handdator

Visa fullständig version : Bli lite större till sommaren.


Myzik
2003-01-23, 22:22
Hej, jag är ny här på forumet.
Jag har precis börjat träna nu. :)
Jag är ganska smal och har problem att gå upp i vikt, går knappt upp mer än vad maten i magen väger. ;)

Info:
Ålder: 21
Längd: 176 cm
Vikt: 62-63 kg
Ganska bredaxlad, vilket borde vara en fördel till en snyggare kropp.

Mina mål i min träning är först och främst att jag vill börja röra på mig, efter ett antal år framför dumburken blir man ganska klen.
Skall snart börja äta protein och senare kreatin när jag börjat komma in lite mer i träningen.
Går till gymmet varje Måndag, Tisdag, Torsdag och Fredag, jag är inne på min andra träningsvecka nu.
Jag undrar vad ni har för tips vad man kan göra för att gå upp i vikt och även bygga muskler ganska snabbt?
Jag har väl satt ett mål att väga runt 70 kg till sommaren och även ha en attraktiv kropp, tror ni det är något som kan vara svårt att uppnå?
Jag skall även hålla er uppdaterade med hur det går i min träning osv. :)

Mvh Myzik

scythe
2003-01-23, 23:02
Du har kommit alldeles rätt! Här finns allt och lite till!
Är du helt ny inom styrketräning? Om du är det - kolla igenom gamla inlägg på träningsforumet, eller alla forum för den delen, där hittar du mycket som är till hjälp.
Tips att gå upp i vikt och bygga muskler? Ät för allt vad du är värd!!! Kolla kostforumet för tips om bra kost och sådant, där finns allt, och om inte - fråga!
Inget träningsprogram i världen kan hjälpa dig om du inte äter rätt (mat i mängder).
Antar att du är rätt smal (som jag ;)), satsa på gainer först och främst istället för rent protein, du behöver massa kolhydrater. Det är mitt råd.

Tränar och äter du rätt är dina mål nog inte helt omöjliga. Ha tålamod bara, det är inget som går på en dag!

Kör hårt och lycka till! :thumbup: Kommer att följa din journal!

ivandrago
2003-01-24, 00:47
:eating: :eating: :eating: :eating:
ÄT ÄT ÄT ÄT ÄT!!

men om du märker att det börjar lägga sig på magen så skär ner lite på ätandet. Se till att maten är fylld av näring. Ät pasta, ris, kött, havregryn, grynblandning, drick mjölk till allt. Skippa onödiga grejer som bara mättar men som inte tillför mycket. Glöm dock inte ett par frukter och grönsaker om dan.

Efter träningen är viktigast! Snabba kolhydrater och protein!

MIGGE
2003-01-24, 14:39
jag sitter typ i samma sits o har typ samma mål till sommaren o jag ska följa dej med! =)

fast jag kan ganska mkt om träning o kost redan, men fråga om det är något. men jag tycker inte du ska läsa allt för mkt, du kan bli yr! lär dig bara basövningar o sånt o sen ät vad som hellst...
sen märker du att det blir mkt fett eller så så kan du ju fråga hur du ska ändra lite i maten

Myzik
2003-01-24, 18:05
Tack för responsen. :)
Jag försöker äta så mycket jag kan, men min mage rymmer tyvärr inte så mycket, äter dock havregrynsgröt varje morgon. :)
Vad har ni för tips på snabba kolhydrater?

Mvh Myzik