handdator

Visa fullständig version : Hur Blandar Jag Min Maxgain ?!?!?!!


JonteBoy
2006-09-26, 19:24
Jag tog först och blandade min Maxgain med lättmjölk:

5 dl Mjölk
1 dl Gainer

Blev som Chokladpudding

Blandade

7 dl med 1 dl Gainer blev ett skikt av chokladpudding i mitten på cs 3 cm resten av vätska...

Hjälp !*slap*

EiseltUK
2006-09-26, 19:43
1. Använd shaker.
2. Först i med vatten typ 4 dl
3. Sen i med pulvret.
4. Skaka!

Lindstein
2006-09-26, 20:15
Hur kommer det sig att det är så stor skillnad på MaxGain och Protec i konsistens? Borde väll vara tom mer Kasein i Protec, men ändå blir MaxGain tjockare...?

JonteBoy
2006-09-27, 07:40
Provade med vatten... smakade riktigt illa... så maxgain var inget för mig... för prova nån annan

Lindstein
2006-09-27, 08:06
Provade med vatten... smakade riktigt illa... så maxgain var inget för mig... för prova nån annan

Vilken smak har du?
Jag har bara smakat Vanilj och choklad, dom är väldigt goda tycker ja!
Svårt att få i sig när det sväller så mycket bara...
(Alla pulver med Kasein sväller, så det är inget konstigt med det)

EiseltUK
2006-09-27, 09:17
Hur kommer det sig att det är så stor skillnad på MaxGain och Protec i konsistens? Borde väll vara tom mer Kasein i Protec, men ändå blir MaxGain tjockare...?

Proportionen är samma som i Protec. Vet inte varför det blir tjockare men en delförklaring är givetvis att man tar med pulver - även om merparten är sockerarter så påverkar det kanske konsistensen lite.

JonteBoy
2006-09-27, 10:38
Jag tänkte inte på att det svällde men jag kan endå inte få ner det... så behöver ju byta.... så gör det till nån annan gainer utan kasin

Lindstein
2006-09-27, 10:48
Jag tänkte inte på att det svällde men jag kan endå inte få ner det... så behöver ju byta.... så gör det till nån annan gainer utan kasin

........Du tänkte inte på att det svällde?
Alltså är det smaken du inte tycker om, då har det inget med kaseinet att göra.
Du får nog tyvärr svårt att hitta en som just smakmässigt är bättre. MaxGain är en av dom gainers som ligger i topp när det gäller smak, tycker jag i alla fall... Men som sagt 100000 gånger innan, smaken är som baken :booty:

carl-rutger
2006-10-13, 21:43
sitter med en maxgain vanilj och frågar mig själv varför jag valde den. vaniljsmaken smaken skit och konsistensen är som tapetklister. jag mår illa. måste blanda ut det till en hel liter för att inte behöva äta det med sked som en pudding.

usch! blä!

Angus
2006-10-15, 16:35
maxgain vanilj smakar rent av dåligt men choklad och jordgubb är goda enligt mig:)