handdator

Visa fullständig version : Angående Insulin i "Best of..."


MrBulk
2006-09-24, 19:53
King Grub sa:"En eller två insulintoppar per dag är helt okej, och speciellt den efter träningen är synnerligen anabol, och vid det tillfället utan risk för fettinlagring. Därför är det en fördel att blanda proteindrinken med mjölk. Den nästa bästa tidpunkten på dagen för att minimera fettinlagring vid insulinpåslag är på morgonen, då insulinnivåerna är naturligt låga efter nattens sömn."

Den sista meningen förstår jag tyvärr inte vad du menar, kan du formulera om den så vore det snällt, jag är lite korkad.

Sen en till fråga: Efter min träning som är på morgonen dricker jag en gainer (Vitargo, RHB, MCT), en timme efter äter jag havregrynsgröt och en kesella och två timmar senare äter jag en kessella igen, blir det för många insulintoppar med tanke på att jag kanske kan få en eller två insulintoppar till senare under dagen?

King Grub
2006-09-24, 19:57
Ignorera det mesta som står i den tråden; det är saker som är avfärdade sedan dess. Det bästa vore kanske att ta bort den helt. Det saknar betydelse. Ät en normal blandad kost och du kan strunta i allt II och GI heter.

MrBulk
2006-09-24, 20:17
Efter allt jag läst i dom aktuella trådarna så känndes det som det var mycket som inte stämde i Insulin-tråden men blev ändå osäker.

Jag har ätit så som jag skrev ovan ganska länge nu och jag har inte märkt något negativt med det utan bara possitiva saker.

Tack för svaret.