handdator

Visa fullständig version : Pencilin


Pecca
2002-04-11, 17:50
Jag är nyss hemkommen fårn en operation. Jag fick pencilin som jag ska käka i 10 dagar. Dock sa tandläkaren att jag inte skulle träna dom första 3 dagarna. Detta låter skumt tycker jag eftersom vad jag har lärt mig så ska man inte träna medans man käkar pencilin.
Vem har rätt han eller jag???

King Grub
2002-04-11, 18:12
Det är inte penicillinet i sig som gör att det farligt att träna. Vanligtvis får man penicillin för att man har en infektion i kroppen, och det är den som är farlig, inte penicillinet. Om det är en någonting lokalt, som t ex en tandköttsinflammation, brukar det gå bra att träna ändå.

Arne Persson
2002-04-11, 19:21
Inom idrottsvärlden så brukar man börja träna redan när man har blivit feberfri under en penicilinkur. Dock rekommenderas en mjukstart.

Pecca
2002-04-11, 20:35
Vad räknas som mjukstart? Kan jag ta mina morgon promenader? Styrketräningen kan man väl knappast ta det speciellt lungt på?

Det bör väl även framgå att jag har problem med att äta vanlig mat(måste mixas)

Arne Persson
2002-04-11, 23:01
Kan väl bara säga att det är inget jag själv följer. Så fort jag är feberfri så är man igång igen. Jag skrev mest så för att tillfredställa alla med "svankskräck".

Sverker
2002-04-12, 06:21
Det låter tryckt att veta att det finns fler än jag som smet till gymmet redan den fjärde dagen när febern var försvunnen. Stark i själen med enorm gnista men bittert svag i kroppen.

Trollet
2002-04-13, 03:09
Kan man ej få inflammation i hjärtmuskulaturen utav att träna innan febern helt har försvunnit?

Pumping
2002-04-13, 12:48
Har själv en tendens att börja träna för tidigt och få dras med sjukan lite länger i stället... men som sagts tidigare det är inte pencilinet utan inflamationen som gör det olämpligt att träna...
sen kan ju kroppen vara lite extra ansträngd under tiden du äter pencilin...