handdator

Visa fullständig version : Sloow FX


HenrY
2006-09-22, 22:16
Fick hem 3 kg idag, och vart mycket besviken över smaken!
Jag kräver INTE mycket på smak när det gäller proteinpulver, det är inte smaklökarna de ska tillfredställa. Men, nu får jag spykänslor när jag dricker den sk. Mjälkchoklad smaken, som i min käft smakar något mellanting mellan trä och en eftersmak av salmiak...
Kommer bli svårt att göra sig av med detta pulver...:(

Någon som testat detta?

WheyProtein
2006-09-22, 22:22
Har testat chokladsmaken, inte gott. Jobbigt att man måste blanda med så mycket vatten också. Fast så är det väl med alla kaseinpulver?

Gpajpen
2006-09-22, 22:31
vafan just choklad brukar smaka riktigt konstigt, iaf vissa märken jag provat.
en smakade typ öl blandat me oboy :P
får bli vanilj i framtiden :D

mistermr
2006-09-22, 22:43
Jag slutade med sloow protein pga smaken och jag har testat både jordgubb och mintchoklad (fairing). Det smakade inget vidare.

mvh

DavidN
2006-09-22, 22:51
Har choklad hemma och stör mig inte det minsta på smak.
Det är vad det mesta smakar, FX använder samma smakämnen som alla andra och noll sötningsmedel.
Ni kanske skulle ta och utöka ert "smakförråd" så ni får pejl på vad som är äckligt.

aliquis
2006-09-22, 22:54
Mmm, mer brysselkål, spirulinaalger och naturellt oluftat sojaprotein från säck åt folket.

HenrY
2006-09-22, 23:22
Jag har även testat Farings Sloow protein, samt Protec. Har inte haft några problem med dessa, men med detta så vänder sig magen på mig!*spy*

mistermr
2006-09-22, 23:23
Mmm, mer brysselkål,

Jag tycker att inlagd brysselkål (ättika+kryddor) funkar bra.

mvh

Empe
2006-09-22, 23:45
Jag slutade med sloow protein pga smaken och jag har testat både jordgubb och mintchoklad (fairing). Det smakade inget vidare.

mvh
Den smaken som ska ha fått så bra betyg.

pragmatist
2006-09-23, 00:07
Jag kan rekommendera McDonald's milkshake om det är smaken du är ute efter.

Brooklyn
2006-09-23, 00:14
håller med, slow-fx är så jäkla äckligt nästan värre än esapro..

aliquis
2006-09-23, 00:30
håller med, slow-fx är så jäkla äckligt nästan värre än esapro..Vet inte om det säger mest om slow-fx och esapro eller om dig och alla andra som tycker att esapro är så hemskt. Jag kan inte tänka mig att slow-fx är SÅ äckligt. Jag skulle säkert hellre äta det än att inte äta det, om det inte vore för mjölkproteinet då ;D

Det övertygar mig bara ännu mer om att esapro inte alls kommer vara farligt, fan att jag inte fick mitt idag :(

DavidN
2006-09-23, 06:39
bah.

klenisar

Brooklyn
2006-09-23, 10:41
Vet inte om det säger mest om slow-fx och esapro eller om dig och alla andra som tycker att esapro är så hemskt. Jag kan inte tänka mig att slow-fx är SÅ äckligt. Jag skulle säkert hellre äta det än att inte äta det, om det inte vore för mjölkproteinet då ;D

Det övertygar mig bara ännu mer om att esapro inte alls kommer vara farligt, fan att jag inte fick mitt idag :(
jag brukar seriöst inte ha "Problem" med smaker på proteinpulver, men slow-fx är i en "klass" för sig... try it

Fairing
2006-09-23, 11:02
Jag har även testat Farings Sloow protein, samt Protec. Har inte haft några problem med dessa, men med detta så vänder sig magen på mig!*spy*

Du skulle inte ha bytt protein :D

paddanboy
2006-09-23, 11:05
jag brukar seriöst inte ha "Problem" med smaker på proteinpulver, men slow-fx är i en "klass" för sig... try it

Haha, det är de jag brukar nu det. Jadu smaken GÅR helt okej, men spykänslorna får man ju av konsistensen...

EiseltUK
2006-09-23, 11:26
Håller med om att smaken kanske inte är så bra - den är för lam. Smakar nästan inget. Problemet med kaseinater är att de "slukar" aromer. Testa att låte drinken stå ca 10 mnuter så brukar smaken och konsistensn bli lite bättre. Vi jobbar på att förbättra smaken på Slow Fx och dessutom komma med ytterligare en smak under detta år. Parallellt med detta kommer Eiselt att lansera ett nytt Protec-liknande protein men där vi har fokuserat på smak och konsistens. Vi har två smaker klara nu och jobbar på den tredje. När vi har den klar ska produktionen dras igång. Tror det kommer bli ett omtyckt protein för dem som prioriterar smak. De fösta två smakerna (vara en är choklad och den andra än så länge hemlig) är ut överdrift riktigt goda och konstistensen är bättre än vad vi någonsin haft på Protec.

/ Henrik

Snakeyes
2006-09-23, 11:31
Parallellt med detta kommer Eiselt att lansera ett nytt Protec-liknande protein men där vi har fokuserat på smak och konsistens. Vi har två smaker klara nu och jobbar på den tredje. När vi har den klar ska produktionen dras igång. Tror det kommer bli ett omtyckt protein för dem som prioriterar smak. De fösta två smakerna (vara en är choklad och den andra än så länge hemlig) är ut överdrift riktigt goda och konstistensen är bättre än vad vi någonsin haft på Protec.

/ Henrik

Har du något datum när denna produkt ska lanseras?

OggeP
2006-09-23, 11:46
Håller med om att smaken kanske inte är så bra - den är för lam. Smakar nästan inget. Problemet med kaseinater är att de "slukar" aromer. Testa att låte drinken stå ca 10 mnuter så brukar smaken och konsistensn bli lite bättre. Vi jobbar på att förbättra smaken på Slow Fx och dessutom komma med ytterligare en smak under detta år. Parallellt med detta kommer Eiselt att lansera ett nytt Protec-liknande protein men där vi har fokuserat på smak och konsistens. Vi har två smaker klara nu och jobbar på den tredje. När vi har den klar ska produktionen dras igång. Tror det kommer bli ett omtyckt protein för dem som prioriterar smak. De fösta två smakerna (vara en är choklad och den andra än så länge hemlig) är ut överdrift riktigt goda och konstistensen är bättre än vad vi någonsin haft på Protec.

/ Henrik

Trevligt. Är det ett rent kasein eller innehåller det lite vassle?

Snakeyes
2006-09-23, 11:58
Trevligt. Är det ett rent kasein eller innehåller det lite vassle?

Skulle tro att det rör sig om mjölkproteinisolat om man läser på www.eiselt.co.uk.

OggeP
2006-09-23, 12:02
Skulle tro att det rör sig om mjölkproteinisolat om man läser på www.eiselt.co.uk.

Aha, det verkar vara en blandning av kasein och vassle enligt den hemsidan. Det vore intressant och veta i vilket förhållande. 25/75 som i Protec?

EiseltUK
2006-09-23, 12:06
Det är samma typ av protein som vi använde i Protec från första början, dvs mjölksproteinisolat.

Vi hoppas på att kunna lansera produkten om cirka 2 månader men jag vågar inte spekulera om vi kan hålla det eller inte. Det beror mestadels på när vi får klar den tredje smaken.

/ Henrik

Snakeyes
2006-09-23, 12:07
Aha, det verkar vara en blandning av kasein och vassle enligt den hemsidan. Det vore intressant och veta i vilket förhållande. 25/75 som i Protec?

Mjölkproteinisolat är naturligt nått i den stilen om jag inte kommer ihåg fel.

HenrY
2006-09-23, 12:13
Pragmatis: Jag sa ju att det inte var smaken jag är ute efter, men man måste ju kunna få ner det iaf!

Eiselt: Sit bra! Ser jag fram emot, kan tänka mig att vissa inte har problem med smaken, men jag har då det. Dock så är ju priset mycket bra:thumbup: Samt att vasslet är gott och prisvärt!:thumbup:
EsaPro har jag inga problem med, gott är det inte men det spelar ju ingen roll då man känner smaken i typ 1 sekund.

fonzie
2006-09-23, 17:35
Det är samma typ av protein som vi använde i Protec från första början, dvs mjölksproteinisolat.

Vi hoppas på att kunna lansera produkten om cirka 2 månader men jag vågar inte spekulera om vi kan hålla det eller inte. Det beror mestadels på när vi får klar den tredje smaken.

/ Henrik

Hur går det med Double cream pro?

Trist henry! Jag gillade den inte heller, men du är ju grov så du har ju iaf nåt o va glad över :D

HenrY
2006-09-23, 17:42
Hur går det med Double cream pro?

Trist henry! Jag gillade den inte heller, men du är ju grov så du har ju iaf nåt o va glad över :D

Mmmm jag e jätte grov... Fan var jag grov skulle jag inte pressa i mig EsaPro och Slow FX på dagarna!:D

EiseltUK
2006-09-23, 18:09
Hur går det med Double cream pro?



Den kommer heta DoublePro.

zoltan_hellhound
2006-09-25, 17:00
Vet inte vad ni snackar om esielts smaker är superba.och då menar jag alla protec,fx proteinerna etc.slow fx smakar inte salmiak, den smakar mild choklad och den är god.ända jag inte gillar från esielts är deras gainers ( och då ej på grund av smaken)..sorry annars är esielts kung :bow:

HenrY
2006-09-25, 17:08
Vet inte vad ni snackar om esielts smaker är superba.och då menar jag alla protec,fx proteinerna etc.slow fx smakar inte salmiak, den smakar mild choklad och den är god.ända jag inte gillar från esielts är deras gainers ( och då ej på grund av smaken)..sorry annars är esielts kung :bow:

Nah har inget emot protec t.ex. Men för mig så är slow FX en riktig nit, måste verkligen tänka på nått annat när jag dricker.
Men jag vet även sedan tidigare att jag ibland får väldiga problem med vissa smaker, vet inte varför.
T.ex. gjorde mamma en sås till pastan ibland, som jag inte kunde äta då jag verkligen fick spykänslor och mådde illa.
Så lite känsligare är jag definitivt.
Priset på Slow FX däremot = :thumbup: Även EsaPro.
Så inget emot själva märket Eiselt, det tyckr jag är alldeles utmärkt.

Svedberg
2006-09-25, 17:28
ta 2dl mjölk, i me 1dl pulver lr vad du nu har, skaka fort som fan i 2 sekunder och drick innan skiten sväller.
Eller är det så du gör? jag skulle inte palla med slow fx om man blandar med mycket vätska.

Janne
2006-09-25, 19:06
Jag tycker den är riktigt god, fast då blandar jag den å andra sidan med:
- 3dl mjölk till 1dl protein
- ½ dl vassleprotein choklad
- 1/3 till ½ banan
- 1 matsked kakao
- lite kanel + lite sötningsmedel och några isbitar.
Allt körs med stavmixer, sen in i frysen i en halvtimme ca innan det är dags att äta (inte dricka).
Det blir som en hyfsat nyttig och god chokladpudding!

Dessutom spetsas den ibland med vanilj eller banan/chokladglass = gott. Ser alltid fram emot kvälls"drinken"!

pocoloco
2006-09-28, 23:54
Tycker den smakar förträffligt efter att ha omskats med lite mjölk o fått stå och vilat i 10-15minuter. Klart det hade smakat bättre med en 200g cheeseburgare och en starköl men det fyller ju inte denna funktion en portition Slow FX gör? :)

HenrY
2006-09-29, 11:14
Tycker den smakar förträffligt efter att ha omskats med lite mjölk o fått stå och vilat i 10-15minuter. Klart det hade smakat bättre med en 200g cheeseburgare och en starköl men det fyller ju inte denna funktion en portition Slow FX gör? :)

Smaken är som Slow FX, delad.

EiseltUK
2006-09-29, 11:27
Man kan ju alltid blanda i lite oboj i den så blir den bättre. Finns däl sockerfria chokladpulver också om man inte vill ha extra socker.

Att blanda profx choklad med slowfx funkar bra eftersom profx smakar mycket mer.

/ Henrik

paddanboy
2006-09-29, 22:51
Jag häller i typ 2-3 DL vatten, skopan i - på med locket, fort börja svälja... Finns ingen tid att vänta. Jag använder lite whey också...

Ant
2006-09-29, 23:04
Den kommer heta DoublePro.


Och när kommer den?

Mantus
2006-09-29, 23:26
Måste stämma in i klagosången om slow FX, jag är en trogen FXare och älskar alla smaker på vasslen men när jag prövade slowFX choklad fick jag sådana kväljningar att jag var tvungen att hälla ut det(det har aldrig hänt förut, jag kan få ned i princip vad som helst men detta var vedervärdigt). Nu har jag mer ä sjuhundra gram som jag inte kan dricka*cry*

paddanboy
2006-09-29, 23:32
Skojar folk eller?

Smaken är helt acceptabel. Bara svälja, testa EsaPro så får ni smaka hostmedicin(När jag var barn hade jag en hostmedicin som smakade precis som EsaPro fast bättre - helt sant)

Svedberg
2006-09-29, 23:58
Måste stämma in i klagosången om slow FX, jag är en trogen FXare och älskar alla smaker på vasslen men när jag prövade slowFX choklad fick jag sådana kväljningar att jag var tvungen att hälla ut det(det har aldrig hänt förut, jag kan få ned i princip vad som helst men detta var vedervärdigt). Nu har jag mer ä sjuhundra gram som jag inte kan dricka*cry*


Blanda me 2dl mjölk, skaka och själv fort som fan innan de börjar koagulera = slippa smaken nästan.....pina i sig 5-6 dl jäst äckelchoklad pallar jag inte

DavidN
2006-09-30, 07:34
Skojar folk eller?

Smaken är helt acceptabel. Bara svälja, testa EsaPro så får ni smaka hostmedicin(När jag var barn hade jag en hostmedicin som smakade precis som EsaPro fast bättre - helt sant)

Det är bara grovt fjolleri.

(Kanske är folket från videon Kungsholmseliten eller vad den hetter med Stockholmare?)

shadowfire
2006-09-30, 09:37
Jag har även testat Farings Sloow protein, samt Protec. Har inte haft några problem med dessa, men med detta så vänder sig magen på mig!*spy*
Håll dig borta från Fairings complete protein med blåbär/vaniljsmak bara.. det lät gott - men smakar galla.

EiseltUK
2006-09-30, 12:40
Och när kommer den?

Vi jobbar på en tredje smak men har inte riktigt fått till den ännu. Vi tänkte ha tre smaker från start så när di har den sista klar ska tillverkningen dras igång. Förhoppningsvis om kanske två månader.

Baha
2006-09-30, 15:24
hade köpt 3 påsaro ch blev tvungen att öppna och testa nu när jag läste detta.

tyckte inte smaken var ngt speciellt, inte god men inte heller äcklig, smakade ganska milt.

konsistensen lämnar ju dock en del att önska som det gör med alla rena kaseinpulver, blir för jävla tjockt så jag förstår att man kan få problem med kaseinpulver om man ej gillar smaken.

men för priset så ger vi det tummen upp ändå

Mantus
2006-10-02, 00:13
Blanda me 2dl mjölk, skaka och själv fort som fan innan de börjar koagulera = slippa smaken nästan.....pina i sig 5-6 dl jäst äckelchoklad pallar jag inte


Ok ska pröva det, borde ju gå bra med tillräckligt mycket vilja.

Lepras
2006-10-02, 01:07
inte smakat fx,, men köpte hem Matrix 5.0 från "webshopen som inte får nämnas med namn" och det smakar vidrigt,,choklad smak..usch

z_bumbi
2006-10-02, 06:30
Måste stämma in i klagosången om slow FX, jag är en trogen FXare och älskar alla smaker på vasslen men när jag prövade slowFX choklad fick jag sådana kväljningar att jag var tvungen att hälla ut det(det har aldrig hänt förut, jag kan få ned i princip vad som helst men detta var vedervärdigt). Nu har jag mer ä sjuhundra gram som jag inte kan dricka*cry*

Köp ett vasslepulver och sen portionerar du ut lite av kaseinet varefter, choklad, jordgubb eller vanilj får smaken avgöra dvs testa vilka kombinationer som funkar för dig.

Mixade havregryn, jordgubbar och/eller jordgubbsprotein, mjölk och lite kasein funkar.

Mantus
2006-10-02, 11:39
Blanda me 2dl mjölk, skaka och själv fort som fan innan de börjar koagulera = slippa smaken nästan.....pina i sig 5-6 dl jäst äckelchoklad pallar jag inte


Prövade ditt tips, i med pulvret lite mjölk och skaka i fem sekunder men lik förbannat så koagulerade det på en gång.*grr* Sedan prövade jag med att röra om med en skad med samma resultat. Jag börjar bli riktigt arg på det förbaskade pulvret, men nu har envisheten kickat in så nu skall jag bara dricka et jävla pulvret kosta vad det kosta vill;)

Mantus
2006-10-02, 11:40
Köp ett vasslepulver och sen portionerar du ut lite av kaseinet varefter, choklad, jordgubb eller vanilj får smaken avgöra dvs testa vilka kombinationer som funkar för dig.

Mixade havregryn, jordgubbar och/eller jordgubbsprotein, mjölk och lite kasein funkar.


Skall absolut prova det.

grisbil3n
2006-10-02, 12:22
Jag tyckte det smakade rätt illa första gångerna men sedan vande jag mig och nu tycker jag det smakar helt ok. Jag dricker skiten för näringens skull.

HenrY
2006-10-02, 12:36
Jag tyckte det smakade rätt illa första gångerna men sedan vande jag mig och nu tycker jag det smakar helt ok. Jag dricker skiten för näringens skull.

Mjo samma här faktiskt.
Jag har vant mej nu, och mår inte illa som jag gjorde första gångerna.

Ola Wallengren
2006-10-02, 16:58
De proteinpulver som jag smakat som är sötade med sukralos har smakat lite märkligt, inte illa men inte lika gott. Misstänker att det är sukraloset som gör det i Slow FX också, det smakar så förutom att kasein har en speciell smak. Man får sämre andedräkt av den också.

EiseltUK
2006-10-02, 17:16
De proteinpulver som jag smakat som är sötade med sukralos har smakat lite märkligt, inte illa men inte lika gott. Misstänker att det är sukraloset som gör det i Slow FX också, det smakar så förutom att kasein har en speciell smak. Man får sämre andedräkt av den också.

Sötman från sukralos kommer ganska långsamt i jämförselse med aspartam. Jag tror det är problemet. I produkter man tuggar kanske det funkar men i flytande hinner man kanske svälja innan sötman slår in.

sammy1
2006-10-08, 12:18
Mjo samma här faktiskt.
Jag har vant mej nu, och mår inte illa som jag gjorde första gångerna.


Jag har med provat det och det smakar *spy*

man behöver 700ml vätska för att man nte ska behöva tugga det. Det är som att dricka välling. Klökts hur många gånger somhelst
tar dte bara ibland :)

EiseltUK
2006-10-08, 15:49
Jag har med provat det och det smakar *spy*

man behöver 700ml vätska för att man nte ska behöva tugga det. Det är som att dricka välling. Klökts hur många gånger somhelst
tar dte bara ibland :)

När jag blandar 30 gr så funkar det bra med ca 3 dl vatten. Låter den står ett tag så bli konistens och smak bättre.

sammy1
2006-10-08, 17:35
När jag blandar 30 gr så funkar det bra med ca 3 dl vatten. Låter den står ett tag så bli konistens och smak bättre.

Jag brukar faktiskt inte vara så himla känslig! Det är mest konsistensen och chokladsmaken som är negativ! Kör fortfarande med Slow men bara ibland!

MUGEN
2006-10-08, 17:51
fett gott pulver :thumbup: , 2 beställningar gjorda tidigare, brukar inte pulvermat längre

Snakeyes
2006-10-08, 17:54
De proteinpulver som jag smakat som är sötade med sukralos har smakat lite märkligt, inte illa men inte lika gott. Misstänker att det är sukraloset som gör det i Slow FX också, det smakar så förutom att kasein har en speciell smak. Man får sämre andedräkt av den också.

Det finns dock proteinpulver sötade med sukralos som har en utmärkt smak. Pröva t ex Ultra Peptide från Xtreme Formulations. Uppenbarligen har man inte arbetat speciellt hårt med smaken på Slow FX då det är ett budgetpulver.

EiseltUK
2006-10-08, 19:13
Det finns dock proteinpulver sötade med sukralos som har en utmärkt smak. Pröva t ex Ultra Peptide från Xtreme Formulations. Uppenbarligen har man inte arbetat speciellt hårt med smaken på Slow FX då det är ett budgetpulver.

Det är väldigt lite smakämne och sukralos i slow så den är nästan smaklös. Tror att vi bara behöver öka lite så blir smaken betyldigt bättre. Vi ska förhoppningvis har det gjort inom någon månad + ytterligare en smak jordgubb/hallon.

Angus
2006-10-08, 21:42
Det är väldigt lite smakämne och sukralos i slow så den är nästan smaklös. Tror att vi bara behöver öka lite så blir smaken betyldigt bättre. Vi ska förhoppningvis har det gjort inom någon månad + ytterligare en smak jordgubb/hallon.

jag fick reklamera en protec som innehöll sukralos för den smakade vedervärdigt och ni skulle enligt er kundtjänst återgå till aspartam i protec.varför inte aspartam i slow protein ? på min protec stod det inte skrivet att det var sukralos i utan aspartam*screwy*

Brooklyn
2006-10-08, 22:16
ett tips, slow fx i havregrynsgröten äter det varje morgon + kväll :eating: gott som fan, hemligheten är att ha i lite extra vatten när man kokar gröten, eftersom proteinet man häller i när man kokat klart binder upp en del vatten... try it

Runda Grodan
2006-10-09, 07:35
Jag tycker Slow Fx är god och äter hellre ett protein sötat med sukralos än med aspartam.

Angus
2006-10-10, 20:00
jag fick reklamera en protec som innehöll sukralos för den smakade vedervärdigt och ni skulle enligt er kundtjänst återgå till aspartam i protec.varför inte aspartam i slow protein ? på min protec stod det inte skrivet att det var sukralos i utan aspartam*screwy*

kanske man kan få svar på ovanstående av någon från eiselt ?

EiseltUK
2006-10-11, 10:19
jag fick reklamera en protec som innehöll sukralos för den smakade vedervärdigt och ni skulle enligt er kundtjänst återgå till aspartam i protec.varför inte aspartam i slow protein ? på min protec stod det inte skrivet att det var sukralos i utan aspartam

De nya batcherna av Protec är det aspartam. I jordgubben har vi ändrat smaksättningen lite så den är lite rundare i smaken och känns inte lika blaskig. I slow använder vi sukralos som ett alternativ till aspartam.

Carl_B
2006-10-11, 18:13
Det är väldigt lite smakämne och sukralos i slow så den är nästan smaklös. Tror att vi bara behöver öka lite så blir smaken betyldigt bättre. Vi ska förhoppningvis har det gjort inom någon månad + ytterligare en smak jordgubb/hallon.


sweet :thumbup:

Yankeee
2006-10-31, 18:13
Ja fyfan, slow fx smakar verkligen skit. Hur kan man misslyckas med en smak så brutalt? Det är väl eiselt som står bakom? Låna lite av protec. Tur att jag bara köpte en påse.

Köp sloow från fairing om ni ska ha kasein, det är som svenska division 1 vs serie a.

EiseltUK
2006-11-02, 02:57
Ja fyfan, slow fx smakar verkligen skit. Hur kan man misslyckas med en smak så brutalt? Det är väl eiselt som står bakom? Låna lite av protec. Tur att jag bara köpte en påse.

Köp sloow från fairing om ni ska ha kasein, det är som svenska division 1 vs serie a.


Slow Fx kommer snart med bättre chokladsmak. Smaken som den är nu är väldigt mild.

DavidN
2006-11-02, 10:15
Ja fyfan, slow fx smakar verkligen skit. Hur kan man misslyckas med en smak så brutalt? Det är väl eiselt som står bakom? Låna lite av protec. Tur att jag bara köpte en påse.

Köp sloow från fairing om ni ska ha kasein, det är som svenska division 1 vs serie a.

Hur kan man vara en sån fjolla med smaker? Kanske jobbigt att gå från en smaskig latte i curlingklubben till proteindrinkar?

HenrY
2006-11-02, 11:41
Hur kan man vara en sån fjolla med smaker? Kanske jobbigt att gå från en smaskig latte i curlingklubben till proteindrinkar?

Jag personligen är inte kräsen alls vad det gäller smaker, jaa du kan få det bekräftat av min bror Makk om du vill!;)
Men i början hade jag riktigt svårt för att få ner Sloow FX, så illa var det för mig.

Yankeee
2006-11-02, 16:26
Hur kan man vara en sån fjolla med smaker? Kanske jobbigt att gå från en smaskig latte i curlingklubben till proteindrinkar?

Gnäller du för att jag uppenbarligen inte är lika dum som vissa andra och trycker i mig saker som jag inte gillar för att det är "bra"?

DavidN
2006-11-02, 16:32
Det är ett ganska nytt fenomen att proteindrinkar är så speciellt "goda", så det är ju trevligt för er gossar att ni har ett snällt utbud. Annars kanske ni inte klarat er :B
huja

Yankeee
2006-11-02, 16:51
Det är ett ganska nytt fenomen att proteindrinkar är så speciellt "goda", så det är ju trevligt för er gossar att ni har ett snällt utbud. Annars kanske ni inte klarat er :B
huja

Var vill du komma?

DavidN
2006-11-02, 16:54
Att det är väldigt gnälligt här.
Låter som i skolsalen på lågstadiet ;)

HenrY
2006-11-02, 19:01
Att det är väldigt gnälligt här.
Låter som i skolsalen på lågstadiet ;)

Enda som gnäller här är du.

Som jag skrev innan, och som antagligen gäller för många andra, man har inte direkt stora krav på en proteindrink/gainer/måltidsersättare mm. Då det inte är för smaken man dricker dom, men man ska iaf KUNNA FÅ NER det utan att faktiskt spy!

DavidN
2006-11-02, 20:37
jag ger mig ;)
tycker bara det rackas mycket på en OK produkt,

Jorgen
2006-11-02, 20:43
Det är väl klart att smaken är viktig på vad man äter och dricker.
Att tvinga i sig något som är äckligt är ju bara dumt.

Jorgen
2006-11-02, 20:43
jag ger mig ;)
tycker bara det rackas mycket på en OK produkt,
Smaken är olika. :)

Fairing
2006-11-03, 08:07
Det är väl klart att smaken är viktig på vad man äter och dricker.
Att tvinga i sig något som är äckligt är ju bara dumt.

Speciellt när det finns godare alternativ som snart även finns i Hallon och äppel/päronsmak:eating:

Yankeee
2006-11-04, 11:24
Efter lite tillvänjning så går det att dricka iallfall, smakar inget nu längre :Virro

mistermr
2006-11-04, 14:27
Speciellt när det finns godare alternativ som snart även finns i Hallon och äppel/päronsmak:eating:

Vad för produkt (namn) i äppel/päron- samt hallonsmak?

mvh

Jorgen
2006-11-04, 14:31
Vad för produkt (namn) i äppel/päron- samt hallonsmak?

mvh
Fairing - Sloow Protein .

mistermr
2006-11-04, 16:24
Fairing - Sloow Protein .

Låter toppen!

Hade prolem att få ned jordgubbssmaken, men mintchoklad blev jag van vid fastän att jag ej tycker särskilt mycket om den.

mvh

Hermanssson
2006-11-08, 20:25
Jag tycker den är riktigt god, fast då blandar jag den å andra sidan med:
- 3dl mjölk till 1dl protein
- ½ dl vassleprotein choklad
- 1/3 till ½ banan
- 1 matsked kakao
- lite kanel + lite sötningsmedel och några isbitar.


Det du gör är att göra en "proteinsmoothie". Tycker inte du ska kommentera smaken på själva Eiselt-pulvret, eftersom du knappt lär kunna känna den tack vare alla goda råvaror du blandat i. :Virro

Dajollee
2006-11-08, 20:53
Fick hem 3 kg idag, och vart mycket besviken över smaken!
Jag kräver INTE mycket på smak när det gäller proteinpulver, det är inte smaklökarna de ska tillfredställa. Men, nu får jag spykänslor när jag dricker den sk. Mjälkchoklad smaken, som i min käft smakar något mellanting mellan trä och en eftersmak av salmiak...
Kommer bli svårt att göra sig av med detta pulver...:(

Någon som testat detta?


äh blandade en sån påse med 2påsar naturell smak whey.. smakar inte så hemskt

G_lund
2006-12-29, 12:30
bara att hålla för näsan o svepa.. :thumbup:

messier11
2007-01-05, 23:27
bump
såg just på hemsidan att de anger choklad OCH jordgubb som smaker på slow fx men jag har då inte hittat att det går att köpa (undrar när det kommer)

Luddee
2007-01-14, 22:26
När jag blandar 30 gr så funkar det bra med ca 3 dl vatten. Låter den står ett tag så bli konistens och smak bättre.

Hmm, följde ditt råd, men blandade den med lättmjölk, Resultat: chokladpudding som jag fick äta med sked. Är det mjölken som ställer till det på ngt sätt eller?

Sen undrar jag varför de sitter klisterlappar på slowpaketen =) gör de det på alla ere har det ngt med en ny eller gammal förpackning?

Edit: har med chokladsmak fall det spelar någon roll.

EiseltUK
2007-01-14, 22:55
Hmm, följde ditt råd, men blandade den med lättmjölk, Resultat: chokladpudding som jag fick äta med sked. Är det mjölken som ställer till det på ngt sätt eller?

Sen undrar jag varför de sitter klisterlappar på slowpaketen =) gör de det på alla ere har det ngt med en ny eller gammal förpackning?

Edit: har med chokladsmak fall det spelar någon roll.

Mjölken kan nog göra at kaseinatet sväller ännu mer än med vatten. Testa med vatten istället och anpassa mängden vatten så att du får den konsistens du önskar. Obs att kasein alltid kräver mer vatten än t ex vassleprotein.

Klisterlappen beror på att vi ville testa efterfrågan på produkten innan vi trycker upp påsar som kräver lite större volymer.

Slow Fx choklad ska förbättras smakmässigt inom kort och sen lanserar vi en andra smak.

/ Henrik

Luddee
2007-01-14, 23:01
Ok, jo det är jag medveten om, men har aldrig varit med om chokladpudding :) men smaken e väl inte så vedervärdig. Var så att jag körde med protec ett tag och det smakade bättre med mjölk än vatten så tänkte att slow fx kanske gör de me.

Okej, nja smaken tycker jag inte är ngt problem, är glad över att det inte är lika söt som vassle är.

barda
2007-01-15, 15:57
tips: blanda först med 3 dl vatten tills det blir en sörja, häll sedan i en skvätt mjölk och RÖR om, klockren konsistens.

Cerberus
2007-01-15, 16:08
ja smaken är helt vidrig, kör 2dl innan läggdags delvis för att jag vill snabbt bli av med skiten...så jävla äcklig smak. Choklad smakar de fan inte..

EiseltUK
2007-01-15, 16:27
Så illa är det inte. *whistle* Men gott är det inte heller och det är därför vi gör om smaken. Har inte testat den nya chokladen innan men enligt en kollega som testat så blev den bra.

Cerberus
2007-01-15, 18:42
Naturell måste ju smaka analhål? :D

ska pröva andra märken och sorter tills jag hittar nåt jag gillar...kosta va de kostar! :D

Avesta
2007-01-16, 15:27
Slow FX + minimjölk = gott



Väntar på nya smaker :)

Fatcan
2009-04-21, 19:13
Har smaken på Slow FX bättrats på nånting?

Sniggel
2009-04-21, 19:23
Vet inte hur den smakade förut. Men jag känner inte alls igen reaktionerna i denna tråden. Själv tycker jag att slow FX milk choco smakar, choklad, om än lite subtilt och inte speciellt spännande (blandar med vatten, smakar förmodligen gott med mjölk), men inte smakar det illa. Hallonsmaken är tråkigare än chokladsmaken men den är inte heller äcklig.

Aimbert
2009-04-21, 19:33
Har smaken på Slow FX bättrats på nånting?

Jag håller helt och hållet med Sniggel. Med mjölk (och kanske lite Pro FX med samma smak) är den riktigt god imo.

Cerberus
2009-04-21, 20:10
bara prövat me vatten, smakar ok. Enda ja klagar på är de fucking klumparna som kommer till! INTE GOTT! Använder t.om filtret som följer med shakers.

malkin
2009-04-21, 20:31
bara prövat me vatten, smakar ok. Enda ja klagar på är de fucking klumparna som kommer till! INTE GOTT! Använder t.om filtret som följer med shakers.

Gör som en pudding av den istället, mindre vatten bara.

Aimbert
2009-04-21, 20:35
bara prövat me vatten, smakar ok. Enda ja klagar på är de fucking klumparna som kommer till! INTE GOTT! Använder t.om filtret som följer med shakers.

Blandar man för koncentrerat blir det klumpar.

747
2009-04-21, 20:36
Efter att ha använt doublepro ett bra tag så kommer jag ikväll gå över till slowfx. Det här känns spännande :)

Cerberus
2009-04-21, 20:50
använder ju oftast en halv liter vatten, tror ja...

747
2009-04-21, 21:14
Okay det blev superfiasko av alltihop. Blandade 1 dl slow med 2.5 dl mjölk och ställde in i kylen 10 min, det blev någon slags röd trolldeg till slut. För lite vätska. Imorgon ska jag blanda i 25% vassle och ta mer vätska så kanske det bli ätbart. Smaken på jordgubb va okay men inget man längtar efter, så det var ju positivt.

Sniggel
2009-04-22, 00:21
bara prövat me vatten, smakar ok. Enda ja klagar på är de fucking klumparna som kommer till! INTE GOTT! Använder t.om filtret som följer med shakers.

Filtrena är ju useless! De gör det svårare att skaka pulvret så att det löser sig, slutade använda dem för längesen, förutom när jag dricker te, då är de bra på att förhindra bladen från att åka igenom.

pia
2009-04-22, 07:55
Om ni har problem med chokladsmak så kan jag rekommendera att hälla i kakao i drinken. Jag tycker ingen gör en god choklad för det smakar ej riktig choklad utan de gör någon mjölkchokladsmak som smakar skit. Med extra kakoa så blir det riktig chokladsmak och drinkarna blir goda.

Fatcan
2009-04-24, 17:00
Fick hem en påse idag. Tänkte göra så att det blev som en pudding, blandade 2,5dl minimjölk med 40g slow fx (choklad), detta blev väldigt äckligt pga konsistensen...föreställ dig brun fuktig kletig sand, jag fick bara i mig hälften. Ska ta mera vätska nästa gång.

Mourten
2009-04-24, 17:06
Har inte läst alla inlägg men min uppfattning är att kaseinproteinen överlag är sämre.

Cerberus
2009-04-24, 23:40
Har inte läst alla inlägg men min uppfattning är att kaseinproteinen överlag är sämre.

de billigare sorterna, finns bättre som blandar sig bra. Iof e doublepro ett blandat protein men större delen är kasein och det blandar sig perfekt.

GainoMax
2009-04-25, 22:06
Samma här... Går inte att dricka eller göra mousse av riktigt besviken!

haslish
2009-04-25, 22:43
Blanda det med vassleprotein så går det att dricka.

Fatcan
2009-04-27, 13:49
Samma här... Går inte att dricka eller göra mousse av riktigt besviken!

Det går visst att dricka. Körde 4dl vatten till 40g pulver igår, gick perfekt att hälla i sig, smakade bra också :thumbup:.

Dan S
2009-04-27, 14:38
Sloow FX är det äckligaste jag smakat och då har använt 3 olika amino-produkter, fairing, eiselt och star nutrition. SN är klar vinnare i smak där. Slow FX är som att dricka skum med dov smak som får en att kvälja. Jag hade jordgubb.

ThisIsTheOne
2009-04-27, 14:45
Har inte läst alla inlägg men min uppfattning är att kaseinproteinen överlag är sämre.

Double Pro choklad (visserligen 80/20 kasein/vassle) är bättre än allt annat. *drool*

Metaddict
2009-04-27, 21:04
Double Pro choklad (visserligen 80/20 kasein/vassle) är bättre än allt annat. *drool*

Fick hem den för några dagar sen och fick en smärre chock. Stört god :) Tack Eiselt!

GainoMax
2009-04-30, 13:31
Köpte nyligen hem 1.5kilo slowfx choklad. Sjukt vad jag vart ledsen efter att ha smakat skiten. Trycker i mig 1dl varje kväll men det är inte kul. Mår dåligt efteråt/klumpar som satan/smakar riktigt vidrigt.

Men men man får det man betalar för :)

z_bumbi
2009-04-30, 13:44
Om man har ett kaseinprotein så brukar det gå att rädda på lite olika sätt.

Blanda med vassle med samma smak eller en smak som matchar, det blir mycket mindre klumpar och konsistensen blir också tunnare.

Gör en milkshake, mixern fixar ev klumpar och man kan smaksätta som man vill.

Blanda med oboy och gör en pudding.

Släng i en mindre mängd i en vanlig gainer av samma smak, om man dricker gainern efter träningen funkar det ganska bra.

Vill man inte blanda i något så testa att låta drinken stå en stund och skaka sen igen.

Fatcan
2009-05-01, 13:30
Köpte nyligen hem 1.5kilo slowfx choklad. Sjukt vad jag vart ledsen efter att ha smakat skiten. Trycker i mig 1dl varje kväll men det är inte kul. Mår dåligt efteråt/klumpar som satan/smakar riktigt vidrigt.

Men men man får det man betalar för :)

Det är nog du som är dålig på att blanda isf.

GainoMax
2009-05-02, 14:54
Det är nog du som är dålig på att blanda isf.

Haha faktist inte. Måste köra med mixern i ca 40sek innan det blir halvt rinnande, och då kör jag med 4dl vatten 1dl pulver. Kör jag endast i flaskan så blir det klumpar hur mycket jag än skakar. Även om jag mixar så glider den så sjukt söligt ner i halsen fast jag sveper hela direkt :P

Fatcan
2009-05-02, 17:16
Haha faktist inte. Måste köra med mixern i ca 40sek innan det blir halvt rinnande, och då kör jag med 4dl vatten 1dl pulver. Kör jag endast i flaskan så blir det klumpar hur mycket jag än skakar. Även om jag mixar så glider den så sjukt söligt ner i halsen fast jag sveper hela direkt :P

Konstigt, jag kör 35g pulver (1 dl) med 3-3 1/2 dl vatten, och mixar i ungefär 10-20 sekunder och låter det sedan stå i kylen. Jag får en helt rinnande konsistens, inga klumpar alls.

Körde i en shaker tidigare, då använde jag 35g pulver och 3 dl mjölk, det var man tvungen att äta med sked men inga klumpar uppstod.