handdator

Visa fullständig version : Trött på att vara mes!


Röda_Lacket
2006-09-23, 17:39
Jag är jävligt trött på att vara för messnäll vad ska jag göra? tänkte börja med mma eller boxning och skaffa mig en tattuering eller något galet. Känns nästan som man ursäktar att man finns till alla och är trött på detta. Någon som har lite schysta tips ?

Trance
2006-09-23, 17:40
Lite syntetiskt testosteron kanske skulle smaka?

Kwon
2006-09-23, 17:40
Huh?

Jag förstår inte korrelationen mellan messnäll och MMA/Boxning/tatuering?

Fortsätt vara snäll om det är det du vill gubben!

Det e pra krejjer å va snäll! :thumbup:

OBS! Du kan vara messnäll och ha tatueringar åsse! Går att kombinera.

Diana
2006-09-23, 17:41
Jag är jävligt trött på att vara för messnäll vad ska jag göra? tänkte börja med mma eller boxning och skaffa mig en tattuering eller något galet. Känns nästan som man ursäktar att man finns till alla och är trött på detta. Någon som har lite schysta tips ?
Snela meniskor er fina :)

Kwon
2006-09-23, 17:42
Bara för att du börjar träna MMA/boxning/skaffa tatueringar betyder det inte att livet blir enklare och att du automatiskt blir en styggis/suris.

Var snäll Lacket! Det e bra skit!

Träna och var snäll!

Gör det du tycker om och tänk som Lasses Bussis!


VEM BRYR SIG KOMPIS!

krilleh
2006-09-23, 17:43
tja du kan börja svära i varje mening när du pratar. det är tufft. Sen kan du alltid skaffa en bling-bling. det är också självklart(dah) tufft.

Fettecke
2006-09-23, 17:43
Att börja med MMA vet jag inte riktigt:
"undra om jag bör slå honom på munnen, nej, han kanske blir lite arg då... det är nog bättre om han sparkar mig i magen först" :D

Men alltså, det handlar alltid om attityd och självkänsla... bättre att börja jobba med dina personliga egenskaper istället.

Nithian
2006-09-23, 17:43
Samma här! Vill ju vara Arnold i T2 :(

Trance
2006-09-23, 17:44
Oh, mer förslag.

Börja röka.
Ändra klädstil.

mathor
2006-09-23, 17:44
Du kommer att se ut som någon som försöker vara något han inte är, eller som en Fossmo-/Qvick-psykopat. De är farliga på ett osexigt sätt.

Röda_Lacket
2006-09-23, 17:45
Kanske vorde bra att få lite stryk på någon mma eller boxningsklubb då jag aldrig ens varit i ett slagsmål innan inte för att jag vill hamna i riktiga slagsmål. Men det känns inte som jag lever utan snarare som jag är en rädd liten hare med små byggbett till muskler hehe

Kwon
2006-09-23, 17:45
Hur gammal är du Lacket?

Varit i slagsmål är inget jag kan rekommendera, min näsa hade varit mkt snyggare annars.

Du får konfrontera dina rädslor!

En man som vågar stå upp trots att han är rädd, han är allt bra modig!

krilleh
2006-09-23, 17:45
Du kommer att se ut som någon som försöker vara något han inte är, eller som en Fossmo-/Qvick-psykopat. De är farliga på ett osexigt sätt.

så de som exempelvis klär sig som hiphopare föddes så? Klart man kan ändra stil.

Röda_Lacket
2006-09-23, 17:46
Hur gammal är du Lacket?

Jag är 24 årig datanörd men det står inte så i min press

Baha
2006-09-23, 17:46
Våld löser inga problem, lär dig att tracka och bryta ned folk psykiskt istället, i dagens sverige verkar det ju vara helt ok och ger mer badguy status än en töntig tatuering.

mathor
2006-09-23, 17:48
så de som exempelvis klär sig som hiphopare föddes så? Klart man kan ändra stil.

Stilen sitter inte främst i yttre attribut.

Kwon
2006-09-23, 17:48
Jag är 24 årig datanörd men det står inte så i min press

Ok, jag tror att du backar för ofta, du får försöka ta för dig lite oftare.

Vad är det värsta som kan hända?

Testa att bre ut dig och visa att du är här lite då och då, känns sedan efter hur det känns.

Du måste få tillbaka ditt självförtroende.

krilleh
2006-09-23, 17:48
Våld löser inga problem, lär dig att tracka och bryta ned folk psykiskt istället, i dagens sverige verkar det ju vara helt ok och ger mer badguy status än en töntig tatuering.

o hur trackar man ner någon pysikskt? på det effektivaste sättet? är själv lite intresserad :D

Trance
2006-09-23, 17:49
Den första regeln är väl. Hiphop är inte häftigt. Kampsport är inte häftigt. Innan ni som älskar det blir galna så kan jag säga att det kan säkert vara roligt som fan och skoj etc. Men folk som börjar med en kampsport för att vara häftiga....nja inte direkt någon höjdare. Motsatt effekt direkt.

Boosta ditt självförtroende med testo och börja röka. Tränar på gym gör du redan. Sedan går du ut och raggar lite.

krilleh
2006-09-23, 17:49
Stilen sitter inte främst i yttre attribut.

men det ändrar fort. inte faktumet att man kan ändra stil. både utseende och inre.

Röda_Lacket
2006-09-23, 17:49
Ok, jag tror att du backar för ofta, du får försöka ta för dig lite oftare.

Vad är det värsta som kan hända?

Testa att bre ut dig och visa att du är här lite då och då, känns sedan efter hur det känns.

Började styrketräna för att bli lite mindre nördig/snällmes .... Men skulle nog behöva något annat.

Trance
2006-09-23, 17:49
o hur trackar man ner någon pysikskt? på det effektivaste sättet? är själv lite intresserad :D

Lär dig stava först.










... ;)

Baha
2006-09-23, 17:49
o hur trackar man ner någon pysikskt? på det effektivaste sättet? är själv lite intresserad :D

jag e själv för mesig för sånt, men vissa verkar rikigt duktiga på det, önskar jag själv vore det.

L-Sami
2006-09-23, 17:49
Var dig själv! Det är det bästa...annars en tuff utbildning i militären kan ge lite hårdhet i huvet.

krilleh
2006-09-23, 17:50
Den första regeln är väl. Hiphop är inte häftigt. Kampsport är inte häftigt.

tycker DU ja. själv tkr jag inte heller det men skrev det som ett exempel.

SWETiger
2006-09-23, 17:50
Jag är jävligt trött på att vara för messnäll vad ska jag göra? tänkte börja med mma eller boxning och skaffa mig en tattuering eller något galet. Känns nästan som man ursäktar att man finns till alla och är trött på detta. Någon som har lite schysta tips ?
Att vara snäll är 100% bra och inget du behöver göra något åt! Antar att du egentligen bara vill ta för dig mer och bli av med mes-delen i messnäll, dit kommer du inte automatiskt genom att börja med att slå på folk men visst tror jag det kan hjälpa genom att du vänjer dig vid tanken att du kan pusha lite hårdare än du tror innan någon tar skada. Den psykiska omställning som krävs för att för första gången köra en tuff sparring kan mycket väl ligga i samma riktning som den för att ta för sig lite mer i andra av livets aspekter.

krilleh
2006-09-23, 17:50
Lär dig stava först.


... ;)

Varför då?

Kwon
2006-09-23, 17:50
Började styrketräna för att bli lite mindre nördig/snällmes .... Men skulle nog behöva något annat.

Allvarligt talat så behöver du ingenting annat.

Det enda du behöver är att våga göra lite nya saker och testa nya situationer.

Lär dig säga Nej också.

Röda_Lacket
2006-09-23, 17:51
Var dig själv! Det är det bästa...annars en tuff utbildning i militären kan ge lite hårdhet i huvet.


haha vågade inte ens göra lumpen det säger väl allt :-(

Trance
2006-09-23, 17:51
Varför då?

Det var ett skämt.

Kwon
2006-09-23, 17:52
haha vågade inte ens göra lumpen det säger väl allt :-(

Ok Lackis, vi gör såhär.

Imorgon vaknar du upp med denna inställning.

Du gör precis som du vill och "you don't let anyone push you around".

It's your way or the highway.

Skriv en recension sedan hur det gick.

krilleh
2006-09-23, 17:54
Det var ett skämt.

Det ligger någon sanning i varje skämt.

vet du väl :D

Röda_Lacket
2006-09-23, 17:55
Ok Lackis, vi gör såhär.

Imorgon vaknar du upp med denna inställning.

Du gör precis som du vill och "you don't let anyone push you around".

It's your way or the highway.

Skriv en recension sedan hur det gick.


Ska testa det men är endå sugen på att börja göra lite mer manliga saker som så många härinne verkar göra. Tex kampsport

Baha
2006-09-23, 17:57
riktigt hårda män jobbar i gruva, kanske kan det vara ngt?


vill du börja kampsport är det väl bara att göra det, e nog en dum ide göra det för att bli hårdare dock.

MilkmaN
2006-09-23, 17:58
Ska testa det men är endå sugen på att börja göra lite mer manliga saker som så många härinne verkar göra. Tex kampsport

Leta upp material kring självförtroeende och att stärka sin självbild osv, det finns i MÄNGDER ute på nätet.

Kwon
2006-09-23, 17:58
Lacket, testa detta några dagar i veckan.

Bete dig som att du äger vägen/gymet/baren/kvarteret etc

Börjar någon tjafsa med dig säger du bara (precis som Lasses Bussis) VEM BRYR SIG KOMPIS?

Skulle någon få för sig att slå ett slag mot dig så skalla personens näve med den övre delen av huvudet, det är enormt hårt där och personen kommer skada handen på ditt huvud. (Det är trots allt självförsvar)

Sedan, dagen efter beter du dig normalt igen och jämför de olika dagarna, hur det känns och vad som kan förbättras och först och främst om du kan hitta något mellanting alt balans mellan de olika sätten/personligheterna.

Diana
2006-09-23, 17:58
Kwon känns alltid som en sån trygg och klok farbror i sånna här trådar :D :thumbup:




If all else fails... (http://www.dogexclusives.com/images/SpikeCollarBlack.jpg)

L-Sami
2006-09-23, 17:59
haha vågade inte ens göra lumpen det säger väl allt :-(

Okej, det var inte bra det. En tuff utbildning hade gjort dig stenhård och då hade du inte behövt oroa dig över att vara messnäll.

Du är en snäll själ då och fortsätt vara det. Det är inget fel med det, men du ska inte ta nåt skit från någon, våga säga nej och stå för vad du säger. Var bestämd. + var aldrig snäll mot människor som inte är snälla mot dig :)

Baha
2006-09-23, 18:00
Kwon känns alltid som en sån trygg och klok farbror i sånna här trådar :D :thumbup:




If all else fails... (http://www.dogexclusives.com/images/SpikeCollarBlack.jpg)


precis, lugn och stabil

"Skulle någon få för sig att slå ett slag mot dig så skalla personens näve med den övre delen, det är enormt hårt där och personen kommer skada handen på ditt huvud":)

Röda_Lacket
2006-09-23, 18:02
Mitt självförtroende är ganska okej det är inte det men det känns mer som man missar massa roliga saker när man är för messnäll. Svårt att förklara men känns nästan som man är någon form av en killtjej.

Kwon
2006-09-23, 18:05
Lacket, det finns ett gammalt utryck som heter "äta bittert".

Om du kämpar och ger järnet får du resultat.

Var inte rädd för allt, kämpa och ta risker i livet.

Ge inte upp, försök och försök igen.

En gång när jag var ute och reste lite i världen, så tränade jag i Asien ett tag och en av mina tränare var mycket noggrann med att jag skulle "äta bittert".

Trots smärtan och trots att man var helt slut så skulle man fortsätta och ej ge upp trots att det var hett som fan, man var helt uttorkad och det gjorde ont.

Ger jag upp utan att kämpa vidare så skulle han (tränaren) tappa ansiktet (vilket var enormt viktigt där).

Ger jag upp så får jag dessutom inga resultat och träningen var meningslös.

Bara kämpa på trots smärtan,hettan och att det inte fungerar till en början.

Kämpa på tills det funkar!

Visst, dagen efter kunde jag knappt röra mig men det kändes bra iaf.

L-Sami
2006-09-23, 18:05
Mitt självförtroende är ganska okej det är inte det men det känns mer som man missar massa roliga saker när man är för messnäll. Svårt att förklara men känns nästan som man är någon form av en killtjej.

Våga börja på amerikanskt fotboll, lär ju höja lite testosteronet inom dig ;)

mini
2006-09-23, 18:07
Du har saker du vill göra. Så, gör dem. Vill du testa någon kampsport - gör det. Inte för att du blir manligare av att slåss, men du blir lite tuffare för att du provar nya saker. Gör saker även om du är rädd. Man klarar av rädsla, och nästa gång du hamnar i en situation du skulle backat är du lite mer självsäker.
Det behöver inte vara stora (eller korkade/farliga/dumma) saker du gör. Tänka bara en extra gång varje gång du säger nej till dig själv.

Röda_Lacket
2006-09-23, 18:08
Lacket, det finns ett gammalt utryck som heter "äta bittert".

Om du kämpar och ger järnet får du resultat.

Var inte rädd för allt, kämpa och ta risker i livet.

Ge inte upp, försök och försök igen.

En gång när jag var ute och reste lite i världen, så tränade jag i Asien ett tag och en av mina tränare var mycket noggrann med att jag skulle "äta bittert".

Trots smärtan och trots att man var helt slut så skulle man fortsätta och ej ge upp trots att det var hett som fan, man var helt uttorkad och det gjorde ont.

Ger jag upp utan att kämpa vidare så skulle han (tränaren) tappa ansiktet (vilket var enormt viktigt där).

Ger jag upp så får jag dessutom inga resultat och träningen var meningslös.

Bara kämpa på trots smärtan,hettan och att det inte fungerar till en början.

Kämpa på tills det funkar!

Visst, dagen efter kunde jag knappt röra mig men det kändes bra iaf.


Jo jag har insett att man måste kämpa om man vill ändra sättet man lever på. Ska försöka testa att göra lite andra saker jag inte skulle gjort innan och inte vara så snäll mot folk som inte är snälla tillbaks.

Röda_Lacket
2006-09-23, 18:09
Våga börja på amerikanskt fotboll, lär ju höja lite testosteronet inom dig ;)

Ja men det är typ sådana saker jag vill testa på men innan har man mest varit rädd för smärta kanske?. Har man haft en överbeskyddande uppväxt så pajar det för en.

Pez
2006-09-23, 18:10
haha vågade inte ens göra lumpen det säger väl allt :-(
Sluta sparka ner dig själv nu Lackis... det är inte klädsamt och lite av en självuppfyllande profetia.. om du inte tror på dig själv - varför ska andra då göra det?

Kom igen. Spotta upp dig lite. :)

sunkan
2006-09-23, 18:10
Var dig själv! Det är det bästa...annars en tuff utbildning i militären kan ge lite hårdhet i huvet.

äre inte lite svårt å komma på att göra lumpen när man är 24?

Röda_Lacket
2006-09-23, 18:11
Du har saker du vill göra. Så, gör dem. Vill du testa någon kampsport - gör det. Inte för att du blir manligare av att slåss, men du blir lite tuffare för att du provar nya saker. Gör saker även om du är rädd. Man klarar av rädsla, och nästa gång du hamnar i en situation du skulle backat är du lite mer självsäker.
Det behöver inte vara stora (eller korkade/farliga/dumma) saker du gör. Tänka bara en extra gång varje gång du säger nej till dig själv.

bra tips :-)

Kwon
2006-09-23, 18:11
Jo jag har insett att man måste kämpa om man vill ändra sättet man lever på. Ska försöka testa att göra lite andra saker jag inte skulle gjort innan och inte vara så snäll mot folk som inte är snälla tillbaks.

Backa aldrig! Tänk att det är DU som står i centrum, inte dom andra (folket som inte är snälla tillbaks).

Tänk

It's my way or the highway!

-

Ger du efter hela tiden (trots att du egentligen inte vill), tar folk det för givet.

Vad är det värsta som kan hända om du inte ger efter?

Take no shit from nobody!

DON'T BE AFRAID OF THE PAIN! EMBRACE THE PAIN! WELCOME THE PAIN!

Diana
2006-09-23, 18:13
Har man haft en överbeskyddande uppväxt så pajar det för en.
Precis...

From nu kan det bara bli bättre.
precis, lugn och stabil

"Skulle någon få för sig att slå ett slag mot dig så skalla personens näve med den övre delen, det är enormt hårt där och personen kommer skada handen på ditt huvud":)
:D

krilleh
2006-09-23, 18:18
Backa aldrig! Tänk att det är DU som står i centrum, inte dom andra (folket som inte är snälla tillbaks).

Tänk

It's my way or the highway!

-

Ger du efter hela tiden (trots att du egentligen inte vill), tar folk det för givet.

Vad är det värsta som kan hända om du inte ger efter?

Take no shit from nobody!

DON'T BE AFRAID OF THE PAIN! EMBRACE THE PAIN! WELCOME THE PAIN!

Du gillar ordspråk va? :)

petersson
2006-09-23, 18:28
Bli ett stort monster till styrkelyftare.

Muskelbyggaren
2006-09-23, 18:29
Ett annat tips är att du tittar ut en "bad guy"/ledare/alfahanne i vardagen, någon som väger tungt i det sociala och bestämmer. Försök att särskåda något ögonblick när han tar initiativet och föreslår vad som ska göras näst. Det du antagligen kommer inse är att hans förslag nödvändigtvis inte är särskilt bra. Anledningen till att han ändå får alla med sig ligger rätt mycket i att han ändå tror på det själv och står fast vid sin ståndpunkt. Vilket verkligen inte alltid är särskilt bra.

Var försiktig för det finns faktiskt alfahannar som bara är dryga. De är egentligan inga regelrätta alfahannar utan snarare någon sorts wannabes som strider för sin position. De bästa är de som faktiskt har många kvalitéer och därför blir utnämnd av andra, och därmed behåller en ödmjuk inställning till andra.

Själv är jag oftast ingen ledare, men när jag har något att tillföra och att gruppen är mottaglig har jag inga problem med att ta täten. Med risk för att vara alltför självgod kan jag säga att fler borde ha den inställningen...

Nordenator
2006-09-23, 18:33
Jag ser bara en lösning på detta problemet.

Superman returns inflato-suit.
Du kommer vara hårdast i hänget.

Om du inte tror på den föreslår jag att du börjar säga vad du tycker, och gör mer av vad du vill göra.
Är du sugen på kampsport, börja med det.
Om det är värdekasst kan du ju helt enkelt lägga av - det kommer inte bli prispengar på dig för det.

SWETiger
2006-09-23, 18:34
Ett annat tips är att du tittar ut en "bad guy"/ledare/alfahanne i vardagen, någon som väger tungt i det sociala och bestämmer. Försök att särskåda något ögonblick när han tar initiativet och föreslår vad som ska göras näst. Det du antagligen kommer inse är att hans förslag nödvändigtvis inte är särskilt bra. Anledningen till att han ändå får alla med sig ligger rätt mycket i att han ändå tror på det själv och står fast vid sin ståndpunkt. Vilket verkligen inte alltid är särskilt bra.

Var försiktig för det finns faktiskt alfahannar som bara är dryga. De är egentligan inga regelrätta alfahannar utan snarare någon sorts wannabes som strider för sin position. De bästa är de som faktiskt har många kvalitéer och därför blir utnämnd av andra, och därmed behåller en ödmjuk inställning till andra.

Själv är jag oftast ingen ledare, men när jag har något att tillföra och att gruppen är mottaglig har jag inga problem med att ta täten. Med risk för att vara alltför självgod kan jag säga att fler borde ha den inställningen...
"Och om ni sedan tittar till höger ser ni elefantburen.."

Börja med att lyssna på mini, något alltför radikalt får dig bara att känna dig obekväm. Visst kan människor ibland liknas med djur men tycker inte det ska dras för långtgående slutsatser. *rolleyes*

Muskelbyggaren
2006-09-23, 18:36
"Och om ni sedan tittar till höger ser ni elefantburen.."

Börja med att lyssna på mini, något alltför radikalt får dig bara att känna dig obekväm. Visst kan människor ibland liknas med djur men tycker inte det ska dras för långtgående slutsatser. *rolleyes*
Du har väl rätt till din åsikt men du får gärna säga var jag har fel i min sociala analys? Ersätt alfahanne med någon mer passande då om det känns bättre.

Yankeee
2006-09-23, 18:37
Lär dig tycka om dig själv som du är.

stridis
2006-09-23, 18:44
Jag är jävligt trött på att vara för messnäll vad ska jag göra? tänkte börja med mma eller boxning och skaffa mig en tattuering eller något galet. Känns nästan som man ursäktar att man finns till alla och är trött på detta. Någon som har lite schysta tips ?

Ta med basebollträt en morgon;)

Om du vill testa saker, avdramatisera situationen. Ta med en kompis på aktiviteten eller säg till hela vänkretsen att du tänkt göra eller börja med en viss grej. Vad som helst bara det motiverar dig att göra saken. När du sedan testat en massa grejer så går det automatiskt sedan.

HjulaMedMig
2006-09-23, 18:59
Ett annat tips är att du tittar ut en "bad guy"/ledare/alfahanne i vardagen, någon som väger tungt i det sociala och bestämmer. Försök att särskåda något ögonblick när han tar initiativet och föreslår vad som ska göras näst. Det du antagligen kommer inse är att hans förslag nödvändigtvis inte är särskilt bra. Anledningen till att han ändå får alla med sig ligger rätt mycket i att han ändå tror på det själv och står fast vid sin ståndpunkt. Vilket verkligen inte alltid är särskilt bra.

Var försiktig för det finns faktiskt alfahannar som bara är dryga. De är egentligan inga regelrätta alfahannar utan snarare någon sorts wannabes som strider för sin position. De bästa är de som faktiskt har många kvalitéer och därför blir utnämnd av andra, och därmed behåller en ödmjuk inställning till andra.

Själv är jag oftast ingen ledare, men när jag har något att tillföra och att gruppen är mottaglig har jag inga problem med att ta täten. Med risk för att vara alltför självgod kan jag säga att fler borde ha den inställningen...

:thumbup:

krilleh
2006-09-23, 19:16
Ett annat tips är att du tittar ut en "bad guy"/ledare/alfahanne i vardagen, någon som väger tungt i det sociala och bestämmer. Försök att särskåda något ögonblick när han tar initiativet och föreslår vad som ska göras näst. Det du antagligen kommer inse är att hans förslag nödvändigtvis inte är särskilt bra. Anledningen till att han ändå får alla med sig ligger rätt mycket i att han ändå tror på det själv och står fast vid sin ståndpunkt. Vilket verkligen inte alltid är särskilt bra.

Var försiktig för det finns faktiskt alfahannar som bara är dryga. De är egentligan inga regelrätta alfahannar utan snarare någon sorts wannabes som strider för sin position. De bästa är de som faktiskt har många kvalitéer och därför blir utnämnd av andra, och därmed behåller en ödmjuk inställning till andra.

Själv är jag oftast ingen ledare, men när jag har något att tillföra och att gruppen är mottaglig har jag inga problem med att ta täten. Med risk för att vara alltför självgod kan jag säga att fler borde ha den inställningen...

vart fick du detta ifrån? Något du kommit på själv?

Corpobal
2006-09-23, 19:40
Acceptera att människor vill trycka ner dig för att framhäva sig själv, sen be dom skita på sig med ditt eget beteende.

kalle_banan
2006-09-23, 20:22
Skapa din egen vardag, styr dina handlingar och låt dig inte hunsas. Om du är i en position där du är underordnad så börja med att ta egna initiativ innan någon hinner ge dig order om att göra något annat, ta tag i situationen innan den tar tag i dig. Om du blir hunsad av någon, om någon försöker köra med dig och du inte har lust att lyssna på idioten så be honom dra åt helvete, eller säg att du är upptagen, prova båda två.
Samtidigt kan du fortsätta vara den vanliga vänliga Mr Lacket så slipper du få ovänner till höger och vänster för att du ber dom dra åt skogen, det funkar för mig. Jag kan säga ifrån på jobbet ibland men det är bara normalt att man inte kan blidka andra hela tiden, det får dom finna sig i helt enkelt.
Det där med kampsport för att bli man funderade jag på och kom fram till att det kan hjälpa dig att våga ta för dig och ta egna initiativ, i en trängd situation blir du ju tvungen att slå tillbaka för att själv inte ligga ner en sekund senare. Samma i vardagslivet, om någon är på gång att hunsa dig är du van vid att agera innan han hinner få övertag och du kan säga, nej, jag är upptagen, up yours.

Jense
2006-09-23, 21:02
Oh, mer förslag.

Börja röka.
Ändra klädstil.


gärna crack. Cracket gör ett mer framträdande intryck. "fan vad här luktar lösningsmedel"
-"ah det är bara röda lacket med crackpipan"

skär dig djupt över halsen och i ansiktet så kan du säga att du har varit med i massa gängkrig i colombia när du va där och jobbade för en kartell som indrivare

Bronkitkorv
2006-09-23, 21:07
När du nu (som jag) vet om att problemet finns så är det nog lättare att ta tag i det, börja med att fundera på om du verkligen måste vara ALLA till lags ?

Fundera på om du ALLTID måste vara med på kompromisser som är till nackdel för dej och fördel för den andre ?

Hur hemskt är det egentligen om någon du tycker är jobbig slutar att umgås med dej för att du inte längre låter dej utnyttjas ?

Jag är, var, också en mes men har blivit tvungen att tänka på mina barn först och det har i sin tur fått mej att inse att jag länge varit en mes..

Ex. Tony ringer och tjatar om att jag måste hälsa på honom och supa lite... ! det betyder egentligen kom hit och bjud mej på sprit och så ska jag sälja en dålig video till dej !

Jag har inte många kompisar kvar nu från förr men det skiter jag i..

L-Sami
2006-09-23, 21:55
äre inte lite svårt å komma på att göra lumpen när man är 24?


Det är nog svårt, synd att det är inte obligatoriskt att göra lumpen i sverige.

Baan
2006-09-23, 21:57
Det är nog svårt, synd att det är inte obligatoriskt att göra lumpen i sverige.

Det är obligatoriskt.

L-Sami
2006-09-23, 22:15
Det är obligatoriskt.

Ja, men .. då menar jag allmän värnplikt.

Baan
2006-09-23, 22:16
Ja, men .. då menar jag allmän värnplikt.

Det finns inget land där alla gör lumpen, det är lite svårt t ex om du är psykiskt sjuk eller något liknande som gör dig allmänt olämplig. På pappret har vi allmän vpl och allt det innebär, sen att många av mina och dina polare (och kanske du själv) slipper/sluppit göra lumpen beror på mindre behov av stor armé och resursbrist.

alexsingh
2006-09-23, 22:18
Börja göra kriminella saker, skaffa en tatuering som syns o som du kommer ångra sen (det har jag gjort), görja röka och/eller snusa. Lär dig hinka bärs snabbt som satan. Det e några saker som jag kan komma på så här snabbt. kanske kommer på mer sen.

alexsingh
2006-09-23, 22:19
Bli stor o biffig, ha sex med massor av tjejer

det va lite till

Sebbe_H
2006-09-23, 22:19
Skapa en fight club med polarna.



Lite påverkad av filmen som går nu... hmm

alexsingh
2006-09-23, 22:20
Skapa en fight club med polarna.



Lite påverkad av filmen som går nu... hmm

aa den va bra.. slåss mkt o få respekt

L-Sami
2006-09-23, 22:22
Det finns inget land där alla gör lumpen, det är lite svårt t ex om du är psykiskt sjuk eller något liknande som gör dig allmänt olämplig. På pappret har vi allmän vpl och allt det innebär, sen att många av mina och dina polare (och kanske du själv) slipper/sluppit göra lumpen beror på mindre behov av stor armé och resursbrist.

Jag gjorde militärtjänsten i ett land som har just allmän värnplikt för alla friska män. Alternativen där militären, civiltjänst eller fängelse. It's your choice.

shibi
2006-09-23, 22:37
Läs det här. Lär vara till någon hjälp.
http://www.heartless-bitches.com/rants/niceguys/niceguys.shtml

Baan
2006-09-23, 22:41
Jag gjorde militärtjänsten i ett land som har just allmän värnplikt för alla friska män. Alternativen där militären, civiltjänst eller fängelse. It's your choice.

Det går alltid att slippa, du behöver bara rätt kontakter. Att det är enkelt i Sverige är en sak.

Jag antar att du pratar om Finland? Finnarna har fortfarande kvar kalla kriget - tänket och satsat på många man. Vi har högre försvarsbudget i Sverige, men utbildar ändå färre, främst för att vi har beställt en del JAS-plan som fortfarande kostar fan, plus nyare och modernare utrustning. Vi har prioriterat lite annorlunda, fast JAS-planen får sägas vara en fet miss.

shibi
2006-09-24, 14:55
http://www.flashback.info/showthread.php?t=376451&page=2

Muskelbyggaren
2006-09-24, 15:04
vart fick du detta ifrån? Något du kommit på själv?
Ja precis, hur så?

Kabuto
2006-09-24, 15:13
Ut i skogen eller bakgården med dig och gräv ett stort jävla hål!! Det gör dig stark samtidigt som du gör något som kan vara bra att ha.

http://www.cp-tel.net/pasqualy/hole/page1.html :D

Wennerberg
2006-09-24, 15:48
Varför skall du tuffa till dig? Du är ju den du är, och om människor tycker om dig så är det ävl bara att vara glad! Tuffat ill dig rent fysiskt kan du väl göra genom att träna tungt. Börja med en lagsport eller klubbsport, där du träffar människor som oftast är jävligt trevliga!

Du kommer ju alltid utvecklas, det är din vardag som bestämmer åt vilket håll, ändrar du din vardag så ändrar du din utveckling!

aitamaa
2006-09-24, 15:53
Ut i skogen eller bakgården med dig och gräv ett stort jävla hål!! Det gör dig stark samtidigt som du gör något som kan vara bra att ha.

http://www.cp-tel.net/pasqualy/hole/page1.html :D

Tyckte sidan var intressant enda tills det kom med en ormjävel i bilden. usch å fy

aliquis
2006-09-24, 15:59
Raka dig o skaffa bomberjacka, då blir du tuff.

TCOG
2006-09-24, 16:19
Skicka ett PM till Zone....

PowPow
2006-09-24, 16:37
Flytta ensam till ett nytt land. Bo där ett tag. Har du inte pengar till det så kan du läsa nån språkkurs när du är där - då får du låna av csn. Bra erfarenhet som i alla fall fick mig att växa som fan.

GLC
2006-09-24, 16:48
Ska testa det men är endå sugen på att börja göra lite mer manliga saker som så många härinne verkar göra. Tex kampsport

Om du ska träna t.ex MMA så ska du göra detta för att du tycker det är kul och älskar kampmomentet, inte för att lära sig slåss eller för att det verkar tufft.

Rockhard
2006-09-24, 16:51
Du snusar ju åtminstone och det är ju tufft. Se det positiva istället för det negativa :thumbup:

haiduc
2006-09-24, 17:29
Jag är alltid snäll mot människor fast de inte är snälla mot mig, det ger mig nån sorts tillfredsställelse genom att jag ser mig själv som den "större människan" som inte sänker mig till den andra människans nivå.
Ingen trampar på mig för det, bara för att man inte är otrevlig så betyder inte det att man tar skit.

Huvudsaken tycker jag är hur man hanterar sina känslor inombords.

Folk må tycka att jag är en mes men då får de gärna tycka det, för jag tycker inte det!

stahlberg
2006-09-24, 18:36
Snällhet är en USEL egenskap, om man med snäll egentligen menar eftergiven.

Om du lider av din snällhet (eftergivenhet) så borde du förstås försöka ändra dig. Det går tyvärr inte på en dag.

Visst KAN det hjälpa att bygga sin nya "personlighet" med hjälp av yttre förändringar, som tatueringar eller kampsortträning. Men jag tror inte riktigt på att sådana yttre förändringar VERKLIGEN minskar din mesighet.

Snällhet/eftergivenhet har med psyket att göra. GRUNDEN för att inte vara eftergiven är att man inser att ALLA MÄNNISKOR är lika mycket värda, ALLAS åsikter är det också. Man är själv en av alla. Man har rätt att - inom rimliga gränser - göra vad man vill, tycka vad man vill, säga vad man vill. Börja med att lära dig 1) stå på dig när det gäller din egen åsikt, 2) säga nej när någon begär något av dig och 3) "försvara dig" om någon bråkar med dig (rent psykiskt alltså, här talar jag inte om slagsmål). Lär dig också göra saker - handla - utan att fundera på vad andra tycker och tänker om ditt handlande.

Man måste naturligtvis börja i liten skala om man är ovan. Efterhand blir det allt naturligare att följa de fyra punkterna ovan.

Att ställa till slagsmål är onödigt om man saknar killerinstinkt. Lär du dig stå på dig rent psykiskt, på ett sakligt sätt, kommer du dessutom sällan att hamna i slagsmål.

kalle_banan
2006-09-24, 19:53
Ett faktum är att det tar tid att ändras, det tar tid att mogna, det tar tid att lära sig, men fyfan vad det ger resultat om man bara lägger ner allt i det! Kämpa och jag lovar att du ska få resultat inom sinom tid.

LarsK
2006-09-24, 22:42
Sluta snusa Röda Lacket till att börja med.................

mini
2006-09-24, 22:46
Snällhet är en USEL egenskap, om man med snäll egentligen menar eftergiven.

Det är synd att ordet snäll har kommit att bli ett negativt ord. Snäll är inte eftergiven. Snäll är något bra.

Me_Myself
2006-09-24, 23:00
Jag har en bra bok, Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn.
Den handlar om begreppet snäll, att det inte ska kopplas till dumhet och undergivenhet som det ofta gör. Hur man ska vara snäll på rätt sätt och varför det lönar sig att vara snäll.

Mitt tips är att läsa den.

Tolkia
2006-09-24, 23:44
Det är synd att ordet snäll har kommit att bli ett negativt ord. Snäll är inte eftergiven. Snäll är något bra.
Exakt. Snäll är ju ... ja, snäll. Nära besläktat med sådant som god, vänlig, hänsynsfull, omtänksam, förekommande. Inte eftergiven, mesig eller ens oförarglig.

Det är populärt att hylla skurkarna i filmer och böcker för att de är "intressantare" än de "tråkiga" goda hjältarna, och i anslutning till detta fick skådespelaren Björn Kjelllman en gång frågan av den radioreporter om det inte kändes som att ha dragit nitlotten att ha fått rollen som Pelle Svanslös och inte som Elake Måns (det här var när Pelle gick som julkalender, så det är ett par år sedan). Kjellman tyckte att det var en konstig fråga och ställde motfrågan hur många som ville vara kompis med en elaking?

Bolio
2006-09-24, 23:54
Jag ser att moralisterna (inga nämnda, Tolkia inte glömd) är i full gång som vanligt. :thumbup:

Angående snäll är jag snäll, men inte alls eftergiven. Det handlar bara om en sak, och den saken är varför man är snäll. Är man snäll för att man är svag och inte vågar ta för sig eller är man snäll för att man insett att det är bättre trots att man har möjligheten att vara icke-snäll?

De flesta snälla människor är nog snälla för de inte har modet att vara icke-snälla.

Tolkia
2006-09-25, 00:06
Jag skulle vilja påstå att det i väldigt många fall inte alls krävs särskilt mycket vare sig mod eller integritet för att vara icke-snäll; den miljö där vi nu befinner oss (teh interweb) är ett lysande exempel.

Angående moralism verkar det vara som med så mycket annat att den förekommer i många olika skepnader.

Bolio
2006-09-25, 00:35
Klart det krävs mod Tolkia. Du vågar ju inte vara icke-snäll ens här. Du är rädd för att brinna i helvetet i all evighet då. :)

Dav0d
2006-09-25, 00:41
De flesta snälla människor är nog snälla för de inte har modet att vara icke-snälla.

Stämmer riktigt bra. Men förr i tiden var jag kall utav mig för det kändes bra. Men nu har jag faktiskt lärt mig att det är skönast att vara snäll för det är rätt beteende. Men det betyder inte att jag inte ger någon en smäll om människan i sammanhanget förtjänar det. Jag ger den respekten och "snällheten" jag vill få själv. Därav ska man fortsätta vara snäll om man är det, men lära sig att inte vara mes.

Mr. Moose
2006-09-25, 09:00
Inget fel att vara snäll. Jag hjälper alla så mycket jag kan. Missuppfatta det inte. Jag hjälper alla så mycket jag kan, dvs, när jag tycker det är befogat, när jag har tid, när jag tycker de är värda min hjälp. Jag hjälper folk men det är på mina villkor. Inte bara för att de förväntar sig att jag ska hjälpa dom.

(Om nu någon undrar varför jag är så “snäll“ så är det nog för att jag är egoist, jag tror på karma.)

Absolut inget fel I att vara snäll men man måste veta när man ska säga nej.

Att träna en kampsport kan va en bra start, inte för att du lär dig slå kreti o pleti på käften utan för att du vet att du klarar av fler situationer. Det är det som får dig att växa. Tron på dig själv, du vet vad du klarar av.

Någon föreslog att resa ensam utomlands, utmärk ide!

En annan sak som många glömmer är allmänbildning! Just det, kunskap är makt! Det är inte alltid den som är störst och tuffast som är Alpha Male, att skakligt kunna argumentera med fakta är alltid guld värt.

Skynda långsamt, att ändra sig själv tar tid, flera år. Var dig själv, försök inte spela något du inte ännu är.

Lycka till.

Dumleman
2006-09-25, 09:18
Tänk på att den som är stark måste vara snäll, som Pippi Långstrump sa :).

Tolkia
2006-09-25, 09:24
Tänk på att den som är stark måste vara snäll, som Pippi Långstrump sa :).
Pippi är f.ö. ett rätt bra exempel på en person som är "snäll, men ingen mes".

Dante
2006-09-25, 09:58
Det är bara kemiska impulser, du är inget annat än en dator, 0 och 1, "livet" är en illusion.

:whipped:

Trance
2006-09-25, 10:08
Det är bara kemiska impulser, du är inget annat än en dator, 0 och 1, "livet" är en illusion.

:whipped:

Källa på det?

SWETiger
2006-09-25, 10:17
Källa på det?
Kan du bevisa att du existerar utanför Dantes potentiellt galna huvud? ;)

stahlberg
2006-09-25, 10:24
Det är förstås inte något fel på att vara snäll i betydelsen vänlig, hygglig, omtänksam.

Men många förväxlar nog ändå snällhet med just att vara eftergiven, att inte stå på sig och att inte ärligt våga säga sin åsikt. Denna typ av snällhet är av ondo - både för den som är "snäll" och för många av de människor som blir föremål för snällheten.

Framförallt i olika typer av uppfostran är snällhet/eftergivenhet ett verkligt otyg. Uppfostran bygger naturligtvis på en relation där uppfostraren bryr sig om - tycker om - den som uppfostras (samt gärna tvärtom). Uppfostran utesluter därför förstås inte omtänksamhet, hygglighet, vänlighet. Men man får inte vara så "snäll" att man inte klarar av att ställa upp gränser och hålla fast vid dem.

Ett av de viktigaste orden i språket i många sammanhangär ordet nej. Det är oerhört viktigt att kunna uttala detta korta ord.

Nina L
2006-09-25, 10:31
Ska testa det men är endå sugen på att börja göra lite mer manliga saker som så många härinne verkar göra. Tex kampsportKlart du skall testa kampsport om du vill. Det kan inte skada. (Själv har jag alltid varit nyfiken, men aldrig vågat. Så du är inte ensam om att vara snällmes. Fast jag är ju tjej, lol.)

Röda_Lacket
2006-09-25, 17:22
Inte mycket att hurra för men idag testade jag att inte vara sådär messnäll mot alla. En tjej på jobbet som alltid spelar på sitt utseende för att få saker har alltid haft mig som kaffe springpojke. Så efter ett år av att ständigt hämta kaffe till henne då hon velat sa jag idag Nej.

Kwon
2006-09-25, 17:23
Inte mycket att hurra för men idag testade jag att inte vara sådär messnäll mot alla. En tjej på jobbet som alltid spelar på sitt utseende för att få saker har alltid haft mig som kaffe springpojke. Så efter ett år av att ständigt hämta kaffe till henne då hon velat sa jag idag Nej.

PROGRESS!

Röda_Lacket
2006-09-25, 17:23
PROGRESS!

ja men det tog fan 1 år och jag som inte ens dricker kaffe *grr*

Nina L
2006-09-25, 17:26
Inte mycket att hurra för men idag testade jag att inte vara sådär messnäll mot alla. En tjej på jobbet som alltid spelar på sitt utseende för att få saker har alltid haft mig som kaffe springpojke. Så efter ett år av att ständigt hämta kaffe till henne då hon velat sa jag idag Nej.
Bravisimo!!!

L-Sami
2006-09-25, 17:29
Inte mycket att hurra för men idag testade jag att inte vara sådär messnäll mot alla. En tjej på jobbet som alltid spelar på sitt utseende för att få saker har alltid haft mig som kaffe springpojke. Så efter ett år av att ständigt hämta kaffe till henne då hon velat sa jag idag Nej.


Fortsätt så. Alltid kul att se när folk gör framsteg :)

Svensson_431
2006-09-25, 17:37
Bra gjort där lacket :)!

En sak till backa inte så ofta, bara gå framåt pusha på bre ut dig.

Vad kan hända ? att någon på jobbet slår ihjäl dig? Nja låter långsökt.!

Lycka till

Kwon
2006-09-25, 18:00
ja men det tog fan 1 år och jag som inte ens dricker kaffe *grr*

Bättre sent än aldrig? :D

Antosh
2006-09-25, 18:24
Inte mycket att hurra för men idag testade jag att inte vara sådär messnäll mot alla. En tjej på jobbet som alltid spelar på sitt utseende för att få saker har alltid haft mig som kaffe springpojke. Så efter ett år av att ständigt hämta kaffe till henne då hon velat sa jag idag Nej.

Bra! :) Hur kändes det? Hur reagerade hon? såg förvånad/chockad ut? ..berätta mer :)

Stoltz
2006-09-25, 18:26
Gott kämpat Lacket! :hbang:

Röda_Lacket
2006-09-25, 18:37
Bra! :) Hur kändes det? Hur reagerade hon? såg förvånad/chockad ut? ..berätta mer :)

Hon blev arg sedan pratade hon inte med mig på hela dagen får väl se vad som händer imorgon.

Antosh
2006-09-25, 19:15
Hon blev arg sedan pratade hon inte med mig på hela dagen får väl se vad som händer imorgon.

Inte helt oväntat, hon e väl så van vid att du är hennes personliga slav att hon blir arg när det plötsligt inte är så längre..måste kännas skönt som fasen för dig

Pepparkakssmurfen
2006-09-25, 19:31
Inte mycket att hurra för men idag testade jag att inte vara sådär messnäll mot alla. En tjej på jobbet som alltid spelar på sitt utseende för att få saker har alltid haft mig som kaffe springpojke. Så efter ett år av att ständigt hämta kaffe till henne då hon velat sa jag idag Nej.

Bra jobbat,Lacket!! :thumbup:

Imorgon är det dags för steg två: DU ber HENNE hämta kaffe åt dig,sen när hon kommer med det säger du:"Men jag dricker ju inte kaffe,oj vad tokigt det blev nu,lilla gumman" sen klappar du henne på rumpan.

stahlberg
2006-09-27, 09:06
Ju oftare man lär sig säga nej desto lättare blir det att göra det. I början kan det kännas ovant och olustigt, i synerhet om någon blir arg. Hon blev nog mest arg för att det var ovant för också för henne.

Varför inte fråga henne. "Blev du arg på mig igår, när jag inte ville hämta kaffe?". "Varför det?". "Jag dricker ju inte kaffe, så jag tycker det är onödigt att hämta". "Jag är upptagen i jobbet, och då är det inte min sak att springa omkring med kaffekoppar". "När jag har rast vill jag vila och inte springa omkring". "Jag förstår att du blev arg. Jag har ju alltid tidigare hämtat kaffe till dig. Men du måste inse, att jag behöver min kaffepaus till att vila mig. Det är inget personligt mot dig, det är bara det att du mycket väl kan hämta ditt kaffe själv". Eller hur du nu uttrycker dig.

Fortsätt säga nej i situationer du annars brukar säga ja. Stå på dig, vänligt men bestämt, eller - om det någon gång behövs - ovänligt men bestämt. Är man bestämd behöver man oftast inte vara ovänlig.

stahlberg
2006-09-27, 09:12
Själv är jag en mästare på att säga nej. Nästan alltid kan jag säga det vänligt, om jag vill. De enda gångerna jag måste FUNDERA om jag ska säga ja eller nej är när en chef ber mig om något : är detta en situation som har med mina arbetsuppgifter att göra, som alltså ingår i mitt arbete, och som gör att jag borde säga ja ELLER är det en situation som inte har något med mitt arbete att göra utan degraderar mig till en eftergiven springpojke, och jag alltså borde säga nej? Detta är inte alltid så lätt att avgöra (även om det är ytterst sällan en chef numera ber mig om något onödigt. Också chefer vänjer sig).

Bronkitkorv
2006-09-27, 09:31
Hon blev arg sedan pratade hon inte med mig på hela dagen får väl se vad som händer imorgon.
Hon är en ond tjej/slyna som utnyttjar folk. Försök att intala dej själv att du faktiskt skiter i om hon pratar med dej eller inte.

Jag vet hur det är, man vill vara snäll och medgörlig för allas trevnad men faktum är att det går att vara snäll utan att för den skull bli utnyttjad. Det gäller att säga ifrån vänligt bara, inte springa och gömma sej eller inte svara i telefon på en vecka för man har lovat för mycket. Det är svårt men din insikt om problemet kommer få dej att ändra beteende tror jag...

Diana
2006-09-27, 09:36
Bra gjort!! Fan vad omoget och fjantigt av en vuxen människa att bli sur över en sån grejj...

AttentionhoeDELUXE.


Varför inte fråga henne. "Blev du arg på mig igår, när jag inte ville hämta kaffe?". "Varför det?". "Jag dricker ju inte kaffe, så jag tycker det är onödigt att hämta". "Jag är upptagen i jobbet, och då är det inte min sak att springa omkring med kaffekoppar". "När jag har rast vill jag vila och inte springa omkring". "Jag förstår att du blev arg. Jag har ju alltid tidigare hämtat kaffe till dig. Men du måste inse, att jag behöver min kaffepaus till att vila mig. Det är inget personligt mot dig, det är bara det att du mycket väl kan hämta ditt kaffe själv". Eller hur du nu uttrycker dig.

:thumbup:

Ryska_raketen
2006-09-27, 09:44
Tro fan att man lackar när ens slav börjar moppsa upp sig.

Diana
2006-09-27, 09:53
Pavan ä tom förstår jag... :MrT: :D