i detta land?



"Sökes diskare till restaurang. Ser gärna att du har flera års erfarenhet av diskning"

eeh? diskat hemma sen ja va 10?

Angel
2006-09-27, 13:34
Det verkar ju inte helt vettigt *screwy*
Vad skulle det vara för lön ?

Jag kan tänka mej att en civilingenjör i stockholm tjänar minst 35tusen i månaden. Men nu förtiden ska man ju ha högskoleutbildning för att jobba som städare och dagisfröken.


Jag tycker det är mycket bra att man ska ha en pedagogutbildning för att jobba på förskola!

AFanatic
2006-09-27, 13:46
Är inte "kommunikatör" något för dig med det håret? *kissass*

Haha var fick du luft ifrån nu då. :D

bear.flowertwig
2006-09-27, 13:48
Haha var fick du luft ifrån nu då. :D

*innocent*

johnnytex
2006-09-27, 16:34
[...]Men nu förtiden ska man ju ha högskoleutbildning för att jobba som städare och dagisfröken.

*slap*

Jag tror Bronkitkorv kan reta upp en del med detta inlägg.

Kan inte annat än att hålla med Angel. Självklart ska barnen ha utbildad personal! Det är lite skillnad på en städare och en, som Bronkitkorv kallar det för, "dagisfröken".

-squat-
2006-09-27, 16:45
i praktiken behövs det knappst högskoleutbildning till de flesta jobben. tycker det helt klart är överskattat. Tror det är mer nödvändigt med en kvalificerad yrkesutbildning. Tyvärr är det ju så att arbetsgivarna kan välja och vraka på arbetsmarknaden.

Baha
2006-09-27, 17:09
blir tyvärr så när varenda jävel skall utbildas i högskolan.*spy*


vad har du för utbildning pirahna

-squat-
2006-09-27, 17:22
blir tyvärr så när varenda jävel skall utbildas i högskolan.*spy*


vad har du för utbildning pirahna

ja. och regeringen har ju hela tiden tjatat om att hur viktigt det är med en högskoleutbildning och uppmuntrat folk i för stor utsträckning.