handdator

Visa fullständig version : Köp av löpband??


BigDaddy
2006-09-24, 19:19
Tjena, funderar på att köpa ett löpband, tror ni man kan få en helt ok för 15 000kr? Nåt man skall tänka på innan man gör ett köp?

edvin
2006-09-24, 20:19
Hmm kan det verkligen vara nödvändigt att skaffa ett löpband hemma. Vad det verkar så bor du i Sthlm och du har ju ganska många månader man kan springa ute. Jag hade nog hellre satsat på det, och köpt en motionscykel istället. En sådan får du en skaplig för en 3-4 papp. Dom tar mindre plats och låter inte lika mycket....

machine gun
2006-09-24, 22:32
Dessutom har ju vartenda gym löpband. Borde bli billigare att skaffa ett gymkort och sen springa ute, man kan ju springa ute året runt.

Noodles
2006-09-25, 08:00
Mitt intryck är att billiga löpband inte känns speciellt robusta att springa på. Ska du ha ett ordentligt blir det nog svindyrt.

Arne Persson
2006-09-25, 08:04
Tjena, funderar på att köpa ett löpband, tror ni man kan få en helt ok för 15 000kr? Nåt man skall tänka på innan man gör ett köp?


Där omkring ligger nog den absoluta nedre gränsen för ett löpband som ör något att ha. Jag kan nog ordna fram något vettigt i den kategorin.

mini
2006-09-25, 08:15
Jag tror några har missuppfattat frågan, vilken inte var "ska jag köpa löpband eller springa ute/på gym?"

On T: Det kan bero lite på hur tung du är, hur mycket du tänkt använda det osv. Begagnat kan vara ett alternativ om du har tid att vänta på att det dyker upp något bra. Annars kan du ju gå till en butik som säljer löpband och höra med dem?

Noodles
2006-09-25, 12:29
Jag tror några har missuppfattat frågan, vilken inte var "ska jag köpa löpband eller springa ute/på gym?"

För det brukar ju aldrig hända på Kolo att folk inte ger ett direkt svar på frågan.

Jag vidhåller fortfarande att min erfarenhet av löpband är att ytterst få känns robusta nog för att ge en bra löpning. Vanliga sportaffärer brukar regelbundet ha erbjudanden på löpband och de kan kosta under 15000 kr. Som svar på originalfrågan: Du kan säkert hitta ett som är "ok" för under 15000 men frågan är om det är värt det.

BigDaddy
2006-09-25, 12:54
Nu får jag intrycket att för 15000 kr så får man ingen bra alls, stämmer det? Jag ska jogga samt prommisar, behöver inga onödiga extra funktioner, men däremot vill jag ha en stabil. Men jag har kollat på hemsidor och det verkar som att det finns bra för den prisklassen.

Visst kan jag sträcka mig till 16 papp men om det verkligen är så att det är bortkastade pengar så kanske jag borde fundera. Om det finns någon här som är positivt inställda att äga ett löpband, vart rekommenderar ni att man skall köpa en sådan då?

Förresten, om ni skulle köpa, hur mycket skulle ni lägga ut?

Dav0d
2006-09-25, 14:06
Som Arne säger kan du få ett helt ok löpband för det priset. Måste bara hitta rätt och veta vad du ska leta efter.
Alla andra svaren kommer från kolomedlemmar som tycker det är onödigt att lägga ut mycket pengar på löpband. Eftersom det går att springa ute eller så har man ett gym runt hörnet med all utrustning.

Ulrika
2006-09-25, 14:32
Har precis köpt ett från NEJ, MAN FÅR INTE LÄNKA! för 12600,00 och är helt frälst!
Är jätte nöjd, snabb leverans, jätte bra kvalite, 3 hästars motor, topp fart=20Km/h, stor löpyta, jätte bra dämpning, går att luta, olika program, snabbval av hastigheter och lutning .....har sprungit ca 14 1-timmars pass och kan inte tänka mig ett bättre löpband.
Springer direkt på mornarna och hade så smått börjat få ont i foten av att sringa så mycket som 10-12km/dag på asfalt, det onda i foten blev bättre direkt!
Bremsey 4445 heter mitt men det finns massor att välja på, lycka till!

Arne Persson
2006-09-25, 14:53
Nu får jag intrycket att för 15000 kr så får man ingen bra alls, stämmer det? Jag ska jogga samt prommisar, behöver inga onödiga extra funktioner, men däremot vill jag ha en stabil. Men jag har kollat på hemsidor och det verkar som att det finns bra för den prisklassen.

Visst kan jag sträcka mig till 16 papp men om det verkligen är så att det är bortkastade pengar så kanske jag borde fundera. Om det finns någon här som är positivt inställda att äga ett löpband, vart rekommenderar ni att man skall köpa en sådan då?

Förresten, om ni skulle köpa, hur mycket skulle ni lägga ut?


Hur mycket väger du? Det är av vital betydelse.

BigDaddy
2006-09-25, 15:04
Jag väger runt 72 kg. Ska gå upp ett par kilo till. Men vi är flera i lägenheten, men ingen väger mer än 85 kg.