handdator

Visa fullständig version : Stora lår


Mustard
2006-09-25, 04:42
Tjena!

Jag har lite problem med mina lår. Dom är stora men det mesta är bara fett. Dom går ihop oxå. Vill inte att de ska göra det. Jag är inte fet, men jag vet inte varför just mina lår är stora. Kör inte lår så ofta när jag styrketränar. Vad ska jag göra för att minska på fettet? Vill ha finare lår :) .

Tack på förhand!

Bolio
2006-09-25, 04:47
Eftersom du inte kan punktförbränna fett (tyst Grub! *rolleyes*) så får du helt enkelt förbränna fett överlag och hoppas på att det försvinner på låren.

Mustard
2006-09-25, 04:49
jaha ok. Spinning borde väl vara ett bra alternativ då eller?
Vad finns det för fler alternativ? Vill som sagt få bort fettet! :)

Bolio
2006-09-25, 04:51
Jepp, spinning är ett bra sätt förbränna fett på. Lösningen är dock att du äter mindre kalorier än vad du förbrukar. Det gör du genom att äta lite mindre (mer protein och mindre kolhydrater/dåligt fett) och röra på dig mer.

Edit: andra alternativ bestämmer du själv, all slags konditionsträning är bra. Du kan t.ex. syssla med en sport som du tycker är kul. Själv gillar jag fotboll. :)

FreCKo
2006-09-25, 09:06
Jepp, spinning är ett bra sätt förbränna fett på. Lösningen är dock att du äter mindre kalorier än vad du förbrukar. Det gör du genom att äta lite mindre (mer protein och mindre kolhydrater/dåligt fett) och röra på dig mer.

Du behöver inte äta mindre för att få i dig mindre kalorier, bara hålla koll på ett ungefär vad som innehåller mycket kalorier, kolhydrater och mättat fett och vad som innehåller LITE kalorier, mycket proteiner, lagom med omättat fett och lite kolhydrater.

Man kan faktiskt äta sig mätt även om man vill gå ner i vikt *rolleyes*

jwzrd
2006-09-25, 09:38
Du behöver inte äta mindre för att få i dig mindre kalorier, bara hålla koll på ett ungefär vad som innehåller mycket kalorier, kolhydrater och mättat fett och vad som innehåller LITE kalorier, mycket proteiner, lagom med omättat fett och lite kolhydrater.

Man kan faktiskt äta sig mätt även om man vill gå ner i vikt *rolleyes*

Läsförståelse, FreCKo. Läsförståelse.

Sofia4_4
2006-09-25, 09:50
Tjena!

Jag har lite problem med mina lår. Dom är stora men det mesta är bara fett. Dom går ihop oxå. Vill inte att de ska göra det. Jag är inte fet, men jag vet inte varför just mina lår är stora. Kör inte lår så ofta när jag styrketränar. Vad ska jag göra för att minska på fettet? Vill ha finare lår :) .

Tack på förhand!

Gå mera.
Träna nåt.
Dra ner på kalorier - antingen ät mindre av det kaloririka eller ät mer av det kalorisnåla.

Anonym112
2006-09-25, 11:37
Läsförståelse, FreCKo. Läsförståelse.

Var lite trevlig med folk istället för att tracka ner på dom :)

Krampus
2006-09-25, 12:07
Var lite trevlig med folk istället för att tracka ner på dom :)
Tyst.
Folk lär sig bättre om man är otrevlig. *slap*

Mistermuscle
2006-09-25, 20:26
Var lite trevlig med folk istället för att tracka ner på dom :)

mm precis :) detta tykna sätt *spy*