handdator

Visa fullständig version : revbenskada


The_eagle
2006-09-23, 19:34
Hej!
Efter att slagits med två personer har har jag blivit misshandlad, b la med knäningar och sparkar mot revbenen, som smärtar ganska bra nu.
Min fråga är nu hur man gör med en revbenskada när man tränar, kan den förvärras av tung bröstträning som t ex bänkpress?

grabben i skogen
2006-09-24, 16:01
Hej!
Efter att slagits med två personer har har jag blivit misshandlad, b la med knäningar och sparkar mot revbenen, som smärtar ganska bra nu.
Min fråga är nu hur man gör med en revbenskada när man tränar, kan den förvärras av tung bröstträning som t ex bänkpress?

Om det gör ont när du tränar så gör det inte. beror ju lite på vart det sitter. Men min egen erfarenhet säger mig att man egentligen inte kan träna alls eftersom när man försöker skapa buktryck får ganska ont. Själv löptränade jag när mina revben var paj, det var i stort sett den enda träning som funkade. Trist nog tar revbensskador väldigt lång tid att läka. mina muskelbristningar i de interkostala musklera tog 5-6v som minst.

The_eagle
2006-09-25, 20:28
Har efter läkarundersökning fått det konstaterat att jag brutit minst ett revben, blev ordinerad 6 veckors vila från styrketräning. Ska börja löpträna så fort värsta smärtan gått över.

grabben i skogen
2006-09-25, 22:14
Har efter läkarundersökning fått det konstaterat att jag brutit minst ett revben, blev ordinerad 6 veckors vila från styrketräning. Ska börja löpträna så fort värsta smärtan gått över.

inte för att strö salt i såren, men 6v låter väldigt lite om du verkligen brutit revbenen.
uppdatera gärna tråden allt eftersom tiden går

The_eagle
2006-12-23, 17:12
6 veckor räckte inte, skulle snarare säga 10-12 veckor, men det gör fortfarande ont i tunga lyft.

Handcuff
2006-12-23, 23:08
Så går det när man fightas *screwy*