handdator

Visa fullständig version : HMB och Retibol


Fultjack
2003-01-22, 12:38
Tjabba .. tänkte höra om Retibol och HMB kan vara värt att köpa?
tänkte framför allt på eiselts , då vi har en återförsäljare i lilla jokkmokk till humana priser :)

men iaf är det värt att lägga ut pengarna på det?
jag har protein och kreatin för tillfället så jag klarar mig...

nån som testat? eller bara har synpunkter rent allmänt ? ..

tacksam för svar

muskelbyggarn
2003-01-22, 13:01
Har du pengar över så - javisst! Om du känner för att prova något nytt.

Men annars å är det inte några tillskott jag rekommenderar i första hand. Den eventuella effekt som kan uppstå kanske inte står i realitet för vad kunden förväntar sig av en sådan produkt alla gånger.


Vänl,,,
Tobbe

Fultjack
2003-01-22, 13:19
mm .,. jag får ganska mkt pengar över den här månaden .. så jag tänkte testa nåt annat än protein,.kreamtin,gainer,glutamin ..

så man vet till senare tillfällen vilka tillskott som funkar/inte funkar...

tack för svaret iaf

EiseltUK
2003-01-22, 18:06
Effekterna av HMB är nu ganska väldokumenterade och om man ska göra en snabb sammanfattning så kan det vara bra om du tränar väldigt mycket. Det tycks vara extra effektivt hos personer som inte är på "elitnivå". På vår hemsida kan du läsa mer om HMB.

Retibol funkar bra på personer som är på tränar riktigt tungt eftersom produkten samverkar med förhöjda halter av RNA i muskelcellerna. Halten av RNA ökar i cellerna vid tung träning och är ett tecken på att kroppen förbereder proteinsyntes. Retibol gör att en process i cellerna, kallad translation, går snabbare. Det är därför man vanligen kan tränar mer i samband med att man använder Retibol. I den universitetsstuide som är gjord med Retibol tränade försöktpersonerna 6 dagar per vecka. När du har tränar i ca 3 veckor rekommenderar vi en hel vilovecka så att musklerna hinner återhämta sig ordentligt. Om man tränar så så fungerar Retibol i stort sett alltid.

Inget av preparaten är dock några mirakelmedel som ger ooootroliga resultat.

Mvh
Henrik

Fultjack
2003-01-22, 18:21
jag köpte HMB iaf :)
får se nu om det kanske ger lite iaf..
nä Eiselt jag hade inte räknat med att dom ska ge oootroooliga resultat.. men man kanske kan märka en viss ökning vad gäller styrka/vikt :)

tog mina första 2 tabletter nyss.. ska ta 2 per tillfälle 3 gånger om dan

EiseltUK
2003-01-22, 18:38
Originally posted by Fultjack
jag köpte HMB iaf :)
får se nu om det kanske ger lite iaf..
nä Eiselt jag hade inte räknat med att dom ska ge oootroooliga resultat.. men man kanske kan märka en viss ökning vad gäller styrka/vikt :)

tog mina första 2 tabletter nyss.. ska ta 2 per tillfälle 3 gånger om dan

Hoppas att det funkar för dig! :) Vi har många kunder som är nöjda med HMB. I början var det välidgt "hypat" och överdrivet vilket troligen ledde till att många som förväntade sig superresultat blev missnöjda.

Mvh
Henrik