handdator

Visa fullständig version : Tips på födelsedagspresent!


Slartibartfast
2006-09-24, 13:18
Syrran fyllde 29 för nån dag sen, och jag tänkte skicka iväg en liten present till Tyskland där hon bor. Grejen är att jag är sååå jävla dålig på att hitta på bra presenter. Så nu behöver jag tips. Tre kriterier:

1. Det ska vara lätt och litet så det är lätt att skicka.
2. Det ska kosta högst 200 kr (vi har kommit överens att det ska vara billiga grejer vi köper åt varann.)
3. Inget Body Shop grejs. Det fick hon i fjol.

Övrig kuriosa: Hon gillar att pyssla med handarbete (göra arrangemang och sånt), teckna, greja i trädgården. Och så har hon en son på ett år, så hon är väldigt "mamma" just nu.

Alla förslag emottages med tacksamhet.

Juliette
2006-09-24, 16:56
Syrran fyllde 29 för nån dag sen, och jag tänkte skicka iväg en liten present till Tyskland där hon bor. Grejen är att jag är sååå jävla dålig på att hitta på bra presenter. Så nu behöver jag tips. Tre kriterier:

1. Det ska vara lätt och litet så det är lätt att skicka.
2. Det ska kosta högst 200 kr (vi har kommit överens att det ska vara billiga grejer vi köper åt varann.)
3. Inget Body Shop grejs. Det fick hon i fjol.

Övrig kuriosa: Hon gillar att pyssla med handarbete (göra arrangemang och sånt), teckna, greja i trädgården. Och så har hon en son på ett år, så hon är väldigt "mamma" just nu.

Alla förslag emottages med tacksamhet.
Vad skulle hon tycka om att få några svenska handarbets-, mamma/barn-, eller trädgårdsmagazin? Det finns ju ganska många bra svenska nischade lite lyxigare tidningar att köpa.
När jag bodde utomlands så var det bästa jag visste att få svenska tidningar skickade till mig, låter kanske som en "tråkig" present, men jag vet att jag skulle bli jätteglad för detta om jag bodde utomlands.
Går ju lätt att skicka oxå.

Jensa82
2006-09-24, 17:04
Köp en dildo;)

Angel
2006-09-24, 17:05
http://www.madebyme.e-butik.se/show_product.asp?artnr=Arm7&ref=%

Wain
2006-09-24, 17:07
teckna

Finns kanske några roliga pennor/papper eller nåt annat sånt där "konstkrafs":D att köpa?

Angel
2006-09-24, 17:08
http://www.miaji.se/

www.cdon.se

mini
2006-09-24, 17:16
Är man pysslig är scrapbooking tydligen väldigt populärt nu. (Är kanske lite för tungt att skicka?)

Edit: Kanske kan du hitta något i en webshop som kan skicka direkt till henne?

Mago
2006-09-24, 18:17
Det kan inte vi säga. Du måste komma på det själv, annars blir det opersonligt. Alla är lika mycket värda. Storleken spelar ingen roll. Skönhet kommer innifrån osv.

Slartibartfast
2006-09-24, 19:48
Tack för (nästan) alla förslag! :thumbup:

Vad skulle hon tycka om att få några svenska handarbets-, mamma/barn-, eller trädgårdsmagazin? Det finns ju ganska många bra svenska nischade lite lyxigare tidningar att köpa.
När jag bodde utomlands så var det bästa jag visste att få svenska tidningar skickade till mig, låter kanske som en "tråkig" present, men jag vet att jag skulle bli jätteglad för detta om jag bodde utomlands.
Går ju lätt att skicka oxå.

Detdär är en speciellt bra idé! :thumbup: