handdator

Visa fullständig version : Märklig sak ni uppskattar hos andra?


Lellan
2006-09-24, 23:38
(Lite motvikt till andra tråden.. :)

Trådstartaren börjar i vanlig ordning;

Bullrande skratt, jag låter så tråkig när jag skrattar; ha ha ha typ.. Gillar när det riktigt rungar till och magen hoppar och ögonen blir små smala streck.. vill också vara sån! :)

När morgontidningen kommer precis när man gjort te på morgonen - bra start på dagen!

När en person helt oväntat skickar ett mess eller vykort med en glad uppriktig komplimang eller överraskar med att komma över med något den vet att man tycker om (en kompis i gymnasiet tog med sig en burk sparris till skolan och gav mig, var såld på det då av någon anledning, helkonstigt men jag blev glad iaf!)

Folk som inte vill le (typ tonårskillar) men inte kan låta bli och tex ena mungipan ofrivilligt åker upp på dem (tex om en liten unge/bebis pratar/flörtar med tuffingen på bussen)

Tanter och farbröder i färgstarka kläder!

Personer som nynnar lite tyst för sig själv (vet att många stör sig på det, men jag nynnar aldrig själv så det kanske är därför jag uppskattar det?).

När folk ger extra bra service eller anstränger sig för att hjälpa en utöver vad som kan förväntas av dem!

Om man är ute och går och bilister stannar bilen innan man hunnit fram till övergångsstället för att släppa fram en.. så slipper man kisa efter ögonkontakt och göra föraren irriterad för att man inte går.

När man blir tilltalad med namn.

När en politiker efter ett verbalt överdrivet påhopp visar fingret.. jag VILL tycka illa om det, men just då i den situationen så kändes det bara ärligt och inte så illa (var lite samma mynt).. utan härligt ärligt. Ni vet nog vad jag menar (V).

En del var kanske inte så "märkliga" men försökte komma tänka till/tillbaks så gott det gick..

Ni då?

Tolkia
2006-09-24, 23:48
Personer som nynnar lite tyst för sig själv (vet att många stör sig på det, men jag nynnar aldrig själv så det kanske är därför jag uppskattar det?).
Jippi, jag är uppskattad! :D
(suger åt mig vad jag kan, efter att häromdagen sjungit i duschen på gymmet, i tron att jag var ensam, för att sedan komma ut i omklädningsrummet och upptäcka att så inte var fallet ... :em:)

Lellan
2006-09-24, 23:54
Jippi, jag är uppskattad! :D
(suger åt mig vad jag kan, efter att häromdagen sjungit i duschen på gymmet, i tron att jag var ensam, för att sedan komma ut i omklädningsrummet och upptäcka att så inte var fallet ... :em:)

:D Jo, det hade jag uppskattat.. Sambon trodde han var ensam häromdan på sitt jobb och sjöng "Nu kan du ta springstund, nu kan du ta springstund , nu kan du ta springstund.. om du VILL" (barnlåt som är populär här hemma). När han vände sig om stod där ett levande frågetecken som han är arbetsledare åt.. :whipped: "spring då för f*n"

FreCKo
2006-09-25, 09:40
trevliga människor bakom kassan i affären/på restaurang som man kan döprata lite med utan att känna sig missbildad :D

En stor jävla kopp kaffe, anyday anytime

Tolkia
2006-09-25, 09:50
trevliga människor bakom kassan i affären/på restaurang som man kan döprata lite med utan att känna sig missbildad :D
+1 på den. Samt servicepersonal alla kategorier som "verkar som om de bryr sig" - jag vet att det är en illusion, men den är behaglig.

jwzrd
2006-09-25, 09:55
Människor som tänker själva och inte spelar allan. Det utesluter typ 99% av alla.

Fettecke
2006-09-25, 09:56
Folk som kan prata i telefon.

ringde till massa folk som annonserat på blocket förra veckan, kom till en tjej som verkligen inte kunde prata i telefon
hon hade en annons ute om att köpa dvdfilmer... det enda hon sa var med enformig ton:
"ja", "ja", "hur mycket?", "ok", "nej", "hejdå"... sen var samtalet över...

Sofia4_4
2006-09-25, 09:59
Uppskattar när försäljerskor inte pratar med pipig röst. En mörk naturligt röst får mig på bra humör.

- När folk pratar i bussar och tåg - med mig och med varandra. Gillar inte "sjukhusstämning" på stan.

- När man spelar musik på fik och på affärer.

- när de inte frågar mig vid kassadisken "var det bra så?!", särskild när jag har bråttom och vill bara handla tuggummi.

- när folk sitter och fikar på stan efter kl. 18.

- när folk sitter i sina gårdar och fikar ute med vänner och är högljuda.

- bonder som åker på gator på sina bilar och traktorer lastade med hö.

- när gamla tanter säljer bullar på stan.

- när en mamma säger till sitt barn att hålla tyst på allmän plats.

- när nån bjuder på fika bara för att få lite sällskap.

- när nån inte försöker tacka mig för mycket när jag bjuder på fika för att jag behöver sällskap.


....låååång lista. ;)

Kwon
2006-09-25, 10:06
Uppskattar när försäljerskor inte pratar med pipig röst. En mörk naturligt röst får mig på bra humör.


Med andra ord föredrar du killar som snackar med dig ist för pipiga tanter... :devil:

Sofia4_4
2006-09-25, 10:07
Med andra ord föredrar du killar som snackar med dig ist för pipiga tanter... :devil:

LOL, precis min tanke :cool:

Nina L
2006-09-25, 10:16
Jag gillar när okända människor skämtar med mig. (Det behöver inte ens vara kul, jag gillar det ändå.)

En annan sak som jag verkligen gillar är när okända tjejer tittar på mig och ler så där lite snällt och osäkert för att sen titta bort. Jag tänker att där har vi en sån tjej som är som jag, som bara vill bli omtyckt av alla. En snällis. :love:

Kwon
2006-09-25, 10:28
En annan sak som jag verkligen gillar är när okända tjejer tittar på mig och ler så där lite snällt och osäkert för att sen titta bort. Jag tänker att där har vi en sån tjej som är som jag, som bara vill bli omtyckt av alla. En snällis. :love:

Hon var bi/lesbisk... :)

Nina L
2006-09-25, 10:33
Hon var bi/lesbisk... :)Inte den typen av blick, Kwonish. Även om den uppskattas den också. (Den är dock inte lika vanlig :()

wintersnowdrift
2006-09-25, 17:03
En annan sak som jag verkligen gillar är när okända tjejer tittar på mig och ler så där lite snällt och osäkert för att sen titta bort. Jag tänker att där har vi en sån tjej som är som jag, som bara vill bli omtyckt av alla. En snällis. :love:

Supermycket plus på den! Eller leenden över huvud taget, särskilt från okända människor. Hjälpsamma diton är också extremt uppskattat. Ett exempel som gjorde mig alldeles varm i hjärtat häromveckan:

Jag har stukat min tumme och hade handen i en skena, som ger tummen stöd ungefär som ett bandage, hela förra veckan. I vanliga fall kan man nästan undra vad tummen egentligen är till för; men när den är skadad så inser man snabbt vilket praktiskt finger den faktiskt är.

Hur som helst. Jag var i affären och hade handlat några småsaker som jag sedan skulle lägga ner i en plastkasse - och då har kassen klibbat igen, sådär ni vet som plastkassar kan göra, och med tummen i skenan så kunde jag verkligen inte öppna den. Då kommer damen bakom mig i kassakön till undsättning med ett "Oh dear, can I help you?" och så öppnar hon kassen och hjälper mig med varorna. Jag tackar naturligtvis för hjälpen och ler mot henne; ett leende som hon besvarar. Det är nog det som är den riktiga hjärtevärmaren här på jorden - besvarade leenden i samförstånd. May the smile be with you.

//Kristin

shadowfire
2006-09-25, 17:10
Jag själv ser nog inga "märkliga" saker jag uppskattar.
Uppskattar det mesta hos människor som är positivt i mina ögon och då är det inte märkligt för mig - däremot kanske någon annan tycker att det jag uppskattar hos andra är märkligt :)

Positiv inställning, humor, ödmjukhet, hänsyn, respekt, förmåga att tänka steget längre och initiativförmåga är några av de områden jag kan hitta hur mycket som helst som jag uppskattar rejält och får mig att skina upp extra.

Det som har mest inverkan är nog hur människor bemöter andra och människor med positiv inställning/utstrålning som verkligen sprider glädje, skratt och leenden - de är helt klart favoriter.:thumbup:

wintersnowdrift
2006-09-25, 17:16
Det är nog det som är den riktiga hjärtevärmaren här på jorden - besvarade leenden i samförstånd. May the smile be with you.

Jag läste rubriken igen och insåg att mitt inlägg nog var ganska off topic, eftersom jag antar att det inte kan anses vara märkligt att uppskatta besvarade leenden och hjälpsamma människor ;).

För att kompensera den bristande märkligheten så kan jag nämna en grej till som jag gillar men som egentligen är lite "fult": jag tycker om när lösa hundar springer fram till mig när jag är ute och går eller joggar. Dålig uppfostran av ägarna javisst; men oftast är ju hunden bara glad och vill hälsa (en arg hund med blodiga käftar skulle jag inte uppskatta fullt lika mycket). Plus att man, om man stannar och klappar hunden och sedan ler mot den ursäktande ägaren, oftast får till ett besvarat leende i samförstånd :).

//Kristin

Yankeee
2006-09-25, 17:36
Glada och positiva människor är det bästa som finns. Hoppas att jag blir en sådan en dag :/

Svensson_431
2006-09-25, 17:45
Härlig tråd :)

Baan
2006-09-25, 17:49
Bra kurvor!

Kwon kan bidra med bildmateriel på vad jag menar!

Kwon
2006-09-25, 18:03
Bra kurvor!

Kwon kan bidra med bildmateriel på vad jag menar!

Bra ben?
http://img268.imageshack.us/img268/9718/1thighssn6.jpg

Baan
2006-09-25, 18:05
Bra ben?
pild

Jo. Behöver dock en bild från sidan också. *slap*

chidde
2006-09-25, 18:12
jag uppskattar...


... när folk stannar på sina trottoarkanter och väntar tills jag har passerat så jag slipper tuta, svära och markera genom att inte bromsa in. eftersom jag respekterar zebralagen ska dem banimej respektera mig där det inte är markerat övergångsställe

... när de yngre reser sig från sin plats på bussen när de ser en gammal eller funktionshindrad. det är på nåt sätt finare än när en vuxen gör det, iom att man tar för givet att vuxna människor gör så även om inte alla gör det

... när gäster lämnar dricks från hjärtat. dvs när de verkligen är nöjda med det dem har fått i form av mat&dryck och service. vissa ser det som dricks som dricks, but... det finns ouppskattad dricks också i tell ya

... när gamla vänner hör av sig eller skickar sms

... när blondiner med stora bröst vill åka i min bil och inte nån avbetalningsblattebmw eller jagharjobbathelamittlivochärgubbeferrari

... när folk erbjuder mig att köra emellan när jag står och väntar på en maskin, stång, hantel whatever

Fatalist
2006-09-25, 18:41
Små söta rumpor med tillhörande söt personlighet på en 16+tjej. *popcorn*

Kwon
2006-09-25, 18:43
Små söta rumpor med tillhörande söt personlighet på en 16+tjej. *popcorn*

Personligheten kom i andra hand! :devil: :thumbup:

Nithian
2006-09-25, 18:44
Tjejer som har det lilla "speciella" finns inte många, men <3 dom.

Tricklev
2006-09-25, 18:44
Små söta rumpor med tillhörande söt personlighet på en 16+tjej. *popcorn*

+1

Edit: Jag är bara 19, då är man sådan. ;)

Lellan
2006-09-25, 19:08
Jag själv ser nog inga "märkliga" saker jag uppskattar.
Uppskattar det mesta hos människor som är positivt i mina ögon och då är det inte märkligt för mig - däremot kanske någon annan tycker att det jag uppskattar hos andra är märkligt :)

Positiv inställning, humor, ödmjukhet, hänsyn, respekt, förmåga att tänka steget längre och initiativförmåga är några av de områden jag kan hitta hur mycket som helst som jag uppskattar rejält och får mig att skina upp extra.

Det som har mest inverkan är nog hur människor bemöter andra och människor med positiv inställning/utstrålning som verkligen sprider glädje, skratt och leenden - de är helt klart favoriter.:thumbup:

Du är för söt, självklart får du svara trots att du inte har något svar, men kommer du verkligen inte på något? Självklart får man nämna vad man kommer på, men för en som älskar detaljer kan man ju nämna sådana - kom tex på att min sambo älskar när folk tuggar när han halvsover. Ta typ en söndagsmorgon.. då kan man få höra "kan inte du äta ett äpple här hos mig?" Det är MÄRKLIGT, det är ju knappast något han går igång på på det sättet.. men han tycker det är mysigt, inte illa att bli uppskattad bara för att man käkar äpple!

Kom på en annan sak; jag uppskattar min svärmor för en massa saker hon INTE gör. Hon lägger sig inte i hur vi gör med sonen, hon kommer inte hit och städar, hon kommenterar inte något negativt. Har varit ihop med killar där deras mamma till och med föreslagit att jag ska använda restylane (iofs jobbade hon med det).. ingen kick för självförtroendet, dessutom var jag 18 år så jag tycker nog att hon kunde behållit den åsikten för sig själv.. :)

Hoppas på fler saker ni uppskattar, både "förståeliga" och renta av konstiga? :)

Hades
2006-09-25, 19:34
Jag uppskattar när personer inte tycker det är viktigt att fylla varje tystnad med prat. Och jag är inte ens norrlänning :)

Jag uppskattar folk som är intresserade och ställer frågor och tänker till istället för att från början utgå från att en åsikt de fått av andra är rätt. Vi kan ta exemplet med kostvanor. Många (de flesta) tycker att mina kostvanor är konstiga, och det tycker jag är helt okej eftersom de inte hör till normen, men jag uppskattar när folk ställer frågor och är undrande istället för att utgå ifrån att jag är en knäppgök.

Capt
2006-09-25, 20:01
Ödmjukhet och respekt är något jag uppskattar otroligt högt.

mela
2006-09-25, 20:33
- När man står i ICAkön med enbart en glass i näven och personen framför har en fullastad vagn och låter en gå före.

- När folk hjälper till att flytta på båtar så att man kan lägga till mellan dem.

- När man ska betala något och har ojämna pengar och kassören frågar "Har du en krona?" och man inte har det men personen bakom slänger fram en enkrona. :love:

- När folk hjälper de äldre eller släpper före dem i köer eller låter dem sitta på bussen/tåget.

- När folk flyttar på sig från sina platser på tåget för att låta folk som känner varandra sitta tillsammans.

- När folk erbjuder sig att hjälpa till att bära tunga saker.

shadowfire
2006-09-25, 20:40
- När man står i ICAkön med enbart en glass i näven och personen framför har en fullastad vagn och låter en gå före.

- När folk hjälper till att flytta på båtar så att man kan lägga till mellan dem.

- När man ska betala något och har ojämna pengar och kassören frågar "Har du en krona?" och man inte har det men personen bakom slänger fram en enkrona. :love:

- När folk hjälper de äldre eller släpper före dem i köer eller låter dem sitta på bussen/tåget.

- När folk flyttar på sig från sina platser på tåget för att låta folk som känner varandra sitta tillsammans.

- När folk erbjuder sig att hjälpa till att bära tunga saker.
Inget av det där är dock "Märkligt" i mina ögon.
Snarare bara folk som fått en vettig uppfostran och lärt sig hänsyn, ödmjukhet och respekt! En bristvara i dagens samhälle, men dock inget "märkligt" med det i min värld iaf. Finns inget bättre än att vara en riktigt gentleman o leda en gammal tanta över vägen. :D

mela
2006-09-25, 20:47
Inget av det där är dock "Märkligt" i mina ögon.
Snarare bara folk som fått en vettig uppfostran och lärt sig hänsyn, ödmjukhet och respekt! En bristvara i dagens samhälle, men dock inget "märkligt" med det i min värld iaf. Finns inget bättre än att vara en riktigt gentleman o leda en gammal tanta över vägen. :D

Det sker inte ofta. Men jag älskar sånt.

MAXX
2006-09-25, 20:58
Jag uppskattar när personer inte tycker det är viktigt att fylla varje tystnad med prat.
+1 på den.

mathor
2006-09-25, 21:49
Jag tycker om när folk är fysiskt handikappade eller skadade på ett eller annat vis. Exempel är brutna armar eller skottskador. Det gäller dock inte permanenta handikapp.

Antosh
2006-09-25, 22:40
Inget av det där är dock "Märkligt" i mina ögon.
Snarare bara folk som fått en vettig uppfostran och lärt sig hänsyn, ödmjukhet och respekt! En bristvara i dagens samhälle, men dock inget "märkligt" med det i min värld iaf. Finns inget bättre än att vara en riktigt gentleman o leda en gammal tanta över vägen. :D

Håller med, hjälpte en äldre tant hem från affärn en gång när det blåste (stormade) så hon inte vågade gå utan att ha någon att hålla i, kändes gentlemannamässigt (är det ett ord?:P) värre

ontopic: uppskattar folk som är glada och bra på att smitta av sig med sin glädje till andra

Tricklev
2006-09-25, 22:43
- När man står i ICAkön med enbart en glass i näven och personen framför har en fullastad vagn och låter en gå före.


Det saknar jag, har antagligen inte hänt mig på 13 år nu, barndommen var underbar.

Osten80
2006-09-26, 05:20
Jag tycker om när folk är fysiskt handikappade eller skadade på ett eller annat vis. Exempel är brutna armar eller skottskador. Det gäller dock inte permanenta handikapp.


:laugh: :laugh: :laugh:

Cinna
2006-09-26, 06:25
Idag när alla är så upptagna med sig själva och sina egna liv uppskattas det när folk stannar upp några sekunder och verkligen lyssnar/engagerar sig.

Nina L
2006-09-26, 06:29
Jag tycker om när folk är fysiskt handikappade eller skadade på ett eller annat vis. Exempel är brutna armar eller skottskador. Det gäller dock inte permanenta handikapp.Jag tänkte på dig härom dagen när jag hade rivit mig som fasiken vid trädgårdsarbete. Det såg lite tufft ut, tyckte jag. :cool:

Angel
2006-09-26, 06:33
Jag uppskattar sjukt mycket när folk ger mig pengar och presenter.

Scratch89
2006-09-26, 06:38
Jag uppskattar sjukt mycket när folk ger mig pengar och presenter.
Åh fan?

Scratch89
2006-09-26, 06:39
Jag uppskattar när man träffat någon, en vän eller en flicka, som man kan sitta tyst med, och ha tråkigt tillsammans med utan att det känns obehagligt eller att det finns ett behov att prata och försöka säga något fyndigt.

Hades
2006-09-26, 06:41
Det är kul med folk som vinkar när man släppt förbi dem på vägen när man åker bil.

Tjuckot
2006-09-26, 06:51
När busschauförerna vinkar till varandra när de åker förbi på vägen, jag spanar jämnt efter det, ser så trevligt ut *popcorn*

Nina L
2006-09-26, 07:04
När busschauförerna vinkar till varandra när de åker förbi på vägen, jag spanar jämnt efter det, ser så trevligt ut *popcorn*
Jag också!

Groggen
2006-09-26, 07:23
När busschauförerna vinkar till varandra när de åker förbi på vägen, jag spanar jämnt efter det, ser så trevligt ut *popcorn*

Jag med, men mest gillar jag när de samtidigt släpper ratten och vänder sig om och vinkar till alla i bussen med jämna mellanrum. Känns så spännande på nåt sätt.

Honn
2006-09-26, 08:26
Jag gillar kaxiga personer som tar plats och man kan stångas med utan att behöva funderar på om de känner sig överkörda eller ej.

mini
2006-09-26, 08:31
Inte en specielt märklig sak, men jag gillar folk som är verbala och uppskattar språk och kan använda sig väl och intressant utav det.

mela
2006-09-26, 08:42
Det saknar jag, har antagligen inte hänt mig på 13 år nu, barndommen var underbar.

Hände mig igår när jag stod där med min ben&jerrys glass. Sneeel tant :bow:

Tricklev
2006-09-26, 09:27
Hände mig igår när jag stod där med min ben&jerrys glass. Sneeel tant :bow:

Jag föddes som fel kön.*cry*

Nina L
2006-09-26, 09:30
Jag föddes som fel kön.*cry*
Tack för den! :D :thumbup:

Tricklev
2006-09-26, 09:33
Tack för den! :D :thumbup:

:laugh:

Borde jag ha listat ut innan jag posta.:Virro

krilleh
2006-09-26, 10:48
människor som kan bjuda på sig själv(ja.. nykter!:D), utan att skämmas.

Mattedextrin
2006-09-26, 12:07
Tack för den! :D :thumbup:

Natasha Lättish, Militant jantelagsmotståndare :hbang:

Tjuckot
2006-09-26, 12:47
haha, oh fan.. busschauförer ftw!

Scratch89
2006-09-26, 17:10
Det är kul med folk som vinkar när man släppt förbi dem på vägen när man åker bil.
Det gör jag jämt! Det är klart man vinkar och tackar när man går över vägen, det ska jag uppfostra mina ungar till att göra när det blir dags för dem med!

Osten80
2006-09-26, 17:15
Inte en specielt märklig sak, men jag gillar folk som är verbala och uppskattar språk och kan använda sig väl och intressant utav det.

:D