handdator

Visa fullständig version : Ni som provat Windows Vista Beta.


Ozma
2006-09-23, 21:41
Hur funkar de ? är det stabilt eller hänger sig o krånglar eller andra buggar man märker av ? Är det segt ?

shadowfire
2006-09-23, 21:46
Hur funkar de ? är det stabilt eller hänger sig o krånglar eller andra buggar man märker av ? Är det segt ?
Ett helvete o få drivrutiner till äldre produkter. Webcam, brännare, tvkort osv. Annars har jag inte haft några problem, men det har inte kännts revolutionerande heller, så jag kör vidare med vanliga XP tweakat till tusen ist.

bedlam
2006-09-24, 12:14
Tyckte inte det var så mkt att hurra för.. kändes lite som "same shit different theme", plus lite annat dravel.. :)
Jag provade byta till nvidias drivisar och då buggade vista ur totalt. dessutom så är min dator lite för slö för vista (AMD XP2500+, 1gb ram, GF6800)

Versus
2006-09-24, 13:48
Provade det en dag, sedan bytte jag, funka i 6 timmar sen rasa det ihop med bluescreens osv.

LarsK
2006-09-24, 22:49
Är det RC ni testat eller tidiga beta versioner?
Det finns ett antal som installerat RC som behåller det. Vista går snart ut till tryckning, så fler ändringar kommer nog inte förräns patcharna börjar komma ut.

Buckethead
2006-09-24, 23:18
Jag har installerat RC1 på en egen partition på datorn. Har inte suttit så länge i Vista men min dator fick 3.2 poäng av 10 i Vistas egna benchmark-test. Har en P4 2.2 Ghz, 1 Gb Ram och ett Geforce FX 5600. Skulle nog funka att sitta och jobba i vista så länge jag inte gör något som kräver lite mer kraft då det hackade när jag spelade lite MS-röj. Upptäckte för övrigt att det är ett nytt slut i Patians också.

Har testat det alldeles för lite för att jag ska kunna säga något vettigt om vista. Det funkar att köra miranda och Audigys beta-release på drivrutinen till vista. Har inte råkat på någon blåskärm än men en kompis som testat samma version har råkat ut för flera då han bl.a. försökt köra foobar och få igång sitt ljudkort.

Nalfaren
2006-09-24, 23:24
Jag har också RC1 på en partition, dock är jag helnöjd med RC1.
Fick 5.2 om jag minns rätt på Vista kollen.

Jag gillar Vista väldigt mycket, har följt skapandet av den nya
med stort intresse, kollat på 50+ intervjuer med olika microsoft
anställda på Channel 9 /msdn.

Men har inte hunnit gå igenom allt ännu, får ansluta i Vista igen.

grabben i skogen
2006-09-25, 01:00
testade en beta. men det funkade inte ihop med spel speciellt bra. gissar att grafikdrivisarna behöver lite mer fix.
annars flöt det på finfint inget lagg eller liknande.

har en conroe E6600, 2gig ram, och ett sunkigt X1800GTO 256.

Yip_man
2006-09-25, 08:42
Rc-1 Funkar utmärkt för mig förrutom windows search som löper amok ibland. Angående poängen så är det ju så att alla delar i datorn poäng sätts och man ser den del som fått minst poäng, T.ex alla mina delar ligger på poäng runt 5 men mitt grafikkort får bara 3,8 altså blir min poäng 3,8. Generellt är allt över 4 bra