handdator

Visa fullständig version : konditionsträningens inverkan på byggningen.


roddaren
2006-09-23, 20:13
jahopp lite frågor här då.:cool:

vilken procent av maxpulsen ska det vara för att man ska kalla det högintensiv konditionsträning?

är högintensiv konditionsträning helt banlyst ifall man ska bygga muskler lr går 1 pass i veckan bra?

många säjer att invervallträning är bra för muskelbygge men är inte detta högintensiv konditionsträning?

hur mkt sämre kondis/större muskler kmr jag att få om jag delar upp träningen och bara kör högintensiv kondisträning varannan månad?

är långa konditionspass dåliga för muskelbyggningen?


kom gärna med bra lösningar angående kombinerad träning!

tack på förhand.

MilkmaN
2006-09-23, 20:17
Att spela handboll 4-6 ggr/vecka är iaf INTE bra för byggandet av muskler.

Så mycket har jag lärt mig.

Slartibartfast
2006-09-23, 21:01
Skit i allt vad cardio heter om du vill vara på säkra sidan. Jag joggar 15 minuter tre dagar i veckan bara för att jag ska slippa ut och röra på mig.

aliquis
2006-09-23, 23:14
Skit i allt vad cardio heter om du vill vara på säkra sidan. Jag joggar 15 minuter tre dagar i veckan bara för att jag ska slippa ut och röra på mig.Det är ju skitmycket, jämfört med en del av oss :em:

nemd
2006-09-23, 23:28
En sak som jag upplevt iaf är att när jag kör min konditionsträninge ordentligt orkar jag köra hårdare när jag tränar och på så sett tjänar jag in det som skall kunna vara dåligt med det. Det är min sanning. ;D

major Pectoralis
2006-09-24, 11:26
jahopp lite frågor här då.:cool:

vilken procent av maxpulsen ska det vara för att man ska kalla det högintensiv konditionsträning?

är högintensiv konditionsträning helt banlyst ifall man ska bygga muskler lr går 1 pass i veckan bra?

många säjer att invervallträning är bra för muskelbygge men är inte detta högintensiv konditionsträning?

hur mkt sämre kondis/större muskler kmr jag att få om jag delar upp träningen och bara kör högintensiv kondisträning varannan månad?

är långa konditionspass dåliga för muskelbyggningen?


kom gärna med bra lösningar angående kombinerad träning!

tack på förhand.

Att träna s.k. AI:or går bra, dvs. en puls på 60-70% om man vill bygga muskelvolym samtidigt.
Hur hårt man kan konditionsträna beror även på träningsbakgrund. Enklet sagt: desto mer anvancerad man är desto mer måste man optimera träningen för att vidareutvecklas. I början fungerar allt - nästan.
Intervallträning är högintensivt, dock: mycket korta intervaller blir i princip styrketräning.
Man skall även tänka på att höginteniv anearob konditionsträning tar slut på muskelenergi och därav kräver lång återhämtning, varpå träningspusslet blir avancerat.
Långa konditionspass är inte bra för muskelbyggningen.

Vad är målet med din träning?