handdator

Visa fullständig version : NY - Lämplig start


Jonas88
2006-09-26, 22:45
Ja så här liggere till:

Ålder: 18 år
Vikt: 62 kg
Längd 1.81 m

Har börjat träna på ett gym nu å har vel kört lite granna i två veckor, va kanske lite dumm å började me varannan dag men lugnat mig nu så att kroppen har en chans att anpassa sig. Har nu bestämt mig för att fixa fram ett schema å få lite system på grejorna så man kan följa ett systematiskt programm såre inte blir så mkt bara göra lite diverse stuff för jag har typ tränat alla muskler varje pass... Som okynnig nybörjare skulle det vara trevligt med lite feedback å hjälp. ska scrolla igenom forumet också å se om det finns lite bra tips här å där.

Hade tänkt mig tre dar i veckan

Måndag: Bröst,Triceps, mage
Tisdag: Vila
Onsdag: Rygg, Axlar, Biceps
Torsdag: VIla
Fredag: Bröst, Ben, mage
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Tänkte köra mellan 8-12 reps i sets om 4 men jag vet ej hur många av varje, hade tänkt vara typ minst en timm apå gymet å om jag delar up det så här å inte kör som nu med allt samma dag kanre bli lite tort känns det om jag inte gör 4 övningar per muskel minst. Kanske ska göra roterande schema på två dar??? Visst kan vel erkänna att målet me tränig är att bli lite nyttigare men också att höja snygghetsfaktorn en del varav mer bröst å mage...

Kan vara värt att säga att jag går på friskis o svettis på måndagar också. Tror det kan vara ett bra komplement för lite mera strech å lite kondition men också lite styrka. Bra komplement till styrketräning?

adis
2006-09-26, 22:55
Du behöver inte vara där en timma, huvudsaken är att du är nöjd med träningen, att du hade kul , samt att du körde klart allt du skulle , så tiden är oviktig :)

Undrar bara varför du väljer att köra bröst och mage 2 ggr i veckan medans rygg 1?

+Du får inte glömma av att äta mycket och proteinrikt.

Jonas88
2006-09-26, 22:59
Tack för det snabba svaret!! Jo äta bra o mkt ska jag absolut göra, hmm jag kanske borde slänga i lite mera rygg.. Får skissa lite på de å se hur det går i gymmet hur jag orkar å vilka maskiner jag gillar för varje grej

Sundsarn
2006-09-27, 14:55
Undrar hur lång tid det tar innan någon rekomenderar ett nybörjarschema från best of -delen, som du för övrigt hittar här:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

:)