handdator

Visa fullständig version : Kritik träningsschema


capture
2006-09-23, 22:45
Hej tänkte om någon kubde kolla på mitt schema. Tränar 4 dagar i veckan. Har som mål att försöka klara 4-6reps i varje övning och 3 set.
Det jag vill ha mest förslag på är magövningar men såklart om det är något annat ni tycker jag kan förbättra så tveka inte att skriva det.

träningspass 1: Bröst & biceps
Bänkpress
lutande hantelpress

Skivstångscurl
z-stångscurl
--------------------------------------------
Träningpass 2: Axlar & Traps & Mage
Hantelpress
hantellyft åt sidan
hantellyft framifrån

Upprätt rodd

Crunches
sneda crunches
--------------------------------------------
Träningspass 3: Rygg & Triceps
Marklyft
kabelrodd
skivstångsrodd

Tricepspress(liggande med rak stång)
Tricepspress(sittande med z-stång)
--------------------------------------------
Träningspass 4: Ben & Vad & Underarmar
Knäböj
Stela marklyft

Vadpress

Handlescurl
omvänd handlescurl
------------------------------------------

Tack för mig

sweet_sunny_south
2006-09-23, 23:02
Hej tänkte om någon kubde kolla på mitt schema. Tränar 4 dagar i veckan. Har som mål att försöka klara 4-6reps i varje övning och 3 set.
Det jag vill ha mest förslag på är magövningar men såklart om det är något annat ni tycker jag kan förbättra så tveka inte att skriva det.

träningspass 1: Bröst & biceps
Bänkpress
lutande hantelpress

Skivstångscurl
z-stångscurl
--------------------------------------------
Träningpass 2: Axlar & Traps & Mage
Hantelpress
hantellyft åt sidan
hantellyft framifrån

Upprätt rodd

Crunches
sneda crunches
--------------------------------------------
Träningspass 3: Rygg & Triceps
Marklyft
kabelrodd
skivstångsrodd

Tricepspress(liggande med rak stång)
Tricepspress(sittande med z-stång)
--------------------------------------------
Träningspass 4: Ben & Vad & Underarmar
Knäböj
Stela marklyft

Vadpress

Handlescurl
omvänd handlescurl
------------------------------------------

Tack för mig

rent spontant så tycker jag att du borde träna triceps o bröst på samma dag o rygg o biceps på samma dag. anledningen e såklart att musklerna då får längre vila innan nästa pass.
men innan man kan säga nåt specifikt om programmet så måste ja veta vilka dagar du har som vilodagar.

capture
2006-09-24, 05:48
rent spontant så tycker jag att du borde träna triceps o bröst på samma dag o rygg o biceps på samma dag. anledningen e såklart att musklerna då får längre vila innan nästa pass.
men innan man kan säga nåt specifikt om programmet så måste ja veta vilka dagar du har som vilodagar.

Nu kommer det bli tis, tors, fre, lör/sön troligtvis när jag är hemma från lumpen.
På måndag onsdag och en dag i helgen har jag innebandy.

mini
2006-09-24, 08:33
Bröst+biceps funkar jättebra. Jag föredrar att inte köra bröst+triceps samt rygg+biceps. Hellre kunna piska musklerna ordentligt än att det blir halvdant då man redan är trött.

Angående ditt schema skulle jag hellre lägga triceps med axlar+mage och trapsen på ryggdagen. Du kör fler set för axlar än för ben? Jag tycker att du snålat med benträning, även rygg om du bara kör tre set på varje övning. Jag skulle ändra lite på ordningen också. 1 4 2 3 kanske.

Arf Pingvin
2006-09-24, 09:05
Perfekt att du delat triceps/bröst och rygg/biceps då kommer de få mer träning varje vecka.

Hängande benlyft för mage är skön.

Inga chins eller dips?

sweet_sunny_south
2006-09-24, 11:10
Nu kommer det bli tis, tors, fre, lör/sön troligtvis när jag är hemma från lumpen.
På måndag onsdag och en dag i helgen har jag innebandy.

själv skulle jag inte träna bröst på tis, axlar på tors o tripecs på fre eftersom man då alla de dagarna tränar triceps. jag skulle dela upp så man tränar triceps tesammans med axlar eller bröst.

TrIff
2006-09-24, 13:16
Hej tänkte om någon kubde kolla på mitt schema. Tränar 4 dagar i veckan. Har som mål att försöka klara 4-6reps i varje övning och 3 set.
Det jag vill ha mest förslag på är magövningar men såklart om det är något annat ni tycker jag kan förbättra så tveka inte att skriva det.

träningspass 1: Bröst & biceps
Bänkpress
lutande hantelpress

Skivstångscurl
z-stångscurl

Kanske byta ut EZ-Curlen mot någon sorts hantelcurl? Tycker det verkar onödigt köra EZ efter att ha kört vanlig skivstångscurl.

--------------------------------------------

Träningspass 3: Rygg & Triceps
Marklyft
kabelrodd
skivstångsrodd

Nån mer specifik övning för latsen.. typ chins eller latsdrag.

capture
2006-09-24, 23:39
Angående benträningen så har det stått stilla med den ett bra tag pga en inflammerad ljumske som jag har fått order från sjukgymnasten att inte belasta dvs inga tunga benövningar.

Gymmet jag är på hemma har väldigt begränsat med maskiner där jag kan köra benspark och bencurl. Det är därför jag inte kör mer övningar på benen. När jag prövade utfall sist fick jag grymt ont i knäna så den känner jag inte för att göra. Så om ni har förslag på några mer övningar där så skulle det uppskattas.

Latsdrag eller chins kommer läggas till på ryggen. Sedan kan jag testa att byta plats med triceps och traps om det känns skönare.

Ska jag byta ut curlen med ez-stången mot vanlig hantelcurl isf?

Byta plats på träningspassen har jag tänkt göra ett tag nu. Blir isf 1,4,2,3

Deceiver85
2006-09-24, 23:55
Jag föreslår att du slänger in en övning för baksida axlar på någon av dagarna, förslagsvis på axel eller rygg-dagen.