handdator

Visa fullständig version : Kostillskott för kampsport+styrketräning?


Walt
2006-09-25, 20:43
Jag tränar styrketräning 3 gånger i veckan och kampsport 2 gånger i veckan. Jag är 17 år och väger cirka 80 kg. Jag äter 3 rejäla mål mat om dagen. Vilka kostillskott skulle ni kunna rekomendera till mig för att få ut mer av min träning?

/Walty. :eating:

MrBoris
2006-09-26, 11:04
Jag tränar styrketräning 3 gånger i veckan och kampsport 2 gånger i veckan. Jag är 17 år och väger cirka 80 kg. Jag äter 3 rejäla mål mat om dagen. Vilka kostillskott skulle ni kunna rekomendera till mig för att få ut mer av min träning?

/Walty. :eating:

ehm, vad vill du få ut av träningen då? är det muskelbygge eller fettförbränning som är ditt främsta mål? går ju inte o rekommendera något till en 17åring som inte ens definierar vad han vill med sin träning. Vid din låga ålder (antar att du inte har någon större inkomst och är nybörjare inom styrketräningen) så skulle jag rekommendera dig att äta mer mat istället, om det nu är mer muskler du vill ha. Om du vill bli av med fett ska du skära ner på kcal intaget.

MVH MrBoris

Walt
2006-09-26, 14:04
Jag vill inte fettförbränna utan jag vill bygga muskler. Jag käkar jämt middag före träning och sedan far jag och tränar, och vad jag har förstått så är det extremt viktigt att äta efter träning och det är då jag undrar om det finns något tips på något kostillskott typ gainer som jag kan ta istället för att äta middag igen.

Walt
2006-09-27, 21:15
Någon?

MrBoris
2006-09-28, 10:57
Jag vill inte fettförbränna utan jag vill bygga muskler. Jag käkar jämt middag före träning och sedan far jag och tränar, och vad jag har förstått så är det extremt viktigt att äta efter träning och det är då jag undrar om det finns något tips på något kostillskott typ gainer som jag kan ta istället för att äta middag igen.

mitt tips till dig är att äta middag igen.. som sagt du är för ung och har troligen för lite pengar för att lägga dem på kosttillskott. Dessutom äter du 3måltider, men du går inte upp i vikt med hjälp av dessa måltider?
För att bygga muskler så behöver du i princip ligga på kcal överskott, men det vet du kanske redan? PMa mig.. har de grundläggade kunskaperna för att hjälpa dig iaf.

MVH MrBoris

FreCKo
2006-09-28, 12:25
Käka middag 2ggr, alternativt käka lite mindre till första middagen och käka resten när du kommer hem + så mycket proteiner du kan få i dig.