handdator

Visa fullständig version : Vilka muskelgrupper är ni nöjda/missnöjda med på era kroppar?


stoney_king
2006-09-22, 17:44
Jag börjar... nerifrån...

Vaderna är bara sjukt dåliga, jag gör inte direkt nått för att de ska växa heller, så rätt åt mig...

Låren är jag nöjd med, de är inte det minsta definerade men de är hyfsat stora, passar min övriga kropp...

Magrutor är ju nått jag vill ha, men orkar inte deffa så det får vara...

Bröna är den muskelgrupp jag är mest nöjd med, riktigt nöjd...

Axlarna är jag också nöjd med i stort sätt... baksidan och framsidan är bra men det är utsidorna jag vill ha större, så jag blir bredare.

Biceps är ok, kunde vara större...

Triceps är jag nöjd med.

Trapzen har börjat komma bra nu, eftersom jag har börjat piska dem... är riktigt nöjd med resultatet.

Ryggen är ok... svårt att säga...


Vad känner ni om era egna kroppar?

Yankeee
2006-09-22, 17:46
Vad känner ni om era egna kroppar?

Jag är inte missnöjd med något, men det finns alltid saker som kan bli bättre.

tp_88
2006-09-22, 17:50
Tja, alla.

shadowfire
2006-09-22, 17:50
Jag är inte missnöjd med något, men det finns alltid saker som kan bli bättre.
+1, finns ingen anledning att se negativt på sig själv.
Däremot kan man hitta förbättringspotential areavis.

HenrY
2006-09-22, 18:02
Jag är inte missnöjd med något, men det finns alltid saker som kan bli bättre.

Same here. Förutom vaderna, dom är jag missnöjd med.

Slartibartfast
2006-09-22, 18:32
Allting är bara skit. Jag kommer aldrig få några brudar.

Henkan
2006-09-22, 18:56
Ryggen e bra...har alltid växt bra...armarna e nog min bästa sida...blir grova oavsett hur ja tränar hehe.
Sämst är vaderna..men ja försöker på olika sätt men det gååår saaakta.
Bröst e hyfsat...mage e okej. Låren e bra rent utseendemässigt...men skulle må bra av lite cm till..

aliquis
2006-09-22, 18:57
Inte nöjd med något ;D

Fatalist
2006-09-22, 19:02
Triceps har en sexig form. Allt annat suger.

Nithian
2006-09-22, 19:04
bröst släpar

Piranha
2006-09-22, 19:08
Lårbiceps och rygg är under prioritering här.

Helena B
2006-09-22, 19:16
Lateral Deltoid

Jag är lika nöjd/missnöjd med alla. Har inte kommit upp i den volymen än att jag kan se vad som släpar och inte släpar.

Pez
2006-09-22, 19:36
Lår, vader, rygg, utsida axlar och gluteus. Men aja..

Ryska_raketen
2006-09-22, 19:37
Inte nöjd med framsida lår, vader, triceps, underarmar.

Mindre nöjd med : resten

krilleh
2006-09-22, 19:46
armarna e jag väl nöjd med om jag måste bestämma något.

Det jag verkligen är missnöjd med är brösten. Får alltid en massa fett där under bulken vilket är förjävligt *cry*

Capt
2006-09-22, 19:49
Nöjd med armarna och överlag helheten*flex*

Dock missnöjd med mina utstickande bröstvårtor:(

LAR
2006-09-22, 20:25
skit: vader. mer deffinerad mage.

bra: armar

bäst: rygg

pragmatist
2006-09-22, 20:32
Jag ser ut som en överkörd grävling och skulle helst vilja dö (fast det lär ju suga ännu mer så här är jag ändå), men det som ser minst jävligt ut är latsen.

Arf Pingvin
2006-09-22, 20:41
Allting är bara skit. Jag kommer aldrig få några brudar.

+1

Jag skojar inte ens.

Tolkia
2006-09-22, 20:44
Alla utom ryggen, typ - och då menar jag inte att ryggen är BRA, men den är, tror jag, fullt acceptabel för en person i min ålder som tränar som jag tränar (orsak till att den är OK när resten suger är dock ett mysterium). Faktum är att jag t.o.m. är missnöjd med mina fingermuskler om jag skall vara kritisk (vilket en sån här tråd lägger upp för); det är en gigantisk (läs: fasansfull) skillnad jämfört med hur händerna såg ut och betedde sig när jag spelade piano en gång i världen.

Lellan
2006-09-22, 21:23
bröst släpar

Förlåt min off-topic dåliga humor, men det måste se kul ut.. ;)

Själv har jag allt inbäddat ifett för tillfället (får verkligen se till att det är tillfälligt) men gillade mina vader förut, innan jag började styrketräna ogillade jag axlarna men dem jobbade jag på så sen gillade jag dem bara för det. Och latsen, där syntes det snabbast att jag började träna.

Nu vetesjutton alltså.. :confused: Min livmoder? :D

dynamo
2006-09-22, 21:34
På det stora hela är jag nöjd, men har tänkt växa lite till och tappa lite mer fett. Jag försöker få bra symmetri (om det är så det heter när det är ser ut att vara en jämn fördelning av musklerna över hela kroppen på ett sätt som rättar till visuella "brister" i benstruktur osv).

Underarmar är för tunna på mina långa armar, framför allt handlederna. Under- och överarmarna ser till och med mindre ut än vad de är tycker jag, kanske pga att jag har djup bröstkorg och långa armar.

Baksida axlar släpar en del men de kommer. Resten av axlarna släpar iofs också tycker jag, men inte lika mycket.

Bröst ska växa mer.

Ryggen har tagit sig rätt bra, skulle vilja ha lite mer vidd då mina obliques är förhållandevis stora (efter att ha kompenserat en bred höft *rolleyes* ).

Har alltid haft för mycket fett kring lår och röv, men det blir bättre hela tiden. Vet inte om det funkar så här, men jag hoppas och det känns som att vid ny fettinlagring så sprider sig fettet mer jämt.

Det är iaf så jag tänkt än så länge. Nån gång, om jag lär mig posera, kanske jag slänger upp bilder och ber om kommentarer. Kanske min uppfattning skiljer sig från vad andra tycker. :D

Jag tror fan vader är den främsta muskelgruppen, iaf vad gäller styrka i förhållande till resten av mukklerna.

Flåt om jag gick lite offtopic genom att dra in fett i det hela.

Tricklev
2006-09-22, 21:36
Har inte kommit upp i den volymen än att jag kan se vad som släpar och inte släpar.

+1

Fartman
2006-09-22, 21:52
Sämst just nu är nog baksida lår + att röven är BRA (:D ) så ser lårbiccarna ännu sämre ut.
Armarna är jag inte så värst nöjd med, men dom har börjat komma på senaste tiden.
Annars gillar jag inte att min midja är allmänt bred, visst att den har endel fett men den är fan BRED utan fettet det är jag hundra på.
Rattarna vet jag inte riktigt med, dom är väl muskulärt helt ok, men jag lagrar in fett på dom lätt och det är ju inte så kul.

Bäst är axlar, rygg, quads och vader. Typ i den ordningen. Och ja, röven är ju riktigt stor så den är jag nöjd med :)

Pinglan
2006-09-23, 10:10
Jag har alltid varit mest missnöjd med mina lår! I hela mitt liv har jag haft komplex över mina lår....inte roligt att vara 10 år och spela fotboll och få höra att låren liknar en killes lår *cry* Inte roligt att börja på gym, aldrig träna ben, men ändå få höra att "jäklar Ingela vad jag är avundssjuk på dina lår"....och detta fick jag höra av killarna *cry* Vilken tjej tycker det är roligt????

Att alltid få kommentarer angående hur stora benen är är fruktansvärt jobbigt när man redan har komplex....MEN så började jag träna och tävla i tyngdlyftning.....hmmmm helt okej med stora/starka lår där minsann.....massor av kommentarer igen men med en helt annan inriktning....å fy satan vilka lår! SÅ jävla starka....ja ni vet, jag hade nytta av mina stora lår...samma när jag började med styrkelyft...samma kommentarer om låren...med någon slags beundran och respekt över hur starka de där stora benen måste vara....detta har hjälp mig otroligt mycket med mina komplex och vet ni vad, idag är låren det jag är mest nöjd med! Jag kan tom tycka att de är snygga ibland (om det är mörkt och jag är lite full ;) )

hultman
2006-09-23, 10:59
Den enda muskelgrupp jag är någorlunda nöjd med är brösten.

Rock'nRoll
2006-09-23, 11:55
Allt under midjan är hyffsat, resten är dåligt.

Baan
2006-09-23, 11:57
Bröst har aldrig varit någon stark muskelgrupp. I dubbel bemärkelse.

Sniggel
2006-09-23, 12:04
Vaderna är ok, men kan bli bättre.
Låren är ok men kan bli bättre.
Hamstrings borde jag piska mer.
Röven är grym! Kan nog bli lite större utan att det ser groteskt ut *flex*
Magen är hyfsad, rutorna syns knappt så en deff hade nog gjort nytta där, rutorna är nog inte jättestora heller, obliques verkar vara bra dock.
Bröst borde växa till sig
Axlar ok men bör bli större
Biceps behöver växa
Triceps är hyfsade men borde bli större
Underarmar ok men vill ha groteska underarmar
Ryggen överlag är grym och speciellt latsen! Men allting kan ju som sagt bli bättre
Trapsen kan gott växa lite.
Så där har jag glömt nåt? Just det, tibialis anterior är grym :D

gladiatorerna1
2006-09-23, 12:08
Gluteus och benen.

Rock'nRoll
2006-09-23, 13:03
Allt under midjan är hyffsat, resten är dåligt.

Visst ja, min mage är grym. Har mer djup i rutorna än de flesta trots att jag säkert ligger runt 20% i bf.

Mantus
2006-09-23, 14:20
Bra grupper: biceps, axlar
Hyffsade grupper: vader, triceps
Allt annat:SUCK

_luleå_
2006-09-23, 14:38
allt är perfekt

L-Sami
2006-09-23, 14:42
Jag kommer aldrig vara missnöjd med mig själv eller min kropp

men analyserar så här;

Har utvecklats mest under året:

Magen, ben, gluteus, traps och bröst

Har utvecklats bra under året:

Delts (framsidan och mitten), tjockleken på ryggen, biceps och triceps
teres major och lillbrorsan minor

Mindre utvecklat:

Vidden på ryggen (lats), delt (baksida), vader