handdator

Visa fullständig version : Kost Och Träning


Nickylicious
2006-09-26, 23:12
Tjenare!

Är helt ny här.
Verkar vara ett bra forum :)

Det ligger till såhär ;
Jag slutade röka för ca 1.5mån sedan.
Och började då äta massssa sötsaker för att slippa suget.

Jag har inte rökt något, men har gått ut i vikt...
Vet inte exakt vad jag väger nu, och vågar knappt kolla :)
2 par utav mina jeans är för små.

Jag är 20 år, väger runt 85-90, 179cm ungefär.
Det där är tyvärr inte exakta värden.

Jag har verkligen viljan att gå ner i vikt, för jag är jävligt missnöjd just nu, och måste se resultat.

Behöver därför hjälp med kost och träning.

Vore bra med ett rutins schema för Kost och Träning.
Kan käka det mesta :)

Kommer att visa allt eftersom hur det går.

Tack som fasen på förhand killar å tjejer!
Ni är min räddning i fetma-världen :)

// Niclas L

nutz
2006-09-27, 11:46
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Träning:

Styrketräning eller konditionsträning. Om du vill göra det väldigt lätt för dig så gör du det i samband(i direkt anslutning före) med en större måltid.

Princy
2006-09-27, 18:20
Hej och välkommen! :)

Det är nog ingen här som har tid eller lust att göra ett komplett kost- eller träningsschema åt dig. Men genom att läsa Deffguiden, fråga och söka på det du undrar över, så är du på god väg själv.

En kombination av konditionsträning och styrketräning vore ett utmärkt upplägg under viktnedgången - konditionsträning för att förbruka energi, och styrketräning för att bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt.

Det viktigaste är dock att du i slutändan hamnar på ett energiunderskott, vare sig du åstadkommit det genom att äta mindre eller träna mer.

Antosh
2006-09-27, 18:46
skär ner på sötsaker/skräpmat/sprit och börja med någon träningsform som du tycker är kul. Ät grönsaker till varje måltid och försök äta regelbundet

Lilla Brynolf
2006-09-28, 10:49
Som tidigare nämnts lönar det sig verkligen att sluta med godis, choklad, chips och annan skräpmat.
Då jag slutade med denna typ av mat rasade kilona av mig. Bäst av allt var att jag kunde äta oftare och mycket mera av "riktig" mat istället.