handdator

Visa fullständig version : Mängden fett i Kolozzeums Pure Whey


Bönne
2006-09-21, 21:28
Per 100g ligger den på 7g per 100g, är inte det ganska mycket förhållandevis till de flesta andra proteintillskott på ~80%?

Inte för att jag är rädd för fett, men när man tar protein i syftet att snabbt få ut det i kroppen, så känns det inte bra att samtidigt kasta i sig en del fett som vad jag har förstått, gör att upptaget tar längre tid. Är det möjligen den typen av fett som inte påverkar särskilt mycket, vad nu den sorten heter...

z_bumbi
2006-09-22, 07:11
De flesta rena koncentrat ligger runt 7%, det finns dyrare varianter som har lägre fetthalt men då blir utpriset ett annat.

Bönne
2006-09-22, 09:10
Åtminstonde Micro Whey Active och Fitness Pro 80 som ligger i samma prisklass ligger under 1% i fett.

Men frågan är hur mycket fettet påverkar upptaget. Låt säga att man kastar i sig sådan portion så man även får i sig 3.5g fett.

Fairing
2006-09-22, 09:36
Åtminstonde Micro Whey Active och Fitness Pro 80 som ligger i samma prisklass ligger under 1% i fett.

Men frågan är hur mycket fettet påverkar upptaget. Låt säga att man kastar i sig sådan portion så man även får i sig 3.5g fett.

ja , dom anger det i alla fall;)

z_bumbi
2006-09-22, 09:41
Åtminstonde Micro Whey Active och Fitness Pro 80 som ligger i samma prisklass ligger under 1% i fett.

I alla fall Micro Whey sägs vara isolat men säljs för samma pris som koncentrat, det får jag personligen inte att gå ihop men de kanske har en väldigt billig leverantör av isolat.

Fettmängden har ingen större inverkan på hur snabbt det tas upp, det påstås ibland att isolat tas upp snabbare men jag har aldrig hittat en undersökning på den saken så frågan är om det går att mäta en skillnad.

(Det är inte mct-fett i utan samma fettsammansättning som det är i de flesta andra mejeriprodukter.),

Bönne
2006-09-22, 10:04
I alla fall Micro Whey sägs vara isolat men säljs för samma pris som koncentrat, det får jag personligen inte att gå ihop men de kanske har en väldigt billig leverantör av isolat.

Fettmängden har ingen större inverkan på hur snabbt det tas upp, det påstås ibland att isolat tas upp snabbare men jag har aldrig hittat en undersökning på den saken så frågan är om det går att mäta en skillnad.

(Det är inte mct-fett i utan samma fettsammansättning som det är i de flesta andra mejeriprodukter.),Trodde att fett inverka på hur snabbt magsäcktömningen skedde. Så fett man får i sig i sammaband med träningen påverkar inte hur snabbt upptaget av protein och kolhydrater sker?

ja , dom anger det i alla fall;)Så när ni säger att erat innehåller 80% protein, så "anger ni det i alla fall"? Dvs. det kan vara rakt av skitsnack?
Att snacka skit om konkurrenter är väl inte särskilt rent spel va?

z_bumbi
2006-09-22, 10:08
Trodde att fett inverka på hur snabbt magsäcktömningen skedde. Så fett man får i sig i sammaband med träningen påverkar inte hur snabbt upptaget av protein och kolhydrater sker?

Jag var oklar, det är mängdberoende och den lilla mängden som blir i ett koncentrat lär inte märkas.

Bönne
2006-09-22, 10:27
Jag var oklar, det är mängdberoende och den lilla mängden som blir i ett koncentrat lär inte märkas.Intag av 3.5g fett, med en timme mellan, påverkar inte? Jag vet inte, så det är inget påstånde från min sida, utan mest en undran.

Fairing
2006-09-22, 11:07
Trodde att fett inverka på hur snabbt magsäcktömningen skedde. Så fett man får i sig i sammaband med träningen påverkar inte hur snabbt upptaget av protein och kolhydrater sker?

Så när ni säger att erat innehåller 80% protein, så "anger ni det i alla fall"? Dvs. det kan vara rakt av skitsnack?
Att snacka skit om konkurrenter är väl inte särskilt rent spel va?

Mitt inlägg var bara en tankeställare till alla och absolut inget skitsnack om något enskilt företag. I dagsläget säljs koncentrat som isolat osv så vill väl bara uppmärksamma alla på att är det för billigt så är det kanske något som inte stämmer. Pure Whey säljs oförskämt billigt tack vare att vi kapar ÅF ledet precis som GG , Pharmicia. Hittar ni ett liknade protein hos en butik så vet inte jag hur dom har lyckats med prissättningen. Kanske skänker dom bort det ?:cool: