handdator

Visa fullständig version : Texas hold 'em?


FreCKo
2006-09-22, 13:04
Så, jag funderar på att börja lära mig spela poker, är det någon som vet om något typ gratisprogram man kan tanka till datorn som man kan sitta och spela utan att förlora stålar? Typ något där man spelar mot själva datorn, inte mot riktiga spelare :D

qwerty1
2006-09-22, 13:10
Varje spelsite har ofta något som kallas playmoney! Det är låtsaspengar och www.bet365.com är en av ALLA sidor.

Antosh
2006-09-22, 13:11
du kan spela med playmoney på flertalet av de stora sidorna, dvs låtsaspengar fast mot verkliga motståndare, gör det istället.


edit: to slow :)

nim
2006-09-22, 13:19
Spelet i "play money" är dock inte alls samma som när man spelar med riktiga pengar. Eftersom det inte är något värde i "spelpengarna" så satsar folk betydligt mer friskt än annars.

Lär dig grunderna i "play money", fortsätt sedan med riktiga pengar på den lägsta nivån och avancera uppåt vartefter du blir mer och mer duktig.

Helena B
2006-09-22, 13:36
Så, jag funderar på att börja lära mig spela poker, är det någon som vet om något typ gratisprogram man kan tanka till datorn som man kan sitta och spela utan att förlora stålar? Typ något där man spelar mot själva datorn, inte mot riktiga spelare :D

Jag rekommenderar denna tråd http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58452

Du kommer lära dig en hel del.

FreCKo
2006-09-22, 13:45
Spelet i "play money" är dock inte alls samma som när man spelar med riktiga pengar. Eftersom det inte är något värde i "spelpengarna" så satsar folk betydligt mer friskt än annars.

Lär dig grunderna i "play money", fortsätt sedan med riktiga pengar på den lägsta nivån och avancera uppåt vartefter du blir mer och mer duktig.

Haha, ska inte spela med stålar :D Kommer sumpa dom snorfort.

prime^
2006-09-22, 13:46
Spelet i "play money" är dock inte alls samma som när man spelar med riktiga pengar. Eftersom det inte är något värde i "spelpengarna" så satsar folk betydligt mer friskt än annars.

Lär dig grunderna i "play money", fortsätt sedan med riktiga pengar på den lägsta nivån och avancera uppåt vartefter du blir mer och mer duktig.

inte lönt o spela med playmoney, folk spelar exakt allt o går all-in direkt.. ger ingen träning förutom han lär sig hur spelet går till praktiskt.. får inga direkta kunskaper där

nim
2006-09-22, 13:52
inte lönt o spela med playmoney, folk spelar exakt allt o går all-in direkt.. ger ingen träning förutom han lär sig hur spelet går till praktiskt.. får inga direkta kunskaper där

Var inte det exakt vad jag skrev?

Antosh
2006-09-22, 13:54
inte lönt o spela med playmoney, folk spelar exakt allt o går all-in direkt.. ger ingen träning förutom han lär sig hur spelet går till praktiskt.. får inga direkta kunskaper där

det är väl iaf mer "lönt" än att spela mot någon form av datormotstånd

prime^
2006-09-22, 13:55
Var inte det exakt vad jag skrev?
nej tycker jag inte då du skrev "dom satsar betydligt mer friskt".. plus jag la till lite mer saker

nim
2006-09-22, 14:04
nej tycker jag inte då du skrev "dom satsar betydligt mer friskt".. plus jag la till lite mer saker

Och vad kan jag ha menat med att dom satsar betydligt mer friskt tror du?

FreCKo
2006-09-22, 14:19
inte lönt o spela med playmoney, folk spelar exakt allt o går all-in direkt.. ger ingen träning förutom han lär sig hur spelet går till praktiskt.. får inga direkta kunskaper där

Mjo, det var sånt jag var orolig över :( Tänkte om det fanns något man kunde tanka till datorn som var ungefär lika processorkrävande som typ patiens/harpan :D

prime^
2006-09-22, 14:19
Och vad kan jag ha menat med att dom satsar betydligt mer friskt tror du?
för en som inte kan så mkt om poker så kan han tolka d precis som dom spelar som vanligt, men dom bettar lite mer.. inte att dom går allin eller att dom spelar i princip varje hand.. lönt o tjaffsa? tog du åt dig av att jag fortsatte förklara va du skrev o la till nått?

nim
2006-09-22, 14:26
för en som inte kan så mkt om poker så kan han tolka d precis som dom spelar som vanligt, men dom bettar lite mer.. inte att dom går allin eller att dom spelar i princip varje hand.. lönt o tjaffsa? tog du åt dig av att jag fortsatte förklara va du skrev o la till nått?

Tyckte bara att ditt inlägg var en kopia av mitt men att du bytt ut några ord.

Bara för att man inte kan lira texas holdém så blir man ju inte så dum att man tror att betydligt mer betyder lite mer.

Jag tycker att man kan lira playmoney för att lära sig hur spelet går till, sen att man inte kan lära sig taktik är en annan femma.

prime^
2006-09-22, 14:40
Mjo, det var sånt jag var orolig över :( Tänkte om det fanns något man kunde tanka till datorn som var ungefär lika processorkrävande som typ patiens/harpan :D
Du kan annars "köpa" Stacked, ett pokerspel av en av pokermästarna Daniel Negreanu, jag tyckte d va lite roligt i början.. Dock kan motståndarna känas lite väl konstiga i början men jag fick iaf för mig att dom blev bättre o bättre ju mer man lirade..
Sen finns expekt poker academy, vilket jag iofs tycker e totalt skräp.. d e inget "academy" alls över d, man bara lirar mot datorspelare, får lite tips då o då..

Tyckte bara att ditt inlägg var en kopia av mitt men att du bytt ut några ord.

Bara för att man inte kan lira texas holdém så blir man ju inte så dum att man tror att betydligt mer betyder lite mer.

Jag tycker att man kan lira playmoney för att lära sig hur spelet går till, sen att man inte kan lära sig taktik är en annan femma.
okej, men tydligen så verkar d som att FreCKo e dum eftersom mitt inlägg tydligen förtydligade vissa saker för han? Nej kamma dig säger jag bara.. Ta inte illa upp för non fortsätter att utveckla ditt svar.. Vill du tjaffsa mer, skicka ett PM då..


Lycka till FreCKo, hoppas du blir lika bra på p_kungen här på forumet ;)

nim
2006-09-22, 14:49
okej, men tydligen så verkar d som att FreCKo e dum eftersom mitt inlägg tydligen förtydligade vissa saker för han? Nej kamma dig säger jag bara.. Ta inte illa upp för non fortsätter att utveckla ditt svar.. Vill du tjaffsa mer, skicka ett PM då..

Lycka till FreCKo, hoppas du blir lika bra på p_kungen här på forumet ;)

Har du redan gått på fredagsölen?! Du har inte utvecklat nånting. Du missuppfattade mig och tror att alla kom göra som dig och inte förstå betydelsen av ordet betydligt.

Att FreCKo "Quotade" ditt inlägg betyder ju automatiskt inte att du har förtydligat något.

Sen heter det inte non och det borde du ha lärt dig vid det här laget.