handdator

Visa fullständig version : Måltidsersättning


KHB
2006-09-22, 18:57
Nybörjare på detta!
Är det ok att äta måltidsersättning OCH protein på samma gång, eller får man i sig protein så det räcker från själva måltidsersättningen?

Vilka märken rekommenderar ni??

Fredrik_S
2006-09-22, 19:22
Jag tror ingen rekomenderar måltidserstättare över huvuttaget. Dom innehåller oftast fruktos och tillsatta vitaminer och mineraler. En måltid är mycket mycket bättre än en måltidsersättare.

KHB
2006-09-22, 22:31
Och vitaminer och mineraler är dåligt hur??? :confused:

Varför finns MRP överhuvudtaget om det inte hjälper när man ska gå ner i vikt??

Sverker
2006-09-23, 06:16
Varför skulle du inte gå ned i vikt ?

Du ersätter en måltid med ett färdigt koncept och vips har du sparat in ett antal kalorier. Det är kalorier in mot kalorier ut som gäller.
Vissa kanske uppskattar att praktiskt ersätta en måltid för att känna att de gör någonting för att gå ned i vikt.





Jag skulle inte vara rädd för fruktos ifall jag höll in på kalorierna. Det finns ju inga signaler framme för att bilda fett då.

KHB
2006-09-23, 06:56
Det var mest Fredrik_S inlägg som jag reagerade på, han skrev att ett mål mat är mycket bättre.

Men att äta MRP måste ju vara enklare än att sätta ihop en måltid utan onyttiga ämnen?
Precis som du skrev Sverker: "Du ersätter en måltid med ett färdigt koncept och vips har du sparat in ett antal kalorier."

- Frågan var ju oxå om man ska äta extra protein utöver MRP?
- Åter igen, någon som kan rekommendera nåt?

Sverker
2006-09-23, 07:34
Jag säger inte att du ska ersätta en måltid med en Måltidsersättare. Mat är ALLTID näringsmässigt överlägset. Men med min motiveringen tidagare så är ju: http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=64 att rekommendera.

Den är proteinrik i sig så mer protein behövs inte. Protein ger mer mätnad än de andra två näringsämnena.