handdator

Visa fullständig version : Udda upplevelse - alkoholen dopade mig


POW
2006-09-23, 01:54
Hej!

Det här är min första post här så, hej alla!

I tisdags var jag med om en av de mest udda upplevelserna i mitt liv. Jag har tränat i ca 1,5 år och har alltid tränat väldigt hårt när jag väl gjort det. För ca en månad sen gick det dock lite för långt och efter ett träningspass kollapsade jag, (notera att jag inte använder några slags prestationshöjande medel eller så, sträcker mig aldrig längre än till en gainomax och en rejäl smaskig måltid efter träningen) efter träningspasset kräktes jag inne på toan och hade svårt att röra mig. Därför beslutade jag mig att ta en månads uppehåll för att varva ned lite, i tisdags hade det gått en månad och glad och nöjd gick jag till gymmet.

Allt var som vanligt, just då tränade jag bröst och skulderblad (och de muskler som hängde med "på köpet", tex triceps under bänkpressen). Som vanligt tränade jag väldigt hårt och kände mig mycket utpumpad efter träningen. Då ringer en kompis, det är fest skrålar han! Shit vad kul tänker jag och utan at tänka efter slänger jag mig in i dushen och skyndar till festen, är framme endast ca 20 min efter jag avslutat stretchingen och druckit upp en gainomax.

Väl där får jag en cider, 50 cl med 7,0% alkohol. Dricekr upp den och känner redan då (!!) hur jag börjar bli påverkad. Jag brukar absolut inte bli påverkad av så små mängder alkohol i vanliga fall. Utan att på något sätt lyssna till min kropps snurriga varningssignaler tänker jag att jag måste dricka mer för att bli lite full, jag sveper ca 3-4 dl starksprit på mycket kort tid. Det är ungefär vad jag brukar "klara" och bli "lagom full" på. Men inte den här gången.

Ca en timma efter det är allt som hänt helt svart. Men det här är vad mina vänner berättat:

Planen var att vi skulle gå på krogen, men när vi väl är framme blir jag jättesur och VÄGRAR gå in. Jag vill absolut ha mat, jag säger att jag är oerhört hungrig och tvingar några av mina vänner att hänga med mig för att köpa mat. Vi går till ett kebabhak och jag äter enligt dem oerhört mycket och snabbt. Därefter slår fyllan in och jag blir mer eller mindre medvetslös. Mina vänner får släpa hem mig till min lägenhet där jag i flera timmar i mer eller mindre medvetslöst tillstånd ligger och spyr. Jag svarar inte på tilltal och alla muskler i kroppen är slappa och inaktiva förutom magen som kämpar febrilt för att kasta upp dess innehåll. Efter ungefär 10 timmar har jag stabiliserat mig och ligger och sover. Då går mina vänner hem.

Resten är hämtat ur eget minne:

Dagen efter vaknar jag helt som vanligt. Jag känner att jag mår utmärkt! Känner mig bara en aning snurrig eftersom jag inte fått ur all alkohol ur kroppen än. Jag kollar på golvet och där är fullt av spya, jag undrar vem i helvete som spytt på mitt golv! Jag har nämligen inget som helst minne av att jag mått dåligt dagen innan. Enligt mitt minne gick jag bara hem och lade mig istället för att gå på krogen.

Efter ett tag ringer min kompis, han vill fråga om jag lever... Då börjar jag skratta åt han och säger, "hahaha det är väl klart som fan, gör du!?". Då berättar han ovanstående. Jag minns fortfarande inte ett jota.

Då händer det underligaste; jag upp och går ut i hallen där jag har en spegel, när jag tittar i den får jag en smärre chock. De muskler jag tränade dagen innan, speciellt brösten, skulderbladen och triceps är ENORMA! Jag känner på min kropp och det känns som att känna på en helt annan människa. Jag har verkligen vuxit offantligt mycket, trots självtortyren. Jag förstår om det låter otroligt, men jag tror nästan att den mängd musklerna hade vuxit var jämförbar med den mänd de vuxit under min sammanlagda tidigare träningstid (1,5 år).

Nu har det gått några dagar, musklerna har krympit en aning för att, vad det verkar som, stanna här. Jag känner att det är muskelmassa och inte tex blodsvullnad i musklerna.

Vad kan den här mycket suspekta händelse bero på? Är det farligt? Eller kanske borde jag fråga hur farligt det är? Har någon här varit med om något liknande?

Tacksam för svar!
/POW

Pez
2006-09-23, 02:05
Jag ser 2 möjligheter här..

1. En fé flög in genom fönstret den där magiska natten och sprinklade sitt anabola fé-damm över dig.
Kolla efter små, små fotspår i smörpaketet, dom jävlarna är galna i smör. Då vet du.

2. Du yrar.

krilleh
2006-09-23, 02:23
Jag gissar på att du bara försöker vara lustig eller/och ge oss läsare en trevlig lässtund såhär på kvälls(morgon?)kvisten :D

Nilsjohan
2006-09-23, 02:24
Har du kollat så du inte har en radioaktivspindel någonstans i lägenheten?

POW
2006-09-23, 02:24
Jag ser 2 möjligheter här..

1. En fé flög in genom fönstret den där magiska natten och sprinklade sitt anabola fé-damm över dig.
Kolla efter små, små fotspår i smörpaketet, dom jävlarna är galna i smör. Då vet du.

2. Du yrar.

Nej. Jag yrar inte.

Jag skulle verkligen uppskatta ett seriöst svar.
Borde jag uppsöka läkare?

Pez
2006-09-23, 02:59
Nej. Jag yrar inte.

Jag skulle verkligen uppskatta ett seriöst svar.
Borde jag uppsöka läkare?
Antagligen.

Skämt åsido - antingen så försöker du driva med oss, trolla.. whatever..eller så tror du att detta som du beskrev har skett - och då tror du fel.

L-Sami
2006-09-23, 03:01
När man är alkohol påverkad och har alkohol i kroppen så kan man tycka att musklerna ser större ut.

chaffisen
2006-09-23, 04:17
Har någon här varit med om något liknande?


/POW

Har varit med om att jag fått för mig att någon muskelgrupp vuxit som fan men i själva verket hade just inget hänt. Senast var det vaderna. Måttband e jätte bra...elr jätte dåligt kanske :(

Mpet
2006-09-23, 08:20
När man dricker så pressar man ur vattnet ur musklerna o kan tyckas se hårdare ut o där med större... vissa bodybuilders dricker sprit för att bli hårdare o få bättre pump innan scenen...

du blev inte större d e en synvilla...!

Ryska_raketen
2006-09-23, 08:31
Men din fjant!haha.. Frågan är : hade du mobilen in på gymmet? En vinge ska du ha!

Nithian
2006-09-23, 10:08
Skön läsning! :thumbup:

Sundsarn
2006-09-23, 10:17
Men din fjant!haha.. Frågan är : hade du mobilen in på gymmet? En vinge ska du ha!

Det har jag jämnt, fast vi har inga skåp så det kan ju vara därför *rolleyes*

larre
2006-09-23, 10:29
Har du kollat så du inte har en radioaktivspindel någonstans i lägenheten?
+1

Till trådskaparen:
Du har knappast svällt som en balong över natten och anledningen till att du blev så jäkla full var nog pga din kropp var helt tom på energi varpå alkoholen fick en mycket slående effekt.

Jag ska testa ditt upplägg ikväll och se om det ger någon effekt.

blekfet2
2006-09-23, 10:33
ahh skönt, dagens garv.

skaparn
2006-09-23, 11:09
När man är alkohol påverkad och har alkohol i kroppen så kan man tycka att musklerna ser större ut.

Jag tänkte samma sak. Det räcker för mig med ett par glas vin, sen kan jag inte sluta vältra mig i min egen spegelbild utförandes en respektingivande krabba.

Baan
2006-09-23, 11:23
Jag tog också en öl igår eftermiddag med maten, så man är lagom glad inför tvättiden! Märkte också att biceps ökade minst 10cm i omfång så visst har du nog rätt i din teori. Av någon anledning sjönk dom tillbaks med 10 cm idag :(

_henkee
2006-09-23, 11:30
Jag tänkte samma sak. Det räcker för mig med ett par glas vin, sen kan jag inte sluta vältra mig i min egen spegelbild utförandes en respektingivande krabba.

ahhaha kan tänkas ;)
Och vad tycker brudarna/vännerna om att du spenderar mer tid med snyggingen i speglen än med dem ;D ?

Baan
2006-09-23, 11:47
ahhaha kan tänkas ;)
Och vad tycker brudarna/vännerna om att du spenderar mer tid med snyggingen i speglen än med dem ;D ?

Men hallååå... han drack ju lite rött framför datorn. Enda vännen i bilden är ju datorn, och han bryr sig ;)

POW
2006-09-23, 13:59
I morese var jag på gymmet och jag har blivit ganska mycket svagare i musklerna som jag nämner. Har bokat tid på sjukhuset på måndag.

Jag kan ta några bilder så får vi se om ni fortfarande tror att det är en synvilla.

Yes
2006-09-23, 14:07
Det är rätt vanligt att man blir svag om man nyligen legat och spytt en hel natt. Men ta bilder för tusan!

Lalla
2006-09-24, 13:24
Men allvarligt talat!

Du söp till lite för mycket efter alltför lite mat o ett träningspass... Det är väl inget att vända upp o ner på världen för?

Anledningen till att du ser stor ut är väl att allt vatten är puts väck! Dessutom har alla kolisarna från skräpmaten o ölen/cidern lagrats som muskelglykogen. Men avvakta två-tre dagar så kommer du bara känna dig fet/vattnig och musklerna ungefär lika svag/stark som vanligt.

Summering:
Drick dig inte redlös!!! Om du inte vill må som skit o ge kompisarna något att skratta åt...
Tur att du har så snälla vänner, som såg till att du tog dig hem o att du inte drunknade i dina egna spyor.

_henkee
2006-09-24, 14:38
ja lägg upp bilder nu ! :) otrolig historia men hade varit intressant att se bilderna!
Nästan så att jag ska skita i tillskotten o köra alkohol 30min innan träning, sedan direkt efter träning och 1,5h senare :)
alkolhol= roligare än illa smakande protein, och blir man biff på köpet så ;)

Muskelbyggaren
2006-09-24, 22:49
Hahahaha, har nästan aldrig skrattat så åt något jag läst på ett internetforum! :laugh: Får såna härliga bilder av dig som blir förbannad, in på kebabhaket och äta som en barbar för att sedan slockna helt och genomgå en förvandling på natten! Som Spiderman!