handdator

Visa fullständig version : Bra gym i gbg?


danne_77
2006-09-22, 18:07
Jag skall inom kort flytta till Göteborg. Bor i Uddevalla nu. Och jag undrar om det finns ngn som kan tipsa om bra gym i gbg? Gärna med priser och öppetider och så. Och om det finns hemsida så länka gärna.

MVH

Daniel

Baan
2006-09-22, 18:08
Det beror mycket på vad du är ute efter. Man blir lite gympatriot när man tränar på ett visst ställe så det är svårt vara objektiv :P

TCOG
2006-09-22, 18:53
Exhale är det bästa inom GBG. (sen beror det var du kommer bo?)

tp_88
2006-09-22, 18:55
Iofs är GKK det enda jag besökt men det var väldigt bra!

jenny
2006-09-22, 18:55
Har just börjat träna på Gymnasium och är jättenöjd.

Sniggel
2006-09-22, 19:07
Första frågan jag hade ställt hade ju varit vilket gym:
*man får släppa vikterna i exempelvis marklyft
*man får använda magnesium
*har "knäböjsskydd" (som inte sitter för högt upp eller är ställbart).
*har hantlar med vikt upp till minst 70 kg.

Jag ska också till göteborg någon gång i framtiden, därför ställer jag samma fråga. :thumbup:

Ryska_raketen
2006-09-22, 19:12
Active wellness, 4 real! MEAT IT

Wain
2006-09-22, 19:54
Active wellness, 4 real! MEAT IT

Saknar Active wellness nu när jag tränar på de sunkiga gymmen i Åbo.
*cry*

z_bumbi
2006-09-22, 19:57
Första frågan jag hade ställt hade ju varit vilket gym:
*man får släppa vikterna i exempelvis marklyft
*man får använda magnesium
*har "knäböjsskydd" (som inte sitter för högt upp eller är ställbart).
*har hantlar med vikt upp till minst 70 kg.

Jag ska också till göteborg någon gång i framtiden, därför ställer jag samma fråga. :thumbup:

Valfritt styrkelyftsgym bör funka, även om hantlar inte brukar vara högsta prio.

Ryska_raketen
2006-09-22, 19:58
Saknar Active wellness nu när jag tränar på de sunkiga gymmen i Åbo.
*cry*


haha, ja saknar inte dina mökar som väcker dom döda varjefall :devil:

Wain
2006-09-23, 08:04
haha, ja saknar inte dina mökar som väcker dom döda varjefall :devil:

Nu förstår jag inte vad du pratar om.
*innocent*

OggeP
2006-09-23, 08:05
Active wellness, 4 real! MEAT IT

Det äger! :thumbup:

mela
2006-09-23, 14:44
Exhale är det bästa inom GBG. (sen beror det var du kommer bo?)

Exhale är ju rena skiten. Litet, trångt och mörkt. Nej usch.


Vart i GBG ska du bo?

stridis
2006-09-23, 18:50
Exhale är ju rena skiten. Litet, trångt och mörkt. Nej usch.


Men det har schyssta öppetider,schysst musik och affischer. Men det är nog allt.

Fysiken (Gibraltargatan)är det bästa gym i Göteborg med omnejd jag har satt min fot in i.Stort och med alla grejer man behöver.

Oskis
2006-09-23, 18:59
Själv föredrar jag slottskogsvallen av de gym jag tränat på i Göteborg (en hel del). Bra utrustning, gött folk och bra öppettider samtidigt som det känns som att man faktiskt tränar på ett gym och inte i något rymdskepp.

Inzza
2006-09-23, 19:07
Men det har schyssta öppetider,schysst musik och affischer. Men det är nog allt.

Fysiken (Gibraltargatan)är det bästa gym i Göteborg med omnejd jag har satt min fot in i.Stort och med alla grejer man behöver.

om man gillar att träna till "best of Kylie Minouge" SÅ VISST.

jag säger Active wellness, slottskogsvallen, citygym, spartacus ( sportlife? :S ) eller träningsverket.. där har du lite beroende på vart i stan du skall bo :P

Diggler
2006-09-23, 19:12
SATS kungsgatan är bäst. Fast det kostar skjortan. Gamla Spartacus (Nu Sportlife) på Gustaf Dahléns gatan, god tvåa. Egentligen etta eftersom det ligger på Hisingen.

danne_77
2006-09-23, 21:00
JAg kommer att bo på Lövgärdet...men jag jobbar på Ringön och kommer träna direkt efter jobbet. Skall kolla upp alla de förslag som jag fått.

jenny
2006-09-23, 21:09
Men det har schyssta öppetider,schysst musik och affischer. Men det är nog allt.

Fysiken (Gibraltargatan)är det bästa gym i Göteborg med omnejd jag har satt min fot in i.Stort och med alla grejer man behöver.

Fysiken är helt okej. Men det är alltför mycket folk. Pallar inte att träna där på kvällstid.

Själv så har jag tränat på Fysiken, SATS, WC, gymnasium och F&S. Av dem rekommenderar jag SATS, WC och gymnasium

AFanatic
2006-09-23, 21:12
Exhale är ju rena skiten. Litet, trångt och mörkt. Nej usch.


Vart i GBG ska du bo?

Håller med du. Det enda positiva med Exhale är öppetiderna.

Active Wellness ftw.

Baan
2006-09-23, 21:34
Fysiken funkar rätt bra. Beror på träningstider, kan du träna innan 17 så är det inte för mycket folk (om man inte vill ha ett gym med max två pers i dvs) annars är det ganska jobbigt mycket folk. Hantlar finns det upp till 67kg och även ganska bra möjlighet till böj/mark. Nackdelen får sägas vara att det knappast är samma kvalitet på stänger/vikter/ställningar som åp en bra atletklubb.

Inzza
2006-09-23, 21:37
JAg kommer att bo på Lövgärdet...men jag jobbar på Ringön och kommer träna direkt efter jobbet. Skall kolla upp alla de förslag som jag fått.

Då är ju spartacus ett väääldigt bra förslag, eftersom du slipper åka bron / tunneln för att komma till gymmet, utan du gör det när trafiken lättnat lite efter 17...förutsätter att du jobbar till 16 lr 17 :)

mela
2006-09-23, 21:45
JAg kommer att bo på Lövgärdet...men jag jobbar på Ringön och kommer träna direkt efter jobbet. Skall kolla upp alla de förslag som jag fått.

Du är möjligtvis inte sjöman? Isf hade jag kunnat fixa ett gymkort för 25:-/år ute på Hisingen.

Inzza
2006-09-23, 22:22
Du är möjligtvis inte sjöman? Isf hade jag kunnat fixa ett gymkort för 25:-/år ute på Hisingen.

ge mig en flaska rom så kan jag vara sjöman i en kvart, så fixar du åt mig oxå?

mela
2006-09-23, 22:23
ge mig en flaska rom så kan jag vara sjöman i en kvart, så fixar du åt mig oxå?

Nej *kissass*

Inzza
2006-09-23, 22:24
Nej *kissass*

haha synd, aja får väl överleva med att vänta tills jag får gymkort av jobbet, så länge myser jag ju med RR.

TCOG
2006-09-24, 08:56
Sluta snacka skit! Ja, just nu är Exhale i gymväg väldigt bra. Det har allt du behöver.

Sen är det inte mitt fel att folk är små & vågar/vill inte träna med "the big boys"
Atmosfären där slår inget och ja jag har varit på de flesta gymmen i GBG.

mystic[-_-]
2006-09-24, 08:57
Sluta snacka skit! Ja, just nu är Exhale i gymväg väldigt bra. Det har allt du behöver.

Sen är det inte mitt fel att folk är små & vågar/vill inte träna med "the big boys"
Atmosfären där slår inget och ja jag har varit på de flesta gymmen i GBG.

Haha vad du leker hardcore :laugh:

TCOG
2006-09-24, 09:13
']Haha vad du leker hardcore :laugh:

?

Gillar inte att folk snackar skit bara. Sen är det helt ok att träna var man vill, men de olika gymmen har olika målgrupper de riktar in sig på. Man får ju hitta det som passar EN bäst....

mela
2006-09-24, 09:28
Sluta snacka skit! Ja, just nu är Exhale i gymväg väldigt bra. Det har allt du behöver.

Sen är det inte mitt fel att folk är små & vågar/vill inte träna med "the big boys"
Atmosfären där slår inget och ja jag har varit på de flesta gymmen i GBG.


Jag skiter väl i att det är massa big boys där. Det är trångt, mörkt och litet.

petersson
2006-09-24, 09:32
Fysiken funkar rätt bra. Beror på träningstider, kan du träna innan 17 så är det inte för mycket folk (om man inte vill ha ett gym med max två pers i dvs) annars är det ganska jobbigt mycket folk. Hantlar finns det upp till 67kg och även ganska bra möjlighet till böj/mark. Nackdelen får sägas vara att det knappast är samma kvalitet på stänger/vikter/ställningar som åp en bra atletklubb.

Problemet med atletklubbar är att man blir beroende av de utmärkta stängerna och ställningarna de har där :)

TCOG
2006-09-24, 09:40
Jag skiter väl i att det är massa big boys där. Det är trångt, mörkt och litet.

Ok, visste inte att du brukar springa marathon inne på gym.

mela
2006-09-24, 09:41
Ok, visste inte att du brukar springa marathon inne på gym.

Nej, men jag vill kunna köra marklyft utan att jag trycker upp röven i han som bänkar.

AlexGBG
2006-09-24, 10:07
JAg kommer att bo på Lövgärdet...men jag jobbar på Ringön och kommer träna direkt efter jobbet. Skall kolla upp alla de förslag som jag fått.


då skulle jag rekomenreda sportlife som ligger på gångavstånd från ringön.

och om du då jobbar "normala" tider så slipper du ju dom värsta köerna ut från hisingen till lövgärdet eftersom du tränar då :)

förövrigt är jag partisk å tränar på sportlife själv så..

Noodles
2006-09-24, 10:09
Fysiken är bra men jag brukade nästan alltid träna på förmiddagen. Kvällarna (speciellt måndag och tisdag) är hopplösa.

AlexGBG
2006-09-24, 10:14
Fysiken är bra men jag brukade nästan alltid träna på förmiddagen. Kvällarna (speciellt måndag och tisdag) är hopplösa.

det är ju lite besvärligt att åka från ringön upp till fysiken genom stan i rusningstrafik, sen tillbaka genom stan, och köra 45an till lövgärdet..


Nej, men jag vill kunna köra marklyft utan att jag trycker upp röven i han som bänkar.

är du säker på att han som bänkar inte vill det då?

stridis
2006-09-24, 11:42
Sen är det inte mitt fel att folk är små & vågar/vill inte träna med "the big boys".

Vad löjlig du är.

Till er andra:Fysiken kryllar av folk kvällstid, men det är bara charmigt så länge man kan genomföra sina pass utan att vänta på maskiner och dylikt. Musiken är en nackdel men man kan faktiskt påverka den i viss mån genom att majla förslag eller prata med instruktörerna.

Hatar gym där det bara typ 2 pers i, nej jag är en snubbe som gillar stora lokaler,tillräckligt med stänger och annat, bastu, och glo på studentskor mellan seten.

Baan
2006-09-24, 11:45
Till er andra:Fysiken kryllar av folk kvällstid, men det är bara charmigt så länge man kan genomföra sina pass utan att vänta på maskiner och dylikt. Musiken är en nackdel men man kan faktiskt påverka den i viss mån genom att majla förslag eller prata med instruktörerna.


Heh "charmigt" är nog inte ordet. Irriterat för min del om jag ska behöva ta kölapp för att köra en övning. Visst mycket kan man byta ut, men vill man köra en basövning så vill man inte gärna byta ut den :(

Är väl å andra sidan inga större probs för mig då jag alltid tränar innan 15

Wain
2006-09-24, 16:45
Fysiken är bra men jag brukade nästan alltid träna på förmiddagen. Kvällarna (speciellt måndag och tisdag) är hopplösa.

Brukade vara ganska OK efter 21 när jag tränade där.