handdator

Visa fullständig version : Whey-80 och cardio?


flight78
2006-09-22, 13:55
Hej ! undrar lite om whey 80 protein. Har börjat jogga en del på sistone, försöker gå ner i vikt rejält. Så jag undrar om det är någon ide att ta whey-80 protein, typ efter jogging turen?? hjälper det min viktnedgång något? vet ej så mycket om kosttillskott. Men är orolig för att jag inte får i mig tillräckligt med protein i kosten. Ska jag ta det typ efter joggingen eller?. Mer än 1 gång per dag???. Tänkte börja gå tillbaks till gymmet snart vill bara gå ner lite mer först.

Vet inte om det är någon ide men tänkte fråga iallafall.

Om inte Whey-80 vad skulle vara bättre för mig att ta?:confused:

MVH:Alexander

King Grub
2006-09-22, 13:58
Du kan använda det för att komplettera upp proteinmängden i vanliga mål, eller använda det som måltidsprotein i mellanmål eller huvudmål, och det går bra att ta det på morgonen som du föreslår, och du kan använda det hur många gånger du vill om dagen. Det är mjölkprotein, inget annat, och du lär inte märka någon skillnad jämfört med motsvarande mängd protein från vilken annan fullvärdig källa som helst, vid ett i övrigt normalt, blandat ätande, men har du svårt att få i dig tillräckligt med protein från vanlig mat går det utmärkt att komplettera upp den mängden med pulver. Passar fint kring styrketräning också.