handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni när ni passar någon?


Stoltz
2006-09-21, 14:36
Okay, framför er ligger en man eller kvinna, beroende på vad ni helst vill, och ska köra den mest kända övningen inom gymträning. Bänkpressen.

Ni har blivit utsedd till passare. Hur gör ni när ni passar? Motiverar ni något? Står ni bara tysta och hjälper när personen börjar tappa ner vikten mot bröstet?

Själv så brukar jag fråga personen i fråga när de vill att jag ska ta vikten, och hur många reps som ska utföras på ett ungefär.
Men när det kommer till motivationsbiten så känner jag mig som som en apa som åker skridskor, läser aftonbladet, tvättar sig under armarna och äter äpple samtidigt.

So, how do *you* do?

130kg finsk sisu
2006-09-21, 14:45
Peppar nog mer eller mindre, helt beroende på personen jag passar åt!

Gillar förövrigt att vara passare!

pellep
2006-09-21, 14:54
frågar hur många reps dem siktar på att genomföra.

Fartman
2006-09-21, 14:57
Jag brukar göra som personen jag passar åt säger att jag ska göra, och om han inte ger någon form av instruktion får han räkna med att jag tar stången när det verkar behövas. Peppar gör jag ibland.

Yes
2006-09-21, 14:57
Senaste jag agerade passare snackade jag mest lite lugnt, saker som; "sluta tjura, det är snart över", "såja, lite saktare", "kom igen, du klarar minst tre reps till!" och "oooojjj vad skönt det ser ut, du gillar verkligen det här va?". Allting med lite saditiska undertoner i rösten. Funkar väldigt bra på just den personen iaf, vilket gör det extra roligt sen när det är min tur. :D

z_bumbi
2006-09-21, 15:00
Jag brukar göra som personen jag passar åt säger att jag ska göra, och om han inte ger någon form av instruktion får han räkna med att jag tar stången när det verkar behövas. Peppar gör jag ibland.

+1

Tricklev
2006-09-21, 15:01
+1

+2

MasterChief
2006-09-21, 15:01
Eftersom jag är en HIT:are så brukar jag vredgande vråla att om han inte gör 3 reps till ska jag skära k*ken av han och köra ner den i halsen på honom. Sen när han failar så hjälper jag honom så lite som möjligt tills han är 80% uppe, då trycker jag som fan och skricker att han måste PRESSA! Sen gör jag om det tills han grinar som en liten skolflicka. När stången ligger i ställningen brukar jag avsluta med att sparka på honom och förklara hur jävla usel han var.

Ofta blir de faktiskt förvånade som fan. Dessa mesiga volymkillar som inte fattar intensity *suck*.

nemd
2006-09-21, 15:02
Jag fick pass i böjen av en kille och jag skulle nog göra som hande gjorde för det kändes bra. Han frågade först på vilken vikt jag skulle köra, sen frågade han repsen och sen även vilken rep han skulle vara beredd på. Och så gav han bra pepp när jag väl körde, och det uppskattade jag mycket. ;D

nemd
2006-09-21, 15:03
Eftersom jag är en HIT:are så brukar jag vredgande vråla att om han inte gör 3 reps till ska jag skära k*ken av han och köra ner den i halsen på honom. Sen när han failar så hjälper jag honom så lite som möjligt tills han är 80% uppe, då trycker jag som fan och skricker att han måste PRESSA! Sen gör jag om det tills han grinar som en liten skolflicka. När stången ligger i ställningen brukar jag avsluta med att sparka på honom och förklara hur jävla usel han var.

Ofta blir de faktiskt förvånade som fan. Dessa mesiga volymkillar som inte fattar intensity *suck*.

Haha, snälla kan inte du bli min personliga passare?! :P

aliquis
2006-09-21, 15:04
Står bara där och är beredd på att ta stången.

Tricklev
2006-09-21, 15:05
Eftersom jag är en HIT:are så brukar jag vredgande vråla att om han inte gör 3 reps till ska jag skära k*ken av han och köra ner den i halsen på honom. Sen när han failar så hjälper jag honom så lite som möjligt tills han är 80% uppe, då trycker jag som fan och skricker att han måste PRESSA! Sen gör jag om det tills han grinar som en liten skolflicka. När stången ligger i ställningen brukar jag avsluta med att sparka på honom och förklara hur jävla usel han var.

Ofta blir de faktiskt förvånade som fan. Dessa mesiga volymkillar som inte fattar intensity *suck*.

:laugh: :laugh:

Yes
2006-09-21, 15:07
Ofta blir de faktiskt förvånade som fan. Dessa mesiga volymkillar som inte fattar intensity *suck*.
Typiskt volym-mesar. Förstår inget om träning. *screwy*

:D

Bolio
2006-09-21, 15:09
Volym sucks. HIT. :hbang:

chidde
2006-09-21, 15:14
jag passar andra så som jag själv vill bli passad

det fartman säger är mycket klokt, det yes sysslar med är bara... ja, jag finner inga ord *slap*
det sista man vill är någon man knappt känner står bakom och säger en massa junk :)

är det en gympartner och man har gymmat ihop ett tag kanske man peppar lite

en gång kom en kille fram till mig och frågade hur det gick, "bra" sa jag
så ville han att jag skulle passa honom i latsdrag *screwy*
då visade sig att han körde på tok för tungt, och han ville att jag skulle hjälpa honom med dem sista! han klarade 3 reps själv, och siktade på 8 reps

de 3-4 sista repsen fick jag bokstavligt talat hänga på räcket för att den skulle gå ner, gav honom ett tips om att det kanske är bättre om han kör lägre vikter, och hans ursäkt var att det var sista setet, vadå man kan väl sänka vikten ändå eller?

lite offtopic, men det säger att det inte alltid är kul att vara passare
ibland får man träna dubbelt :D

Yes
2006-09-21, 15:29
det yes sysslar med är bara... ja, jag finner inga ord *slap*

Hallå, det är så jag gör när jag passar en kompis - vilket vanligtvis är enda tillfället jag agerar passare. Jag skulle självklart inte göra så om jag inte kände personen och visste att det var okej.

MasterChief
2006-09-21, 15:32
Hallå, det är så jag gör när jag passar en kompis - vilket vanligtvis är enda tillfället jag agerar passare. Jag skulle självklart inte göra så om jag inte kände personen och visste att det var okej.

Jorå, om det var en tjej skulle du göra det. Fan, ni är mesar allihopa. *grr*

Yes
2006-09-21, 15:34
Jorå, om det var en tjej skulle du göra det. Fan, ni är mesar allihopa. *grr*
Ja, är det en tjej måste man ju visa att man är starkare och tuffare. :D

Dissector
2006-09-21, 15:38
Frågar hur många reps de vill göra, om de vill ha forced, negativa eller nåt annat såntdär. Sen är det bara att köra. Kanske ur mig nåt "Kom igen" om personen ser ut att behöva det. Känner jag personen lite mer väl beror det hel enklet på hur läget ser ut. Brukar inte ställa mig och köra the Dorian Yates way om det är massa folk på gymmet :P

petersson
2006-09-21, 15:41
Jag frågar om de vill ha avlyft, ungefär hur många reps de tänkt sig och om de vill att jag ska hjälpa till pyttelite när det behövs eller bara lyfta upp skiten. Just ja brukar fråga om de ska säga till när de vill ha hjälp också.

edit: Brukar lägga in ett par "kom igen nu" med jämna mellanrum också.

Empe
2006-09-21, 16:31
PRESSA DÅ! PRESSA DÅ!! gormar jag, även om jag inte känner personen i fråga. Hjälper även till så absolut lite som möjligt. Fan de är ju på gymmet för att lyfta vikterna, inte för att lassa på vikter som de inte orkar.

Innan själva övningen frågar jag dock om jag ska vara beredd på en gång eller om de ska köra några själva först.

Kwon
2006-09-21, 16:45
kom Igen! Vikterna Är Papper...............papper!!!!!!!!!!!!11111

shadowfire
2006-09-21, 16:58
Har bara passat en kille (nu i augusti) på gymet som skulle maxa i bänken och jag glömde bort att jag inte kände honom, så jag körde min sedvanliga coachtaktik på honom. Resultatet? Han blåste sitt förra max med 15kg och gick längre än vad både han o jag trott. :hbang:

Cilia
2006-09-21, 16:59
bredsida?

Liten Men Fet
2006-09-21, 16:59
Jag passar bara om det är någon stor kille som vill ha pass, sen när han fastnar med 120 kg på stången så vänder jag mig om fiser han i ansiktet och springer mot utgången. Då brukar dom få upp stången snabbt. :Virro

Ryska_raketen
2006-09-21, 17:33
Ja står och väntar tills han som kör inte orkar mer, då skriker jag PAPPER för helvete!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111 I örat, får han inte upp den, så får han inte.

Jorgen
2006-09-21, 17:41
Det beror helt på vem jag passar.
Är det någon jag känner så vet jag oftast hur dom vill ha pass.
Annars så frågar jag hur många reps osv.
Brukar passa på samma sätt som jag själv vill ha pass.

Scratch89
2006-09-21, 18:06
Ja står och väntar tills han som kör inte orkar mer, då skriker jag PAPPER för helvete!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111 I örat, får han inte upp den, så får han inte.
:laugh:
Annars +1 på Jörgen.

Björn S
2006-09-21, 18:31
Räknar ofta deras reps högt. annars är det mycket "kom igen" som kommer ur grötkäften tror jag :D

Sami123
2006-09-21, 18:43
Först och främst frågar jag hur många reps dom ska göra, sen när det börjar bli sega lyft så peppar jag dem.. ;)

rain
2006-09-21, 18:51
Det fins inget som är så störande, som när passaren tar och hjälper när man hadde klarat av det själv, man måste komma överäns innan hur det ska gå till, att passaren står och skriker som tarzan bakom är inget jag blir motiverad av, bara löjligt och pinsamt.

PowPow
2006-09-21, 19:34
Det fins inget som är så störande, som när passaren tar och hjälper när man hadde klarat av det själv, man måste komma överäns innan hur det ska gå till, att passaren står och skriker som tarzan bakom är inget jag blir motiverad av, bara löjligt och pinsamt.

Håller absolut med dig. Tycker det är ok att kompisar peppar en, men om man passar åt någon man inte känner och inte vet om denne uppskatta peppning eller ej så ska man nog hålla tyst.

Kommer ihåg en gång när jag bad en kille på gymmet i malmö passa mig när jag körde bänkpress. Han sa välvilligt ja och ställde upp. Redan vid första reppet så började han: "ja, kom igen nu, en till, ja då! bra!" o.s.v. Vid typ 6:e reppet när det började bli på gränsen till olidligt tungt så häver han ur sig med stark stämma: "Mannen för fan! You can do it!" vilket ledde till att jag började asgarva och inte klarade av att hålla kvar stången. Sen sa jag tack och gick hem. Han fattade ingenting..

"är du klar eller?" haha. jo tack, det får räcka för idag.

mini
2006-09-21, 20:29
Jag är en ganska dålig passare tror jag. Jag har svårt att veta när jag ska hjälpa, men det kommer väl med tiden. Jag får sällan frågan om passning av okända (helt obegripligt, jag vet) men då antar jag att jag frågar hur de vill ha hjälp.
Peppar bara de jag känner, och då ganska lågmält och bara när det ser ut att endast vara ett par reps kvar.

tuben
2006-09-21, 20:38
Jag brukar fråga om hur många dom siktar på ungefär.
Sen brukar jag säga mot slutet när det går tungt "två till" "kom igen" etc

Sen högsta prio när jag passar är att jag försöker hjälpa upp med vikten så det varken är för mycket eller för lite hjälp utan lagom.

Hatar nämligen själv när någon står och glor på en när man är högröd i ansiktet bara för att få upp stången i 4 mm per minut.
Dom som hjälper alldeles för mycket är lika dåliga också.
När man blir passad så man får samma hastighet på lyftet som dom föregående repsen så är det lagom.

Grisen
2006-09-21, 21:37
Ot: Bästa passaren är i alla fall Bobbokrull, när han ryter till då blir det (blev) alltid några reps extra.

Slartibartfast
2006-09-21, 23:21
Gormar och örfilar personen i fråga. Sen lämnar jag dem oftast åt sitt öde om dom failar.

Yes
2006-09-21, 23:41
Gormar och örfilar personen i fråga. Sen lämnar jag dem oftast åt sitt öde om dom failar.
Som en finskare och mjukare version av MasterChief? :D

Baan
2006-09-21, 23:43
Försöker mest dölja min analkande erektion ifall det är en man som vill ha hjälp...

Yes
2006-09-21, 23:43
Min favorit är annars spontanpassaren. Det är den där typen som ser att man börjar faila och plötsligt bestämmer sig för att hjälpa till med några reps samtidigt som han försöker peppa. :thumbup:

Baan
2006-09-21, 23:45
Min favorit är annars spontanpassaren. Det är den där typen som ser att man börjar faila och plötsligt bestämmer sig för att hjälpa till med några reps samtidigt som han försöker peppa. :thumbup:

Du glömde: försöker du lägga tillbaks i bänkpress (t ex) så knuffar han vänlig med bestämt tillbaks den till rätt läge för att utföra några reps till. Det är inget alternativ att lägga va.

Yes
2006-09-22, 00:00
Du glömde: försöker du lägga tillbaks i bänkpress (t ex) så knuffar han vänlig med bestämt tillbaks den till rätt läge för att utföra några reps till. Det är inget alternativ att lägga va.
Den varianten har jag aldrig stött på. Verkar dock som en väldigt hjälpsam person. :D

prime^
2006-09-22, 00:16
Brukar som alla andra fråga om han vill a hjälp med avlyft, antal reps. När d börjar se tungt ut lägger jag händerna non cm under stången för att vara bered om den börjar sjunka lite, sjunker den inte pillar jag inte på stången för d kan hända att han klara d själv =) Vill folk som passar mig gör ungefär lika dant, för när man märker dom börjar lägga händerna till rätta tänker man bara "va fan tror han, han ska ICKE röra stången" osså flyger den oftast upp =)

Vad gäller peppning så e jag tyst om jag inte känner personen, efteråt kan jag kanske klämma ur mig ett "det gick ju bra" - såvida han inte va skitkass för då e d bara pinsamt o yttra sig *slap*

heltzonicka
2006-09-22, 00:33
Om det är en tjej som kör brukar jag böja lite på knäna så att pungen vilar på hennes panna, oftast får jag ett arg anfall av den utsatte i fråga "Vafan håller du på med", det lösar jag enkelt genom att säga
"Ja lyfter du inte upp vikten nu så går jag inte härifrån".

Det läskiga var när en gammal tant vägra lyfta efter min peppningsmetod

Karl_alfred
2006-09-22, 00:33
Ofta med en lätt dragare.

Krampus
2006-09-22, 00:34
Det här är inget vidare.. :em:
http://i2.photobucket.com/albums/y13/MariaJohnsson/dynamopressarun1.jpg

Bolio
2006-09-22, 00:35
Herregud vad grov du är på den bilden Krampus. :hbang:

Krampus
2006-09-22, 00:42
Herregud vad grov du är på den bilden Krampus. :hbang:

Äsch.. :em:

Helena B
2006-09-22, 01:00
Brukar ni ofta erbjuda att passa folk?

Bolio
2006-09-22, 01:01
Brukar ni ofta erbjuda att passa folk?

Jag gör det ibland om jag ser någon som verkar behöva det. Ingen erbjuder dock mig pass när jag kör böj. Litar inte på någon heller, förutom 4-5 stycken.

Snake
2006-09-22, 01:03
Ingen erbjuder dock mig pass när jag kör böj.

Försöker du säga att du har MEGA-mycket vikter på stången och att du är stark och pga det så vågar ingen? :Virro

Helena B
2006-09-22, 01:05
Jag gör det ibland om jag ser någon som verkar behöva det.

Därför jag alltid blir erbjuden passning. Fast jag tackar alltid nej, kan inte koncentrera mig när någon står så där lutad över en.

Krampus
2006-09-22, 01:06
Brukar ni ofta erbjuda att passa folk?

Ja.
Och folk vågar inte säga nej heller.

Bolio
2006-09-22, 01:08
Försöker du säga att du har MEGA-mycket vikter på stången och att du är stark och pga det så vågar ingen? :Virro

I wish. Jag menar att jag tränar på ett gym där 95 % av medlemmarna inte har en aning om vilka muskelgrupper knäböj aktiverar och som får panik av att överhuvudtaget se att en stång ligger på axlarna och inte i en bänkställning. :)

Bolio
2006-09-22, 01:09
Därför jag alltid blir erbjuden passning. Fast jag tackar alltid nej, kan inte koncentrera mig när någon står så där lutad över en.

Jag kan förstå det. En del blir ju frestade. :naughty:

Krampus
2006-09-22, 01:11
I wish. Jag menar att jag tränar på ett gym där 95 % av medlemmarna inte har en aning om vilka muskelgrupper knäböj aktiverar och som får panik av att överhuvudtaget se att en stång ligger på axlarna och inte i en bänkställning. :)
:laugh:

Atlethklubb nästa för tusan! :)
Funderar faktiskt själv på det så småningom då jag kör så pass mkt basövningar.

Bolio
2006-09-22, 01:13
:laugh:

Atlethklubb nästa för tusan! :)
Funderar faktiskt själv på det så småningom då jag kör så pass mkt basövningar.

Fast på en atletklubb kan jag inte imponera på några brudar med 60 kg i marklyft! Där finns heller inte massa fina blatte- å svennebrudar. Atletklubb sucks, där tränar folk på riktigt. :MrT:

Krampus
2006-09-22, 01:14
Fast på en atletklubb kan jag inte imponera på några brudar med 60 kg i marklyft! Där finns heller inte massa fina blatte- å svennebrudar. Atletklubb sucks, där tränar folk på riktigt. :MrT:

Jag garvar rakt ut här!!! :laugh:

Helena B
2006-09-22, 01:15
Måste man inte vara två som passar i knäböj?

Bolio
2006-09-22, 01:15
Jag garvar rakt ut här!!! :laugh:

:em:

Jag har rätt till min åsikt.

Bolio
2006-09-22, 01:16
Måste man inte vara två som passar i knäböj?

Nej sötnos, man kan hålla om den som kör böj bakifrån. När är ditt nästa böjpass? *popcorn*

Helena B
2006-09-22, 01:21
Nej sötnos, man kan hålla om den som kör böj bakifrån. När är ditt nästa böjpass? *popcorn*

Nu skojar du med mig?

Vi har ingen böjställning på mitt gym.

Bolio
2006-09-22, 01:24
Nu skojar du med mig?

Vi har ingen böjställning på mitt gym.

Nej, skojar inte med dig. Det är så man gör. Tänk dig då när några grabbar är fullproppade med testosteron och skall hålla om varandra i en till hälften juckande, till hälften omkramande rörelse. Varför tror du att kroppsbyggning är så pass gay för?

Bolio
2006-09-22, 01:27
http://www.musclebearz.com/images/ibr2kgp07.jpg

Du och jag Helena, du och jag.

Helena B
2006-09-22, 01:28
Nej, skojar inte med dig. Det är så man gör. Tänk dig då när några grabbar är fullproppade med testosteron och skall hålla om varandra i en till hälften juckande, till hälften omkramande rörelse. Varför tror du att kroppsbyggning är så pass gay för?

Trodde det var Krampus och Pirres förtjänst.

PowPow
2006-09-22, 01:29
Nej sötnos, man kan hålla om den som kör böj bakifrån. När är ditt nästa böjpass? *popcorn*

Eller så gör man som denna killen: http://www.youtube.com/watch?v=6BQiaa-71oo&mode=related&search=

*screwy*

Helena B
2006-09-22, 01:29
http://www.musclebearz.com/images/ibr2kgp07.jpg

Du och jag Helena, du och jag.

Okej men borde det inte vara enklare att ha en person på var sin sida som tar tag i stången, än att stå och hålla på så där?

Krampus
2006-09-22, 01:32
Nu skojar du med mig?

Vi har ingen böjställning på mitt gym.

Nej. Så måste man göra om man missar.

http://www.powerlifting.pl/gal/05msts/wszola_p355_05msts.jpg

PowPow
2006-09-22, 01:32
Okej men borde det inte vara enklare att ha en person på var sin sida som tar tag i stången, än att stå och hålla på så där?

Det är ju svårt att få två personer att hjälpa till lika mycket. Blir ju obalans. Om det nu är lite hjälp på sista reppet/en man vill ha.

Krampus
2006-09-22, 01:32
Vad sen jag är...

Bolio
2006-09-22, 01:34
Eller så gör man som denna killen: http://www.youtube.com/watch?v=6BQiaa-71oo&mode=related&search=

*screwy*

:laugh:

PowPow
2006-09-22, 01:35
:laugh:

Inte bara jag som inte förstår hans plan :D

z_bumbi
2006-09-22, 06:52
Okej men borde det inte vara enklare att ha en person på var sin sida som tar tag i stången, än att stå och hålla på så där?

Jo. Det absolut bästa i böj är att ha två (eller om det är tungt fyra) passare som tar stången och en som tar tag i den som lyfter.

Böj är inte direkt någon övning där man får någon hjälp att pressa kroppen mer om passaren försöker sega upp vikten som man t ex kan göra i bänken, i böj gäller det att få upp stången på ställningen så fort och säkert som möjligt.

Nina L
2006-09-22, 07:25
Ni har blivit utsedd till passare. Hur gör ni när ni passar? Motiverar ni något? Står ni bara tysta och hjälper när personen börjar tappa ner vikten mot bröstet?Jag är en lysande passare. Jag bjuder inte på någon som helst motivation i form av morrande "kom igen" och dylika tillrop, men jag hjälper till precis så mycket som behövs. Jag nuddar inte stången förrän personen har stannat helt i sin rörelse. Då hjälper jag till så lätt jag bara kan, vilket oftast är extremt lite. På vägen tillbaka är mina händer borta igen. De dyker inte upp förrän jag är 100 % säker på att personen inte kan rubba vikten själv. Och jag hjälper aldrig mer än det minsta möjliga. Genom att hålla fingrarna en bit från stången så vet personen när jag inte hjälper till, och det stressmomentet elimineras. Ibland blir personen osäker, för att det känns som att orken skall ta slut. Då berättar jag "Det är ingen fara. Jag hjälper knappt till" och personen vågar lite till. En rejäl nackdel är dock min egen styrka. Jag kan inte passa för starka människor.

Nästan alla hjälper för mycket. Jag brukar alltid få säga "nej nej, vänta. jag klarar det" eftersom det ser ut som att jag kan mindre än jag verkligen kan.

Baha
2006-09-22, 07:40
jag passar som jag själv vil bli passad, inga händer ens nära stången såvida det inte behövs

hatar när man skall maxa eller ngt så tar folk tag i stången fast man orkar, bättre köra utan pass då

Jorgen
2006-09-22, 07:45
Jag nuddar inte stången förrän personen har stannat helt i sin rörelse.
Det där fullkomligen hatar jag.
Jag vill ha en jämn hastighet, stången skall aldrig stanna helt. Och givetvis skall passaren inte ta i för mycket utan precis så mycket som behövs för att stången inte skall stanna.

tano
2006-09-22, 08:21
Det där fullkomligen hatar jag.
Jag vill ha en jämn hastighet, stången skall aldrig stanna helt. Och givetvis skall passaren inte ta i för mycket utan precis så mycket som behövs för att stången inte skall stanna.

fast kör du så tungt så du grindar upp den så är det ingen fara för träningen att det stannar.
Däremot är det som du säger en smaksak, så liksom i det andra hör med den som vill bli passad först.

Nina L
2006-09-22, 08:49
Det där fullkomligen hatar jag.
Jag vill ha en jämn hastighet, stången skall aldrig stanna helt. Och givetvis skall passaren inte ta i för mycket utan precis så mycket som behövs för att stången inte skall stanna.Haha. Och jag som fullständigt hatar det motsatta. :D Jag måste få göra så mycket jag bara kan själv, annars blir jag förgrymmad.

Jorgen
2006-09-22, 09:19
Haha. Och jag som fullständigt hatar det motsatta. :D Jag måste få göra så mycket jag bara kan själv, annars blir jag förgrymmad.
Förgrymmad you say. :D

Vi borde köra ett pass ihop en dag tror jag. :bpump:

OggeP
2006-09-22, 09:41
Sist jag blev passad så skrek passaren åt mig på finska.

Lyft nu för helvete, lillpojken (Typ poikkapinkka :D)!!!1


Jag blev taggad :hbang:

Baan
2006-09-22, 10:52
Fast på en atletklubb kan jag inte imponera på några brudar med 60 kg i marklyft! Där finns heller inte massa fina blatte- å svennebrudar. Atletklubb sucks, där tränar folk på riktigt. :MrT:

Fan, jag känner igen det där. På studentgymmet är man en MAN men på atletklubben undrar dom bara när man är klar med uppvärmningen när man kör sina arbetsset i marklyft :( Å andra sidan är det inte så hemskt om man inte lyckas imponera på något, klientalen består av 50/50 arga styrkelyftare och manliga gymnasister som tycker det är biligt att träna på atletklubb. :thumbup:

Pata
2006-09-22, 11:55
So, how do *you* do?

Jag skriker "BEEFCAKE!!" med min bästa Eric Cartman röst om och om igen tills nytt rekord är taget!:thumbup:

Jense
2006-09-22, 12:29
skriker "kom igen nu"

om 10 rep ska göras skriker jag "ja, en till" på rep nummer 9. typ rör inte stången förens den är påväg ner efter ett halvt upplyft

petersson
2006-09-22, 12:47
Jag hatar verkligen när folk fishjälper en med ena lillfingret under stången i bänkpressen om man inte orkar. Kan dom inte bara lyfta upp stången istället? Har jag misslyckats med repetitionen så har jag, vill satsa på nästa set istället :)

Tricklev
2006-09-22, 12:49
Jag hatar verkligen när folk fishjälper en med ena lillfingret under stången i bänkpressen om man inte orkar. Kan dom inte bara lyfta upp stången istället? Har jag misslyckats med repetitionen så har jag, vill satsa på nästa set istället :)

Jag har alltid haft inställningen att man ska ta ut sig så mycket som möjligt under träningen, därför hjälper jag till så lite jag bara kan, Han är ju i gymmet för att träna.

petersson
2006-09-22, 12:53
Jag har alltid haft inställningen att man ska ta ut sig så mycket som möjligt under träningen, därför hjälper jag till så lite jag bara kan, Han är ju i gymmet för att träna.

Isåfall kan man ju superseta med armhävningar och sen hoppa hopprep mellan seten :) Nu kanske jag överdrev, men jag föredrar att göra mina reps själv.

Tricklev
2006-09-22, 12:54
Isåfall kan man ju superseta med armhävningar och sen hoppa hopprep mellan seten :) Nu kanske jag överdrev, men jag föredrar att göra mina reps själv.

Ge fan i att be om pass då, tönt.*slap*

petersson
2006-09-22, 12:56
Ge fan i att be om pass då, tönt.*slap*

:ike