handdator

Visa fullständig version : Böcker om träning och det som hör till


Konve
2003-01-23, 19:30
Tjo! Jo, tänkte fråga om du vet någon bra bok som innehåller bilder och förklaringar till basövningarna och olika tips med tex diet, kosttillskott och annat smått o gott.

-Konve out:kickass:

teehoon
2003-01-23, 20:11
'Styrketräning - En anatomisk guide'
Kan jag starkt rekommendera. Innehåller över 100 övningar.

snusmumrik
2003-01-23, 20:25
Övningsutförande för basövningarna finns helt gratis på www.*******.com

Sve
2003-01-23, 22:49
jäkla AST. de ska man inte uppmuntra!

Arne Persson
2003-01-23, 23:09
Mina utbildningar.;)

Chris
2003-01-23, 23:25
Tycker egentligen inte "styrketräning - en anatomisk guide" var speciellt bra, visst, det var grymt bra bilder i den men jag lärde mig knappast mycket. Det mesta av det där kan man hitta på tex erxx.net eller va sidan nu heter,. Övningarna var inte direkt detaljerat beskrivna, förutom marklyft, knäböj och bänk...

Blev lite besviken...

teehoon
2003-01-23, 23:41
Originally posted by Chris
Tycker egentligen inte "styrketräning - en anatomisk guide" var speciellt bra, visst, det var grymt bra bilder i den men jag lärde mig knappast mycket. Det mesta av det där kan man hitta på tex erxx.net eller va sidan nu heter,. Övningarna var inte direkt detaljerat beskrivna, förutom marklyft, knäböj och bänk...

Blev lite besviken...

Kan iofs hålla med en aning.. men bilderna är som sagt mkt bra! Jag har iaf lärt mig en hel del anatomi om inte annat genom den. Tycker fortfarande den är köpvärd dock.

ivandrago
2003-01-24, 00:33
bästa siten: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Örjan
2003-01-24, 01:44
Originally posted by Konve
Tjo! Jo, tänkte fråga om du vet någon bra bok som innehåller bilder och förklaringar till basövningarna och olika tips med tex diet, kosttillskott och annat smått o gott.

-Konve out:kickass:

Vad gäller bilder och förklaringar till basövningar: Stuart McRobert, The Insider's Tell-All Handbook On Weight-Training Technique. Det vill säga, om du vill ha utförliga beskrivningar.

Vad gäller de andra sakerna du efterfrågar, har jag inte läst något som jag kan rekommendera. Men vad gäller kosttillskott, skulle jag inte köpa någon bok, och skulle jag ändå det, skulle jag sett till att den var så nyskriven som möjligt.

stybb
2003-01-24, 09:57
Sve:jäkla AST. de ska man inte uppmuntra! '

Hoppas det inte var något negativt om AST för då måste jag tyvärr gå till motattack. Där finns extremt mycke kunnande.

Åse Columbus
2003-01-24, 10:33
Originally posted by ivandrago
bästa siten: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

håller helt med om denna....en liten bibel inom BB.

ÅC

Ninjasmurf
2003-01-25, 18:15
The new encyclopedia of modern bodybulding av Arnold Schwarzenegger. Kallas även The Bible of bodybuilding.
Den gillar jag. :bpump:

emmzan
2003-01-25, 18:21
Originally posted by Chris
Tycker egentligen inte "styrketräning - en anatomisk guide" var speciellt bra, visst, det var grymt bra bilder i den men jag lärde mig knappast mycket. Det mesta av det där kan man hitta på tex erxx.net eller va sidan nu heter,. Övningarna var inte direkt detaljerat beskrivna, förutom marklyft, knäböj och bänk...

Blev lite besviken...

Jag tycker den är jättebra eftersom jag känner att jag har stora brister i humana anatomin och då kan repetera lite lätt... Jag har upptäckt att det inte alltid hjälper att ställa sig på alla fyra och fundera hur häst- eller hundanatomin ser ut :D.

Den underlättar verkligen då man ska förklara för någon vilka muskler som aktiveras av en viss övning och är därför perfekt att ha på gymet så folk kan bläddra i och kolla...
Men det är ju mer än anatomibok än en övningsbok. Om den kombinerades med ett kapitel om träningsprogram-upplägg och kost så vore den perfekt!

Bästa av allt. Kostade nu 149:- på coop!
:thumbup: :thumbup:

Åse Columbus
2003-01-25, 22:34
Alltid bra att ta info från olika håll...sen bilda sig en egen uppfattning ..tillsammans med den egena erfrenheten

Chris
2003-01-26, 01:27
Originally posted by Åse Columbus
Alltid bra att ta info från olika håll...sen bilda sig en egen uppfattning ..tillsammans med den egena erfrenheten

Japp, den "egena erfrenheten" är jätteviktig. :laugh: :notme:

Flygplan
2003-01-26, 13:30
Originally posted by Ninjasmurf
The new encyclopedia of modern bodybulding av Arnold Schwarzenegger. Kallas även The Bible of bodybuilding.
Den gillar jag. :bpump:

Var kan man köpa den boken till ett hyffsat pris?

Kjellstroem
2004-02-22, 18:17
http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?pt=category_getRelatedActions&ISBN=0684857219

185:- på www.bokus.com, 832 sidor :o

King Grub
2004-02-22, 18:20
Originally posted by Kjellstroem
http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?pt=category_getRelatedActions&ISBN=0684857219

185:- på www.bokus.com, 832 sidor :o

Spara en tjuga och köp boken på AdLibris:

http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=0684857219&mscssid=8APKC4XJE63S8K46HH9LK6RTFUG41CG4

Finns även inbunden för 400 kronor, för den som vill investera i en bok som tål att bläddras i.

AdLibris tycker jag är Sveriges bästa (och billigaste) bokhandel, alla kategorier. Jag = storkund.

z_bumbi
2004-02-22, 18:46
www.bokfynd.se Så hittar man de billigaste böckerna.

Vad gäller böcker så beror det på vad man är ute efter men för en nybörjare i fallande ordning. (Gäller självklart även alla som inte tidigare tänkt så mycket på vad de tränar.)

Autostretching - Olaf Evjenth, Jern Hamberg
Allt finns med, problembeskrivning, test av rörlighet och vad man kan göra åt de eventuella bristerna. Hur mycket bör man kunna böja sig framåt med korslagda ben, inåtvridna fötter samt ha rygg rakt? Läs boken så får du svaret. :)
Denna bok borde alla som tränar ha tillgång till, oavsett i vilken form eller vad de tränar.

Styrketräning - En anatomisk guide, Fredreric Delavier
Förutom vissa fel vad gäller träning av övre och undre mage mm så är den helt klart värd att köpa om man behöver förklara för sig själv eller andra vad man tränar med en viss övning.

Insider's Tell-All Handbook on Weight-Training Technique - Stuart McRobert
Han är lite väl tjatig och kroppen är de flesta fall inte så ömtålig som han tycker men övningsbeskrivningarna är bra.

hajder
2004-02-22, 19:03
Originally posted by Arne Persson
Mina utbildningar.;)

Arne vad kostar din utbildningar? När kommer de till Sthlm? :)

bubbleman
2004-02-22, 19:12
Originally posted by Arne Persson
Mina utbildningar.;)

Kommer du ner till Tingsryd i mörka småland så kommer jag :hbang:

z_bumbi
2004-02-22, 19:20
Originally posted by bubbleman


Kommer du ner till Tingsryd i mörka småland så kommer jag :hbang:

Ner? Arne bor ju nästan i Danmark.

randig
2004-02-23, 03:35
vad du nu än gör så köp dinosaur training av Brooks D. Kubik sköp den!!!!!!! den e skit bra världens bästa bok om träning hörde mycke bra om den o tillslut köpte ja den fan va ja ångrar att ja vänta så länge bara för att jag typ var lat köp den!!!!!!!!

Hnke
2004-02-23, 04:57
Originally posted by z_bumbi


Ner? Arne bor ju nästan i Danmark.
haha i Danmark.. yeah right.. men den med arnold e bra


vad menas med inbunden :confused:

bubbleman
2004-02-23, 20:11
Ner? Arne bor ju nästan i Danmark.

Vafan, "Löddingeköpinge" låter typ värmländskt eller något!?

Hnke
2004-02-23, 23:27
hehe snarare malmöhållet

Karl_alfred
2004-02-23, 23:34
Originally posted by stybb
Sve: '

Hoppas det inte var något negativt om AST för då måste jag tyvärr gå till motattack. Där finns extremt mycke kunnande.


jag ställer mig på sidan för de som inte gillar ast:hbang:

henke_in_training
2004-02-24, 09:18
köpte arnold "bibeln" förra veckan, boken har allt, fast man märker ju att arnold har missuppfattat vissa saker, som att träna insida bröst tex...

annars har som sagt boken allt, scheman, diet tips, solnings tips, poserings tips... vilka sorts kalsingar man ska ha på tävling :D

mcyket bilder och en hel del bra övningsstips, jag är i alla fall väldigt nöjde med det köpet.!:thumbup:

Hobbes
2004-02-24, 10:39
Originally posted by henke_in_training
fast man märker ju att arnold har missuppfattat vissa saker, som att träna insida bröst tex...



Japp, synd för Arnold, för hans pecs suger ju verkligen, tänk om han visste detta.....:D